RAHMİ M. KOÇ ÇENGELHAN MÜZESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Mastarlar.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAS PAYI ELEMANLARI Son yıllarda, “paspayı” olarak adlandırılan, donatı örtü tabakasının kalınlığının bazı ülkelerde (örneğin Almanya’da) 4-5 cm’ye kadar.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bu sorunlar neden çözülmeli?
TEMİZLİK YÖNTEMLERİ.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MATERYALİ TASARIMI STEM İLİŞKİLENDİRMESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Yerleşim düzenini etkileyen genel faktörler
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Gurbet Güntürk Evsel BY423 Güz, 2015
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SABİT DİSKLER.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

RAHMİ M. KOÇ ÇENGELHAN MÜZESİ CEREN KARADENİZ 06914101

19. yüzyılın ikinci yarısında çeşitli MÜZENİN KOLEKSİYON, SERGİLEME, SUNUM VE EĞİTİM İMKANLARI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ 19. yüzyılın ikinci yarısında çeşitli ülkelerde gelişen sanayi ve teknolojiye paralel olarak sanayi ve teknoloji müzeleri kurma fikri ortaya çıkmıştır. Türkiye’de başlatılan bu sanayi ve teknoloji müzesi kurma girişimlerinde başı Rahmi M. Koç Müzecilik ve Kültür Vakfı çekmiştir. Vakıf ilk müzesini Rahmi Koç Sanayi Müzesi adı altında İstanbul Haliç’te faaliyete soktuktan sonra vakıf, ikinci sanayi müzesini kurmak için başkent Ankara’yı uygun görmüştür. II II

ÇENGELHAN Han, Ankara Kalesi’nin giriş kapısının karşısında, eskiden At Pazarı olarak kullanılan mevkide,bedestenlerin yakınında konumlanmıştır. Han,Kanuni Sultan Süleyman döneminde, Mihrimah Sultan’ın eşi Damat Rüstem Paşa tarafından, 1522 – 1523 yılları arasında yaptırılmıştır. 2003 – 2005 yılları arasında gerçekleştirilen yenileme çalışmalarında, aslına uygun olarak yeniden yapılandırılmıştır. Bodrum katı, zemin kat ve birinci kat olmak üzere 3 kattan oluşan handa toplam 32 oda vardır. III III

MÜZE KOLEKSİYONU VE SERGİLEME Çengelhan’da 06.04.2006 açılan Rahmi M. Koç Sanayi Müzesinde pek çok ülkeye ve döneme ait ve sayıları 1200’ü aşan sanayi ve teknoloji ürünü, ait oldukları ürün grubuna ve işlevlerine göre ayrı bölümlerde sergilenir. Bodrum Kat Halı Galerisi Tarım Geçici Sergi Salonu Müze koridorlarından bir kesit IV Müze koridorlarından bir kesit IV

Zemin Kat Makineler Tıp Aletleri Günlük Yaşam Vehbi Koç Dükkan Karayolu Ulaşımı V Zemin kat genel görünüm Zemin kat genel görünüm V

Birinci Kat Raylı Ulaşım Oyuncaklar İletişim Bilimsel Aletler Denizcilik Ankara & Atatürk Rahmi M. Koç Galerisi Havacılık VI Zemin kat ve birinci kat Genel görünüm VI

GÜNLÜK YAŞAM SEKSİYONU Çengelhan Müzesi Zemin Katta yer alan Günlük Yaşam Seksiyonu kapsamında yer alan objeler tek bir odada sergilenmektedir. Kimi gündelik yaşama ait objeler Gündelik Yaşam Seksiyonunun bulunduğu koridor boyunca da sergilenmektedir. Oda içinde yer alan Gündelik Yaşam Seksiyonunda geçmişte kullanılan elektrik süpürgeleri, buzdolabı, sobalar, dikiş makineleri, ütüler, televizyon, pyrograf ve duman pompası gibi kimi elektrikli ve buharlı aletlerin yanında tartı, kahve değirmenleri, değişik dönemlere ve ülkelere ait içecek şişeleri, porselen çaydanlıklar ve 1968 model Arçelik triportör ile 1940 ABD yapımı satış otomatı gibi ilginç objeler de sergilenmektedir. VII VII

Seksiyonda sergilenen objeler: Bush Model TV (siyah beyaz) – İngiltere (1950 – 1952) Philips Valfli Radyo Singer Dikiş makinesi – Almanya (1930) (2 adet) Porselen Çaydanlıklar 1900’lerin başlarında üretilmiş içecek şişeleri Duman Pompası Wolverhampton Duman Pompası Goldenberg Kahve Değirmeni Pyrograf (Ateş vasıtasıyla yazma aleti) Arçelik Triportör (1968) Satış Otomatı – ABD (1940) Sphinx Marka Soba Erres Marka Elektrik Süpürgesi – Hollanda (1938) Hoover Marka Elektrik Süpürgesi – ABD (1950) Vampyr Marka Elektrik Süpürgesi – Almanya (1930) Metalden yapılmış büyük tartı VIII VIII

ARÇELİK TRİPORTÖR 1968 yapımı Arçelik Triportör, üzerinde buzdolabı ve çamaşır makinesi taşırken canlandırılmıştır. Bu, objenin işlevini yansıtmak maksadıyla gerçekleştirilmiş bir çalışmadır. Triportörün bulunduğu koridorun bir bölümü eski bir sokak şeklinde dizayn edilerek triportör kimi insan maketleri ile birlikte sunulabilir. Bu da objenin farklı bir işlevini vurgulayacak ve eski yaşam biçimini de gözler önüne serecektir. IX IX

Günlük Hayat Seksiyonu müze içindeki bir odada ve odaya paralel koridorda sergilenmektedir. Sergileme cam bölmelerde ve oda içinde yer alan nişlerde yapılmaktadır. Yapı tarihi bir yapı olduğundan ve orijinaline sadık kalınarak sergileme yapılması gerektiğinden sergileme alanı konusunda yer yer sıkıntı yaşanmaktadır. XI XI

Koleksiyonun bir diğer parçası 1940 model ve ABD yapımı satış otomatı gündelik yaşam koridorunda yer almaktadır. Otomat bir tanıtım kartı ile açıklanmaktadır. Herhangi bir görsel objeyle desteklenmemiştir. Oysa otomat boş içecek şişeleri ile bir arada sergilendiği taktirde işlevi daha kolay anlaşılacak ve obje daha dikkat çeker bir hal alacaktır. XX ABD Satış Otomatı XX

Sergileme vasıtasıyla öğrenmeyi kolaylaştırmak için öneriler Koleksiyonun sergilenmesinde canlandırma tekniklerinin kullanılması yada elle yoklama tekniğine başvurulması öğrenmeyi kolaylaştıracak ve objelerin işlevlerinin daha net anlaşılmasını sağlayacaktır. Sergileme alanının dar olması sebebiyle daha az sayıda obje sergilenebilir. Aynı işleve sahip objelerden 1’er adet sergilenerek izleyicinin obje ile yakın teması sağlanabileceği gibi objeye dair daha detaylı tanıtım kartları ve hatta simülasyonlar kullanılabilir. Objelerin birebir kopyaları (orijinale uygun olarak hazırlanmış replikalar) sergilemede hemen objenin yanında kullanılarak sıcağı sıcağına öğrenme sağlanabilir. XXI XXI

Sergileme vasıtasıyla öğrenmeyi kolaylaştırmak için öneriler Objelerin sergilendiği sergi alanında canlandırmalar yaratılması müzeyi daha canlı bir mekan kılacağı gibi aynı zamanda müzeyi eğlence amacıyla dahi kullanılacak bir yer yapabilecektir. Müze koleksiyonunda yer alan eserlerin düzenli bir şekilde tutulacak envanter kayıtları, eğitim amaçlı bir sergilemeyi gerçekleştirmek için önemli bir anahtar niteliğindedir. Koleksiyonda hangi objelerin var olduğunun bilinmesi küratör ve müze eğitimcisine yol gösterecektir. XXII XXII

Arçelik Triportör ve Eğitim Amaçlı Kullanımı 1968 yapımı Arçelik Triportör, canlandırılmıştır. Bu, objenin işlevini daha net yansıtmak maksadıyla gerçekleştirilmiş bir çalışmadır. Aynı şekilde triportörün bulunduğu koridorun bir bölümü eski bir sokak şeklinde dizayn edilerek triportör kimi insan maketleri ile birlikte de sunulabilir. Bu da objenin farklı bir işlevini vurgulayacak ve eski yaşam biçimini de gözler önüne serecektir. XXIII XXIII

Triportör üzerine yerleştirilecek kimi (yapay) meyve – sebze ve bu aleti kullanan zamanın kıyafetleri ile donatılmış bir sürücü, ziyaretçiye objenin ait olduğu dönemi daha net yansıtacak ve öğrenmeyi kolaylaştıracak; aynı zamanda ziyaretçinin hangi yaş grubundan olursa olsun günümüzle kolaylıkla bağ kurmasını ve karşılaştırma yapmasını sağlayacaktır. İzleyicinin günümüzle ilişki kurmasını kolaylaştıracak, objeler arası bağ kurmasını ve karşılaştırma yapmasını sağlayacak, yaratıcılığını körükleyecek ve elle dokunmasına olanak verecek bir sergileme yöntemi en verimli sergileme yöntemi olacaktır. XXIV XXIV