BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Duran Uygur
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Sunum Araçlarının Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ÖĞRENME GALERİSİ.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
MESLEKİ GELİŞİM İŞ FİKRİ OLUŞTURMA Çiğdem ÖZVER 61
BİR ŞEYLER YAPMALIYIM AMA Ne?
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
PROBLEM ÇÖZME.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ

Kaliteli bir öğrenme beynin sol ve sağ yarım küresinin birlikte ve dengeli olarak geliştirilmesiyle mümkündür. Beynin sağ yarım küresi yenilikçi beyin olarak kabul edilirken, sol yarım küre mantıksal(rasyonel) akıllı bölümdür. Beynin sol lobu soyut düşünebilirken sağ beyin yaratıcı ve imgesel düşünür, hayal kurar keşfeder. Sol lobumuzda sözel ve dilsel fonksiyonlar donuk ve tekdüze bir şekilde yürütülürken sağ lobumuz buna ses tonu ve duygusal kısımlarını ayarlayarak eşlik eder. Bu iki lobu da geliştirebileceğimiz tekniklerden biri olan BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ sağladığı eğlenceli ortamla öğrencilerin konuşma ve yazma alanlarındaki becerilerini geliştirmeyi hedefler.

Beyin fırtınası: Bir probleme çözüm aramak için bir konu hakkında düşüncelerini doğru-yanlış ayrımı yapmadan akla ilk geldiği gibi söylenmesi esasına dayanan orijinal fikirler meydana getirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Bu kavram 1930’lu yıllarda New York’ta bir reklamcı olan Alex Osborn tarafından geliştirilmiştir. İlk kez reklamcılık alanında kullanılan bu teknik temelde çok sayıda fikir üreterek, içinde en kaliteli olanlarını seçip ürünlerin satışını arttırmayı hedeflemiştir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikirlerin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleştirilmez, hiçbir fikir saçma olarak değerlendirilmez, böylece kişinin tüm fikirlerini çekinmeden, aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikirlerin birbirini besleyeceği ve evrileceği varsayılır. Bir konuya çözüm getirmek, karar vermek, hayal yoluyla düşünce ve fikir üretmek için kullanılan üretimci bir tekniktir.

Bu teknik ile öğrenciler duyuşsal alan düzeyinde davranışlar kazanabilirler. Ayrıca öğrenciler, Kendisine ulaşan bilgileri ve gözlemleri nerede nasıl kullanacağını öğrenir (Gözlemin değerlendirilmesi). Grup çalışmalarında çözüm arayışı ve problem çözme etkinlikleri ile birbirini izleyen fikir dizileri sayesinde konunun en ince ayrıntılarına kadar iner (Analiz). Konuya farlı boyutlardan bakarak bu boyular arasındaki bağlantı ve ilgiyi kurar (Sentez). Problemin cevabını ararken konuları irdeleyerek sonuca varır. (Sonuç) Dolayısıyla bu teknikle öğrencilerin sadece duyuşsal değil bilişsel alanın üst basakmaları ( analiz, sentez, değerlendirme) düzeyinde de davranış kazandıklarını söyleyebiliriz.

Bu teknik öğrencilerin aktif katılımını sağlayıp öğretmen baskısının olmadığı demokratik bir öğrenme ortamı sağlar. Dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden birisi konunun iyi seçilmesidir. Çünkü bazı konuların etkili bir şekilde tartışılması çok güçtür. Tartışmaya açık olmayan bir konuda öğrencileri konuşturmaya çalışmak onları zorlamaktan başka bir şeye yaramayacaktır. öğre

Yöntem Tekniğin uygulanacağı alanda dikkati dağıtacak, telefon, saat gibi şeyler olmamalıdır, cep telefonların ve alarmlarının kapatılması gereklidir. Odada tahta, projektör cihazı, tepegöz gibi görsel desteklerin bulunması gereklidir. Tartışılacak konu başlığı, genellikle soru olacak şekilde herkesin görebileceği şekilde, bir panoya (veya benzeri) yazılmalıdır. Herkesin fikrini bir kağıda veya post-it kâğıtlarına yazması sağlanır veya bir kişi bütün fikirleri tahtaya yazar. (öğrenciler için en uygunu tahtaya yazılarak yapılanıdır) Bu yazılanların katılanların görebileceği bir şekilde düzenlenmesi yapılır. Öğretmen herkesin fikrini belirtmesini, saçma veya komik gözükse de tüm fikirlerin açığa çıkmasını sağlamalıdır ve toplantının odağını kaybetmemesi için uğraş vermelidir. Belli bir süre sonunda fikir üretme sürecine son verilir. Fikirler, konularına ve ana sorun ile ilişkilerine göre sınıflandırılmalıdır. Bu işlemi öğretmen yapar. Fikirlerin tartışılması bu aşamada yapılır, ek fikirler üretilmesi mümkündür. Ana konu ve ilgili sorunları ile ilgili fikirler aşamalı olarak tartışılır. Liste tekrar gözden geçirilmeli ve herkesin listeyi anlaması sağlanmalıdır. Bu sırada yinelenen veya saçma fikirler listeden çıkarılmalıdır.

Beyin fırtınası pozitif bilimlerde başarıyla kullanılırken sosyal bilimlerde aynı sonucu gösterememektedir. Çünkü Sosyal bilimlerin somut verilerle çalışmaması beyin fırtınasının bu alandaki gücünü gölgelemektedir. Yine de Türkçe öğretiminin konuşma ve yazma alanlarında bu tekniğin yararlı olacağı umulmaktadır.