KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İhracat Genel Müdürlüğü
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Bütünleştirme uygulamaları
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Tedarik Zinciri Yönetimi:
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
ISO 9001 İrem Gizem SÜRAT Sezin SERT Gülşen DELER Buse Sevgi Yılmaz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Çevre Yönetim Sistemi
Nitel Araştırmalar.
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTLARI ISO 9001 İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER Öğr. Gör. Niyazi KANSU

ISO BELGESİ NEDİR? Uluslararası Standartlar Organizasyonu (International Organization for Standardization)'nun kısaltılmış halidir. 1947 yılında kurulmuş olup, merkezi İsviçre'nin Cenevre Şehri'ndedir. Kuruluş amacı; dünya çapında geçerliliği olacak şekilde standartlar yayınlamak ve böylelikle ürünlerin/hizmetlerin uluslararası dolaşımına katkıda bulunmaktır. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO-9000 NEDİR? Organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış olan bir standartlar bütünüdür.  ISO-9001 NEDİR? Kalite Yönetim Sistemlerinin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların tanımlandığı ve belgelendirme denetimine tabi olan standarttır. Verilen belgenin adıdır. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER Bir firmanın, şirketin veya kurumun ISO 9001 KYS (Kalite Yönetim Sistemi) belgesini gördüğümüz zaman bu firmanın ürettiği ürün veya hizmetin kaliteli olduğu anlamına gelmemelidir. Bunu biraz açmak gerekirse aslında kalitelidir fakat bizim kalite anlayışımıza ne kadar uymaktadır bunun için kalitenin tanımı yapmak gerekir. Kalite ürün veya hizmetin müşteri şartları ile ne derecede uyuştuğunu gösterir. Yani müşteri ürünü veya hizmeti istediği şartlarda alabiliyor mu ne derece karşılanıyor. Örnek verecek olursak benim X kadar param var ve Honda markalı araç istiyorum ama X kadar paramla aracımın klimalı olmasını airbag’nin olmasını ve en fazla 5 yaşında olmasını istiyorum. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER İşte bu istekler müşterinin kalite kriterleridir ve firmadan bu şartları karşılamasını ister. X kadar para ile uçak helikopter veya Honda’dan daha pahalı bir araç istenmez o müşteri için kalite Honda aracındaki özelliklerdir. Buda şu ifadeyi karşımıza çıkarmaktadır herkesin kalite ölçütü farklıdır ve kalite lüksü veya pahalı olanı göstermez. Bunun içindir ki firmalar hitap ettiği müşteri kitlesini iyi seçmeli ve müşteri kitlesinin istek ve beklentilerine cevap verebilmelidir. O zaman ISO 9001 kalite belgesi gördüğümüz zaman bu firmanın ürünleri veya hizmetleri o ürünü veya hizmeti kullananları memnun edicidir ve memnun etmek için sürekli iyileştirme yapmaktadır diyebiliriz. Peki ISO 9001 belgesi direk olarak ürünle veya hizmetle alakalı değilse nedir? KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi, o firmanın veya şirketin sisteminin kaliteli olduğunu gösteren bir belgedir. Sistemden kasıt şirketin satın almasından tutun satış pazarlamasının, insan kaynaklarının, ürün hizmet planlamasının, müşteri ile iletişiminin, kalite kontrolünün, müşteri şikayetlerindeki davranışları ve olayı çözümlemeleri, müşterilerinin bu gün veya gelecekteki ihtiyaçları için yaptıkları çalışmaları, kendi iç denetimleri vb bir çok aksiyonunu kaliteli yapmaları anlamına gelir. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almak istiyorum. O zaman şu soruyu soralım kendimize biz belge mi almak istiyoruz? sistem mi kurmak istiyoruz? Belge almak istiyorsak yüzlerce belge satan firma bulabiliriz bastır parayı al kağıt parçasını ama amaç belge almanın yanı sıra sistem kurmak ise o zaman aşağıdaki süreci izlememiz gerekmektedir. ISO 9001 belgesini alma sürecini anlatmadan önce şu kavram kargaşasını ortadan kaldırmak gerekir.  KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER Doğrusu ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesidir ve ISO 9000 belgesi yanlış bir kavramdır. ISO 9002 ISO 9003 ise eski 1994 versiyonunda olan belgelerdir. Eski ISO 9000 standartlar serisine göre tasarım yapan firmalar, şirketler veya kurumlar ISO 9001 standardına göre sistem kurarlardı ve aldıkları belge ISO 9001 idi. Tasarım faaliyetleri olmayan firmalar veya şirketler ISO 9002 alırlardı. Servis sonrası hizmet veren şirketler ise ISO 9003 alırdı. 2001 yılında yapılan revizyonla ISO 9001’in haricindeki tüm belgeler kaldırılıp, firmaların ISO 9001 belgesi almaları sağlandı. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 Kalite Güvence Belgesi Nasıl Alınır? Öncelikle firma ISO 9001 belgesinin alınmasına karar verilmelidir. Bu karar verildikten sonra bir kalite güvence müdürü atanır ve bu müdürün yönetiminde gerekirse danışman bir firmadan da yardım alarak gerekli prosedürler, talimatlar hazırlanır, düzenlemeler yapılır, çalışanların eğitimi tamamlanır. Genellikle danışman firma bir ön tetkik yapar, eksikler tamamlanır. Daha sonra önceden belirlenmiş bir akreditasyon kuruluşuna başvuruda bulunarak (örneğin TSE) belgelendirme için tetkik yapması istenir. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

Kalite Güvence Belgesi Nasıl Alınır? Tetkik sonucunda firma almak istediği kalite güvence modelinin gereklerini yerine getirdiyse kendisine akreditasyon kurumu tarafından belgesi verilir. Belgenin alınmasından sonra akreditasyon kuruluşu düzenli aralıklarla firmayı denetlemeye gelir (örneğin yılda 1 kez). Bu denetimlerde firmada olumsuzluklar varsa firmayı düzeltmesi için uyarır. Bu işlem belgenin iptaline kadar gidebilir. Akreditasyon kuruluşunun yaptığı tetkiklere dış tetkik adı verilir. Birde firma kendi içinde belirlediği iç tetkikçiler ile kendi kendini denetler. Bu da genelde yılda iki kez yapılır. Firma kalite güvence belgesini aldıktan sonra bu belgeyi her 3 yılda bir yenilemesi gerekir. Bu belgenin geçerliliği 3 yıldır. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 Kalite yönetim sistemi belgesi almanın faydaları Çalışanların kalite bilincini artırır. Kamu ihalelerinde yeterlilik sağlar. İşletmenin piyasadaki imajını güçlendirir. İşletmenin pazardaki rekabet gücünü artırır. İşletmenin uluslararası geçerliliğe sahip bir kalite belgesi edinmesinin getirdiği ticari avantajlardan yararlanabilmesini sağlar (ihracat için kalitenin belge ile ispatlanabilmesi). Müşteri memnuniyetini ve müşteri artışını sağlar. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

ISO 9001 Kalite yönetim sistemi belgesi almanın faydaları Hatalar ortadan kalkar, fireler azalır. Girdi, üretim ve son kontrollerin etkin olarak yapılması sağlanır. Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlar. İşletme içi yetki ve sorumlulukların tespitini sağlar. İşletme faaliyetlerinin standartlaştırılmasını ve dökumantasyon oluşumunu sağlar. Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlar. İşletmenin kurumsallaşmasını sağlar. KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

9001 Kalite Yönetim Sistemi Belge Örnekleri KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU

Kaynaklar http://www.iso-belgesi.info KAL-3000 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR DERS NOTU / NİYAZİ KANSU