Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Yazılım Mühendisliği Eğitimi YYurtaY. Bir yazılım mühendisliği (lisans) mezununun sahip olması gereken yetenekler şunlardır : 1. Yazılım ürünleri geliştirmek.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Yazılım Mühendisliğine Giriş YYurtaY. Ders İçeriği o Yazılım mühendisliğine giriş, o Yazılım mühendisliği ve etik, o Yazılım mühendisli ğ inin önemi ve.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Yazılım Mühendisliğine Giriş Ders Notu I
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Endüstri Mühendisliği Bölümü
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Ders 2: Yazılım Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş

Ders 1 Genel Bakış Yazılım mühendisliğine giriş, Yazılım mühendisliği ve etik, Yazılım mühendisliğinin önemi ve gereği, Yazılım geliştirme süreci, Yazılım sürecinde araştırma, ölçme, planlama ve gereksinim analiz yöntemleri, Yazılım mühendisliği metodolojileri, Yazılım yaşam döngüsü sürecinde metotlar, Yazılımda standartlar, kalite teknikleri ve kalite prensipleri, Yazılımda proje yönetimi, Yazılım Mühendisliği

Ders 1 Genel Bakış Yazılım projelerinde başarı ve başarısızlık nedenleri, Bilgisayar destekli yazılım araçları, Gelişen teknolojiler ışığında, yazılım mühendisinde bulunması gereken niteliklerin belirlenmesi, Yazılım mühendisliği sürecini anlama, uygulama ve proje sürecini yönetebilme becerisi kazandırma, Geçerli yazılım mühendisliği standartlarını araştırma, öğrenme ve uygulayabilme, Güncel yazılımlar hakkında bilgiler vermek, uygulamaya yönelik çözümler üzerinde durmak. Yazılım Mühendisliği

Hedef ? Gerçek yaşamda gereksinim duyulan basit yada karmaşık yazılımların tasarımını, üretimini ve bakımını, zaman ve maliyet kısıtlarını da göz önünde bulundurarak etik ve mühendislik yaklaşımıyla tanıtmak ve aynı zamanda çeşitli bireysel araştırmalar ve grup çalışmalarıyla bu süreçlere yönelik uygulamalar yapmalarına olanak sağlamak. Yazılım Mühendisliği

Yazılım nedir ? Mühendislik mi ? Bilim mi ? Endüstri mi ? Ürün mü? Sanat mı ? Yazılım Mühendisliği

Tanım (WİKİPEDİA) Değişik ve çeşitli görevler yapma amaçlı tasarlanmış elektronik araçların, birbirleriyle haberleşebilmesini ve uyumunu saglayarak, görevlerini ya da kullanılabilirliklerini geliştirmeye yarayan makine komutlarıdır. Elektronik cihazların belirli bir işi yapmasını sağlayan programların tümüne verilen isimdir. Var olan bir problemi çözmek amacıyla bilgisayar dili kullanılarak oluşturulmuş anlamlı ifadeler bütünüdür. Yazılım Mühendisliği

Tanım (TDK) Bir bilgisayarda donanıma hayat veren ve bilgi işlemde kullanılan programlar, yordamlar, programlama dilleri ve belgelemelerin tümü. Yazılım Mühendisliği

Yazılım Mühendisliği Bilgisayar sistemleri artık günlük hayatın her alanında yoğun ve etkin bir şekilde kullanılır. Bu alanlardan bazıları: Bankacılık, Otomotiv sanayisi, Sağlık bilgi sistemleri, Şirket yönetimi, Haberleşme sistemleri, Hava taşımacılığı, Askeri projeler. Yazılım Mühendisliği

Tarihçe Software Components Conference Bilgisayar Yazılım Mühendisliği 1968 yılında NATO tarafından gerçekleştirilen “Software Components” konferansında ortaya çıkan yeni bir kavram ve yeni bir mühendislik alanı olup, yazılım sistemlerinin mühendislik prensipleri çerçevesinde tasarımı, üretimi ve işletilmesini hedeflemektedir. Yazılım Mühendisliği

Tarihçe Software Components Conference Yazılım mühendisliği alanı, IEEE (IEEE Computer Society) ve ACM (Association for Computing Machinery) gibi mesleki kuruluşların katkılarıyla 1968 yılından bu yana oldukça gelişme kaydetmiş olup, yazılım geliştirme metodolojileri, programlama paradigmaları, programlama dilleri ve çeşitli araçların geliştirilmesiyle bir hayli ilerleme kaydetmiştir. Yazılım Mühendisliği

Yazılım Mühendisliği neden zordur ? Çoğu zaman problemin ifadesinde tutarsızlıklar vardır. Çoğu zaman gereksinimler açık değildir ve gereksinimler belirginleşince değişiklikler olur. Problem alanı veya uygulama alanı karmaşıktır, çözüm alanı da karmaşıktır. Geliştirme sürecinin yönetimi zordur. Yazılım çok esneklikler sunar. Yazılım ayrık bir sistemdir (discrete system). Yazılım Mühendisliği

Yazılım geliştirme sadece kod yazmak mıdır ? Problem Çözmektir Problemi anlamak Bir çözüm ve plan önermek Önerilen çözüme dayalı iyi tasarlanmış bir sistem sunmak Karmaşıklıkla başa çıkmaktır Soyutlamalar yapmak ve modeller geliştirmek Soyutlamalar ve notasyonlar Bilgi yönetimidir Gereksimin toplamak, analiz, tasarım, sistemin ve çözüm prosesinin geçerliliği Karar mantığı yönetimidir Tasarım ve geliştirme kararlarının ilgili gruplara açıklanması Yazılım Mühendisliği

Temel Kavramlar Yazılım Yazılım-Donanım Karşılaştırma Tipik Bir Yazılım Üretim Ortamı Yazılım Mühendisliği Yazılım Mühendisi Yazılım Hataları Yazılım Maliyetleri Yazılım Sistemlerinin Sınıflandırılması Yazılım Kalite Sağlama Yazılım Mühendisliği

Yazılım Yazılım Mühendisliği

Yazılım Yazılım Mühendisliği

Yazılım Yazılım Mühendisliği

Yazılım Yazılım Mühendisliği

Yazılım Yazılım Mühendisliği

Yazılım Yazılım Mühendisliği

Yazılım-Donanım Karşılaştırılması Yazılım Mühendisliği

Yazılım-Donanım Karşılaştırılması Yazılım Mühendisliği

Yazılım-Donanım Karşılaştırılması Yazılım Mühendisliği

Yazılım-Donanım Karşılaştırılması Yazılım Mühendisliği

Yazılım-Donanım Karşılaştırılması Yazılım Mühendisliği

Tipik Bir Yazılım Üretim Ortamı Yazılım Mühendisliği

Yazılım Mühendisliği Yazılım Mühendisliği, yazılım üretiminin mühendislik yöntemleriyle yapılmasını öngören ve bu yönde yöntem, araç, teknik ve metodolojiler üreten bir disiplindir. Yazılım Mühendisliği

Yazılım Mühendisi Yazılım mühendisi bir programcı değildir. Ancak programcının tüm yeteneklerine sahiptir. Programcı, ağırlıklı olarak kodlama, sınama işi ile ilgilenir. Yazılım mühendisinin işi daha çok insanlarla ilişkiyi gerektirir. Yazılımın daha çok mantıksal boyutuyla ilgilenir.  Yazılım Mühendisliği

Yazılım Hataları Yazılım Mühendisliği

Yazılım Maliyetleri Günümüzde yazılım maliyetlerindeki artışlar giderek artmaktadır. Örneğin, günümüzde bir kopyası yüz bin dolar dolayında satılan kurumsal kaynak planlama yazılımlarının bulunduğu gözlemlenmektedir. Öte yandan bir kişisel bilgisayar ise 1000 ABD dolarının altında satılmaktadır. Yazılımın kopyalanma maliyeti ile donanım kopyalama maliyetinin arasındaki farklılık dikkate alındığında, yazılım maliyetlerinin, donanım maliyetlerine oranla oldukça yüksek olduğu ortaya çıkar. Yazılım Mühendisliği

Yazılım Sistemlerinin Sınıflandırması Yazılım Mühendisliği

Yazılım Sistemlerinin Sınıflandırması Yazılım Mühendisliği

Ders değerlendirmesi Ödevler Her öğrenciye verilecek araştırma projesi. Geç teslim edilen ödevlerin puanı her gün için %10 az değerlendirilecektir. Ödevler son hafta sunum şeklinde yapılacaktır. Ara ve Final Sınavları Sınavlar defter, kitap kapalı yapılacaktır. Sınavlar klasik ve test birleşimi olarak yapılacaktır. Yazılım Mühendisliği

Yazılım Mühendisliği Kaynaklar Software Engineering: A Practitioner's Approach / Roger S. Pressman, McGraw/Hill, 2005, 6th ed. Sarıdoğan , E., Yazılım Mühendisliği, Papatya Yayınevi,2004. Arifoğlu, A., Doğru, A.,Yazılım Mühendisliği, Sas Bilişim Yayınları,2004. Yazılım Mühendisliği üzerine diğer kaynaklar Yazılım Mühendisliği