Pazarlama 3. Sınırlandırma Sorunu İnsan Kaynakları Reklam

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Advertisements

Stratejik Pazarlama 4. Hafta
KÜTLE VE HACİM Hazırlayan Ve Sunan: M.İbrahim M. TÜRKMEN.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
GENEL MUHASEBE.
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Bütünleştirme uygulamaları
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ürün veya Hizmet Satışı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Atomlar birleştiği zaman elektron dağılımındaki değişmelerin bir sonucu olarak kimyasal bağlar meydana gelir. Üç çeşit temel bağ vardır:
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Sözleşme Sözleşme Türleri
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
MADDEYİ TANIYALIM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
İcat, Buluş, Keşif, Endüstri ve Endüstri 4.0 Kavramlarını tanıyalım
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Pazarlama 3. Sınırlandırma Sorunu İnsan Kaynakları Reklam www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Halkla ilişkilerle ilgili kavramların sınırlarının belirsizliği, hangisinin nerede başladığı, nerede bittiği de bir sorundur ancak daha çok uygulamacıların karşılaştığı bir sorundur. Buradaki en yoğun geçişgenlik iki büyük kavram arasında yaşanmaktadır; bu kavramlar halkla ilişkiler ve pazarlama kavramlarıdır. www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Pazarlama kısaca “değer değiş-tokuşu” ise bu takas alanının (firmadan ürüne ve müşteriye) tanımlanması kimin işidir? Ürün yalnızca pazarlama faaliyetleriyle biçimlenen bir şey midir yoksa ürün aynı zamanda firmanın felsefesiyle de biçimlenen bir şey midir? Aslında çok sık kullanılan “tavuk-yumurta” benzetmesi bu duruma da denk düşmektedir. www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Pazarlama ve halkla ilişkiler arasındaki farkla ilgili karmaşa literatürde de vardır (Kitchen ve Papasolomou 1997: 71). Bu karmaşa ve geçişme pek çok firmanın somut olarak yaşadığı bir sorundur. Bu durum özellikle yeni kurulan ya da “reorganize” olan kurumların örgüt şemalaşmasında sorun yarattığı gibi uygulamada da ciddi sorunlara neden olmaktadır. Hem halkla ilişkilerin hem de pazarlamanın “değer yaratma” (Tek 2006) sürecindeki işlevlerini ayrıştırmak gerçekten güçtür. www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Stone’a (1995: 35) göre pazarlama müşterinin gereksinimlerini tanımlama ve bunu karşılamayı içerirken, halkla ilişkiler daha geniş olarak müşterileri de içeren bir alanı kucaklamaktadır. Bununla birlikte “Pazarlama Halkla İlişkileri” (Marketing Public Relations-MPR) gibi ara formül kavramlar üretilmektedir. Kitchen ve Papasolomou (1997: 81) halkla ilişkiler ve pazarlama yönetimi arasında belirgin bir fark olmadığını düşünmektedirler. www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Bir başka sınırlandırma sorunu halkla ilişkiler işinin hangi ana kavramları içerdiği konusundaki bulanıklıktan kaynaklanmaktadır. Örneğin reklam, halkla ilişkiler için bir yöntem midir, değil midir? Dünyadaki ve Türkiye’deki eğilim reklam ajanslarının halkla ilişkiler şirketlerinin bünyesine dahil olması yönündedir. Öyleyse kısa dönemde yer ve zaman satın alarak satışı tetikleyen reklam, halkla ilişkiler için bir araç, bir yöntemse pazarlama nerede duracaktır? Pazarlama ve Pazarlama Halkla İlişkileri diye bir kavramdan söz edebilecek midir? www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Son yıllarda yaygınlaşan ve gelişen İnsan Kaynakları bölümleri soruna yeni boyutlar getirmektedir. Bir örgütün İnsan Kaynakları halkla ilişkiler kapsamında bir iç kamu olarak tanımlanırken, örneğin Sabancı Grubu’nda Halkla İlişkiler, “İnsan Kaynakları”nın bir alt alanı olarak tanımlanmaktadır. Koç Grubu’nda “Endüstri ve Halkla İlişkiler Başkanlığı”dır ve stratejik iletişim modelini hayata geçirme olarak kendini tanımlamaktadır. www.nuranyıildiz.com

3. Sınırlandırma Sorunu Alanın kavramlarıyla ilgili sınırların geçişgenliği sorunu, aslında dördüncü sorun olan “meslekleşme sorunu”nu da ilgilendirmektedir. www.nuranyıildiz.com