İLETİŞİMİN KURUMSAL VE ENDÜSTRİYEL BAĞLAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Siyaset Sosyolojisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
Program Tasarım Modelleri
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
HABERLE İLGİLİ BAZI KAVRAMLAR
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ETKİNLİK YÖNETİMİ Brief Oluşturma (Araştırma)
Bal Arıları KSS projesi – Ön bülten ve basın toplantısı
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Bütünleştirme uygulamaları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
FİLM YAPIM AŞAMALARI.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
SOSYOLOJİYE GİRİŞ SOS Hafta Sosyoloji Nedir? Sosyolojik Bakış Açısı, Tarihçe, Kuramsal Yaklaşımlar, İlk Kuramcılar.
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İş ve Meslek Sosyolojisi
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

İLETİŞİMİN KURUMSAL VE ENDÜSTRİYEL BAĞLAMI MEDYA YAPILARI İLETİŞİMİN KURUMSAL VE ENDÜSTRİYEL BAĞLAMI

Medya metinleri aynı zamanda belli amaçlarla üretilen birer “ürün”dür.

Tüm medya metinleri, biz onlar üzerine düşünüp konuşup, onlardan anlam üretip yorumlamadan önce, başkaları tarafından üretilmekte ve bizim onları nasıl anlamlandıracağımız, nasıl bir özne pozisyonundan onlara yaklaşacağımız noktasında bu üretim sürecinin “belirleyici” bir rolü bulunmaktadır.

haber kaynağı muhabir haber toplantısı editör fotoğraf ya da kamera görüntüsü haber metninin yazımı seslendirme kurgu haber bülteni spot haberin sunumu bülten akışı içindeki yeri

Nasıl gördüğümüz, nasıl duyduğumuz, nasıl işittiğimizi belirleyen kurallar, pratikler ve süreçlerin neler olduğunu anlamak için “medya ürünlerini kim üretiyor” ya da “medya ürünleri nasıl üretiliyor” soruları en az önceki haftalarda konuştuklarımız kadar önemlidir.

Medya Çalışanları Örgütsel Yapı Medya Endüstrisi Medyanın Toplumsal Kurumlar Ağındaki Yeri

Hazırlık Süreci: senaryo, yönetmen, cast, tür vb. Çekim Süreci: mekân, ses, ışık, oyunculuk, kamera, set çalışanları vb. Çekim Sonrası: kurgu, jenerik, müzik seçimi, efektler vb. Yayın Öncesi: yayın saati, yayıncılık kurallarına uygunluk, reklam süresi vb. Finansal Boyut: kanalın geliri, yapım şirketinin geliri, reklamverenler, giderler, çekim bütçesi, çalışanların ücretleri ve sosyal hakları, vergiler, cezalar vb.

Birinci görüşe göre; medya çalışanlarının yarattıkları ürünlere yaklaşımlarına ve bunlara ilişkin düşüncelerine şekil veren onların yaşam deneyimleri (background) ve kimlikleridir.

Medya çalışanlarının ürettikleri metinlerle ilişkisine odaklanan ikinci görüş, “ortak bir niteliği paylaşan gruplarda bu ortak nitelikler bir süre sonra o grubun ürettiği içerikte kendisini gösterecektir” der.

İş yapma konusundaki kurallar ve ilkeler İşle ilgili değerler ve normlar Grup içi sosyalleşme süreçleri Mesleki kurallar ve yasalar Piyasa değişkenleri Bunlar, bir medya çalışanının üretimini belirleyen yapısal sınırlılıkları oluşturur.

Bu çerçevede, bir medya ürününe niteliğini kazandıran basitçe onu üreten medya çalışanı değil, bu medya çalışanının içinde bulunduğu kurumsal yapının nasıl işleyeceğini belirleyen unsurlar olduğunu söylemek gerekir. Böylelikle “içeriğe niteliğini kazandıran onu üreten medya çalışanının yaşam deneyimi ve kimliğidir” argümanı geçerliliğini belli ölçüde yitirir.

Haberin Yapısal Sınırlılıkları Haber Değerleri Haber Yazım Teknikleri Haber Kaynaklarına Bağımlılık Yasal Sınırlamalar

Haber değerleri Olayın etkisi (impact) Zamanındalık (timeliness) ve güncellik (currency) Olay kişilerinin toplumdaki statüsü (prominence) Yakınlık (proximity) Tuhaflık (bizarre) Çatışma/uzlaşmazlık (conflict) Halkın ilgisini çekmesi (human interest)