Yaşlı Bakımı Turizminde

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
TÜRKİYE EKONOMİSİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Yrd. Doç. Dr. Yasemİn ÇAYIR
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
İşletmeyi neden kurarız ?
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 06/04/2012.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
Sunum İçeriği Türkiye Sağlık Sektörünün Büyüklüğü
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
BTC Finans.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Şirket Adı İş planı sunusu.
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Nüfus : Temel Konular 2025 Yılı Nüfus Tahmini : 8.3 Milyar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Süt Sığırcılığına Yatırım Yapılır mı?
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Yaşlı Bakımı Turizminde Neden Türkiye Uzm.Dr.Sinan İBİŞ

Büyüyen Yaşlı Bakımı Pazarı Turizmcilerin Odağında… Büyüyen yaşlı nüfusun bağımsız, aktif ve mutlu olarak yaşamayı istemesi, yaşlı bakım hizmetleri pazarının en önemli etkenlerinden biridir. Küresel yaşlı bakım hizmetleri pazarının, tahminen % 6,1’lik yıllık bileşik büyüme oranı ile büyüyerek 2022 yılına kadar 1.012 milyar dolara ulaşması beklenmektedir. sinanibis@flavius.com.tr

2014 yılında Birleşmiş Milletler tarafından yayınlanan verilere göre; 2022 yılına gelindiğinde dünya nüfusunun yaklaşık %35 'inin 60 yaşın üzerinde olacağı tahmin edilmektedir. Çeşitli uzun vadeli bakım hizmetleri sağlayıcılarının varlığı ve bunlarla beraber uygun geri ödeme politikaları, yaşlı bakım hizmetleri pazarının büyümesini artıracağı beklenen birkaç faktörden biridir. sinanibis@flavius.com.tr

Ayrıca, nörolojik, ortopedik, kalp-damar ve solunum yolu hastalıkları gibi çeşitli tıbbi durumlara eğilimli olan en yaşlı nüfusun artması, günlük operasyonlarda yaşlılara yardımcı olabilecek özel robotların geliştirilmesi gibi teknolojik ilerlemenin artması ile birlikte yaşlı bakım hizmetleri pazarının da hızla büyümesi beklenmektedir. sinanibis@flavius.com.tr

Ürüne Göre Global Yaşlı Bakım Hizmetleri Pazarı, 2014 - 2022 (Milyar Dolar) sinanibis@flavius.com.tr

Uzun dönemli medikal sorunları olan yaşlı nüfusun artması, harcanabilir birikmiş gelirlerinin artması ve sağlık kuruluşlarıyla ilgili farkındalığın artması da yaşlılara ve sağlığa yatırım yapan ülkelerin hızlı büyümelerinin sebepleri arasındadır. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlı nesiller için erişilebilir ve uygun fiyatlı sosyal bakım hizmetlerinin sağlanması gibi olumlu hükümet girişimlerinin ve yaşlı bakım hizmeti sağlayıcılarının sayısının giderek artmasının ülkelerin global pazara nüfuz etme oranlarını artırması beklenmektedir. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlanma ve yaşlılık ile ilgili hızlı büyüyen pazar talepleri yaşlılar için daha yaşanabilir, daha mutlu, daha aktif ve daha ekonomik imkanların sunulmasını öngörmektedir. Bu noktada yaşlıların ve hükümetlerin öncelikle tercihleri bu imkanları alabilecekleri ortamlara seyahat seçeneğidir (yaşlı turizmi, yaşlı bakımı turizmi). sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlılar her geçen gün artan ihtiyaçları ve gelişen talepleri ile daha yaşanabilir imkanlara erişmek için çeşitli ülkelere bir süreliğine seyahat etmektedirler ve hatta bu ülkelerin bazılarında yaşamayı seçmektedirler ve bunun içinde mülk edinebilmektedirler. sinanibis@flavius.com.tr

Türkiye’nin dünyanın yaşlılarına gerek turizm, gerek yaşam, gerekse de hizmet etmek konularında; ekonomik potansiyeli son derece yüksek eşsiz imkanları vardır. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlı Pazarındaki Algılara Göre Turizmcilere Referans Olacak Bilgiler… Yaşlı seyahatleri küresel turizm pazarının önemli bir parçası haline geldi ve Güneydoğu Avrupa ülkeleri gibi düşük GSMH'ye sahip gelişmekte olan ülkeler de bu trendin bir parçasıdır. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlı turistlerin tercihleri (varış yeri seçimi, ulaşım ve konaklama seçenekleri), seyahat motivasyonunu ve bu hızlı büyüyen pazarın seyahat sınırlamalarına göre; spa ve termal kür imkanları, dağ merkezleri, tıbbi tedaviler, el değmemiş doğada zaman geçirmek olarak öne çıkmaktadır. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlı turistler arasında tercih edilen öncelikle seyahat noktaları olmakla birlikte, bir seyahat noktası seçmenin ana faktörleri şu şekilde sıralanabilir: seyahat masrafları, iklim koşulları ve varış yakınlığı. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlı turistlerin seyahat tercihlerinde motive edici güçler ise; dinlenme, gevşeme ve sağlık düzeyini arttırma seçenekleridir. Bu bilgiler yaşlı seyahat pazarına özel bir turizm ürününün hazırlanmasına katılan tüm turizm paydaşları için bir iskelet olarak kullanılabilir. sinanibis@flavius.com.tr

Turizmcilere Yeni Fırsat YAŞLI TURİZMİ… Yaşlı turizmi, turizm endüstrisinde büyük önem taşımayan bir bölüm olsa da bu trend değişiyor. Pazardaki yaşlı kimselerin bölümü genel olarak ihtiyarlamaya göre şekilleniyor, bu da grubun ekonomik statü ve sağlık koşullarındaki iyileşmeler ile bağlantılıdır. Bu bağlamda, nüfusun demografik yapısında daha önce görülmemiş bir değişimin pazarda bir yön değişimine neden olacağını söylenebilir. sinanibis@flavius.com.tr

Dünya nüfusunun giderek yaşlanmasıyla, yaşlıların en değerli müşteri segmenti haline geleceği gerçeği turizm ekonomisinde iştahları kabartıyor. Yaşlıların seyahat etmek için ayırdıkları zamanları artıyor ve öncelikle seyahat etme tercihleri harcanabilir birikimleri vardır. sinanibis@flavius.com.tr

Yaşlı turist sayısında artış, Dünya Turizm Örgütü’ne (WTO) göre 2020’nin gelecek Pazar trendlerinin bazıları şu şekildedir: Yaşlı turist sayısında artış, Aktif tatillerden deneyim bazlı tatillere değişim Geleneksel seyahate göre farklı amaç ve hedefler ile uyumlu olabilecek; daha yeni, daha karmaşık talepleri içeren seyahat planları (örneğin; güneş ve kumsal erişimli evlilik yıldönümü veya yaş günü, kültürel veya gemi seyahatiyle bağlantılı ürünler gibi). sinanibis@flavius.com.tr

Tüm talebi ele aldığımızda 55 yaş üstü turist segmentinin artan önemi Bu nedenle, genel olarak turizm taleplerindeki güncel trendlerin aşağıdaki senaryolar ile devam edeceğini söyleyebiliriz: Tüm talebi ele aldığımızda 55 yaş üstü turist segmentinin artan önemi Kalite ve kapsamlılık yönünden artan talep Segmentlere daha farla ayrılmış Pazar payı Az zamanda yüksek kazanç Çevre ve sürdürülebilirlik konularında artan farkındalık Pek çok durumda bireysel olarak planlanan seyahat planı ile daha fazla katkı sağlanan aktif tatiller sinanibis@flavius.com.tr

Dünya üzerindeki servetin %60’ı yakın zamanda “yaşlı” olacak 1946 ile 1964 arasında doğan nüfusun elinde ve daha önce olmadığı kadar dünya turizmine egemenler ve el yapımı kişiselleşmiş deneyimler talep ediyorlar. Onların isteklerini anlayıp kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilecek seyahat noktaları elbette değerli bir rekabet avantajına sahip olacak. sinanibis@flavius.com.tr

Stratejik Bilgilerle Taktikler… Gerçek sadakat ödülleri (2. defa ziyaretinde önerilecek teklifler gibi) ve geniş turistik ürün yelpazesine dayanan başka değerli seçenekler yaratarak müşterilerin ihtiyaç ve ilgilerini daha iyi anlamamıza yardımcı olacak CRM stratejisi geliştirin. Kazancınızı tümleyici deneyimler yoluyla arttırmak için çapraz satış yöntemlerini kullanarak üst kalite turizmde daha karlı turistik segmentler geliştirin sinanibis@flavius.com.tr

Sadece uygun konaklama ve bu yaş grubunun özel gereksinimlerine uygun seyahat paketleri sağlamayıp ayrıca iletişim adına online içerik uyarlamalarından stratejik ortaklıklar kurmaya uzanan ayarlamalar yapan yaşlı turizmi programına yatırım yapın. sinanibis@flavius.com.tr

Var olan birinci sınıf otel zincirleri gibi her turizm segmentinin lider firmaları ile; güvenilir ve karar verme aşamasında anahtar etkileyici olduklarından stratejik ortaklıklar kurun ve yaşlı pazarının potansiyeline inanarak bu alanda yatırım yapmaları için onları cesaretlendirin. sinanibis@flavius.com.tr

Teşekkürler sinanibis@flavius.com.tr