DUYGUSAL ZEKA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
DUYGUSAL ZEKA Danıel GOLEMAN. İ ÇER İ K 1.BÖLÜM DUYGUSAL BEY İ N 2.BÖLÜM DUYGUSAL ZEKANIN DO Ğ ASI 3. BÖLÜM DUYGUSAL ZEKA 4. BÖLÜM FIRSATLARA AÇILAN PENCERELER.
FRAJEL-X
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
DANIEL GOLEMAN Tuğba KABALCI
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
POZİTİF + YAŞAM TARZI.
DUYGUSAL ZEKA Danıel GOLEMAN.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Aile Atölyeleri Projesi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Nazlı ÖZTÜRK.
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Bir psikolojik yapı olarak "zeka" ve madde geliştirme süreci*
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Eğitsel Rehberlik.
SOSYAL DAVRANIŞ.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
BÜRO YÖNETİMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Rastgele Nesneler Dersi
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

DUYGUSAL ZEKA

Duygusal Zeka İnsanların duygularını yönetme biçimleriyle ilgilidir ve işyerindeki davranışları açıklayan kapsamlı bir beceriler topluluğunu bünyesinde birleştirir Çoklu zekanın bileşenlerinden biridir. En basit tanımıyla duygusal zeka (EQ), duyguların akılcı kullanımıdır (Goleman, 2000).

olarak kabul edilmektedir. Yapılan çalışmalar sonucunda, insan zekasının yalnızca IQ dediğimiz bilişsel zekadan ibaret olmadığı kabul edilmiştir. Goleman’a (2000) göre duygusal zeka; kendini harekete geçirebilme, aksiliklere rağmen yoluna devam edebilme, dürtüleri kontrol ederek tatmini erteleyebilme, ruh halini düzenleyebilme, sıkıntıların düşünmeyi engellemesine izin vermeme, kendini başkasının yerine koyabilme ve umut besleme olarak kabul edilmektedir.

Mayer (1999), duygusal zekayı söyle tanımlamıştır: Kendi duygularımızın ve diğerlerinin duygularının farkına varmaya ve onları anlamamıza yardımcı olan bir grup zihinsel yetenektir. Sonuçta duygusal zeka kendi duygularımızı düzenleme konusunda yol gösterir

Duygusal Zekanın Göstergeleri Kendi beden dilini kontrol edebilmek, başkalarının beden diline karsı duyarlı olmak, empati göstermek, uzlasmaya dayalı sinerjik iliski kurmak, insanlarla olumlu ilişkiler içinde olmak, başkalarını hesaba katmak, yüksek duygusal enerji, çalışmaya kendini adamış olmak, değişime istek duymak, kendini yönlendirebilmek, olumsuz duygularla bas edebilmek, stresle basa çıkmak kararlılıktır.

Goleman’ın Modeli Bu modelde duygusal zeka iki yetkinliğin bileşkesidir; A. kişisel yetkinlik B. sosyal yetkinlik

Duygusal Zekanın Beş Bileşeni 1. Benlik-Farkındalığı Yaşadığınız duyguları idrak etmek İşinizi yaparken iyi duygularınız size yardımcı olabilir 2. Duygu- Yönetimi İşinizi yaparken duygularınızın işe karışmasını engellemek 3. Kendi Kendini Güdüleme Engeller, hatalar ve aksiliklere rağmen iyimser olabilme 4. Empati Kendini başka bir kişinin içinde bulunduğu koşulda düşünerek bu kişinin duygularını anlayabilme 5. Sosyal Beceriler Başkalarıyla ilişki kurmak, başkalarının duygularına tepki verebilme ve başkalarını etkileyebilme

A.Kişisel Yeterlilikler (Yetkinlikler) I. Özbilinç- Özfarkındalık : kendi iç dünyasını ve bu duyguların etkilerini tanımak, tercihlerini yapabilmek, sahip olduğu kaynakların ve gücün farkında olmak, olayları doğru değerlendirebilmektir.

duygularını ve isteklerini kontrol etmek ve yönlendirmektir. 2.Kendini Yönetmek (Duygu Yönetimi): duygularını ve isteklerini kontrol etmek ve yönlendirmektir.

3. Motivasyon: Amaçlarını elde etmek için duygularını harekete geçirebilmek,kullanmak, yönlendirebilmek ve içsel olarak güdülenmektir.

B.Sosyal Yeterlilikler (Yetkinlikler) 1.Empati: Kendini karsısındakinin yerine koyabilme becerisidir.

2.Sosyal Beceriler: Konusmayı sürdürebilme, karsısındakinin duygularına tepki verebilme, kısaca “sosyal” olma becerisidir.

İş Yaşamında, Eğitimde ve Sosyal İlişkilerde EQ İş hayatında üstün performans göstermeyi sağlayan yetkinlikler, bilişsel yeteneklerin ötesinde duygusal yetkinliklerdir.

Duygusal zekası yüksek kişilerin özellikleri; • Kendi beden dilini kontrol edebilmek, baskaların beden diline duyarlı olmak, • Empati göstermek, • Uzlasmaya dayalı sinerjik ilişki kurmak, • İnsanlarla olumlu ilişkiler içinde olmak, • Başkalarını hesaba katmak, • Yüksek duygusal enerji, • İyimserlik, • Çalışmaya adanmış olmak, • Değişime istek duymak, • Olumsuz duygularla basa çıkmak, • Stresle başa çıkmak, • Kararlılık

Duygusal zeka ile ilgili kuramların popülaritesine katkıda bulunan bir başka faktör, IQ’nun tersine duygusal zekanın geliştirilebileceği varsayımıdır. duygusal zeka çalışma hayatının kalitesi ile bağlantılıdır. Duygusal zeka, iyi ilişkiler kurma ve sürdürme, liderlik kapasitesi ve sezgilerle daha fazla temas halinde olma, empati ve yenilikler edinmede, güvensizliği iyileştirmede yardımcıdır Duygusal zeka, salt mantığa, verilere ve somut düşünce süreçlerine dayanan yönetim ve eğitim alanını da ciddi olarak sarsacak gibi görünmektedir