Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Annales Tarih Okulu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Annales Tarih Okulu."— Sunum transkripti:

1 Annales Tarih Okulu

2 Annales tarih okulu ismini 1946’dan itibaren yayınlanmaya başlayan “Annales: Economies, Societes, Civilisations” dergisinden alır. Aslında Annales okulunun öncüsü kabul edilebilecek “Annales d’Histoire Economique et Sociale” dergisi ilk olarak 1929 yılında Marc Bloch ve Lucien Febvre tarafından yayınlanmaya başlamıştır. Ancak Annales okulunun esas şeklini alması İkinci Dünya Savaşı sonrası çıkardıkları yeni dergi ve Fernand Braudel’in harekete katılmasıyla olmuştur.

3 Disiplinlerarası etkileşim ve paylaşıma verdiği önem ve tarih bilimine sosyal bilim öğeleri katması bakımından tarih disiplinine büyük katkıda bulunmuştur. Tarihi yalnızca felsefi ya da ekonomik determinist bir perspektiften değil demografik (nüfus bilimi), coğrafya ve iklime dayalı, dilbilimsel, kültürel ve antropolojik bir çok yönden ele alarak bütünsel bir tarih anlayışı ortaya koymaya çalışmışlardır.

4 kronolojik tarih anlayışı yerine, sorun ve birey odaklı sosyal disiplinlerle işbirlikçi bir tarih anlayışı. Annales, “Açıklayıcı-Analitik” bir eğilimi, ayrıca da disiplinler arası çalışarak “Birleştirici-Sentetik” bir eğilimi ortaya atmıştır.

5 Bloch: Yöntemi 1. Araştırılan tarihsel-toplumsal dönemdeki dilsel yapılar, Dilbilimden hareketle açıklanır. Dilin geçirdiği anlam ve sözcük değişimleri araştırılarak; buradan hareketle toplumsal yapının geçirdiği değişimler izlenir ve ortaya konulmaya çalışılır. 2. Araştırılan dönemin bütün özellikleri gözünde bulundurulur, farklı ve benzer dönemlerin ve toplumların karşılaştırılması her düzeyde yapılır.

6 Lucien Febvre : Tarihin asıl konusu insandır ve tarih insana ilişkin toplumsal yapı ve örgütlü gruplar üzerine düşünerek anlaşılmaya çalışılmalıdır geleneksel tarihçilik olay merkezlidir. Febvre’ye göre, olaylara odaklanan söz konusu anlayış, geçmişte olmuş olan birçok çok şeyin gözden kaçmasına sebep olur.

7 Braudel : Braudel, tarihsel zamanı; “coğrafi zaman”, “toplumsal zaman” ve “bireysel zamana” ayırır ve uzun süre diye bilinen zamana vurgu yapar. Çünkü ona göre, bir olguyu açıklamak için tarihin tüm zamanlarını ele almak lazımdır . Eseri Akdeniz ve Akdeniz Dünyası, toplum ve toplumsal yapıları anlamada coğrafi bir yaklaşımı benimsemektedir. Braudel’e göre, coğrafi veya ekolojik bir değişim, toplumsal hayatın her mecrasını hatta siyasi alanını bile etkileyecek niteliktedir

8 BİRİNCİ BÖLÜM Ortamın Payı 1 YARIMADALAR: DAĞLAR, YAYLALAR, OVALAR.... 2 AKDENİZ’İN KALBİNDE DENİZLER VE KIYILAR 3 SINIRLAR YA DA EN BÜYÜK AKDENİZ... 4 FİZİK BİRLİK: İKLİM VE TARİH .. 5 İNSANÎ BİRLİK: YOLLAR VE KENTLER, KENTLER VE YOLLAR ...

9 İKİNCİ BÖLÜM Ortak kaderler ve bütünsel hareketler.. 1 EKONOMİLER: YÜZYILIN ÖLÇÜSÜ . 2 EKONOMİLER: DEĞERLİ MADENLER, PARALAR VE FİYATLAR .. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM EKONOMİLER: TİCARET VE TAŞIMA

10 ANNALES OKULU’NUN SİYASİ TARİH DİSİPLİNİNE ETKİLERİ.
Annales Okulu’nun tarih yazımına egemen olduğu 20. yüzyılın ilk yarısında, 19. yüzyılda altın çağını yaşayan Siyasi Tarih ikincilleşti. Fuad Köprülü ( ), Ömer Lütfi Barkan ( ), Mustafa Akdağ ( ) ve Halil İnalcık ( ).


"Annales Tarih Okulu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları