OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Ödev yapma alIşkanlIğI
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Aile Atölyeleri Projesi
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNDE OKULA VE AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Evlilik ve Aile Danışması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sınıfta Çatışma Yönetimi
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
AİLE TUTUMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ

Eğitim-öğretim faaliyetlerinin en önemli amacı, ülkenin geleceği olan çocukları iyi insan ve iyi vatandaş olarak yetiştirmektir.

Eğitim-öğretim faaliyetlerinin yerine getirilmesi sadece okulun görevi midir?

"Sacayağın Ayağı Üç Olur, Birbirine Güç Olur, Biri Kırılsa Hiç Olur’ Eğitimde okul,öğrenci,öğretmen,çevre, aile, eğitim sistemi gibi faktörler etkili olmaktadır.

TEK KANATLI KUŞ, UÇAMAZ…

Tek başına okuldaki eğitim etkinlikleriyle çocuğu yetiştirmek anlayışı yetersiz kalmaktadır.

Okulda kazandırılan özellikler her ne kadar iyi-doğru-yararlı olsa da okul dışı ortamlarda bozucu etkinin bulunması durumunda öğrenci için yeterince anlamlı olmayacaktır.

Öğrencilere kazandırılan bilgilerin,verilen eğitimin pekiştirilmesi,sürekliliğinin sağlanması ve uygulamaya dönüştürülmesi için ailenin de bu sürece katılması gerekmektedir.

Araştırmalar, ailelerin ev ödevlerine yardım etmelerinin, öğrencinin gelişimini takip etmelerinin,okul ve öğretmenle iletişim içinde olmalarının öğrencinin başarısını artırdığını göstermektedir.

Türk eğitim sisteminde okul-aile-çevre arasında yeterince işbirliği sağlanamamıştır. Bunda hem ailelerin hem de okulların etkisi bulunmaktadır.

Öğretmenler bu konuda ne düşünüyor?

Öğrencilerin bir kısmı okula; & Beslenme sorunları, & Sağlık ve güvenlik sorunları, & Ekonomik sorunlar, & Sevgi-ilgi vb. ihtiyaçları karşılanmadan geliyorlar.

Ailelerin okul etkinliklerine katılımı ve işbirliği sürecini engelleyen sebepler nelerdir?

& Anne-babaların kendi okul yaşantısının olumsuzluğu, & Kendi ailesini örnek alma, &Ekonomik sorunlar, &Zaman bulamama, &Okul personelinin olumsuz tutumları vb. sayılabilir.

ETKİLİ VE BAŞARILI OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİ SAĞLAMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

& Veli toplantıları-veli görüşmeleri, & Aile eğitimi seminerleri, & Ev-işyeri ziyaretleri

& Kaynak kişi, & Karneler, & Okul gazetesi, & Web sitesi,

& Veli Panosu, & Gezi,gözlem, konferans, & Kutlama kartları, & Anket vb.

ÇEVRE KALKINMASINA OKULUN KATKIDA BULUNMASI

Okul, çevrenin yapısını inceleyerek, insanların eğitim ihtiyaçlarını saptar,örgün ve yaygın eğitim yoluyla karşılamaya çalışır.

Okul,toplum için insan kaynakları hazırlayan bir kurumdur Okul,toplum için insan kaynakları hazırlayan bir kurumdur. Sosyal,ekonomik,teknolojik gelişme ve kalkınma için insan gücünü yetiştirir.

Okul yönetimi çalışmalarında başarılı olmak için tüm kamu kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği içinde olur.

SON SÖZ Her öğretmen bir anlamda anne-babadır. Her anne-babada bir anlamda öğretmen..çocuklarımıza verdiğimiz eğitimin anları topluma karşı duyarlı, hoşgörülü, özgüven sahibi, kendini kabul edebilen, farklılıklara karşı anlayışlı ve kendi kendine yetebilen bireyler olma konusunda etkin rol alabilmesi için okul-aile işbirliğinin sağlanması ve sağlıklı sürdürülebilmesi kaçınılmazdır.

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER