Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
ORAL MUKOZİT OLUŞAN HASTALARIN BAKIMINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
İVRİNDİ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
20. Sağlık insangücü planlaması
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Çocukta Hastalık Algısı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
OKUL SAĞLIĞI (6-19 YAŞ).
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
KANSER ve ÖNLEME.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
MEME KANSERİ VE KENDİ KENDİNE MEME MUAYENESİ
EĞİTİM ve ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM YILI ÖZEL ÇAĞIN ÖNCÜSÜ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2.DÖNEM PERFORMANS ÖDEVİ DERS : KADIN HASTALIKLARI KONU : KKMM AD / SOYAD : EMRE.
MEME KANSERİ CANAN ZENGİN
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Psikiyatride öykü alma ve muayene
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
METODOLOJİK ARAŞTIRMALAR
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
BE BEP NEDİR ?.
ALGILAMA İLETİŞİM.
Öğretim Tasarımı Analiz.
ErteleMEMEli Meme Kanserinde Erken Tanının Önemine Yönelik Farkındalık: İzmit’te İki İç Çamaşırı Mağazası Deneyimi Berk Hancı, Burak Aras, Görkem Çakırcalı,
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
REHBERLİK DERS II.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:

Öğretim yapılacak bireyin/grubun özellikleri Adı-Soyadı: S. B. Yaşı/yaş ortalaması: 40 Cinsiyeti /kız, erkek sayısı :BAYAN / 1 EğitimDüzeyi/sınıfı: LİSE İşi-Mesleği: EV HANIMI Medeni Hali:EVLİ ve varsa çocuk sayısı: 1 Varsa hastalık tanısı: FİBROADENOM

ÖĞRETİMİN KONUSU KENDİ KENDİNE MEME MUAYENESİ

1) VERİ TOPLAMA I) Bireyin Öğrenme Gereksinimlerinin değerlendirilmesi

1) Bireyin/grubun sağlığı/hastalığı ile ilgili sorduğu sorular neler ? Meme kanseri belirtilerini nasıl anlayabilirim? Kendi kendime meme muayenesini nasıl yapabilirim ? Eğer kitle yada herhangi bir sorun saptarsam napmam gerekir ? Kanser teşhisi konursa iki mememin yada birinin alınma gibi bir olasılığı var mı ? Tedavisi zor bir hastalık mı ? Vücudumda başka bir yere yayılır mı ? Nelere dikkat etmeliyim ?

2) Bireyin şuandaki sağlık düzeyini, hastalığını nasıl algıladığı, hastalığın yaşamına etkisini anlama düzeyi nedir ? Meme kanserinin öneminin farkında olduğunu ifade ediyor. Kendi kendine meme muayenesinin gerekli olduğunu düşünüyor. Hastanın tedavi sonucunda memenin birisinin alınması gerekliliği olursa günlük yaşamını etkilemiyeceğini düşünüyor.

3 ) Bireyin bu konu ile ilgili deneyimleri neler ? S. Hanımın bu zamana kadar meme kanseri olabilirim düşüncesi olmadığı için bu konu ile ilgili herhangi bir bilgi almamış, bir tv programı izlememiş, bir broşür, kitap okumamış. Akrabalarında da meme kanserine yakalanan olmadığı için S. Hanımın bu konuda bilgisi yok. Sadece komşuları arasında çikolatanın ve türk kahvesinin meme kanserine karşı olumsuz etkileri olduğunu duymuş.

4) Aile üyelerini öğrenmesi gereken bilgi ve beceriler var mı varsa neler ? Yok

II )Bireyin öğrenmeye ilişkin motivasyon düzeyi

5) Bireyin / grubun bu konuyla ilgili öğrenmesini etkileyebilecek sosyo - kültürel özellikleri neler? S. Hanım Muğla merkezde yaşıyor. Bu zamana kadar çevresinde böyle bir durumla karşılaşmış kimse olmasa da meme kanserinin öneminin farkında ve gerektiğinde memesinin alınması durumunda yaşamına etkisi olmayacağını düşünüyor. Eşinin de böyle bir durumda tavrının aynı olacağını ifade ediyor.

1)Bireyin davranışları nasıl ? S. Hanım meme kanseri ile ilgili sorular yöneltiyor. Sorulara verilen yanıtları dikkatli bir şekilde dinliyor. Konuya karşı konsantre olabiliyor.

2)Bireyin problemin ciddiyeti oluşabilecek komplikasyonlar konusunda inanç ve algıları? S. Hanım meme kanserinin öneminin farkında. Erken teşhis edilmediğinde durumun ciddiyet yaratabileceğini biliyor.

3) Sağlık personeli ile etkileşimi nasıl, onlar hakkındaki tutum ve düşünceleri neler ? Hemşire ve doktorlara güveniyor. İletişim içerisinde gerekli tedaviye uyumlu davranışlar sergiliyor.

4)Bireyin kendisinin öğrenmek istediği BBT nedir ? Kendi kendine meme muayenesini öğrenmek istiyor.

5) Öğrenmeyi etkileyebilecek / engelleyebilecek fiziksel veya ruhsal faktörler var mı ? YOK

III) Bireyin öğrenme yeteneğini etkileyecek fiziksel ve gelişimsel kapasitesi

1)Fiziksel gücü, hareket etme ve koordinasyonu ( Fiziksel olarak neleri yapabiliyor? ) Hareket etmesinde herhangi bir engeli yok. Anemiye bağlı baş dönmesi sebebiyle yataktan ani kalkmaması vb. öneriliyor.

2)Duyu kayıpları var mı ? YOK

3)Okuduğunu anlama kavrama düzeyi nasıl ? Okuduğunu anlayabiliyor. Okuduklarına ve sorulan sorulara uyumlu cevaplar veriyor. Okuduklarına karşı çıkarımlarda bulunabiliyor.

4)Kognitif yetilerinin durumu ( bellek, neden sonuç ilişkisi kurma, algılama vb. ) Bellekte herhangi bir sorun yok. Olaylar arasında neden – sonuç ilişkisi kurabiliyor Anlatılanları çabuk öğreniyor, algılamada herhangi bir sorunu yok.

IV) Öğretim yapılacak yer ve özelliklerinin tanımlanması Aydınlık, sessiz sakin tek kişilik bir hasta odasında yapıldı.

2) TANI KOYMA Bilgi kaynaklarına yabancı olmaya bağlı “ BİLGİ EKSİKLİĞİ “ ( Beklenen hasta sonucu : hasta kendi kendine meme muayenesi yöntemlerini etkili bir şekilde uygulayacak.)

3) PLANLAMA 1. Öğretimin hedefleri: GENEL HEDEF: S. Hanım, etkin olarak kendi kendine meme muayenesini yapacak.

ALT HEDEFLER : S. Hanım Hasta hastalık tanımını açıklayacak ( kognitif ) Meme maketinde broşürde gösterilen şekilde meme muayenesini gösterecek.( psiko – motor ) Kendi kendine meme muayenesinin gerekliliklerinden ikisini sayacak. ( kognitif ) Kendi kendine meme muayenesinin ne zaman yapılacağını söyleyebilmeli ( kognitif )

2)Öğretimin konusu. İlgili öğrenme alan ( lar ) ının adı ve alt bölümleri : Kendi kendine meme muayenesinin önemi. Erken tanı teşhisin önemi Kendi kendine meme muayenesini yapılış şekli

3. Öğretimin süresi: 30 dakika 4. Öğretimin metodu: Anlatma, demonstrasyon, 5. Öğretimde kullanılacak materyaller: Meme maketi, meme şeklini gösteren resim,sunu 6. Öğretim hangi yöntemle değerlendirilecek? Gözlem Soru sorma Demonstrasyon

4) UYGULAMA kkmm-slayt (1).ppt

5) DEĞERLENDİRME Hasta sorular yönelterek eğitime etkili bir şekılde katıldı. Öğretim etkin oldu ve hastanın kendi kendine meme muayenesini uygulamasıyla hedeflerimize ulaşıldı. Hastanın kendini ifade etmesiyle öğretimin tekrarına gerek görülmedi. Hedeflerimiz doğrultusunda kullandığımız öğretim yöntemlerimiz uygundu. Hastanın da öğretime etkin katılabilmesine olanak sağlayan araç gereçlerimiz uygundu. Davranışlarımız eğitici özelliklerine uygundu.