Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
“SINIF ARKADAŞIM AİLEM”
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Geri Dönüşüm Nedir?.
Bu sembol Neyi İfade Eder ?
Resimlerin Kullanımı.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Duran Uygur
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
KELİME KUMBARAM.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
SINIF YÖNETİMİ.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Çalışma Yaprağı.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KONU : DOĞRU MU, YANLIŞ MI ? KAZANIM :
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
YÖNDER OKULLARI İZMİR HAZIRLIK SINIFI.
My Colorful World.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Değerlendirilebilir atıkların çeşitli fiziksel veya kimyasal işlemlerle ikincil hammaddeye dönüştürülerek tekrar üretim sürecine dahil edilmesine geri.
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk ve Doğa Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

GERİ DÖNÜŞÜM İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER: Etkinlik Adı: Geri Dönüştürelim Etkinlik Türü: Oyun Yaş Grubu:5-6 yaş Etkinlikle kazandırılması hedeflenen amaç ve kazanımlar:Geri dönüşüm hakkında bilgilendirmek Etkinlikle kazandırılması hedeflenen kavramlar-sözcükler:Geri dönüşüm,cam,metal,pil,kağıt,plastik,doğru-yanlış Materyaller:Cam,pil,teneke,kağıt,plastik atıkların resimleri(kendileri de olabilir),üzerinde cam,pil,metal ve kağıtlar için çizilmiş atık kutuları,düdük.

Öğrenme Süreci: Çocuklar iki gruba ayrılırlar.Gruplar yan yana dizilirler.Grupların önüne cam,pil,metal,kağıt atıkların resimleri (hatta nesnelerin kendileri de olabilir) dağınık biçimde yerleştirilir.Resimlerin araka tarafına ise üzerinde önceki gün gruplar tarafından atık kutular yerleştirilir. Düdük sesi ile grupların en önündeki çocuklar yerdeki resimlerden bir tanesini alırlar.Ne resmi aldıklarını ve hangi kutuya atmaları gerektiğini yüksek sesle söylerler ve resimlerin arkalarındaki uygun kutuya atıp sıranın en sonuna geçerler. Kutulardaki resimler öğretmen tarafından çocuklara gösterilerek doğru yere atılıp atılmadığı ve resimdeki atığın isminin doğru söylenip söylenmediği kontrol edilir.Doğru söyleyenler bir puan alırlar.Gruplar turlarını tamamladıklarında hangi grup en yüksek puanı almış ise oyunu kazanır.

Değerlendirme:Kazanan grup alkışlanır Değerlendirme:Kazanan grup alkışlanır.Atıkları uygun kutulara atmanın önemi ile ilgili sorular sorulur. Etkinlikte dikkat edilmesi gereken noktalar: Bu etkinlikten önce ‘Kutular Yapılıyor Çöpler Ayrılıyor!’ adlı oyunun oynanması,kutuların hazırlanması ve iki etkinlikle konunun pekişmesi adına önem taşımaktadır. Aile Katılımı:Ailelere çocuklarıyla plastik,kağıt,cam ve metal atıklar için ayrı kutular yapmaları ve çöplerini ayrıştırarak biriktirmeleri ile ilgili bir yönerge gönderilir.

ENERJİ TASARRUFU İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER Etkinlik Adı:Az Tüketelim Etkinlik Türü:Bütünleştirilmiş Türkçe ve Fen Etkinliği Yaş grubu:5-6 yaş Etkinlikle kazandırılması hedeflenen amaç ve kazanımlar:Su tasarrufuna dikkat çekmek Materyaller:Çeşitli boyalar,resim kağıtları Sözcük ve Kavramlar:Su tasarrufu,su tüketimi,az-çok Öğrenme Süreci: Çocuklarla su ve su kaynakları hakkında konuşularak bu konular hakkındaki bilgileri bir kavram ağı yapılarak kaydedilir. Çocuklar gruplara ayrılarak okulda suyun kullanıldığı yerlerde(tuvaletler,mutfak,okul bahçesi vb.)incelemeler yaparlar. Çocuklar gözlem yaparken suyun nereden geldiği,suyun kullanım alanları,ortamda gereksiz su tüketiminin var olup olmadığı gibi konular vurgulanır. ENERJİ TASARRUFU İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

Her çocuğa küçük birer not defteri verilir Her çocuğa küçük birer not defteri verilir.(not defteri bir A4 boyutundaki kağıdı dörde bölüp birbirine zımbalayarak yapılabilir).Sınıfa dönüldükten sonra çocuklardan bu not defterine gözlemleriyle ilgili resimler çizmeleri istenir. Çocukların gözlem kayıtları bittikten sonra çocuklarla suyun nereden geldiği (kaynağı),ne amaçla ve nerelerde kullanıldığı,nasıl kullanılması gerektiği,çok fazla su tüketirsek ne olabileceği ve suyu dikkatli kullanmak/boşa harcamamak için neler yapılabileceği hakkında konuşulur.Tasarrufun önemi vurgulanır. Çocukların öğrendiği yeni bilgileri gözden geçirmek amacıyla etkinliğin başında yapılmış olan kavram ağına ekler yapılır ve öğrenme durumu değerlendirilir.

Etkinliğin Değerlendirilmesi:Okulda yaptıkları resimlere de bakarak okulda bulunan herkesin su tüketimini azaltmak için yapabilecekleri üzerinde tartışılır.Bu süreçte şu sorular sorulabilir. Okulumuzda/evde nerelerde su kullanılıyor? Ne için kullanılıyor? Okulumuzda/evde en çok ve en az su tüketimi yapılan yerler nerelerdir?Neden böyle düşünüyorsunuz? Okulda su kullanırken dikkatli davranıyor musunuz? Neler yapıyorsunuz? Neden? Okul çalışanlarının suyu daha dikkatli kullanması için neler yapmaları gerekir? Evde suyu daha az kullanmak için neler yapmalıyız?Çok fazla su tüketirsek ne olur?Neden?

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar: Görsellerle oluşturulan kavram ağı sınıfın bir köşesine asılmalı ve çocukların incelemeleri sağlanmalıdır.Çocukların soru sormasına fırsat verilmeli,gerekirse öğretmen soru sormalıdır. Çocukların gereksiz su tüketimi ile ilgili yapılan tartışma sonuçlarını okul yönetimi ile paylaşmasına fırsat verilmeli ve alınacak önlemler konusunda okul yönetimi ile işbirliği yapılmalıdır. Aile Katılımı: Aileler,evde yapılan su tüketimi hakkında konuşmak üzere çocuklarıyla birlikte evin su kullanılan bölümlerinde gözlem yapmaları için yönlendirilebilir. Ailelerden evde su tüketimini azaltmak için yapılabilecekler konusunda çocuklarıyla sohbet etmeleri ve bunları hep birlikte hayata geçirmeleri istenebilir.

ÇEVRE EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER Etkinlik Adı:Çevre Müzesi Etkinlik türü:Sanat Yaş Grubu: 5-6 yaş Etkinlikle kazandırılması hedeflenen amaç ve kazanımlar:Çevre eğitimi ile ilgili öğrenilenleri tekrar etmek.İşbirliği ile çalışma becerilerini desteklemek.Yaratıcı düşünme becerilerini desteklemek. Etkinlikle kazandırılması hedeflenen kavramlar-sözcükler:Müze,çevre,geri dönüşüm,tasarruf Materyaller:Fon kartonları,grafon kağıtları,yapıştırıcılar,el işi kağıtları,boya malzemeleri,makaslar,artık materyaller. Öğrenme Süreci: Çocuklar istedikleri arkadaşlarıyla bir araya gelerek gruplar oluştururlar.Tüm sınıf bir çevre müzesi oluşturacaktır.Çevre müzesinde neler olabileceği,nelerin sergilenebileceği,gelenlere hangi mesajların verilmesi gerektiği hakkında konuşulur.

Gruplar çevre müzesinde sergilenmek üzere materyal ya da resim(ya da ikisini de) yapacaklardır.Çalışmalar tamamlandığında her grup kendi çalışmasını tanıtır.Tüm çalışmalar tamamlanınca müzede başka sergilenecek ürünlerin olup olamayacağı sorulur.Çocukların istediklerini hazırlamaları desteklenir. Değerlendirme:Sınıfın içinde müze oluşturulur.Müze ailelere açılır. kinlikte dikkat edilmesi gereken noktalar:Etkinlikte çevreyle ilgili farklı konulara (çevre sorunları,çevrede yaşayan canlılar,tasarruf,geri dönüşüm vb.) dikkat çekilmelidir. Aile Katılımı:Aileler çevre müzesini ziyaret etmeleri için okula davet edilirler.Okula geldiklerinde çocukları,anne-babalarını müzede gezdirirler.