ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

KENTLER VE SİMGELERİ.
HAZIRLAYAN:Bengisu Kuzey Ceren Arım
POMPEI Cem Yurtsev
Hazırlayan Nehir Gülce ÇEŞMECİ 6-B NO 1
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
HİTİTLER · M.Ö 2000 yıllarında Anadolu’ya gelerek Kızılırmak çevresinde devlet kurmuşlardır. · Başkentleri Hattuşaş ( Boğazköy) şehridir. Çorum yakınlarındadır.
PARAGRAFTA ANLAM. Soru 1 Aşağıdaki cümlelerde bir paragraf oluşturulursa hangisi ilk cümle olur? A)Hatta halk arasında hikâye denilince masal akla gelir.
SANAT TARİHİ.
İSTANBUL ARKEOLOJİ MÜZESİ
Medeniyetlerin kesişim noktası
ÇALINAN HAZİNELERİMİZ
Bilgidagi.com.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
HAZIRLAYAN: Eren Arım, Yusuf Şahin
GÖKTÜRK KİTABELERİ (ORHUN ÂBİDELERİ)
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Roma Uygarlığı.
Tempietto Kilisesi, Roma
SANAT TARİHİ.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
AGORA Antik şehirlerde ticari, resmi, adli ve dini fonksiyonları olan açık alanlardır. Izgara planlı şehirlerin yapılmaya başlaması sonucu İonia tipi agoralar.
Dünyanın Yedi Harikası
İSKENDER İMPARATORLUĞU
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
SALİH ZEKİ ANADOLU LİSESİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZANS MİMARLIĞI.
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
SANAT TARİHİ.
MİMARİ TASRIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
MİT-(MİTOLOJİNİN KISALTMASI)
2D. EGE VE ESKİ YUNAN UYGARLIĞI
BİZANS RESİM SANATI.
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
ENFES KOŞUYORUM ORİENTİRİNGİ
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
375’te Kavimler göçü sonucu Roma İmparatorluğunun ikiye ayrılması sonucu İstanbul’da kurulmustur. Bizanslılar, Yunan ve Helenizm kültürüyle yoğrulmuş,
BAROK RESİM SANATI.
AKDENİZ TURU-3.
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
1. Meşale 2. Mum 3. Kandil 4. Candelabrum 5. Lykhnoukhoi 6. Laterna
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Resimle İlgili Meslekler
YUNAN SANATI : Yunanistan’daki yerleşimlerin temeli de Neolitik döneme kadar iner. Maden kültürünün Anadolu’dan Yunanistan’a geçtiği ve zamanla Anadolu’dan.
Efes. İlk çağlarda,Batı Anadoolu’nun en önemli şehirlerinden birisidir. Efesos, Ege Bölgesi kıyılarının hemen orta kısmında, Küçük Menderes (Kaystros)
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
Klasik Filolojiye Giriş Edebiyatın Devreleri
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Bazı Yunan tapınaklarında korint ve iyon sütun başlıkları birleştirilerek karma ( Kompozit) başlıklar kullanılmıştır. Bu tapınaklarda sütunların.
BARIŞ TİCARET “NETWORK”Ü ROMANIN “YOLLARI” (BÜTÜN YOLLAR ROMA’YA!)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
ÇİN HALK CUMHURİYETİ. Başkenti: Pekin Çin Halk Cumhuriyeti, yüzölçümü itibariyle dünyanın üçüncü, nüfus itibariyle en büyük ülke. Güney Doğu Asya'da.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus. Efsaneye göre Roma, M.Ö. 27 Nisan 753 tarihinde Truva prensi Aeneas'ın torunları olan Romulus ve Remus adlı ikiz kardeşler tarafından kuruldu. Romalılar Etrüskler de dahil olmak üzere İtalya Yarımadası'ndaki diğer halkları boyunduruk altına aldılar M.Ö 8.yüzyılda kurulur. Bir kral tarafından idare edilen klanlar halinden M.Ö. 1.yüzyılda Roma Cumhuriyeti’nin kuruluşu gerçekleşir. Ardından askeri diktatörlük ve İmparatorluk dönemi. Tüm düşmanlarını yenen Augustus cumhuriyetin devlet yapısını görünüşte yerinde bırakarak neredeyse tüm iktidarı elinde topladı . Döneminde (96-180) imparatorluk toprak genişliği, ekonomi ve kültür bakımından doruk noktasına ulaştı. iç ve dış tehditlerden uzak Roma zenginleşti Bu imparatorlar Roma ve Akdeniz bölgesini 476 yılına kadar yönetir. Senato devletin en yüksek gücü sayılsa da biçimselleşir. İmparatorlar önemli. Özellikle Cesar, Avgustus dönemleri imparatorluğun en önemli dönemleri. Yunan mitolojisinin tanrılarıyla Roma tanrıları birbirine karışır ve sonuçta insan biçimini alan tanrılar görülür. M.Ö 395’de Doğu ve Batı olmak üzere ikiye ayrılır. Romalılar Yunan kültürü ile iç içe: M.Ö ikinci yüzyılda Yunan sanatçıları toplu olarak Roma’ya yerleşir vb. Romalılar himayesinde Yunan sanatçılar.

Antik Roma'daki hukukî prensipleri ve uygulamalarının kökeni MÖ 449'dan kalma oniki tablet yasalarına ve 530 yılı civarında imparator Jüstinyen'in yaptığı yasalara dayandırılabilir. Jüstinyen'in kanunnamesiyle muhafaza edilen Roma hukuku Doğu Roma İmparatorluğu boyunca devam etmiştir. Roma toplumu son derece hiyerarşik bir yapıya sahipti. Toplumun en alt kesiminde köleler (servi), onların üstünde azledilmişler (liberti) ve en üstte de özgür doğmuş vatandaşlar (cives) vardı. Özgür vatandaşlar da kendi aralarında sınıflara ayrılmıştı. MİMARİ: Etrüsk ve Yunan etkileri çok belirgin. Özellikle Yunan mimari geleneğine hayranlık. Ayrıca ele geçirdikleri topraklardaki yapılardan da etkilenir. Deniz taşımacılığı sayesinde malzeme sağlanması: Mısır vb. Yapılar moloz taş, tuğla üzeri mermer ya da tuğla kaplama Anıtsal, Sivil mimariye verilen önem Şehir planlaması Antik Roma'da yaşam, yedi tepe üzerine kurulmuş olan Roma şehri etrafında dönerdi. Şehirde Coloseum,, Trajan Forumu ve Panteon tapınağı gibi birçok anıtsal yapı bulunuyordu. Yüzlerce kilometre uzunluğundaki su yollarından gelen temiz suların aktığı çeşmeler, tiyatrolar ve kütüphaneleri ve dükkânları bulunan hamamlar vardı. Antik Roma'nın kontrolünde olan topraklarda yönetim ve idari binalardan ev,villa vb. çok çeşitli.

PANTHEON, M. Ö. 118-125 arası. Hadrianus devri PANTHEON, M.Ö. 118-125 arası. Hadrianus devri. Kubbe örtülü ana mekan harçlı tuğla. Latince tüm tanrıların tapınağı demek. Roma tapınakları da kaide üzerinde ama sadece giriş tarafında basamak var. Girişten sonra yuvarlak planlı yapılar (rotunda) bu dönemde başlıyor. Kubbe 43 m. Çapında. Yüksekliği ve çapı eşit bir yapı olarak oranların kullanıldığı bir yapı. Önde pronaos üçgen alınlıkla sonlanan

Kubbenin alt seviyesinde nişlerin yer aldığı kasnak kısmı üzerinde yukarı doğru daralan kademeli kutucuklar şeklinde kubbe. Yükseklik ile kubbenin çapı aynıdır. Kubbe merkezinde yuvarlak açıklık yer alır. Alt kısımdaki nişler korinth düzeninde sütun, gömme taşıyıcılarla düzenlenmiş.

Constantin Kemeri/Zafer Takı, Konstantin’in Maxentius’a karşı 312’de kazandığı zafer anısına. tek ya da iki, üç kemer açıklığıyla bir zaferin anısına yapılan yapılar. Romalılar, M.Ö ikinci yüzyıldan başlayarak süslü zafer takları yaptılar. Zafer dönüş yolu üzerine yapılan bu kemerlerde kabartmalar da yer alır. Zaferler vb. konular içerir.

Amfiteatr Colosseum, Çifte tiyatro anlamında. Gladyatör dövüşlerinin yapıldığı yerler. M.S. 80 Temelleri, dış duvarı ve iç taşıyıcılar travertenden, iç kısımların örtüsünde harç. Tek merkezden yayılan koridorlar, 45.000 seyirci alabilen oturma sıraları

Dış cephe zeminde Dor, üstte İon ve Korinth olmak üzere üç farklı düzende.

Roma heykelinde Yunan etkileri belirgin. M. Ö Roma heykelinde Yunan etkileri belirgin. M.Ö. 146 dan sonra Cumhuriyet döneminde Yunan heykeltıraşlar etkin. Yunan heykeli moda ve kopyaları yapılır. Yunan Sanatındaki tapınak heykellerinin yerini kişiye özgü heykeller almış. Halktan kişilerin büst portresi. Gerçekçi. İmparatorlar bazen idealize edilir. Giysiler kıvrımlar yığını ama kadınlarda giysi altından vücut belli olur. Romalı portresi, M.Ö 80, mermer

Roma patriği ve öncülleri, M. Ö 1. yüzyıl sonları, mermer Roma patriği ve öncülleri, M.Ö 1.yüzyıl sonları, mermer. Ayaktaki şahıs elinde iki büst tutar. Babası ve büyükbabası ya da önceki patrikler ?. Büstler görsel dokümanlar.

Primaporta, M. Ö 20, yaklaşık 2 m. Mermer Primaporta, M.Ö 20, yaklaşık 2 m. Mermer. İmparator Avgustus, sağ elini kaldırmış, sol elde mızrak ve giysi, üzerinde savaşırken giydiği giysi, ayağının dibinde Venüs’ün oğlu Eros İmparator’un bu soydan geldiğini gösterir. Personifikasyon ( belirli bir olayın simgeyle anlatılması) dikkati çeker. Zırhındaki işaretler seferlerini anlatır. Cepheden bakmak üzere yapılır Roma heykelleri ve genelde niş içine konmak için. Zırhındaki pantolonlu figür doğuya özgü, Part askeri, domuz Dakya bölgesi simgesi vs.

ARA PACİS/BARIŞ ALTARI, M. Ö. 13-9, mermer, genişliği 10. 7 m. M ARA PACİS/BARIŞ ALTARI, M.Ö. 13-9, mermer, genişliği 10.7 m. M.Ö 9 da savaştan dönen Avgustus tarafından yaptırılmış.

Roma imparatorları savaştan dönünce Kente özel bir yoldan girer Roma imparatorları savaştan dönünce Kente özel bir yoldan girer. Bu altar da o yolun kenarına yapılıyor. Dışta çepeçevre sarmaşık , üst kısım figürlü. İç kısımda bir tören sahnesi ve burada Avgustus ve ailesi dini bir alay içinde takdis töreninde görülür. Portre özelliği, belge özelliği. İdealizm ve gerçeklik dengeli bir şekilde bir arada.

En görkemli kabartmalar çok para harcanan altar, zafer kemeri ve zafer sütunlarında görülür. TRAJAN SÜTUNU, M.S. 106-13, mermer. İmparatorun ölüsünün yakıldığı yere yapılır. Kaide, gövde ve heykelden oluşmaktadır. Sütun parça parça kasnaklar halinde.23 bölüm, Dakya seferi anısına, 2000 figür var. Seferin Roma’dan başlayıp Dakya Savaşına kadar tüm olanlar. Öykücü, anlatımcı, perspektif var.

Kadın büstü, M. S 90, mermer, saç modası, büyük gözler Kadın büstü, M.S 90, mermer, saç modası, büyük gözler. Tenin yumuşak, şeffaf görüntüsü, portre özelliği.

Büyük Konstantin, M.S 4.yüzyıl

ROMA RESİM SANATI: Yazar Plinius resim hakkında, Vitrivius ise mimari hakkında kitap yazmış. Her ikisi de duvar panolarının nasıl hazırlandığını belirtmiş. Bu kitaplardan M.Ö 8.yüzyıldan beri resim hakkında bilgi edinebiliyoruz. M.Ö 500 dolaylarında toz boyanın yumurta akı ile karıştırılarak renk elde etme tekniği bulunmuş. Fresko vb. bu dönemden itibaren. Roma resim sanatını özellikle Pompei ve Herculanium kentlerindeki evlerde bulunan panolardan tanıyoruz. Roma evlerinde resme büyük yer verilmiş. Fresko tekniğinin yanı sıra zeminde mozaik Çoğunlukla mitolojik konular olmakla birlikte, mimari, illüzyonist, ölü doğa, manzara ve doğa sevgisi dikkat çeker. Resme mekan, ışık, atmosfer vb. unsurlar girmiştir. Perspektif konusunda hiç bilgisi bulunmayan sanatçılar, gözlem gücüyle, izleyende derinlik algısı yaratmak için yukarı doğru yöneltilmiş mimarilerle küçülme duygusu vermişler.

Roma resim sanatında Yunan etkileri görülür Roma resim sanatında Yunan etkileri görülür. Günümüze kalan örnekler ağırlıklı olarak şehir dışındaki villaların duvarlarını ve tavanlarını süslemek için kullanılan fresklerdir. Ancak Roma edebiyatında tahta, fildişi ve başka malzemelerin üzerine yapılan resimlerden de bahsedilir.[87][88] Pompei'de Roma resim sanatına ait birçok örnek

Boscorale Villası, Freskolar Roma’daki lüks yaşam merakı ve İzlerini gösterir. Bu yatak odasında lüks Villalar, bahçeler yer Alır.

Boscorale, Pompei kent görüntüsü, mimari perspektif, ışık, renk etkisi, İlk dönem üslubunda daha çok mimari ögeler.

Roma resminin olgun dönemlerinde manzara, gerçek olaylar dikkati çeker. Napoli, Boscorale villası, özellikle ölü doğa dikkat çekici.

Kitara çalan kadın Karşılıklı oturan kadın ve erkek

M.Ö. 40-25 yıllarında İmparatoriçe Livia’nın villası için yapılmış manzara. Dört mevsimi de bir arada gösterme, ayrıntılı.

Tanrıça Venüs ve iki Eros, deniz kabuğu içinde. M. S Tanrıça Venüs ve iki Eros, deniz kabuğu içinde. M.S. 10 civarı, Pompei’deki Deniz Venüs’ü evinden. Çıplak figür, çıplaklık Yunan Sanatında M.Ö 350’ lerde başlar.

Pompei amfiteatr’ının resmi. İ. S. 59-79 arası,İ Pompei amfiteatr’ının resmi. İ.S. 59-79 arası,İ.S 59’da Roma halkı ile komşular arasında kavga olur burada. O dönemi ilgilendiren bir olayın olması ilginç. Yükseltilmiş perspektif uygulaması Napoli Milli Müze’de

Villa Boscorale Herculanium Pompeii

Pompei, bülbül

Ressam freskosu