İNOVASYON ve TEKNİKLERİ. “İnovasyon” Deyince… “Fayda”ya dönüşen “yaratıcı yenilikçilik” Ticarî fayda:Tüketiciye ulaştırabilmek Sosyal fayda:Yararlı olmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim HESAP VEREBİLİRLİK & PERFORMANS Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Esnek Yan Haklar
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Kano Modeli Prof. Dr. Ali ŞEN.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
BİREYSEL - KURUMSAL YARATICI DÜŞÜNCE
SORUN YÖNETİMİ ATÖLYESİ
TURİZMDE YENİLEŞİM (İNOVASYON) ESASLI İŞ GELİŞTİRME PROJESİ
YARATICI DÜŞÜNCE ve İNOVASYON
Yaratıcı Düşünme.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
SİZ Konsept ve Şirket ALTICOR Amway’in Sundukları Amway Ürünleri ve Hizmetleri, Depolaması - dağıtımı dahil Amway İş Fırsatı, mükemmel.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OKULUMUZDA UYGULANAN PROGRAMLAR
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Hızlandırma Programı ‘Fikirden Girişime En Hızlı Yol’
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SCAMPER.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Probleme Dayalı Öğrenme
Toplam Kalite Yönetimi
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KARİYER GELİŞTİRME.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Girişimcilik Destekleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
©McGraw-Hill Education, 2014
YARATICI DÜŞÜNME VE FİKİR ÜRETİMİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

İNOVASYON ve TEKNİKLERİ

“İnovasyon” Deyince… “Fayda”ya dönüşen “yaratıcı yenilikçilik” Ticarî fayda:Tüketiciye ulaştırabilmek Sosyal fayda:Yararlı olmak

İnovasyon “Özneleri” Örnekleri Ürün (mal / hizmet) Süreç Yönetim stili Örgütsel yapılanma …………………….

İnovasyon Hammaddesi: “Yaratıcı” Yaklaşım Çekiniz Erkek Balıkesir Adana

“Yaratıcı Düşünce” Ne Demektir? Kalıpların ötesine geçebilmektir. Alışılmışın dışına çıkabilmektir. Yaşama “taze” açıdan bakabilmektir. Kavramları keşfedilmemiş biçimde ilişkilendirmektir. Esas olarak, kullanım değeri taşıyan özgün yaklaşımlar sergileyebilmektir. A kıcı ve esnek düşünebilmektir.

Yaratıcı Düşünce Süreci Hazırlık Dönemi Kuluçka Evresi “Evreka” Basamağı Rafinasyon Aşaması

Yaratıcı Düşünce “Cevheri” Toplumlarda “dahi”lerin görülme sıklığı ortalama 2 / düzeyindedir. Gerekli “kültür iklimi” sağlanmayacak olursa, büyük olasılıkla bu potansiyel gerçeğe dönüşemeyecektir.

Yaratıcı Düşünce Cevheri Dahilerle mi Sınırlıdır? Kesinlikle hayır!.. Özel tasarlanmış uygulamalı eğitimlerle (+ özgüven eğitimleriyle), “sıradan” insanların da “sıra dışı” düşünebilmeleri sağlanmaktadır.

Yaratıcı Bireylerin Karakteristik Özellikleri - I İstek enerjisi Sıra dışı zekâ Tükenmeyen merak Sürekli tetiktelik Gerçekçi özgüven

Açık fikirlilik Deneyci yaklaşım İyimserlik Pes etmemek Yaratıcılıktan keyif almak

Yaratıcı Düşünce İş Dünyasında Ne İşe Yarar? Dış müşteri memnuniyeti / sadakati İç müşteri memnuniyeti / sadakati Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü Ürün / süreç / pazar geliştirme

Yaratıcı Düşüncenin Kültürel Altyapısı Kurumun değerleri ve ilkeleri, yaratıcı düşünceyi desteklemelidir. Yaratıcı düşüncenin önündeki engeller tanımlanmalı ve ortadan kaldırılmalıdır.

İşin Püf Noktası: Yaratıcılık Karayolu dinlenme tesisinde veteriner bulundurulması Benzin istasyonunda tansiyon ölçümü Ankesör yüksekliği ayarlanabilen telefon Asansör kabininin tavanında promosyon Stres düzeyine duyarlı hız limitörü Yastık mönüsü

Müşteri Odaklı Yaratıcı Düşünce Tetiklenmesi Yüzme havuzunda kayıp düşen çocuk Kokteylde kırılan kadeh Yolcunun üzerine dökülen içecek Telefonu tuşlamada zorlanan dede Açık büfede yiyeceklere uzanırken kravatı lekelenen müşteri

Ürün Geliştirmede Sıra Dışı Girişimler Tornavida Kol saati Plaj şemsiyesi Şişe kapağı

Yaratıcı Ürün Konseptleri “Meteorolojik giysi” “Check-up klozeti” “Stres eldiveni”

Yaratıcı Düşünce Odaklı Anahtar Sözcükler SCAMPER TRIZ

TRIZ “Yaratıcı Problem Çözme Teorisi” (Rusça karşılığının baş harfleri) Genrich Altshuller patent analizi 40 temel ilke “çelişki matrisi”: 39 x 39

SCAMPER - Substitute İkame Etmek - Yerine Koymak Başkalaştırmak Örnek : “Vejetaryen Lahmacun”

SCAMPER - Combine Birleştirmek - Biraraya Getirmek Bütünleştirmek Örnek : “Konuşan Çocuk Kitabı”

SCAMPER - Adapt, Alter Esinlenmek - Uyarlamak Farklı Tasarlamak Örnek : “Engelli Tuvaleti”

SCAMPER - Modify, Minify, Magnify Değiştirmek - Farklı Kılmak Büyütmek - Çoğaltmak Küçültmek - Azaltmak Örnek : “Bekleme Süresini Kısaltmak”

SCAMPER - Put To Other Uses Başka Amaçlarla Kullanmak Diğerinin Yerine Geçirmek Örnek : “Şambriyel’in ‘Yüzme Simidi’ Olarak Kullanımı”

SCAMPER - Eliminate Sistemden Uzaklaştırmak Devre Dışı Bırakmak Örnek : “ ‘Kablosuz’ İnternet”

SCAMPER - Rearrange, Reverse Gözden Geçirmek - Sorgulamak Yeniden Düzenlemek Farklı Biçimde Sıralamak Örnek : “ ‘Ödeme - Yemek Yeme’ Sıralamasını Değiştirmek”

“SCAMPER” Unsurları İçiçe Geçebilir - I Örneğin; “Self Servis Sistemi” : * “E” midir? (garson, ‘devre dışı’) * “R” midir? (hizmet sunumu, ‘yeniden düzenleniyor’)

“SCAMPER” Unsurları İçiçe Geçebilir - II Örneğin; “Bir Yüzeyi Cetvel Kurşun Kalem” : * “ C ” midir? (kalem ve cetvel, ‘biraraya getiriliyor’) * “ P ” midir? (kalem, ‘başka amaçla da’ kullanılabiliyor)

“Çoğul Yaratıcılık” Yaklaşımları Beyin Fırtınası Nominal Grup Tekniği

Beyin Fırtınası “Alışılmışın dışına çıkan” düşüncelerin de gündeme geldiği bir ortak akıl çalışmasıdır. 1950’li yıllarda ABD’de reklamcılık sektöründe ortaya çıkmıştır.

Beyin Fırtınası’nın Gerekçesi Yenilikçi (kalıp ötesi, sıra dışı, buluşçu) düşüncelerin eleştirilmesinin önlenmesi. Dahası, bu tür (alışılmışın esiri olmayan) bakış açısının yüreklendirilmesi.

Beyin Fırtınası’nın Ana Fikri Düşüncelerin / önerilerin: a) “Dile getirilmesi” ve b) “Değerlendirilmesi” aşamalarının birbirinden ayrılmasıdır.

Gölgemi Kaybettim, Hükümsüzdür Gölgeniz birdenbire görünmez oldu. Bu durum, birçok nedenden kaynaklanabilir: Gölgeniz kamuflaj elbisesi giymiştir Bugün gölgenizin izin günüdür Borcunuzdan dolayı gölgenize haciz gelmiştir

Dolma Kalem Çalışmaları İnsanın avucunu ısıtma / serinletme Yazı alanını aydınlatma Mürekkebi görünmez kılma Harflerin kullanım sıklığını analiz İlham düzeyini ölçme

“Çay Askısı”na Buluşçu Yaklaşım Bisküvi - kek çekmecesi Maç skoru düzeneği Para bozma aparatı Tansiyon ölçme aleti Mikro bulaşık makinası

Yeni Bir Atletizm Dalı: Seç-tat-lon 800 metreyi aşağıdaki seçenekler çerçevesinde koşabilirsiniz: Alışılagelmiş biçimde 10 adet engelli, 15 saniye silinerek Kaygan zeminde, 75 metre önden başlayarak 150 metresi gözler bağlı olarak, 3. ödülü garantili

Önce Öncelikleri Önceliklemek Problem: Düşmekte olan bir sepetli balondan atılacak olanları sıralamak Sepette bulunanlar: Bilgisayar, su bidonu, 35 yaşında işsiz bir genç, kum torbaları, iki köpek, makinalı tüfek, motosiklet, 70 yaşında bir iş adamı, ilk yardım kutusu, uydu telefon sistemi, cephane sandığı, balon havasını ısıtma düzeneği, keskin nişancı, yiyecek dolu sırt çantaları, çevreyi tanıyan rehber

Atölye Çalışması

Pazar Segmentasyonuna Kalıp Ötesi Yaklaşım Turizm sektöründe: Bedensel engelliler Evcil hayvanı ile seyahat edenler Solaklar

Segment-Odaklı Yenilikçi Perspektif Restoranda 3-8 yaş grubunun can sıkıntısı nasıl aşılabilir? Otobüs yolculuğu 1-10 yaş grubu çocuklar ve anne-babaları için nasıl daha cazip kılınabilir?

Yaratıcılık Penceresinden Ürün Konumlama Su geçiren şemsiye Köpüksüz bira Dikiş makinası simülatörü Deniz sabit bisikleti Tek kullanımlık koltuk takımı

Bir Reklam Ortamı: Otobüs Kapalı Devre Yayını Genel açılımlı yaklaşım: Odaklanmış yaklaşımı: Sınav dönemi Yaz mevsimi Vergi takvimi

Müşteri Mutluluğu Kaldıraçı: Sürpriz (beklenti ötesi) Kalite Amaç, müşteri beklentilerini > %100 oranında karşılamaktır. Bunun ön koşulu, “yaratıcı-yenilikçi düşünce”dir.

Yaratıcı Yaklaşım, Satışla Bitmez, Başlar! Bir hipermarket kasasındayız. Bay/an A’nın sepetinde şu ürünler de var: a) Köpek maması b) Bebek bezi c) Üçlü priz Bu müşterinin e-postasına hangi mesajları gönderebiliriz?

Satış Sonrası Hizmet: Yaratıcılık Manevra Alanı Sektör Segment Otomotiv Yalnız yaşayan kadınlar Kitap Üniversite öğrencileri