Sınıfta Çatışma Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Sınıfta Çatışma Yönetimi

İnsanın bulunduğu her yerde çatışma kaçınılmazdır… Çatışma değişim, ilerleme ve yaratıcılığın başlatıcı değişkeni olabilir. Görüş farklılığı ve görüşler arasındaki uyuşmazlıklar Başkalarının yaptığı hatalardan dolayı öfkelenirsek; onları değil, kendimizi cezalandırmış oluruz. Immanuel Kant

Çatışma uzun dönem kişiler arası ilişkilerin sonucunda ortaya çıkar. Çatışma kişiler arasında iletişimin olduğu her yerde kaçınılmaz bir şekilde ortaya çıkar: iş, aile, sosyal ilişkiler, okul ve sınıf Çoğunlukla çatışma ilişkileri sarsar ve ilişkilere zarar verir. Bazen çatışmanın yol açtığı zararı ortadan kaldırmak olanaksızdır. Çatışma her zaman yıkıcı olmak zorunda değildir.

Çatışmaların örgütün işleyişini aksatmaması temele alındığında çatışmanın örgüt amaçları doğrultusunda yönetilmesi gerekmektedir. Çatışmanın okulun işlevlerini yitirmesine yol açacak düzeyde şiddetli olmaması gerekmektedir

Çatışmanın temelinde bireyin çatıştığı kişiyi, grubu, düşünceyi veya olayları benimsememesi, hoşlanmaması veya bu tür olguların bir kısmı ile çekişmesi yatar Örgütlerde Çatışmanın Kaynakları: İşbölümü İşlevsel bağımlılık Ortak karar vermek Sınırlı kaynaklar Yeni uzmanlıklar İletişim sistemi Örgütün büyüklüğü Bürokratik nitelikler Personelin farklılığı Denetim biçimi Bireysel davranış etkenleri

‘Çatışma’dan öğrenme…. Bir çatışma durumuyla ilgili olarak herhangi bir eylemde bulunmadan önce çatışmanın tanımlanması gereklidir. ‘Çatışma’dan öğrenme…. Çatışmadan öğrenmenin anahtarı doğru soruyu sorabilmek ve sonra da bunun yanıtlarını aramaktır. Dönüt amacıyla sorulabilecek sorulardan bazıları şunlardır: Biz bundan ne ögrenebiliriz? Bu çatışmadan ilişkileri geliştirmede nasıl yararlanabiliriz? Bu durumu iyileştirebilmek için hep birlikte ne yapabiliriz? Bu çatışmayı yönlendiren algılar ve yanlış algılamalar nelerdir? Anlaşmazlık durumunda olanların algıları birbirinden nasıl farklılaşıyor? Çatışmanın gerçek nedeni ve yapay nedenleri nelerdir?

Çatışma Yönetiminde Beş Temel Tarz: 1.Tümlestirme: Kendini ve diğerlerini dikkate almaya dayanır; her iki taraf tarafından kabul edilebilecek etkili bir sonuca ulaşmada açıklık, fikir alışverişi ve farklılıkları göz önünde bulundurmayı kapsar. 2. Ödün Verme: Kendini az ancak başkalarını fazla dikkate almaya dayanır; karşı tarafın endişelerini gidermek adına farklılıkları göz ardı etme ve ortak yanları vurgula esastır. 3. Hükmetme: Kendini daha çok dikkate alıp başkalarını daha az dikkate alamaya dayanır, kazanç-kayıp örüntüsü olarak ya da birisinin pozisyon kazanmak için zor kullanması esastır. 4. Kaçınma: Kendini ve başkalarını daha az dikkate almaya dayanır, durumlar karşısında geri çekilme, es geçme veya kıyısından geçme söz konusudur. 5. Uzlaşma: Kendini ve başkalarını dengeleme esasına dayanır, ortak kabul edilebilir bir karara varmada her iki tarafın da bir şeylerden vazgeçme noktasında alma-verme ilkesi esastır.

Çatışma Kaynağı Sınırlı Kaynaklar Karşılanmamış Temel Gereksinimler Zaman Para Sermaye Araç-Gereç Karşılanmamış Temel Gereksinimler Ait Olma Özgürlük Öğrenme Farklı Değerler İnançlar İlkeler Öncelikler Çatışmaya Gösterilen Tepki Kavga Kaçma Problem Çözme

Çatışmaların doğru anlaşılabilmesi için öğrenciler arasındaki ilişkilerin yapısı açığa çıkarılmalıdır

Sınıfta Çatışma Kaynakları Öğrencilerin bireysel farklılıklarının belirginleşmesi. Bu farklılıklara dayalı gruplaşmaların ortaya çıkması Duygusal Tepkiler Öğretmenin tavırları ve sınıf yönetimi tarzı Sınıfta Çatışma Türleri Kaynaklar Üzerinde Çatışma Gereksinimlerin Çatışması Değerlerin Çatışması

Sınıfta Çatışma Nedenleri Rekabetçi Sınıf Ortamı İletişim Eksikliği Güvensiz Sınıf Ortamı Zayıf öz-kontrol, uygunsuz duygu anlatımı Çatışma çözme becerisinde eksiklik Katı kurallar ve otoriter güç kullanımı Öğretmenin yaklaşım tarzı Fiziksel yetersizlikler Hayal kırıklığı

Dış Denetim İç Denetim Aktif ve Yansıtıcı Dinleme Ben Dili Kullanma Öz Değerlendirme Yöntemi Çocuk Edebiyatından Yararlanma Problem Çözme Arabuluculuk Yöntemi Yürüyen Merdiven Ki Aikido Tekniği Örnek Olay Canlandırma Kazan/Kazan Stratejisi Gruplar Arası Çatışma Çözme Tekniği

Okul, aile ve Çevre ilişkilerinin Yönetimi

Okul Çevre İlişkilerinde Yasal Dayanak: 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Okul-Aile ilişkileri Okul-Aile Birliklerinin Amaç ve Görevleri a) Öğrencileri, Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri ile Atatürk İnkılâp ve İlkeleri doğrultusunda yetiştirmek üzere okul yönetimi, öğretmenler, veliler ve ailelerle iş birliği yapmak. b) Okulun amaçlarının gerçekleştirilmesine, stratejik gelişimine, fırsat eşitliğine imkân vermek ve öğretmenler kurulunca alınan kararların uygulanmasını desteklemek amacıyla velilerle iş birliği yapmak. c) Kurs ve sınavlar, seminer, müzik, tiyatro, spor, sanat, gezi, kermes ve benzeri etkinlikler de okul yönetimi ile iş birliği yapmak. d) Özel eğitim gerektiren öğrenciler için ek eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesini ve desteklenmesini sağlamak. e) Okulun bina, tesis, derslik, laboratuvar , atölye, teknoloji sınıfı, salon ve odaları ile bahçe ve eklentilerinin bakım ve onarımlarının yapılmasına, teknolojik donanımlarının yenilenmesine, geliştirilmesine, ilâve tesis yaptırılmasına, eğitim-öğretime destek sağlayacak araç-gereç ve yayınların alımına katkıda bulunmak.

f) Eğitim-öğretim faaliyetleri dışındaki zamanlarda okulun derslik, spor salonu, kütüphane, laboratuvar ve atölyeleri gibi eğitim ortamlarının, kamu yararı doğrultusunda kullanılmasını sağlamak. g) Okulun ihtiyaçlarını karşılamak için mal ve hizmet satın almak. h) Okulda uyulması gereken kurallar hakkında velileri bilgilendirmek ve onlarla iş birliği yaparak, zararlı alışkanlık ve eğilimlerin önlenmesi için okul yönetimine yardımcı olmak. ı ) Millî bayramlar, anma, kutlama günleri, belirli gün ve haftalar ile düzenlenecek tören ve toplantıların giderlerine katkıda bulunmak. i) Öğrencilere sağlık ve temizlik alışkanlıkları kazandırmada alınacak ortak tedbirler için katkı sağlamak. j) Ailede, okulda ve çevrede, öğrencilerle diğer çocukların iyi alışkanlıklar kazanmalarını, iyi birer vatandaş olmalarını sağlayıcı tedbirler alınmasında okul yönetimine yardımcı olmak.

k) Okula yapılan aynî ve nakdî bağışları kabul ederek kayıtlarını tutmak; sosyal, kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenlemek; kantin, açık alan, salon ve benzeri yerleri işlettirmek veya işletmek. l) Okul yönetimi ile iş birliği yaparak, okula ve imkânları yeterli olmayan öğrencilere maddî-manevî destek sağlamak. Belirlenen kardeş okullara katkıda bulunmak. m)14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmek. n)Eğitim-öğretimle ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmak. o) Eğitim-öğretimi geliştirmek amacıyla çalışma komisyonları oluşturmak. p) Eğitim-öğretimi geliştirici diğer etkinliklere katkı sağlamak.

Ailenin, okulun vazgeçilmez bir parçası olması Okul-Aile İşbirliği-İLKELER Ailenin, okulun vazgeçilmez bir parçası olması Ailenin eğitim sürecindeki katkılarının, taraflar arasındaki etkileşimi arttırması Okul-aile işbirliğinin çocuğun başarı ve gelişimine etki etmesi Okul-aile işbirliğinin planlı ve amaçlı olması zorunluluğu Okul-aile işbirliğinin sorun çözücü olması Okul-aile işbirliğinin bütün eğitim evrelerinde gerçekleşmesi İşbirliğinde alternatif yaklaşımlarının kullanılması

Velilerle İletişim Kurma Yolları Öğretmen-Veli Görüşmesi Yazışma Karşılıklı Ziyaretler Veli Toplantıları Diğer İletişim Yolları Telefon Email Mektup Defter