MARMARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Vizyon Kurumsal kimliği ve sunduğu hizmetlerle örnek alınan, kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen, problemlere çözüm üretebilen,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan Planlama. Plan? Tahmin? Örgüt için uygun amaçlar ve bunları gerçekle ş tirecek eylemler belirleme süreci ne, kim tarafından,
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
FELSEFE BÖLÜMÜ.
STRATEJİK PLAN ( ) HAZIRLAMA TOPLANTISI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
FELSEFE BÖLÜMÜ.
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

MARMARA ÜNİVERSİTESİ 2013-2017 STRATEJİK PLANI GENEL BİLGİLENDİRME MİSYON, VİZYON, İLKE ve DEĞERLER TOPLANTISI

STRATEJİK PLAN NEDİR? Üniversitemizin; Kısa, orta ve uzun vadeli amaçlarını, Temel ilke ve politikalarını, Hedef ve önceliklerini, Performans ölçütlerini; Ve bütün bunlara ulaşmak için izlenecek Yöntemler ile kaynak dağılımını içeren plan. 20.09.2018

Stratejik planda, şu sorulara cevap aranır: STRATEJİK PLAN NEDİR? Stratejik planda, şu sorulara cevap aranır: Neredeyiz ? Durum Analizi, GZFT Analizi ve Paydaş Analizi Nereye Ulaşmak İstiyoruz ? - Misyon, Vizyon, İlke ve Değerler - Stratejik Amaç ve Hedefler Nasıl Ulaşabiliriz ? Performans Hedefleri Stratejiler (Faaliyetler ve Projeler) Nasıl Ölçer ve Değerlendiririz? Performans Göstergeleri Maliyetlendirme İzleme ve Değerlendirme 20.09.2018

STRATEJİK PLAN NEDİR? Misyon, Vizyon, İlke ve Değerler STRATEJİK DÜZEY TAKTİK DÜZEY OPERASYONEL DÜZEY Temel amaçlar ve bunlara ulaşmada izlenebilecek yol Stratejilerle çizilen yol üzerinde ayrıntı ve uygulamaya yönelik kararlar Nerede, ne zaman, kimler tarafından yapılacak? Misyon, Vizyon, İlke ve Değerler Stratejik Amaçlar ve Hedefler Stratejiler (Faaliyet ve Projeler) 20.09.2018

HUKUKÎ DAYANAK 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programları Hakkında Yönetmelik Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik

MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NİN STRATEJİK PLANININ İÇERİĞİ 20.09.2018

20.09.2018 Sıra No Konu 1 Yöntem ve Süreç 2 Tarihî Gelişim 3 Hukukî Çerçeve 4 Eğitim-Öğretim Faaliyetleri 5 Araştırma, Danışmanlık, Bilimsel Organizasyon ve Yayın Faaliyetleri 6 Kültürel ve Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri 7 Genel Yönetim Faaliyetleri 8 Dünyada Yükseköğrenim Sisteminin Genel Durumu ve Geleceği 9 Türkiye’de Yükseköğrenim Sisteminin Genel Durumu ve Geleceği 10 Üniversitelerin Akademik Performansa Dayalı Başarı Sıralaması ve Marmara Üniversitesi’nin Konumu 11 Eğitim Yöntem ve Teknolojilerindeki Gelişmeler 20.09.2018

20.09.2018 Sıra No Konu 12 Paydaş Analizi 13 GZFT (Güçlü Yanlar, Zayıf Yanlar, Fırsatlar ve Tehditler) Analizi 14 Misyon, Vizyon, İlke (Slogan), Temel Değerler Stratejik Alanlar Stratejik Amaçlar Stratejik Hedefler Performans Göstergeleri Stratejiler (Projeler-Faaliyetler) 15 Maliyetlendirme 16 İzleme ve Değerlendirme 20.09.2018

ZAMAN PLANI 20.09.2018

OCAK 2012 Paydaş Analizi Anket Çalışmasının Tamamlanması GZFT Analizi Çalışmasının Tamamlanması Stratejik Planlama Ekiplerine Misyon, Vizyon, İlke (Slogan) ve Değerler Hakkında Teknik Bilgilendirme Eğitiminin Verilmesi 20.09.2018

ŞUBAT 2012 Misyon, Vizyon, İlke (Slogan) ve Değerlerin Hazırlanması Stratejik Planlama Ekiplerine Stratejik Amaç ve Hedefler Hakkında Teknik Bilgilendirme Eğitiminin Verilmesi Stratejik Amaçların Hazırlanması Stratejik Hedeflerin Hazırlanması 20.09.2018

MART 2012 Performans Göstergelerinin Hazırlanması Stratejilerin Hazırlanması Maliyetlendirmenin Tamamlanması İzleme ve Değerlendirme Sisteminin Kurulması 20.09.2018

NİSAN 2012 Strateji Geliştirme Kurulu Tarafından Stratejik Plana Nihai Şeklinin Verilmesi Üniversite Yönetim Kurulu’nun Stratejik Planı Kabulü 20.09.2018

MAYIS 2012 Üniversite Senatosu’nun Stratejik Planı Kabulü Rektör’ün Stratejik Planı Onaylaması Stratejik Planın Milli Eğitim Bakanlığı’na, Yüksek Öğretim Kurulu’na, Devlet Planlama Teşkilatı’na ve Sayıştay’a gönderilmesi; kamuoyu ile paylaşılması 20.09.2018

HANGİ BİRİMLER? 20.09.2018

Meslek Yüksekokulları Doğrudan Rektörlüğe Bağlı Bölümler Fakülteler Enstitüler Yüksekokullar Meslek Yüksekokulları Doğrudan Rektörlüğe Bağlı Bölümler Uygulama ve Araştırma Merkezleri BAPKO MÜSEM Öğrenci Konseyi Uluslararası Ofis Mezunlar Ofisi Yayınevi İdarî Birimler 20.09.2018

MİSYON, VİZYON, İLKE ve DEĞERLER 20.09.2018

MİSYON Misyon, üniversitemizin varlık sebebini, neyi, kim için ve nasıl yürüttüğünü açıklayan özlü ifadedir. Bu sebeple, stratejik planın temelini oluşturur ve plan hedeflerine nasıl ulaşılacağının çerçevesini belirler. Misyon geliştirmek için şu tür soruların cevaplandırılması gereklidir: Varlık sebebimiz nedir? Kime hizmet ediyoruz? Hangi alanlarda çalışıyoruz? Temel değerlerimiz nelerdir? Çalışma ilkelerimiz nelerdir? 20.09.2018

MİSYON Misyon geliştirmek için şu hususlara dikkat edilmelidir: Misyon kısa ve öz bir şekilde ifade edilmelidir. Akılda kalıcı olmasına dikkat edilmelidir. Misyon ifadesi, üniversitedeki ortalama bir çalışan tarafından anlaşılabilecek sâdelikte olmalıdır. Kavram tekrarları veya anlamdaş kavramlara yer verilmemelidir. İdeolojik ve dinî ifadelerden uzak durulmalıdır. Belirli bir disipline özgü kavram ve terimlere yer verilmemelidir. Üniversitenin temel üstünlüklerine ve onu farklı kılan değerlere atıf yapılması tercih edilir. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN MİSYON İFADELERİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ: Çağdaş cumhuriyete, eğitim-öğretim faaliyetleri ile topluma, araştırma faaliyetleri ile bilime ve bilimsel bulgulardan yararlanan diğer tüm olgulara, hizmet faaliyetleri ile bireylere, kurumlara ve toplumun bütününe en verimli ve etkili üniversiter katkıları sunmak. BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ: Kurumsal değerlerimizi sahiplenen, etik değerleri önemseyen, çevre bilinci gelişmiş, eleştirel düşünen, çok yönlü, yaratıcı, bilimseli sanatsal ve kültürel formasyonu ve özgüveni ile dünyanın her yerinde, akademik kurumlarda, kamuda veya özel sektörde başarıyla görevler yapabilecek bireyler yetiştirmek. Evrensel boyutta bilgi üreterek, insanlığın hizmetinde düşünce, bilim ve teknoloji üretimine katkıda bulunmak. Türkiye’de bilim ufkunu genişleterek, bilim, sanat ve kültürün toplumumuzda en kalıcı şekilde yerleşmesine yardımcı olmaktır. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN MİSYON İFADELERİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ: Üniversitemiz Gazi’nin adını taşımanın ve Cumhuriyet’in öncü öğretmenlerini yetiştiren ilk öğretim kurumunu bünyesinde barındırmanın onuruyla; araştırıcı, sorgulayıcı, çözümleyici düşünce yapısında, değişen dünya koşullarında topluma liderlik yapabilecek, insani değerlere saygılı bireyler yetiştirmeyi, bilgiye ulaşarak, bilgiyi üreterek, paylaşarak ve hayata dönüştürerek toplumun yaşam boyu eğitim ve gelişme sürecine katkıda bulunmayı görev edinmiştir. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ: Doğu ve Batı’yı, geçmişle geleceği buluşturan İstanbul Üniversitesi; ülkemize ve insanlığa yararlı bilgi üreten ve yetkin bireyler yetiştiren öncü üniversitedir. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN MİSYON İFADELERİ İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Ulusal ve uluslararası düzeyde yarışan, ulusal kimliğini küresel değerlerle bağdaştırabilen, kendisini sürekli geliştirebilen, teknolojiye hâkim, çevreye, topluma ve etik değerlere saygılı, yaratıcı, girişimci ve lider özelliklere sahip çağdaş mezunlar yetiştirmek. Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerdeki araştırmaları ile ulusal kalkınmayı atılıma dönüştürecek çalışmaları yapmak, bu amaca yönelik önder, yaratıcı kadroları oluşturmak ve desteklemek. Bilime ve teknolojiye uluslararası düzeyde katkıda bulunacak araştırmaları yapmak, bu araştırmaları yapacak kadroları yaratmak ve desteklemek, gerekli altyapıyı oluşturmak ve sürdürmek. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Öğretim, araştırma ve toplum hizmetleri etkinliklerini, evrensel standartlarda yürüterek, toplumumuzun ve insanlığın sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimi için bilgiye ulaşmayı, üretmeyi, bilgiyi uygulamayı, yaymayı ve bu bilgilerle donatılmış bireyler yetiştirmek. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN MİSYON İFADELERİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ: Evrensel değerler ışığında bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmek, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak. YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Topluma duyarlı bilgi, insan ve uygulama geliştirmek. MARMARA ÜNİVERSİTESİ: Eğitim ve öğretim faaliyetleriyle, kültürel birikimi ve iletişim becerisi olan, çözümleme yeteneği gelişmiş, çevresine önderlik edebilecek yetkinliklere sahip, Atatürk ilke ve devrimlerini özümsemiş öğrenciler ve nitelikli akademik kadrolar yetiştiren, toplumun gereksinmelerine yanıt verecek bilgileri üreten, değer yaratan öncü bir kurum olmak. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN MİSYON İFADELERİ SABANCI ÜNİVERSİTESİ: Her alanda yetkin , kendine güvenen, çok boyutlu ve bağımsız düşünce yeteneği ile donanmış, toplumsal sorumluluk bilincine sahip bireyler yetiştirmek; bilime, teknolojik gelişmelere ve üretilen bilgilerin topluma yayılmasına katkıda bulunmak. KOÇ ÜNİVERSİTESİ: Türkiye’de uluslararası nitelikte , yaratıcı, bağımsız ve objektif düşünebilen, liderlik vasıflarına sahip en yetkin mezunları yetiştirmek; bilimin sınırlarını ilerletmek ve örnek bir öğretim ve araştırma kurumu olarak Türkiye ve insanlığa hizmet etmektir. BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ: Sistematik düşünme yetisine sahip, yerel ve küresel konulara duyarlı, uluslararası standartlara uygun, bilimsel, teknolojik, kültürel bilgi birikimine katkıda bulunan; evrensel düşünce ve değerleri destekleyen, geleceğin liderleri olacak işgücünü yetiştirmek. 20.09.2018

VİZYON Vizyon, üniversitemizin uzun vâdede ulaşmayı hedeflediği nihaî amacı ifade eder. Misyon, daha çok geçmişe referanslı bir kavram iken, vizyon daha çok geleceğe referanslı bir kavramdır. Her ikisinin kesişme noktası ise «bugün» ile kurdukları ilişkidir. 20.09.2018

VİZYON Vizyon geliştirmek için şu tür soruların cevaplandırılması gereklidir: Üniversitemizin temel özellikleri nelerdir? Üniversitemizi diğer üniversitelerden ayıran ve onu farklı kılan özellikler nelerdir? Üniversitemiz gelecekte nasıl bir kurum olmalıdır? 20.09.2018

VİZYON Vizyon geliştirmek için şu hususlara dikkat edilmelidir: Vizyon kısa ve öz bir şekilde ifade edilmelidir. Akılda kalıcı olmasına dikkat edilmelidir. Vizyon ifadesi, üniversitedeki ortalama bir çalışan tarafından anlaşılabilecek sâdelikte olmalıdır. Kavram tekrarları veya anlamdaş kavramlara yer verilmemelidir. İdeolojik ve dinî ifadelerden uzak durulmalıdır. Belirli bir disipline özgü kavram ve terimlere yerverilmemelidir. İddialı, özgün ve çekici olmalıdır. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN VİZYON İFADELERİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ: Eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmette dünyanın en iyi üniversiteleri arasında yer almak. BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ: Eğitimde ve araştırmada evrensel standartlarda başarılı, sürdürülebilir ve «yeşil» bir üniversite olmak. GAZİ ÜNİVERSİTESİ: Bilim ve teknolojiden sanat ve spora kadar uzanan geniş bir yelpazede özgün araştırmaları, üst düzey eğitimi, yaratıcı faaliyetleri ve topluma hizmeti ile ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve lider bir üniversite olmak. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ: Dünyanın önde gelen üniversitelerinden biri olmak. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN VİZYON İFADELERİ İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Çağdaş bir araştırma üniversitesi olarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilim, teknoloji ve sanatta önder çalışmaların odağı olmak. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Uluslararası düzeyde tanınan, araştırma ağırlıklı, geleceğin liderlerini yetiştiren, disiplinler arası sinerji yaratan, yenilikçi-yaratıcı, toplumsal gelişme sürecinde önderlik rolü üstlenen, çalışanlarının memnuniyetini sağlayan bir kurum olmak. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ: Ulusal ve uluslararası ortamlarda mensubu olmaktan övünç duyulan, vereceği eğitim-öğretim, üretici bilgi, teknoloji ve sanatla ülkemizin çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunacak lider bir üniversite olmak. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN VİZYON İFADELERİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Yön veren, tercih edilen, prestijli, dünya üniversitesi olmak. MARMARA ÜNİVERSİTESİ: Küresel düzeyde başarılara imza atan bir üniversite olmak. SABANCI ÜNİVERSİTESİ: Katılımcılığa ve takım çalışmasına bağlı kurum kültürü oluşturarak, tüm paydaşların gereksinimlerine duyarlı , yenilikçi bir üniversite oluşturmak. Disiplinler arası eğitim altyapısı ile öncülüğe yol açan özgün bilginin yaratılmasını ve yayılmasını sağlamak. Eğitim alanındaki yaratıcılığı ile tüm dünyada bir referans noktası olmak. KOÇ ÜNİVERSİTESİ: Eğitim anlayışı, öğrencileri, öğretim üyeleri ve araştırma programları ile Türkiye’de örnek bir eğitim kurumu olarak dünyada saygıyla tanınmak. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN VİZYON İFADELERİ BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ: Akademik özgürlüklere sahip çıkarak, öğrencilerini, düşüncelerin hiçbir kısıtlamayla karşılaşmadığı bir ortamda eğitmek. Bilimsel metoda dayalı bilgi değişimi yoluyla, evrensel değerlere dayalı yenilikçi yaklaşımlar geliştirmeyi amaçlamak. Bu gelişimi teşvik edecek akademik bir ortam yaratmak ve toplumun aydınlanmasında lider rolü üstlenmek. 20.09.2018

İLKE (SLOGAN) İlke (slogan), üniversitemizin amacını ve faaliyetlerini simgeleyen, akılda kalıcı kısa ve özlü ifadedir. İlke (slogan), üniversitemizin marka bilinirliği açısından zorunludur. 20.09.2018

İLKE (SLOGAN) İlkenin (slogan) temel özellikleri şunlardır: Üniversitemize özgü olmalı, onu farklılaştırmalıdır. Kısa ve akılda kalıcı olmalı, kolayca hatırlanabilmelidir. Gerçekçi olmalıdır. Olumlu duygular yaratmalıdır. Rekabetçi olmalıdır. 20.09.2018

İLKE (SLOGAN) ÖRNEKLERİ 148 yıldır geleceğin izinde (Boğaziçi Üniversitesi) Bizler dünyayı değiştirebiliriz (Orta Doğu Teknik Üniversitesi) Zirvedeki üniversite (Erciyes Üniversitesi) Daha ileriye… en iyiye (Hacettepe Üniversitesi) Eğitim, öğretim ve araştırmada öncü (Karadeniz Teknik Üniversitesi) Işık saçan toplumu aydınlatan üniversite (Akdeniz Üniversitesi) Cumhuriyeti seviyorum (Cumhuriyet Üniversitesi) Geleceğe köprü (Trakya Üniversitesi) Bilimin aydınlığında yeni ufuklara doğru (Niğde Üniversitesi) Aydınlık bir geleceğe (İstanbul Aydın Üniversitesi) İş yaşamına en yakın üniversite (İstanbul Okan Üniversitesi) Gelecek burada (Nuh Naci Yazgan Üniversitesi) 20.09.2018

DEĞERLER Değerler, üniversitemizin faaliyetlerini yürütürken göz önünde bulundurulması gereken rehber nitelikteki ifadelerdir. Değerler, üniversitemizin, akademik ve idarî personelin faaliyetlerinde kendisini hissettirir. Sayıca fazla «değer» belirlemek kafa karıştırıcı olur. Bu sebeple, mümkün olduğu kadar az ve kapsayıcı nitelikte «değer»ler belirlenmelidir. 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN DEĞERLERİ BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ: Eğitimde mükemmeliyetçi Araştırmada iddialı Öğrenci odaklı Üstün niteliğe duyarlılığı yüksek Akademik özerklik konusunda titiz Etik değerlere saygılı Yönetimde ve akademik yaşamada katılımcı Akılcı ve eleştirel düşünceyi özendiren Entelektüel bağımsızlığı ve ifade özgürlüğünü savunan Birey odaklı, farklılıklara saygılı, fırsat eşitliği konusunda duyarlı Çevre duyarlılığını gözeten 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN DEĞERLERİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ: Bilimin önderliğine inanmış, yaratıcılığı ve özgün düşünceyi yücelten Her türlü görüş ve düşüncenin barış ve hoşgörü içinde dile getirilebildiği, özgür, çok sesli, adil ve şeffaf Akademik ve etik değerlere sahip Eğitimin toplumsal gelişmeye öncülük ettiğine inanan Çalışanlarının memnuniyetini sağlayan ve mensubu olmakla gurur duyulan Çevreye saygılı ve sosyal sorumluluğunun bilincinde olan 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN DEĞERLERİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ: Şeffaflık Adalet İşbirliği, dayanışma ve paylaşma Yenilikçilik ve yaratıcılık Katılımcılık Mükemmeli aramak Çevrecilik Geleceğe inanmak Toplum yararı 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN DEĞERLERİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ: Saydamlık Katılımcılık ve demokratiklik İnsan hak ve özgürlüklerine saygı Kent, ülke ve dünya sorunlarına duyarlılık Araştırmayı, sorgulamayı ve tartışmayı esas alma Yenilikçilik Tutarlılık Öğrenci sorunlarına, önerilerine ve beklentilerine duyarlılık 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN DEĞERLERİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Girişimci, uygulamacı, özgüvenli Farkındalığı yüksek, duyarlı, etik Düşünen, sorgulayan, araştırmacı Alçak gönüllü, ortak çalışmaya yatkın, paylaşımcı Değer veren, kıymet bilen 20.09.2018

BAZI ÜNİVERSİTELERİN DEĞERLERİ SABANCI ÜNİVERSİTESİ : Disiplinler arası yaklaşımı korumak Tüm süreçlerde öğrenci odaklı olmak ve yenilikçi olmak Uzun vadeli düşünmeyi teşvik etmek Katılımcı, şeffaf, karar odaklı, duyarlı, hızlı ve etkin olmak Kendi kendini yönetebilmek ve sorumluluk sahibi olmak Stratejik hedeflerin ve uygulamaların, temel felsefemize uygunluğunu sağlamak Stratejik hedeflerin, uluslararası boyutunu gözönünde bulundurmak 20.09.2018

TEŞEKKÜR EDERİZ 20.09.2018