Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
23 NİSAN 23 NİSAN NEDİR? 23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi 88 yıl önce.
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Siyaset Sosyolojisi.
Dünya Ekonomik Buhranı, Amerika’da 1929’da New York Borsasının çöküşü ile başlayan ve etkileri on yıl boyunca dünyada devam eden ekonomik krizdir. Dünya.
ERZURUM KONGRESİ (23 Temmuz-7 Ağustos 1919) TOPLANIŞ AMACI
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
Demokrasinin Serüveni (Demokrasi İle)
Çağdaş ve uygar bir Türkiye idealini taşıyan Mustafa Kemal hedeflerinden biride demokrasiyi yerleştirmekti… Bu sistemde oy verilecek herkesin bu hakkını.
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
Slovakya Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Cumhuriyet Başkenti:Bratislava Önemli şehirleri :Kösice, Zilina Dili:Slovakça Dini:Hıristiyanlık.
 Düzenli ordunun kurulması sırasında Çerkez Ethem’in TBMM’ye karşı isyan etmesini fırsat bile Yunanlılar, İngilizlerin de desteğini alarak Bursa’dan.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ (23AĞUSTOS-13EYLÜL1921)
2. KONU Sevr’den Lozan’a.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
GÜNEY CEPHESİ MARAŞ ANTEP URFA DESTANLAŞAN DİRENİŞ SÜTÇÜ İMAM
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Yeni Dil, Yeni Tarih
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Sevr Anlaşması
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Soyadı Kanunu’nun Kabulü
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ADNAN MENDERES 'da, Aydınlı toprak ağası varlıklı bir çiftçinin oğlu olarak doğdu. Büyük babası Hacı Ali Paşa Konya'dan Tire taraflarına.
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Haklarımı Öğreniyorum Adım Adım Türkiye Bölgemizi Tanıyalım
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
YÜRÜTME.
Atatürk dönemi türk dış politikası
YA İSTİKLAL YA ÖLÜM ÜNİTE III - Doğu Cephesi - Güney Cephesi
İkİ DÜNYA SAVAŞI ARASI DÖNEM ( )
ATATÜRK İLKELERİ Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II
2. DÜNYA SAVAŞI SEBEP VE SONUÇLARI SUNU SLAYT
DİPLOMASİ Diplomasi nedir? Diplomasiye neden ihtiyaç var?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
(Hüseyin Nurettin Fikret)
ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
ETNİSİTE, ULUS VE IRK SOSYOLOJİ II.
ATATÜRK DÖNEMİ DIŞ GELİŞMELER
Sunum transkripti:

Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1939) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Avrupa…(1923-1939) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Savaş sonu…Avrupa 1914 1918 Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Versailles Antlaşması(1919) sonrası Almanya… Topraklarının büyük bölümü Fransa, Belçika, Polonya ve Çekoslovakya’ya verilmiş… Bütün sömürgeleri İngiltere, Fransa, Belçika ve Japonya’ya… 10 yıl boyunca Fransa, Belçika ve İtalya’ya kömür verecek, savaşta zarar görenlere tazminat ödeyecek… Zorunlu askerlik kaldırılmış, sadece 100.000 kişilik bir askeri gücü var… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

1929 Dünya Ekonomik Bunalımı 50 milyon işsiz Dünyadaki toplam üretimde %42’lik bir düşüş Dünya ticaretinde %65’lik gerileme Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Faşizm ve Nazizm’in ortaya çıkışı… Aşırı milliyetçi Anti-demokratik Anti-komünist Otoriter ideoloji ve yönetim sistemi… Bazı Özellikleri… Bir ulusa, kültüre ya da “ırka” üye insanların toplumun geri kalanı üzerinde üstün oldukları iddiası… Halkın kitle olarak anlaşılması…devletin, özel yaşama kadar toplumsal hayatın her alanında hak iddia edişi… Devlet içinde başka bir devlet olan silahlı gizli servisin merkezi önemi… Parti propagandası yoluyla toplumsal alanın ve kitle iletişim araçlarının tekelleşmesi çabası… Ekonomik hayat da dahil olmak üzere toplumsal hayatın militarize edilmesi… Ataerkil yapıların yüceltilmesi… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

İtalya Mussolini… 1922-45 İtalyan Krallığı’nın başbakanı İtalya 1922’de ne durumda?? I. Dünya Savaşı'ndan istediğini alamayan İtalya ,dar bir sömürge alanıyla sanayisini beslemeye çalışıyor… Fazla nüfusu için çözüm yolları aramakta… Mussolini’nin amacı: İtalya’yı eski Roma İmparatorluğu’nun gücüne kavuşturmak İlk adım: Habeşistan(Etiyopya)’ın işgali (1936) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Adolf Hitler (1889-1945) 1919’da Nazi Partisi’nin başına geçti. 1933’ten itibaren önce başbakan sonra “Führer” (Rehber-devlet başkanı) olarak Almanya’yı yönetti. Almanya’yı yeniden silahlandırdı, tüm muhalifleri bastırdı, ırkçı bir politika izlemeye başladı. Amaçları: 1919 Versailles Ant. sonuçlarını ortadan kaldırmak Almanya dışında yaşayan tüm Almanların Alman sınırları içine alınması Alman devleti için “Hayat Sahası” yaratılması Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Cevaplanması gereken soru !!! Almanya ve İtalya’nın 1930’lardan itibaren yarattığı tehdit karşısında Türkiye nasıl bir politika benimsemiştir ? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Mustafa Kemal Atatürk: “Milletimizin, güçlü, mutlu ve güvenlik içinde yaşayabilmesi için, devletin tamamen milli bir siyaset izlemesi..gerekir. Bunun anlamı şudur: Milli sınırlarımız içinde, kendi kuvvetimize dayanıp varlığımızı koruyarak millet ve memleketin gerçek mutluluğuna ve bayındırlığına çalışmak…Erişilemeyecek hayali amaçlar peşinde koşmamak…uygar dünyadan, uygar ve insanca davranış ve karşılıklı dostluk beklemek…” Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Lozan Barış Antlaşması (1923): Türkiye Cumhuriyeti’nin uluslar arası alanda resmen tanınması… Bundan sonraki ilk adım…Lozan’da halledilemeyen sorunlar: Musul Dış borçlar Suriye sınırı Nüfus mübadelesi Boğazlar Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Milletler Cemiyeti’ne Giriş (1932) “Yurtta Barış Dünyada Barış” anlayışının yansıması… Balkan Antantı (1934) Sorun: Balkanlarda ve Doğu Akdeniz’de yayılmacı politika sergileyen İtalya Türkiye+Yunanistan+Yugoslavya+Romanya 1936’dan itibaren Antant zayıflamaya başlar…neden??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Montreux (Montrö) Boğazlar Sözleşmesi (1936) Lozan Antlaşması’na göre boğazlar bölgesinin silahtan arındırılması ve geçişin denetlenmesi görevi “uluslar arası komisyon” da… Ancak bu durum; Ulusal bağımsızlığa aykırı! İtalya ve Almanya’nın saldırgan politikası Türkiye’yi boğazlar konusunda önlem almaya yöneltti… Montrö Boğazlar Sözleşmesi ile “uluslar arası komisyon kaldırılıp Türkiye’ye boğazlar ve çevresinde asker bulundurma hakkı verildi. Boğazlarda Türk egemenliği ve kontrolünü esas alan yeni bir düzenlemeye gidildi. Sözleşme, günümüzde hala yürürlüktedir. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Sadabat Paktı (1937) Türkiye-Irak-İran-Afganistan Saldırmazlık ve iyi komşuluk paktı II. Dünya Savaşı başlayınca önemini yitirdi… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Hatay Sorunu ve Hatay’ın Anavatana Katılışı (1939) Fransa ile imzalanan Ankara Antlaşması(1921): Halkının çoğunluğu Türk olan Hatay, Türkiye sınırları dışında… Fransa, Suriye ve Lübnan’daki manda yönetimini bırakır (1936)… Suriye, Hatay üzerinde hak iddia eder… Çözüm: Konu, Milletler Cemiyeti’nde görüşülür… MC gözetiminde yapılan halk oylamasıyla Bağımsız Hatay Devleti kurulur(1938)… Hatay Meclisi’nin aldığı bir kararla Hatay, Türkiye’ye katılma kararı alır…(1939) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji