DERS ÇALIŞMAK MI???
İSTEKLERİMİZ ANCAK BİZİM İÇİN BİR HEDEF OLDUĞUNDA GERÇEKLEŞİR… HAYATINIZI SEYRETMEYİN YÖNETİN!!! İSTEK = HEDEF İSTEKLERİMİZ ANCAK BİZİM İÇİN BİR HEDEF OLDUĞUNDA GERÇEKLEŞİR… HEDEFLER BİZİ BAŞARIYA GÖTÜRECEK OLAN YOL HARİTALARIDIR…
ÇALIŞMAYI ERTELEMEK Eğer; her sabah kararlar alıp gün boyunca bunlardan birer birer vazgeçiyorsanız, haftalık ders çalışma programı yapıyor ama yinede uyamıyorsanız, sık sık yılıyor ve pes ediyorsanız, yapmak istedikleriniz ile yaptıklarınız arasında büyük farklar var ise öncelikle iç disiplin geliştirmeye ihtiyacınız var demektir.
YAPMAK İSTEMEKLE YAPMAK ARASINDAKİ FARK Yapabileceğimiz işler ikiye ayrılır; Yapılması gerekenler Yapmak istediklerimiz Asıl önemlisi bu iki durum arasındaki dengeyi kurmaktır. Çalışmak ile iç disiplin arasındaki ilişkinin boyutu nedir? İnançlarımız ve düşüncelerimiz bir işi başarmamızda en etkili unsurlardandır. Başaracağımıza inanmadığımız bir işin gidişi baştan belirlenmiştir. İç disiplini en çok etkileyen unsurlardan biride kafamızda bir işe başlamadan önce yapmış olduğumuz iç konuşmadır.
HERŞEY SİZİN NASIL GÖRDÜĞÜNÜZE BAĞLIDIR… Profesör bir test sorusu olarak öğrencilerinden bir karıncanın çevresindeki hayvanları nasıl değerlendirebileceğini düşünmelerini istemiştir. İşte sonuç: karınca hayvanlar alemini iki sınıfa ayırmaktadır. Aslan, kaplan ve çıngıraklı yılan gibi şefkatli ve iyi huylu hayvanlar, Tavuk, ördek, kazlar gibi yırtıcı hayvanlar. HERŞEY SİZİN NASIL GÖRDÜĞÜNÜZE BAĞLIDIR…
NASIL BAKARSAN ÖYLE GÖRÜRSÜN BAŞARAMADIĞIN DERSİ BIRAKMAK MI!? Ayakkabı üretip pazarlayan bir şirket, yıllar önce, pazar araştırması yapmaları için Afrika’ya iki elemanını göndermiş. Birinci eleman, pazar araştırmasını yaptıktan sonra kendisini gönderen patrona bir rapor sunmuş ve demiş ki: – Afrika’da bizim için hiçbir fırsat yok. Çünkü orada hiç kimse ayakkabı giymiyor. Aynı yere birkaç ay sonra giden ikinci eleman da pazar araştırmasını yapmış, dönüşte patronuna bir rapor sunmuş ve demiş ki: – Afrika’da bizim için olağanüstü fırsatlar var. Çünkü orada hiç kimse ayakkabı giymiyor BAŞARAMADIĞIN DERSİ BIRAKMAK MI!?
DERS ÇALIŞMAK NEDEN BU KADAR ZOR? DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK DERS ÇALIŞMA İSTEĞİNİN GELMESİ BAŞARILI OLMAK DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK DERS ÇALIŞMA İSTEĞİNİN GELMESİ BAŞARILI OLMAK
DERS ÇALIŞMAK DEYİNCE NELER DÜŞÜNÜYORSUN? OLUMSUZ YANITLAR Sıkıcı bir iş Zor bir faaliyet Nefret edilen bir faaliyet Çalışılması için istek olması gerekir OLUMLU YANITLAR Çalıştıkça hoşlanılan bir faaliyet Çalışmayı tamamladıktan sonra keyifleniyorum Engelleri aşmak beni mutlu ediyor Başarılı oldukça isteğim daha da artacak
NEDEN ÖĞRENEMİYORUM!!! PASİF ÖĞRENCİSİNİZ Diyenlerdenseniz; söyleyeceklerim sizin eylemleriniz ile uyuşuyorsa: Derse hazırlanmadan geliyorsanız Derste sadece öğretmeni:”konuyu anlamayan var mı?” diye sorduğunda dikkatinizi topluyorsanız, Dersten çıkarken hafızanız bomboşsa, Öğretmene soru sormuyorsanız, Eve gidince tekrar yapmıyorsanız, PASİF ÖĞRENCİSİNİZ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIM? Nasrettin Hoca tarlasında çalışırken, tanımadığı biri seslenmiş: “Efendi amca, falan köye kaç saatte gidebilirim?” hoca cevap vermemiş. Adam üç kere daha sormuş ve yine cevap alamayınca, bu adam herhalde sağır diye düşünmüş ve dönüp yürümeye başlamış. Tam dönemece vardığında, Hoca “Evlat gel!” diye seslenmiş ve yanına gelen adama: “sen tam üç saatte varırsın” demiş. Adam kızmış: “be adam, madem biliyordun neden önceden söylemedin?” “Evet” demiş Hoca, “BEN SENİN NASIL YÜRÜDÜĞÜNÜ GÖRMEDEN NASIL BİLEBİLİRDİM Kİ?”
ÖĞRENME STİLLERİ NELERDEN ETKİLENİR… Çevresel faktörler İçsel faktörler Sosyal faktörler Fiziksel faktörler Psikolojik faktörler Bir kişinin en iyi öğrendiği yol onun öğrenme sitilidir. “Herkes farklı öğrenir. Bir kişinin öğrenme stili parmak izi kadar özel ve farklıdır!”
Düzenli çalışmak diğer faaliyetlerimize de zaman ayırmanızı sağlar… DERS ÇALIŞMA PROGRAMI 40+10+10=60 Düzenli çalışmak diğer faaliyetlerimize de zaman ayırmanızı sağlar… En iyi öğrenebildiğiniz zamanı ve ortamı keşfedin Uygulanabilir bir çalışma programını hazırlanabilmesi için, tüm etkinliklerin gerçekçi bir biçimde programlanması zorunludur! İşte bu!! Derslerle baş etmek
BİR ÇALIŞMA PROGRAMINDA Uykuya ayrılan zamanı Okul ve ya dershaneye ayrılan zaman Çalışma için ayırdığınız süre Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman Tekrarlar için ayrılan zaman Hangi ders ve konunun çalışılacağı SORULARININ CEVAPLARI BULUNMALIDIR
ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER