Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Advertisements

ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
REHBERLİK DERSİ III.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
SINIF YÖNETİMİ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Teknoloji ve tasarım dersi
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk ve Doğa Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Öğretmenlerin Çocukta Çevre Duyarlılığı Geliştirmedeki Rolü

Çocuklar için kaliteli bir çevre eğitimi, gerçek yaşam deneyimleri sırasında kendilerini doğal dünyayla nasıl bir ilişki içinde gördükleriyle belirlenir. Doğadaki deneyimler çocukların kendilerine güvenlerini ve doğayla empatik ilişkiler kurmalarını sağlar. Edindikleri bu bilgi ve beceriler hem kendilerini algılayışları hem de doğal çevrenin korunması ve ona saygı duyulması için bir anahtardır. Bu nedenle, gerekli güvenlik önlemleri alındıktan sonra çocuklar, doğal dünyayı aracısız keşfetmeleri, kendi deneyimleri ile öğrenmeleri için özgür bırakılmalıdır. Bu noktada, çeşitli doğal alanlar, park, bahçe gibi okul dışı ortamlarda öğrenme fırsatlarını organize edecek olan öğretmenler , çevre eğitiminin önemli bir boyutu haline gelmektedir.

Öğretmenler, çocukların doğal meraklarından ve ilgilerinden hareketle, çevre bilgilerini ve farkındalıklarını geliştirmelerine yardımcı olabilirler. Ancak çevre dostu bir öğretmen, çocuklara çevreyle ilgili bilgiler vermede etkili olabilir.

Çevre eğitimi almış öğretmen, hem nesiller içinde hem de nesiller arasında, sürdürülebilir sosyal ve çevresel ilişkilere olumlu yaklaşan tutumlar, değerler ve davranışların değişiminde çok önemlidir. Araştırmalar tutumun davranış üzerinde büyük bir etkisi olduğunu belirtmektedir. Fakat bu durum, çevreyi korumaya yönelik davranışlarda tersine işleyebilmektedir. Çünkü çevreye karşı olumlu tutumları olduğunu belirten, ama koruma için adım atmayan pek çok insan bulunmaktadır. Çocukların eğitim yoluyla tutumlarını değiştirmede deneyimlerinin önemli etkisi olduğunu belirlenmiştir. Çocukların aktif katılımı gerçekleşmeksizin, çevreye karşı sorumluluk duygusunu güçlendirme ve çevrelerini düzenleme, koruma, geliştirme için becerileri kazandırma amaçlarına, ulaşmak güçtür.

Nitelikli bir çevre eğitimi programında öncelikle çocukların çevreye ilişkin bilgi, tutum ve davranışlarının belirlenmesi gerekmektedir. Yapılan çalışmalar 6-8 yaşındaki çocuklarda antroposentrik ( insanı evrenin merkezi olarak kabul etme) düşünmenin ağırlıkta olduğunun; 11 yaşına kadar çocukların çevresel farkındalıklarının geliştiğini ve insanların çevreye kötü davranmalarının etkisine önem vermeye başladıklarını göstermiştir.

Eğitim programlarının, çocukların doğal çevreyi tanımalarına, çevreye karşı davranışlarının sonuçlarını anlamalarına, olumlu tutum ve davranış geliştirmelerine fırsat verecek deneyimler sunması gerekmektedir.

Öğretmenin çevre eğitimini planlarken çocukların tüm gelişim alanlarına hitap edecek etkinliklere yer vermesi gerekmektedir. Sosyal duygusal gelişim alanı ile ilgili çocuğun; yeni çevreye ve kişilere uyumunu kolaylaştırıcı etkinlikler planlamalı, karşılaştığı yeni çevre ile ilgili duygularını, düşüncelerini, ihtiyaç ve fikirlerini dile getirmesinde cesaretlendirici olmalıdır. Çocuğun işbirliği oluşturma ve empati becerilerini geliştirmeye yönelik oyunlara ve etkinliklere sık sık yer verilmesi gerekmektedir.