DERS ÇALIŞMAK MI???.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

Evet arkadaşlar şimdi ben size bir kaç metin vereceğim. Size de anladıklarınızı soracağım.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri Mehmet Ata KURT.
ASSURE Modeli.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Planlı Yaşamak.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yoktan var olmaz bir duygu.
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZAMİRLER (ADILLAR).
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Bilinçli Tercih Seminerine
Çocuklarımız İçin Düşünün
BENLİK VE KİMLİK.
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BİR KADINI AĞLATMAK AZİZ NESİN.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Uluslararası İşletme Yönetimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ERASMUS+KA229 PROJESİ İÇİN ÖN TEST ANALİZİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

DERS ÇALIŞMAK MI???

İSTEKLERİMİZ ANCAK BİZİM İÇİN BİR HEDEF OLDUĞUNDA GERÇEKLEŞİR… HAYATINIZI SEYRETMEYİN YÖNETİN!!! İSTEK = HEDEF İSTEKLERİMİZ ANCAK BİZİM İÇİN BİR HEDEF OLDUĞUNDA GERÇEKLEŞİR… HEDEFLER BİZİ BAŞARIYA GÖTÜRECEK OLAN YOL HARİTALARIDIR…

ÇALIŞMAYI ERTELEMEK Eğer; her sabah kararlar alıp gün boyunca bunlardan birer birer vazgeçiyorsanız, haftalık ders çalışma programı yapıyor ama yinede uyamıyorsanız, sık sık yılıyor ve pes ediyorsanız, yapmak istedikleriniz ile yaptıklarınız arasında büyük farklar var ise öncelikle iç disiplin geliştirmeye ihtiyacınız var demektir.

YAPMAK İSTEMEKLE YAPMAK ARASINDAKİ FARK Yapabileceğimiz işler ikiye ayrılır; Yapılması gerekenler Yapmak istediklerimiz Asıl önemlisi bu iki durum arasındaki dengeyi kurmaktır. Çalışmak ile iç disiplin arasındaki ilişkinin boyutu nedir? İnançlarımız ve düşüncelerimiz bir işi başarmamızda en etkili unsurlardandır. Başaracağımıza inanmadığımız bir işin gidişi baştan belirlenmiştir. İç disiplini en çok etkileyen unsurlardan biride kafamızda bir işe başlamadan önce yapmış olduğumuz iç konuşmadır.

HERŞEY SİZİN NASIL GÖRDÜĞÜNÜZE BAĞLIDIR… Profesör bir test sorusu olarak öğrencilerinden bir karıncanın çevresindeki hayvanları nasıl değerlendirebileceğini düşünmelerini istemiştir. İşte sonuç: karınca hayvanlar alemini iki sınıfa ayırmaktadır. Aslan, kaplan ve çıngıraklı yılan gibi şefkatli ve iyi huylu hayvanlar, Tavuk, ördek, kazlar gibi yırtıcı hayvanlar. HERŞEY SİZİN NASIL GÖRDÜĞÜNÜZE BAĞLIDIR…

NASIL BAKARSAN ÖYLE GÖRÜRSÜN BAŞARAMADIĞIN DERSİ BIRAKMAK MI!? Ayakkabı üretip pazarlayan bir şirket, yıllar önce, pazar araştırması yapmaları için Afrika’ya iki elemanını göndermiş. Birinci eleman, pazar araştırmasını yaptıktan sonra kendisini gönderen patrona bir rapor sunmuş ve demiş ki: – Afrika’da bizim için hiçbir fırsat yok. Çünkü orada hiç  kimse ayakkabı giymiyor. Aynı yere birkaç ay sonra giden ikinci eleman da pazar araştırmasını yapmış, dönüşte patronuna bir rapor sunmuş ve demiş ki: –  Afrika’da bizim için olağanüstü fırsatlar var. Çünkü  orada  hiç kimse ayakkabı giymiyor BAŞARAMADIĞIN DERSİ BIRAKMAK MI!?

DERS ÇALIŞMAK NEDEN BU KADAR ZOR? DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK DERS ÇALIŞMA İSTEĞİNİN GELMESİ BAŞARILI OLMAK DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK DERS ÇALIŞMA İSTEĞİNİN GELMESİ BAŞARILI OLMAK

DERS ÇALIŞMAK DEYİNCE NELER DÜŞÜNÜYORSUN? OLUMSUZ YANITLAR Sıkıcı bir iş Zor bir faaliyet Nefret edilen bir faaliyet Çalışılması için istek olması gerekir OLUMLU YANITLAR Çalıştıkça hoşlanılan bir faaliyet Çalışmayı tamamladıktan sonra keyifleniyorum Engelleri aşmak beni mutlu ediyor Başarılı oldukça isteğim daha da artacak

NEDEN ÖĞRENEMİYORUM!!! PASİF ÖĞRENCİSİNİZ Diyenlerdenseniz; söyleyeceklerim sizin eylemleriniz ile uyuşuyorsa: Derse hazırlanmadan geliyorsanız Derste sadece öğretmeni:”konuyu anlamayan var mı?” diye sorduğunda dikkatinizi topluyorsanız, Dersten çıkarken hafızanız bomboşsa, Öğretmene soru sormuyorsanız, Eve gidince tekrar yapmıyorsanız, PASİF ÖĞRENCİSİNİZ

NASIL DERS ÇALIŞMALIYIM? Nasrettin Hoca tarlasında çalışırken, tanımadığı biri seslenmiş: “Efendi amca, falan köye kaç saatte gidebilirim?” hoca cevap vermemiş. Adam üç kere daha sormuş ve yine cevap alamayınca, bu adam herhalde sağır diye düşünmüş ve dönüp yürümeye başlamış. Tam dönemece vardığında, Hoca “Evlat gel!” diye seslenmiş ve yanına gelen adama: “sen tam üç saatte varırsın” demiş. Adam kızmış: “be adam, madem biliyordun neden önceden söylemedin?” “Evet” demiş Hoca, “BEN SENİN NASIL YÜRÜDÜĞÜNÜ GÖRMEDEN NASIL BİLEBİLİRDİM Kİ?”

ÖĞRENME STİLLERİ NELERDEN ETKİLENİR… Çevresel faktörler İçsel faktörler Sosyal faktörler Fiziksel faktörler Psikolojik faktörler Bir kişinin en iyi öğrendiği yol onun öğrenme sitilidir. “Herkes farklı öğrenir. Bir kişinin öğrenme stili parmak izi kadar özel ve farklıdır!”

Düzenli çalışmak diğer faaliyetlerimize de zaman ayırmanızı sağlar… DERS ÇALIŞMA PROGRAMI 40+10+10=60 Düzenli çalışmak diğer faaliyetlerimize de zaman ayırmanızı sağlar… En iyi öğrenebildiğiniz zamanı ve ortamı keşfedin Uygulanabilir bir çalışma programını hazırlanabilmesi için, tüm etkinliklerin gerçekçi bir biçimde programlanması zorunludur! İşte bu!! Derslerle baş etmek

BİR ÇALIŞMA PROGRAMINDA Uykuya ayrılan zamanı Okul ve ya dershaneye ayrılan zaman Çalışma için ayırdığınız süre Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman Tekrarlar için ayrılan zaman Hangi ders ve konunun çalışılacağı SORULARININ CEVAPLARI BULUNMALIDIR

ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER