SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ YAŞAMINDA CİNSİYET EŞİTSİZLİKLERİ
Advertisements

KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
FARKLILILAR.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
Eğitim ve Toplumsal Değişme
İçermeci Eğitim Zara Todd. Hakkımda 29 yaşındayım ve İngiltere, Londra’danım.. Genç engelli kişilerin kendi haklarını nasıl savundukları üzerine doktora.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
FEMİNİST TERAPİSİ.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AYRIMCILIK.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin, kadın erkek kimliklerinin kuruluşunda ciddi bir etmen de okuldaki iş bölümü ve hiyerarşidir. Kadın öğretim.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Türkiye’de Sosyal Politikaların Koordinasyonu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Uzmanlarının Etik Sorumlulukları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
Sosyal hizmetin mesleki odağı, sosyal sorunların çözümlenmesi yoluyla sosyal refah düzeyinin arttırılması olarak tanımlanabilir. Sosyal sorunların analiz.
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Toplum ve Toplumsal Yapı
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ TOPLUMLA SOSYAL HİZMET: DAYANIŞMA İÇİN İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ İNSANİ HİZMET ÖRGÜTLERİNDE GÖNÜLLÜ ÇALIŞMA, DAYANIŞMA VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
SHB-101 SOSYOLOJİ TOPLUMSAL GRUPLAR, KURUMLAR VE FORMEL ÖRGÜTLER DOÇ
Sosyal hizmetin mesleki odağı, sosyal sorunların çözümlenmesi yoluyla sosyal refah düzeyinin arttırılması olarak tanımlanabilir. Sosyal sorunların analiz.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
Sağlık sosyolojisi Bireyin içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapı ile birlikte sağlık ve hastalık olgularına yüklenen anlamların, hastalığa.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
CEDAW Her iki cinsten birinin aşağılığı veya üstünlüğü fikrine veya kadın ile erkeğin kalıplaşmış rollerine dayalı ön yargıların, geleneksel ve diğer.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM MEVZUATI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK Eşitlik ve çeşitlilik terimleri birbiri yerine kullanılıyor olsa da her biri anlaşılması önemli olan farklı odaklara sahiptir (Uçar, 2015).

Eşitlik Tüm bireylerin bir parçası olabileceği ve aynı olanaklara ulaşabileceği daha eşit bir toplum oluşturmaya odaklanır (Uçar, 2015).

Çeşitlilik Çeşitlilik kelime olarak farklılık anlamına gelir ve bireylerin ve grupların çeşitliliğine odaklanır. Genellikle sosyal politikalarla, hayat olanaklarındaki farklılıklarla ve birey (ya da grup) özelliklerinden kaynaklanan sosyal eşitsizliklerle bağlantılıdır (Uçar, 2015).

Sosyal hizmet uzmanı çeşitli sosyal çevrelerden gelen bireyler, aileler, gruplar, topluluklar ve toplumlarla çalışmaktadır. Bu nedenle müracaatçı gruplarının çeşitliliğinin, onların ihtiyaç ve deneyimlerini nasıl etkilediğinin farkında olmalıdır (Uçar, 2015).

Çeşitliliği Etkileyen Boyutlar 1 Çeşitliliği Etkileyen Boyutlar 1. Doğuştan belirlenen boyutlar – bunlar bireylerin üzerinde kontrolünün bulunmadığı, doğuştan gelen özelliklerdir. (örneğin cinsiyet, ırk, aile kültürü ve dini, cinsel yönelim, aile rolleri gibi) (Uçar, 2015).

2. Bireyin yaşamı süresince gelişen boyutlar – bunlar bireylerin hayatı süresince büyüyen ve gelişen yönleridir ve doğası gereği dinamiktir (örneğin toplumsal cinsiyet, ruhanilik, yaşam tarzı, kültür, tercihler, ilişkiler gibi) (Uçar, 2015).

3. Deneyimden etkilenen boyutlar – bunlar bireylerin hayatları boyunca yaşadıkları ve onların dünya görüşlerini etkileyen ve yeniden şekillendiren deneyimlerdir (örneğin okula başlamak, kardeşin doğumu, liseye gitmek, aileden uzaklaşmak, bir ilişkinin başlaması ve bitmesi gibi) (Uçar, 2015).

Sosyal Hizmette Özgürleştirici Değerler Bireysellikten Uzaklaştırma Eşitlik Sosyal Adalet Birlikte Çalışma Yurttaşlık Güçlendirme Otantiklik (Thompson, 2013a).

Ayrımcılık Karşıtı Sosyal Hizmet (Cankurtaran ve Beydili, 2016) Baskı Karşıtı Sosyal Hizmet (Tuncay, 2006)

Sosyal Hizmette Özgürleştirici Uygulama Ayrımcılık ve baskıyla mücadeleye yönelik uygulama biçimini ifade eden bir terimdir (Thompson, 2013b).

Özgürleştirici Uygulamadaki Temel İlkeler Eşitsizliğin çeşitli biçimleriyle karakterize edilmiş bir toplum Eşitsizlikten etkilenen gruplar genellikle genellikle diğerlerine oranla ayrımcılığa daha fazla maruz kalmışlardır (Thompson, 2013b).

Özgürleştirici Uygulamadaki Temel İlkeler Ayrımcılık, grupların ve bireylerin kedilerini baskı altında hissetmesine yol açar Çoğu insan ayrımcılığın çeşitli biçimlerini aynı anda yaşayabilir Sosyal hizmet uzmanı, böyle bir uygulamada ya sorunun ya da çözümün bir parçası olabilir (Thompson, 2013b).

Sosyal Hizmette Düşünümsel Uygulama Hem araştırmaya ve kuramsal literatüre dayalı formel bilgiyi hem de önceki uygulamalar ve yaşam deneyimlerinin enformel bilgisini içeren mesleki uygulama modelini ifade eder (Thompson, 2013b).

YARARLANILAN KAYNAKLAR Cankurtaran, Ö. ve Beydili, E. (2016) YARARLANILAN KAYNAKLAR Cankurtaran, Ö. ve Beydili, E. (2016). Ayrımcılık Karşıtı Sosyal Hizmet Uygulamasının Gerekliliği Üzerine. Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(1), 145-158. Thompson, N. (2013a). Kuram ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak İçinde Ö. Cankurtaran-Öntaş ve B. Hatiboğlu Eren (Editörler); Ö.S. Özateş Gelmez (Çev.), Değer Temeli (s.154-182). Ankara: Dipnot Yayınları. Thompson, N. (2013b). Kuram ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak İçinde Ö. Cankurtaran-Öntaş ve B. Hatiboğlu Eren (Editörler); İ.B. Adıgüzel (Çev.), İyi Uygulamayı Başarmak (s.183-212). Ankara: Dipnot Yayınları. Tuncay, T. (2006). Sosyal Hizmette Baskı Karşıtı Uygulama. Toplum ve Sosyal Hizmet, 17(2), 59-71. Uçar, M. (2015). Sosyal Hizmet Literatüründe “Örgütsel Kültürel Yetkinliğin” Kavramsal Temelleri İle Değerlendirilmesi (Basılmamış Uzaktan Eğitim Dönem Projesi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.