OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Advertisements

ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
 1 Sayılar ( 2 soru)  2 Basamak Kavramı ( 1 soru)  3 Taban Aritmetiği (1 soru)  4 Bölme-Bölünebilme (1 soru)  5 OBEB-OKEK (1 soru)  6 Rasyonel Sayılar.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Ders 14 Matematik becerileri
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitsel Rehberlik.
DÜŞÜNME.
ŞEKİLLER.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Değerler ve Değişkenler
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Avukat Barkın Gültekin
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (OYK)

OKUMA-YAZMA KUTUSU Algı Çalışmaları Sözel yönergelere uyma OTK, DK, OYK, EBK Algı Çalışmaları Sözel yönergelere uyma Sözcükleri doğru kullanma Görsel uyaran verildiğinde tepki verme Işitsel uyaran verildiğinde tepki verme Resimdeki eksikleri/yanlışları bulma Sesin geldiği yönü bulma Saklanmış nesneyi bulma Sesinden konuşan kişiyi ayırt etme

OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık PMK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu sağlama (iki eli ile lastik çekme, ellerini yumruk yapma, baş parmağını döndürme, iki parmak arasına nesne sıkıştırıp düşürmeden elini hareket ettirme vb)

OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık PMK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık El-göz koordinasyonunu sağlama (nesneleri üst üste koyma, ipe boncuk geçirme vb) El parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu geliştirici taklidi hareketler yapma (daktilo, klavye ile yazı yazma, piyano çalma, makasla kesme, elekle eleme vb.)

OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık PMK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık Temel çizgiler çizme (Gessel Gelişim Figürleri Testi) 3-7 yaş arasındaki gruba uygulanmaktadır. Daha çok ilkokul öncesi dönemde uygulanır. Kolaydan zora doğru sıralanmış şekillerden oluşur. Çocuklarda motor beceri, görsel algı, görsel hafıza, el-göz koordinasyonu, küçük kas becerilerini ölçer. Kısa süreli hafızayı değerlendirir.

OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK Ses-Hece-Kelime-Cümle OYK/Ekler Ses-Hece-Kelime-Cümle Sesleri ayırt etme Seslerden hece oluşturma Hecelerden kelime oluşturma Kelimelerden cümle oluşturma (OYK/Ekler)

OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK OYK/Ekler Okuma-Yazma-Anlama Kuralına uygun cümle okuma/yazma Metin okuma/yazma Serbest yazma Etkili okuma kurallarına uyma (dik oturma, ışık, gözüne uygun mesafe, konuşma sesiyle okuma, noktalama işaretlerine uygun duraklamalar yapma, konuşmaları canlandırarak okuma, satırları gözleriyle izleme, sessiz okumada dudaklarını hareket ettirmeden okuma vb) (OYK/Ek-9) (OYK/Ekler)

OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK OYK/Ekler Okuma-Yazma-Anlama Dinlediği/okuduğu bir metni anlatma/sorulara yanıt verme Metinle ilgili neden sonuç ilişkisi kurma (DK-4 vb) Metnin ana fikrini söyleme Dinlediği eksik cümleyi tamamlama Yarım bırakılan öykünün sonucunu tahmin etme Noktalama işaretlerini yerinde kullanma/yazım kurallarına uyma (OYK/Ekler)

MATEMATİK BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (MK)

Nesneler Arası İlişkiler MATEMATİK KUTUSU MK, KK Nesneler Arası İlişkiler Kavram Becerilerinin değerlendirilmesi bölümünde anlatılacak.

MATEMATİK KUTUSU-MK Ritmik Sayma MK/Ekler Ritmik Sayma Sınıf düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi beklenmektedir. (1. sınıf düzeyinde birey sözlü olarak 100 e kadar ritmik sayar, 20’ye kadar sayıları yazabilir.)

MATEMATİK KUTUSU-MK Doğal Sayılar MK/Ekler Doğal Sayılar Sınıf düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi beklenmektedir. (2. sınıf düzeyinde birey iki basamaklı sayıları okuyup yazabilir.) Doğal sayıları kavrama (Sayı kartları, miktar kartları, ahşap sayı ve çubuklar) Rakamları yazma (Sayı kartları)

MATEMATİK KUTUSU-MK Doğal Sayılar MK/Ekler Doğal Sayılar İki/üç/dört/beş, altı ve daha fazla basamaklı doğal sayıları kavrama Sayı doğrusunu kavrama Doğal sayılar arasında büyüklük/küçüklük ilişkilerini ayırt etme (işaretler) Tek çift doğal sayıları ayırt etme Sıra bildiren sayıları kavrama Romen rakamlarını kavrama (MK/Ekler)

Toplama/Çıkarma/Çarpma/Bölme İşlemi MATEMATİK KUTUSU-MK MK/Ekler Toplama/Çıkarma/Çarpma/Bölme İşlemi Sınıf düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi beklenmektedir. Problemler(MK/Ekler) Kısa yoldan işlemler yapma Hesap makinası kullanarak işlem yapma

MATEMATİK KUTUSU-MK Kümeler Küme özelliklerini ayırt etme MK/Ekler, OTK, PMK Kümeler Küme özelliklerini ayırt etme Kümeler arası ilişkileri ayırt etme Denklik/Eşitlik ilişkilerini ayırt etme (OTK ve PMK içerisindeki materyaller kullanılabilir.)

MATEMATİK KUTUSU-MK Kesirler MK/Ekler Kesirler Nesneleri bütün yarım çeyrek olma durumlarına göre ayırt etme (MK-9) Kesirleri gösterme/okuma/yazma Kesirlerle ilgili problem çözme (MK/Ekler)

MATEMATİK KUTUSU-MK Ölçüler Vücut organları yardımıyla ölçüm yapma MK/Ekler Ölçüler Vücut organları yardımıyla ölçüm yapma (karış, parmak, kulaç, adım, ayak vb) Metre/cetvel kullanarak ölçüm yapma Kütle ölçüleri kullanarak ölçüm yapma (Terazi) Uzunluk/kütle/değer/zaman/alan ölçüleri arasında işlem yapma (MK/Ekler) Saati okuma (Saat kartları, ahşap saat vb) Parayı tanıma (Para kartları)

MATEMATİK KUTUSU-MK Geometrik Şekiller MK/Ekler Geometrik Şekiller Geometrik şekilleri ayırt etme/çizme (ahşap geometrik şekiller, şekil kartları, gessel figürleri vb) Kare/dikdörtgen/üçgen/daire şekillerinin özelliklerini belirtme Geometrik şekillerin çevresini hesaplama Eğri doğru ve doğru parçasını kavrama

MATEMATİK KUTUSU-MK Örüntü Oluşturma MK/Ekler Örüntü Oluşturma Bir örüntüde eksik bırakılan öğeleri tamamlama (MK/Ekler)

Proje Görünürlük ve İletişim Uzmanı TEŞEKKÜRLER DENİZ GÖKÇE Özel Eğitim Öğretmeni Proje Görünürlük ve İletişim Uzmanı