DONANIMLI ZİHİN ÖNCÜ BİREY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
SİZİ GERÇEK BİR ÜNİVERSİTEYE DAVET EDİYORUZ.. BİR ÜNİVERSİTEYE BAŞLIYORSUNUZ ! NASIL BİR EĞİTİM SÜRECİNE ADIM ATTINIZ ? MEZUNİYET SONRASINA İLİŞKİN BİR.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
MESLEKİ EĞİTİM.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
isletmehacettepe kariyer_hit
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
Uluslararası Prestije sahip olan Fullbright bursunu 2010 yılında Türkiye’de kazanan 20 öğrenciden birisi oldum. Çanakkale Meslek Yüksek Okulundan 3.63.
Yüce ATATÜRK, Ölümsüz emanetin TÜRKİYE CUMHURİYETİ ile ilgili hissettiklerimi ve düşündüklerimi, onun 83. yıldönümünde seninle paylaşmak, böylelikle.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Problem Çözme Süreci.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
İŞKUR DESTEKLİ BİREYSEL EMEKLİLİK ARACISI EĞİTİM PROJESİ
PISA (Programme for International Student Assessment)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
İŞKUR DESTEKLİ PERAKENDE BANKACILIK SAHA SATIŞ ELEMANI EĞİTİM PROJESİ
TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ Türkiye’nin dört bir yanındaki üniversite gençlerinin gönüllülük yapmış olduğu bir sivil toplum kuruluşudur. Gençler TOG sayesinde.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
SANAT EĞİTİMİ.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE DÜN,BUGÜN,YARIN
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Durum Analizi Sorun Analizi
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
MESLEK İ E Ğİ T İ MDE 3. BOYUT. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda yer alan;  "MESLEKİ GELİŞTİRME PROGRAMI"  "İŞ GÜCÜ PİYASASININ ETKİNLEŞTİRME PROGRAMI"
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
GÜNCELLENEN 2017 ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖNE ÇIKAN HUSUSLAR
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
Teknoloji ve tasarım dersi
YAYGIN EĞİTİM.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
BİR MİRAS ON VARİS: BALKANLAR
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
<Takım Numarası> Takımın İsmi
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
Geleceği İnşa Et….
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

DONANIMLI ZİHİN ÖNCÜ BİREY

PROJENİN TANIMI

İslamiyet’i temsil etmekle birlikte anlatma ve yaşatma görevini üstlenen üniversite öğrencilerine kendilerini tanıyabilecekleri, düşüncelerini tutarlı bir zemine oturtabilecekleri ve toplumun ihtiyacına cevap verebilecekleri eğitimler verilecektir.

Proje kapsamında: Seçilen 25 üniversite öğrencisi 120 saatlik eğitim Belirli alanlarda verilecek eğitimler Öncü genç yetiştirme adına çeşitli faaliyetler Sertifika

Verilecek Eğitimler: Kişisel Donanım Eğitimi Yönetim Bilimleri Eğitimi Tarih ve Medeniyet Bilinci Sosyal Dönüşüm ve Güncel Problemler

EĞİTİM SÜRESİNCE: AR-GE Çalışmaları Yaz Kampı Atölye Çalışmaları Rol Model Kişilerle Söyleşiler Proje Yazımı GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR

Eğitimler alanında nitelikli hocalar tarafından verilecektir. Konular kapsamında en yetkili kurumlardan istifade sağlanacaktır.

BU PROJEDEKİ GEREKÇEMİZ NEYDİ?

İlahiyatlar Birliği Platformu olarak üniversite öğrencilerinin, önderlik vasfı içerisinde olmalarının önemini göz önünde bulundurarak günümüz üniversitelerinden mezun olan birçok öğrencinin maalesef bu vasıftan çok daha geri saflarda kaldıklarını görmekteyiz.

Üniveriste öğrencileri bazı tarihsel ve sosyal şartların etkisiyle toplum içinde vazifesini gerçekleştirmesine olanak vermeyen olumsuz algılar ile karşılaşmaktadır.

Yüklendiği bilgilerin sorumluluğunu hisseden öğrenci, yöntem noktasında sıkıntı çekmektedir

Öğrencilerin bilgi ile bilgeliği uzlaştırma noktasında duydukları sıkıntı, iradelerini sınırlamakta ve düşüncelerinin önüne ket vurmaktadır.

Öğrenilen tarihi bilgilerin zihin süzgecinden geçirilip değerlendirebilme, gününü yorumlama ve geleceğini yönlendirme yetisinin öğrencilerde İstenilen düzeyde olmadığı gözlemlenmiştir.

Potansiyel yönünden yeterli seviyeye sahip olan üniversite öğrencileri fark etmiş oldukları eksik ve ihtiyaç duyulan yönlere dair düşüncelerini fiiliyata dökme aşamasında sorun yaşamaktadırlar.

VERİLECEK EĞİTİMLERİN İÇERİKLERİ

1.KİŞİSEL DONANIM EĞİTİMİ: Davranış Bilimleri Kendini Tanıma Liderlik Eğitimi

Eğitimlerin öğrenciye kazandıracağı şuur ve bilinç ile öğrenci düşüncelerinde net davranışlarında tutarlı olacaktır.

Kendini tanıyarak bu doğrultuda çerçevesini çizebilen öğrenciler yetiştirilecek ve kendisini geliştiren öğrenci lokal lider vasfına sahip olacaktır.

LİDERLİK EĞİTİMİ: İslamiyet’in ihtiyaç duyduğu toplum içinde sağlam duruşu olan gençler yetiştirilecektir. Özgüven eksikliği yenilerek öğrencinin emin ve kararlı adımlar atması sağlanacaktır.

2. YÖNETİM BİLİMLERİ EĞİTİMİ Proje Yazma ve Yönetme Organizasyon, Kitle Yönetimi Teşkilatlanma, Bilgi Yönetimi

PROJE YAZMA EĞİTİMİ: Düşünceden fiiliyata geçebilme imkanı sağlanacaktır. Bir projeyi faaliyete geçirebilmek adına yapılması gereken aşamalar gösterilecektir. Sistematik düşünebilme yetisi geliştirilecektir.

10 günlük kamp yapılacaktır. Yazılan projeler İLABİR’in bünyesinde yazan kişinin koordinatörlüğünde ilgili STK’ların destekleriyle faaliyete geçirilecektir.

Öğrenciler organizasyon kurabilecek ve bu eğitim içerisinde elde edilen kazanımlar neticesinde kitle yönetim becerisi ile organizasyonları nitelikli bir şekilde yönetebileceklerdir.

3. TARİH VE MEDENİYET BİLİNCİ Zihinsel Olgunluk Bilinç Gelişimi Aidiyet Fikri

Geçmişin izlerini takip ederek geleceğinin rotasını çizebilen gençler yetiştirilecektir. Tarihi şahsiyetlerin tavsiyeleri ve örnek hayatları öğrencilerin istifadesine sunulacaktır. Öğrencilere tarihin savaşlardan ve ezberden ibaret olmadığını göstererek, tarihi olayları sebep ve sonuç düzleminde işleyebilme yetisi kazandırılacaktır.

4. SOSYAL DÖNÜŞÜM VE GÜNCEL PROBLEMLER Gayeler Metodolojisi Sosyoloji Sosyal Dönüşüm Yasaları

Sosyal dönüşüm yasalarını öğrenerek güncel meseleleri değerlendirebilen öğrenci problemlere etkili çözümler sunabilecektir.

Kritik ve analitik düşünme yetisi kazanan öğrenciler kendi alanına ait problemleri daha nitelikli irdeleyebilecek ve çözüm odaklı hareket etmeyi öğrenecektir.

Gençler, proje sonrası da takip edilecek olup, yetişecek olan bu öğrenciler farklı bölgelerde tecrübelerini paylaşabilecek bunun sonucu olarak da kendileri gibi öğrencilerin yetiştirilmesine fırsat verilmiş olacaktır.

ÖNCÜ BİREYLER Sonuç Olarak: Proje geliştirip yazabilen, Projesini yönetebilecek yetilere sahip Kitleleri yönetip yönlendirebilen, Tarihi bilgileri düşünce zemininde işlevsel hale getirebilen ÖNCÜ BİREYLER Yetiştirebilmek hedeflenmektedir.

Eğitim, gelecek için geçiş iznimizdir Eğitim, gelecek için geçiş iznimizdir. Çünkü gelecek, ona bugünden hazırlananların olacaktır. Malcom X