Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Geleneksel ve Yeni Ölçme Değerlendirme Teknikleri (Proje, Performans Değerlendirme, Portfolyo) MELTEM ACAR.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Öğretmen Merkezli Egitim
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Final Raporunda olması gerekenler
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com Sitesinde Üye olunuz

Okul Deneyimi -I-

Etkinlik 11 ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME VE KAYIT TUTMA

Etkinlik 11 Öğretimde çeşitli amaçlar için değerlendirmeler yapılır: a) Öğrencilerin öğretim öncesi bilgi-beceri düzeylerini belirlemek üzere yapılan ölçme sonuncu değerlendirmeler b) Öğrencilerin öğretim sonrası bilgi-beceri düzeylerini belirlemek üzere yapılan ölçmeler sonucu değerlendirmeler (Yalın, H.İ.(2000))

Etkinlik 11 Öğrenci çalışmalarına not verilmesi ve değerlendirilmesinin sağladığı katkılar nelerdir?: Öğrencilerin: a) Yanlışlarını düzeltme fırsatı sağlaması b) Eksikleri giderici önlemler almak için hazırlık yapmak c) Öğrenmeye güdülemek d) Veliye ve okula, öğrenci gelişimi hk. bilgi vermek e) Harcadığı çaba miktarını belirlemek f) Öğretmenden alınan hizmetin etkililiğini anlamak Raporunuza bu konuda gözlediğiniz başka faydalar varsa ekleyiniz…

Etkinlik 11 Eğitimde yaygın kullanılan değerlendirme araç ve yöntemleri nelerdir?: • Görüşme • Öğrenci ürün dosyası • Gözlemler • Performans değerlendirme • Sözlü Sunum • Tutum ölçekleri • Projeler • Kısa cevaplı maddeler • Öz değerlendirme • Çoktan seçmeli testler • Akran değerlendirme • Eşleşmeli maddeler • Dereceli puanlama anahtarı • Uzun cevaplı maddeler

Etkinlik 11 Değerlendirmede hangi yöntem ve araç kullanılacak?. Etkin faktörler: a) Yaptırılan etkinlik türü b) Değerlendirme için gerekli olan bilgiler c) Değerlendirmenin amacı d) Öğrenci yaş grubu e) Çevre ve psiko-sosyal koşullar

Etkinlik 11 ÖRNEĞİN Öğrenme eksiklerini (öğrenmeleri izleme) bulmak için * eşleşmeli maddeler * gözlem Öğrenme düzeyini (erişiyi) belirlemek için * dereceli puanlama anahtarı * performans değerlendirme Kullanılabilir…

Etkinlik 11 Bu etkinlikte, …Dikkat edilecek ve yapılacaklar: Okul öğrenci başarısının değerlendirilme kriterlerini, yönetici veya uygulama öğretmeni yardımıyla ilgili yönetmeliğe ulaşarak fotokopisini raporunuza eklemek. (Sınıf geçme sınav yönetmeliği, MEB) http://www.mebnet.net/sites/default/files/SinifGecmeSinavTuzugu.doc Uygulama Öğretmeninden, «öğrenci çalışmalarını değerlendirmek» için neler yaptığını öğrenmek Uygulama Öğretmeni izni ile değerlendirilmiş eski bir öğrenci sınav kağıdı/projesi/ödevi temin ederek: Değerlendirme kriterlerini öğrenmek, Değerlendirmede objektiviteyi nasıl sağladığını anlamak, Öğrenci cevaplarındaki doğru ve yanlışları belirlerken sınav kağıdı üzerine aldığı notları irdelemek, anlamak

Etkinlik 11 Bu etkinlikte, …Dikkat edilecek ve yapılacaklar: Uygulama Öğretmeninizin izni ile üzerinde henüz değerlendirme yapılmamış (veya değerlendirilmiş, puanlanmış ama üzerine hiçbir yazı yazılmamış) bir sınav/proje/ödev cevap kağıdı örneği temin ederek (isim ve okul numarası kapatılmış fotokopi) Ayni okulda staj yapan öğretmen adayı sayısı kadar bunu çoğaltınız Her stajyer kendine verilen kağıt üzerinde kendi değerlendirmesini yapsın Her sorunun doğru cevabı için bir kriter geliştirip puanlamaları buna göre yapın Daha sonra, grup arkadaşlarınızla yapmış olduğunuz değerlendirmeleri karşılaştırınız. Yanlış, eksik ve doğruları belirleyip öğrencilere bunlarla ilgili dönüt notları (yanlış ve eksiğin ne olduğunu açıklayan) yazın.

Etkinlik 11 Bu etkinlikte, …Dikkat edilecek ve yapılacaklar: Uygulama Öğretmeninizin izni ile üzerinde değerlendirme yapılmış eski bir sınav/proje/ödev fotokopisi temin ederek (öğrenci-öğretmen isim ve okul numarası kapatılmış fotokopi) inceleyiniz. Bu sınav/proje/ödev çalışması için değerlendirme kriterleri ve puanlama anahtarı hazırlayınız. Hazırladığınız değerlendirme kriterler ve puantajını uygulama öğretmenine göstererek tartışınız, değerlendiriniz.

Etkinlik 11 Bu etkinlikte, …Dikkat edilecek ve yapılacaklar: Uygulama Öğretmeninizin izni ile, eski bir öğrenciye ait bir ürün dosyasının (portfolyo) fotokopisini temin ediniz (ayni şekilde kimlik bilgileri gizlenmiş). Bu portfolyo dosyasını inceleyiniz. Dosyada yer alan ürünlerin, seçilme neden ve yöntemlerini uygulama öğretmeninizle konuşunuz. Raporunuzda, bu konuyla ilgili gözlem ve değerlendirmelerinizi de belirtiniz.