Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Advertisements

BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
Konu: 12 Çiftçiyi Topraklandırma Yasası. İÇİNDEKİLER Yasanın Amacı Kamulaştırma Kamulaştırma Bedeli Toprak Dağıtımı Çiftçiyi Topraklandırma Yasasının.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Yönetsel Sorunlar. Yöneticiler düşük profilli ve düşük niteliklidir. Kıdem ve liyakat ilkesine uyulmadan yönetici atamasına rastlanılmaktadır. Yöneticilerin.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
EĞİTİMDE DRAMA.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
NEOKLASİK YÖNETİM ANLAYIŞI
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
(Özgün adı: Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Tr
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Efsane Nedir? Egitimkafe.com.
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
ANLATIM TÜRLERİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
kısa metrajlı yazı ses düğmesini açabilirsiniz
Neden sevilmez.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Cube Organization Presents.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Sözleşme Sözleşme Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İK MAKALESİ.
Savaş filmleri/tarihi filmler & biyografiler
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MEDYADA KADIN ERKEK AYRIMI
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri
Psikolojik Ölçmelerin Felsefi ve Tarihi Temelleri
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
...sınırlar çizilmeden, duvarlar örülmeden...
Gazetecilik Etiği ve Toplumsal Sorumluluk
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Eşref ADALI Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-B
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
KÜÇÜK BİR TEST ! Cem Yurtsev
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-10 Diziler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Manyetizma ve Elektromanyetik İndükleme: Yüklü Parçacıkların Manyetik Alan İçerisindeki Hareketleri Prof.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Attila Attila Partide Bize Katılın! Partide Bize Katılın!
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk Yerli korkular Tarihsel bir sınıflandırma yaparak Türk korku filmlerini kabaca iki döneme ayırmamız mümkün: 2000’ler öncesi ve sonrası. 2000’li yıllardan önce tek tek korku filmi örneklerine rastlanırken, 2000’li yıllarla birlikte korku, Türk sineması içerisinde istikrarlı bir tür haline gelmiş, bu tarihten itibaren üretim, dağıtım ve gösterim pazarına sahip ve “Türk korku sineması” olarak adlandırılabilecek bir korku-gerilim mecrasının varlığından bahsedilmeye başlanmıştır. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

2000 Öncesi Yerli Korku Filmleri Çığlık (Aydın Arakon, 1949) Drakula İstanbul’da (Mehmet Muhtar, 1953) Ölüm Saati (Orhan Erçin, 1954) Kötü Tohum (Nevzat Pesen, 1963) Ölüler Konuşmaz Ki (Yavuz Yalınkılıç, 1970) Şeytan (Metin Erksan, 1974) Karanlık Sular (Kutluğ Ataman, 1993) Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

2000 Sonrası yerli korku filmleri Bahsedilen bu yedi filmin ardından, Türk sinemasında korku filmlerine dair üretimlere 2000’li yıllara gelinceye kadar rastlanmamıştır. 2004 yılında, Yağmur ve Durul Taylan’ın Doğu Yücel’in Hayalet Kitap adlı romanından uyarlayarak çektiği Okul filminin gösterime girdiğini görüyoruz. Okul vasatın altında kalan bir korku filmi olarak olumlu eleştiriler almasa da, gişede yapımcıların öngörmediği, beklenmedik bir ticari başarı yakalayarak korku filmlerine yönelik ilginin artmasının ve diğer korku projelerinin de hızla hayata geçirilmesinin önünü açar (Kızılca, 2014, s. 17). *Kızılca, M. (2014, Aralık). Türk Korku Sinemasına Genel Bir Bakış. Film Arası, 16-17. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk Ardından gelen Büyü (Orhan Oğuz, 2004) ise, yönü metafizik kanadına çeviren yapım olarak 2000 sonrası Türk korku filmlerine hâkim olan doğaüstü mefhumunun altını çizer (Yürür, 2014, s. 29). En nihayetinde, bugün Türk korku sineması söz konusu olduğunda gösterilecek ilk isimlerden biri olan Hasan Karacadağ’ın Dabbe (2006) adlı filmi, “İslami korku filmleri” olarak anılan sinemasal yaklaşımın öncüsü olur (Yürür, 2014, s. 29). *Yürür, F. (2014, Aralık). Yerli Korku Sinemasının Metafizikle İmtihanı. Film Arası, 28-30. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk Türkiye’de 2004’ten 2014 yılına kadar toplam 37 korku filmi gösterime girmiştir. Bu tabloya 2015 yılında 23, 2016 yılında ise 28 korku filmi daha eklenir. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk 2000 sonrası oluşan Türk korku sinemasının genel özelliklerine baktığımızda: Cin ya da şeytan mevzusunu merkezine alan, İslami motiflere ağırlık veren ve dinsel içerikli korku filmlerinin çoğunlukta olduğu görülmektedir. Nitekim 2004-2014 arası gösterime giren 37 filmden 21 tanesi, 2015 yılında gösterime giren 23 filmden 17 tanesi ve 2016 yılında gösterime giren 28 filmden 17 tanesi dinsel motifler taşıyan, cin veya şeytan konulu filmler olmuştur. Cin, cin çarpması ve büyü gibi konuları merkeze almaları, kutsal kitabı ve ayetleri referans olarak kullanmaları, kırsal mekânları tercih etmeleri ve buluntu film formatına sıklıkla başvurmaları bu filmlerin ortak yönleri olarak gösterilebilir. En çok korku filmi çeken üç yönetmen olarak Hasan Karacadağ, Alper Mestçi ve Özgür Bakar’ın isimlerini sayabiliriz. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk İzlenecek film(ler): Küçük Kıyamet (Taylan Biraderler, 2006) https://www.youtube.com/watch?v=cgng-Lkd8Yc Ses (Ümit Ünal, 2010). https://www.youtube.com/watch?v=QA03pv09bwQ Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Agah Özgüç, Türlerle Türk Sineması. Bu ders için okunacak kaynaklar (kaynakların tam künyesi ilk dersin içinde bulunmaktadır): Agah Özgüç, Türlerle Türk Sineması. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk