Özel Avcılar Anadolu Hastanesi 1991 yılı Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bölgenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamayı ve bölge halkına kaliteli sağlık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
atık Üretim ve kullanım faaliyetleri sonucu ortaya çıkan, insan ve çevre sağlığına zarar verecek şekilde doğrudan veya dolaylı biçimde alıcı ortama verilmesi.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim.
HASTA ODAKLı TEDAVI Doç. Dr. Hatice Camgöz Akda ğ İ stanbul Teknik Üniversitesi İş letme Mühendisli ğ i Bölümü.
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması
ORGAN NAKLİ HAFTASI 3-9 KASIM 2004
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Olgu Yönetimi Standartları
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
2. Sağlık hizmetleri.
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ
Hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli.
İlk hastanesi 1991 yılında kurulan Acıbadem Sağlık Grubu, bünyesinde bulunan 21 hastane ve 16 tıp merkezinde doktor, hemşire olmak üzere.
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
DERS: Sağlık İşletmelerinde Akreditasyon ve Kalite
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
RİSK YÖNETİMİ, DEĞERLENDİRİLMESİ VE METODOLOJİLERİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ İLAÇ REHBERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dr. Sinem BOSTAN Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Çevre Yönetim Sistemi
Dr. Meryem TOP Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi.
Hayvan Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sunum transkripti:

ÖZEL AVCILAR ANADOLU HASTANESİNDE KALİTE EBRU ÖZBEK SAĞLIK YÖNETİMİ(İÖ) 2151051006

Özel Avcılar Anadolu Hastanesi 1991 yılı Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bölgenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamayı ve bölge halkına kaliteli sağlık hizmeti sunmayı ilke edinen Özel Avcılar Anadolu Hastanesi deneyimli sağlık kadrosuyla bölgesinde tercih edilen bir marka olmayı hedeflemektedir. Acil Servis, Poliklinik, Ameliyathane, Doğumhane, Yataklı Hasta Servisi, Yoğun Bakım Ünitesi, Yeni doğan Yoğun Bakım Ünitesi, Laboratuvar ve Radyoloji birimleriyle hem hastalıkların tanısında hem tedavisinde hasta ve hasta yakınlarına bilgilendirici hizmet vermek için yola çıkan genç kadrosu hastalıkların önlenmesi ve erken tanısı için eğitim çalışmalarıyla önemli bir görevi de üstlenmiştir.

SAĞLIK HİZMETİ VERDİĞİ HASTANELER Silivri Medicalpark Çanakkale Anadolu Hastanesi Ereğli Anadolu Hastanesi

VİZYON Uzmanlaştığı tüm sağlık hizmetlerinde tıbbi etik ilkelerden ödün vermeden, hasta haklarına saygı duyarak, gelişmiş sağlık teknolojisi ve tesisleri ile toplumun çoğunluğunu kaliteli sağlık hizmeti ile tanıştırmada öncü olma özelliğini sürdürmektedir. MİSYON Kaliteli sağlık hizmetini toplumun çoğunluğuna ulaştıran,sağlık merkezi olmayı hedeflemektedir.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Anadolu Hastaneleri Sağlık Grubu Joint Comission International Akreditasyon Standartları ve Sağlık Bakanlığının Sağlıkta Kalite Standartları doğrultusunda kurgulanmıştır.Tüm hastanelerinde belge olsun olmasın JCI Akreditasyon standartları benimsenmiştir.

KALİTE POLİTİKASI Hasta ve çalışan memnuniyetini sağlamak Hasta ve yakınlarının haklarını korumak, tedavinin her aşamasında bilgilendirmek ve eğitmek Tüm çalışanların katılımı ile sürekli ölçme ve iyileştirmeyi hedeflemek Profesyonel kadrolar ile uluslararası düzeyde sağlık hizmeti vermek Çağdaş teknolojiyi kullanarak bilimsel araştırmalarda öncü olmak, bilimsel, vicdani ve etik ilkelerden ödün vermeden çalışmak Sürekli eğitimi desteklemek ve çalışanların uluslararası kongre / seminer / yayınlara katılımını desteklemek Kaliteli hizmeti uygun maliyetle sunmak

JCI AKREDİTASYON BELGESİ TANITIMI JCI (Joint Commission International) Kimdir? Sağlık hizmetleri alanında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en eski ve en büyük standart belirleme ve akreditasyon kurumu olan The Joint Commission tarafından 1994 yılında kurulmuş 90’dan fazla ülkeyle ilgili çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bugün bu kurum, beş kıtaya yayılmış hastalara yardımcı olmaktadır ve uluslararası akreditasyon denetçileri ve danışmanlarından oluşan son derece iyi eğitimli bir ekibi bünyesinde barındırmaktadır. JCI tarafından akredite edilen kurumların sayısı her yıl yüzde 20 artmaktadır. JCI’a başvuran ve başarılı olan kurumlar JCI akreditasyonu ve global Gold Seal of Approval olarak tanınan sertifikasyonu elde etmektedirler.

JCI Misyonu Eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve uluslararası akreditasyon ve sertifikasyon temini yoluyla uluslararası toplumda bakımın güvenliğinin ve kalitesinin sürekli olarak iyileştirilmesidir.

JCI- Akreditasyonun Amacı Kaliteyi iyileştirmek Maliyetleri düşürmek Verimliliği artırmak Kuruma güvenilirliği artırmak ve sağlamlaştırmak Sağlık hizmetleri yönetimini iyileştirmek Eğitim sağlamak

JCI – Akreditasyonun Faydaları Sürekli iyileştirmeyi sağlamak Verilen kaliteli bakımı kanıtlamak Toplumun güvenini kazanmak Riskleri ve ilgili maliyetleri azaltmak Kanun ve yönetmeliklere uygunluk sağlamak Standartlar konusunda eğitim sağlamak Kalite iyileştirme için personelin lider olmasını sağlamak İş tatmininin artmasını sağlamak Kendini değerlendirmeyi sağlamak Diğer benzer kuruluşlarla mukayese imkanı sağlamak

JCI Standartları JCI akreditasyon standartları hastaneyi bütün olarak ele alır ve 4 bölümden oluşmuştur: BÖLÜM I:Akreditaston Katılım Gereklilikleri(APR) BÖLÜM II:Hasta Odaklı Standartları BÖLÜM III:Sağlık Kurumu Yönetim Standartları BÖLÜM IV:Akademik Tıp Merkezi Hastanesi Standartları

Hasta Odaklı Standartlar Uluslar arası Hasta Güvenliği Hedefleri (IPSG) Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği (ACC) Hasta ve Ailesinin Hakları (PFR) Hastaların Değerlendirilmesi (AOP) Hastaların Bakımı (COP) Anestezi ve Cerrahi Bakım (ASC) İlaç Yönetimi ve Kullanımı (MMU) Hasta ve Ailesinin Eğitimi (PFE)

Sağlık Kurumu Yönetim Standartları Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği (QPS) Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü (PCI) Yönetim, Liderlik ve Yönlendirme (GLD) Bina Yönetimi ve Güvenlik (FMS) Çalışanların Nitelikleri ve Eğitimi (SQE) Bilgi Yönetimi (MOI)

Akademik Tıp Merkezi Hastanesi Standartları Tıbbi Mesleki Eğitim (MPE) İnsan Denekleri Üzerindeki Araştırma Programları (HRP)

JCI Hasta Güvenliği Hedefleri Hasta Kimliğinin Doğru Belirlenmesi Etkin iletişimin iyileştirilmesi Yüksek riskli ilaçların güvenliğinin iyileştirilmesi Doğru taraf, doğru işlem, doğru hasta, cerrahisinin güvence altına alınması Sağlık bakımıyla ilişkili enfeksiyon riskinin azaltılması Hastaların düşme olayları sonucu zarar görme riskinin azaltılması

Dünyada bir çok hastanede ilaç hataları, yanlış taraf veya organ cerrahileri, yataktan düşmeler, yanlış kan transfüzyon reaksiyonları, intihar vakaları vb beklenmedik olaylardan ölüm , uzuv ( kalıcı veya geçici) kaybı, ruhsal kayıp gibi sonuçlar ile hastalarımız ve yakınları karşılaşmaktadır. Akreditasyon standartları “öncelikle hastaların zarar verme” düşüncesiyle hasta ve organizasyonel odaklı standartların hastanelerde karşılanmasını izlemektedir.Hasta Güvenliği Kültürü kalite planının bir parçası haline getirilerek sürekliliği sağlanmıştır.

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ POLİTİKASI Ulusal ve uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği yasal ve diğer şartları değerlendirmek ve şartlara uygunluğu sağlamak, İşyeri ve eklentilerinde; çalışanların, alt işveren çalışanlarının, hastaların, ziyaretçilerin ve işyeri dışında çalışan personelin sağlık ve güvenliklerini temin etmek için yürürlükte bulunan İSG mevzuatlarına ve İSG ile ilgili diğer gerekliliklere uygun olarak her türlü tedbiri almak, Araç gereç ve kişisel koruyucu ekipmanları bulundurmak, gereğinde kullanılmasını sağlamaktır.

ÇEVRE POLİTİKASI JCI, ISO ve Sağlık Bakanlığı’nın kalite standartlarına uyumu benimsenmiştir. Hastane ayaktan ve yatan hasta hizmetleri sunumunun her aşamasında yasal mevzuat şartlarına uymayı, Hizmet sunumunun tüm aşamalarında ortaya çıkabilecek atıkları tanımlamayı, kaynağında gerekli önleyici tedbirleri almayı, doğru geri dönüşümü ve bertarafı sağlamayı, İş ve işçi sağlığını korumayı, Hasta ve ziyaretçilere hijyenik bir hastane ve sağlıklı bakım çevresi sağlamayı taahhüt eder.

AKILCI İLAÇ POLİTİKASI Hastaların kullanmakta olduğu ve en son kullandığı ilaçları, hastanın alerjik durumlarını sorgulamak ve hasta tarafından belirtilmesini sağlamak, Hastaların ilaçlarını nasıl, hangi sıklıkta, ne kadar süre kullanılacağı ve hangi koşullarda saklanacağını  tam olarak anlatılmak ve hasta tarafından eksiksiz olarak uygulanmasını sağlamak Hasta/hasta yakınının ilacın olası yan etkileri konusunda bilgilendirilmesini sağlamak İlaçların çocukların göremeyeceği, ulaşamayacağı yerlerde ve ambalajında saklanması konusunda hastaların bilgilendirilmesini sağlamaktır.