Tarih Nedir?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
Advertisements

BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
SUNUM.
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Kültür.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Hazırlayan: Nahit TEKİN.
REHBERLİK.
EVRENSEL(LİK) KELİME ANLAMI
Problem Çözme Becerileri
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
E Ğİ T İ M PS İ KOLOJ İ S İ. GİRİŞ: EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BÜTÜN İŞYERLERİ BELİRLİ BİR ÖRGÜTLENME İLE MEYDANA GELİP ÇALIŞMAKTADIR. BU ÖRGÜTLENMENİN.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Sarayburnu / İSTANBUL.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
=>SES BİLGİSİ
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ENGLISH CLUB. Samuel Johnson der ki: ‘Bilgi iki çeşittir: -Konuyu bilmek -O konuyu nereden öğreneceğini bilmek.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
YİĞİT KIZIL AHMET UFUK USLU
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
MOTİVASYON.
Bilişim Teknolojileri Kullanımında Güvenlik Temel Kavramlar ve Bilgi Güvenliği.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Etik Günü 25 Mayıs tarihi bütün dünyada etik günü olarak kutlanmaktadır. Bizim kültürümüze kavram ve çerçeve olarak farklı olan bu terim son yıllarda ülkemizde.
İnsanın Sınırları sınırları zorlamak sınırları zorlamak olabilecek şeylerden en zorunu istemek: - acaba bir de tam havaya zıplarken.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Tarih Felsefesi.
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
Annales Tarih Okulu.
6.1. İşletmelerde Meslek Etiği Kategorileri:
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I
Collingwood.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
NESNELLİK KONUSU.
Türk Edebiyatında Anı Ve Anı Türünde Yazılan Önemli Eser Ve Yazarları * * * *
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
 Teknoloji nedir denildiğinde karşımıza ilk olarak; insanların ihtiyaçlarına yönelik yardımcı araç ve gereçlerin yapılıp üretilmesi için gerekli olan.
Sınıf yönetimi ve disiplin
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Sarayburnu / İSTANBUL.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
SOSYOLOJİK TAHAYYÜL VE WRIGHT MILLS
Sunum transkripti:

Tarih Nedir?

Birey için hafızasındaki deneyimler ne ise toplum için de tarih odur. Tarihin, geçmişteki bütün mekanlara ve dönemlere ait insan deneyimini kucakladığı söylenebilir. Tarih insanların geçmişini inceleyen ve onların sosyal kapsamlı eylemlerinin bir tablosunu takdim eden bir disiplin olmaktadır. Tarih, bir çeşit araştırma ya da soruşturmadır. Tarih geçmiştir, tarih geçmişin hafızasıdır. Tarih gerçekte ne olduysa onu göstermek ister. Tarih, insanların geçmişini inceleyen ve onların sosyal kapsamlı eylemlerinin bir tablosunu takdim eden bir disiplindir.

Tarihten Öğreneceğimiz bir şey var mı? Gelecekte oluşacak kalıpların ana hatları, tarihin bugüne kadar izlemiş olduğu doğrultudan çıkarsanabilir. Tarih, geçmişin muhakemesini yapma, gelecek çağların yararına bugün için dersler çıkarma görevini üstlenmiştir. Tarih, zihniyetlerin ne denli çeşitli olabileceğini anlamamızı sağlar. Tarih, insan başarılarının kaydıdır. Sonraki kuşakların hakkını verebileceği değerleri gösteren bir envanterdir. Tarihle birlikte geçmişteki eğilimleri tespit eder geleceğe ilişkin projeksiyonlar yapılır. Tarihsel bilinci ve tarihsel perspektifi sağlar. Tarih, zihnin eğitilmesini sağlar.

Tarih ne içindir? Tarihin insanın kendine ilişkin bilgisi “için” olduğudur. Kendini bilmesinin insan için önemli olduğu düşünülür genellikle kendini bilme burada salt kendi kişisel özelliklerini onu öteki insanlardan ayıran şeyleri bilme değil, insan olarak yapısını bilme demektir.

Kendinizi bilmeniz, ilkin bir insan olmanın ne demek olduğunu bilmeniz, ikincileyin, olduğunuz insan olmanın ne demek olduğunu bilmeniz, üçüncüleyin olduğunuz insan olmanın ve başka biri olmamanın ne demek olduğunu bilmeniz anlamına gelir.

Geçmiş ile tarih aynı şeyler midir? Geçmiş hakkındaki bilgimizin dayanakları ne kadar sağlamdır? Tarihsel olgular olduğu gibi kabul edilebilir mi? Tarih nasıl bir yaklaşımla olayları ele alır?

Tarihçinin görevi sadece tarihsel olguları yorumlamak değil, aynı zamanda onları analiz ederek anlamaya çalışmaktır.