BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Etkili Öğretmen Kimdir?
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
TEST DIŞI TEKNİKLER.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER BÖLÜM 11 BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER

BAŞARI ÇALIŞMA VE KARİYERLER Çalışma/İş Kariyer Gelişimi

yordayıcıları olarak görebilirler. Başarı Ergenlikte Başarının Önemi Sosyal ve akademik baskılar ergenleri başarı ile yeni yollarla baş etmek için zorlar. Ergenler kendi başarılarını geleceğin ve yetişkin dünyasındaki gerçek dünya kazanımlarının yordayıcıları olarak görebilirler.

Başarı beklentileri lisede artmaktadır. Ergenlikte Başarının Önemi Başarı beklentileri lisede artmaktadır. Ergenlerin bu yeni baskılara etkili bir şekilde uyum sağlayıp sağlamadığı kısmen psikolojik, motivasyonel ve bağlamsal faktörlerle belirlenmektedir.

Dışsal motivasyon ödüller ve ceza gibi dışsal teşvikleri içermektedir. Başarı Başarı Süreçleri İçsel motivasyon öz-belirleme, merak, meydan okuma ve çaba gibi içsel faktörlere dayanmaktadır. Dışsal motivasyon ödüller ve ceza gibi dışsal teşvikleri içermektedir.

Başarı Başarı Süreçleri Bir görüş, kişisel sorumluluk için öğrencilere bazı seçenekler sunmanın ve fırsatlar sağlamanın içsel motivasyonu arttırdığıdır. Öğretmenler için öğrencilerin bilişsel olarak meşgul olmalarını ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almalarını sağlayan bir öğrenme ortamı oluşturmak önemlidir.

Başarı Başarı Süreçleri Genel olarak, ağır basan sonuç şudur ki içsel bir şekilde motivasyonlu olmaları için öğrencileri cesaretlendiren öğrenme çevreleri oluşturmak mantıklı bir stratejidir.

Başarı Başarı Süreçleri Fakat birçok gerçek dünya durumları içsel ve dışsal motivasyonun her ikisini de içermektedir ve çok sık içsel ve dışsal motivasyon zıt kutuplar gibi birbirini çekmektedir.

Başarı Başarı Süreçleri Yükleme kuramı, bireylerin davranışı anlamlandırma çabası içinde davranışlarının altında yatan nedenleri keşfetmek için motive olduklarını söylemektedir.

Başarı Başarı Süreçleri Dweck, ergenlerin gelişiminin anahtar bir yönünün gelişime açık bir zihniyet geliştirmelerinde onlara rehberlik etmek olduğunu savunmaktadır.

Başarı Öz yeterlik, birinin bir durumun üstesinden Başarı Süreçleri Öz yeterlik, birinin bir durumun üstesinden gelebileceği ve olumlu sonuçlar elde edebileceği inancıdır. Öz yeterlik başarıda önemli bir süreç olarak görülmektedir.

çabanın odağı olmaktadır. Başarı Başarı Süreçleri Beklenti ve değerin birleşimi öğrencilerin başarı motivasyonunu anlamada birçok çabanın odağı olmaktadır. Ebeveynlerin, öğretmenlerin ve diğer yetişkinlerin, ergenlerin başarılarına ilişkin yüksek beklentileri olduğu zaman ergenler bundan fayda sağlar.

Başarı Başarı Süreçleri Son olarak Damon, çoğu ergenin yaşamında eksik olan amacın, başarının özellikle önemli bir yönü olduğunu iddia etmektedir.

Başarı Sosyal İlişkiler ve Bağlamlar Sosyal ilişkiler ve bağlamlar, ergenlerin başarısında önemli roller oynarlar. Sosyal ilişkiler bakımından ebeveynler, öğretmenler ve mentorlar ergenlerin başarısında önemli olabilmektedir.

Başarı Sosyal İlişkiler ve Bağlamlar Sosyal bağlamlar bakımından etnisite, sosyoekonomik statü ve kültür ergenlerin başarısını etkilemektedir.

Başarı Başarının Önündeki Bazı Motivasyonel Engeller Başarının önündeki karşı bazı motivasyonel engeller, erteleme, kaygıdan bunalma ve başarısızlıktan kaçınarak kendilik değerini korumayı içermektedir.

ergenleri çok fazla kaygılandırmasıdır. Başarı Başarının Önündeki Bazı Motivasyonel Engeller Özel bir konuda, bazı başarı durumlarında ebeveynlerin gerçekçi olmayan beklentileri ile ergenleri çok fazla kaygılandırmasıdır.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Günümüzde ergenler, on dokuzuncu yüzyıldaki akranlarının yaptığı tam zamanlı işlerde çoğunlukla çalışmamaktadır. Buna rağmen, yarı zamanlı çalışan ergenlerin sayısı dramatik bir şekilde hızla artmaktadır.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Ergenlikte yarı zamanlı çalışmanın avantajları iş dünyasının nasıl çalıştığını, bir işin nasıl elde edildiğini ve sürdürüldüğünü, paranın nasıl yönetildiğini, zamanın nasıl ayarlandığını, başarılardan nasıl gurur duyulduğunu ve hedeflerin nasıl değerlendirildiğini öğrenmeyi içermektedir.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Dezavantajları ise okuldaki ders dışı aktivitelerden, akranlarla yapılan sosyal işlerden ve bazen uyumadan vazgeçmeyi ve de okulun, ailenin, akranların ve işin isteklerini dengelemeyi içermektedir.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Çoğu ergen için haftalık 15 ile 25 saat arasında çalışmak az da olsa gelişimsel avantaj sağlamaktadır.

Çalışma/İş Üniversite Boyunca Çalışma Üniversiteye giderken bir işte çalışmak, okul masraflarına yardım edebilir fakat öğrencilerin notları üzerinde olumsuz bir etkisi olabilir ve mezun olma olasılığını azaltır.

Çalışma/İş İş/ Kariyer Temelli Öğrenme İş/ kariyer temelli öğrenmeye ilgi lisede artmaktadır. Birçok başarılı üniversite öğrencisi, işbirlikçi öğrenme ya da stajyerlik programlarına katılmaktadır.

Çalışma/İş Beliren Yetişkinlikte Çalışma Okuldan işe geçişin yapısı kuvvetli bir şekilde bireylerin eğitim düzeylerinden etkilenmektedir. İş arayışı olan ya da işinde bocalayan birçok beliren yetişkin işini değiştirmektedir.

Kariyer Gelişimi Ergenliğin sonunda ve yirmili yaşların Gelişimsel Değişiklikler Ergenliğin sonunda ve yirmili yaşların başında kariyer kararı verme daha ciddiye dönmektedir.

Kariyer Gelişimi Bilişsel Faktörler Keşfetme, karar verme ve planlama ergenlikte kariyer gelişiminin önemli boyutlarıdır. Çoğu ergen yüksek beklentilere sahiptir ancak bunlara nasıl ulaşacağını bilmemektedir.

Kariyer Gelişimi Bilişsel Faktörler Damon, ergenlerin ve beliren yetişkinlerin kariyer kararı verirken amaçları hakkında düşünmeyi de işin içine katmaları gerektiğini savunmaktadır.

Kariyer Gelişimi Kimlik Gelişimi Kariyer gelişimi, ergenlikte kimlik gelişimi ile ilişkilidir. Kimlik sürecinde ileride olan ergenler kariyer planlarını daha iyi bir şekilde ifade edebilirler.

Kariyer Gelişimi Kimlik Gelişimi Erikson’un kuramı ile uyumlu olarak mesleki kimlik genel kimlik gelişiminde anahtar bir rol oynamaktadır.

statü, ebeveynler ve akranlar, okullar, cinsiyet ve etnisitedir. Kariyer Gelişimi Sosyal Bağlamlar Ergenlerin kariyer gelişimini etkileyen en önemli sosyal bağlamlar, sosyoekonomik statü, ebeveynler ve akranlar, okullar, cinsiyet ve etnisitedir.