KENDİNİ KEŞFET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Destek Eğitim Hizmetleri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KENDİNİ KEŞFET.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Uyarlanması
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ÖĞRENME STİLLERİ.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

KENDİNİ KEŞFET

SÖKE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PROJENİN PAYDAŞLARI SÖKE KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SÖKE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Söke belediyesi HAlK EĞİTİM MERKEZİ

PROJENİN SÜRESİ Projenin başlangıç tarihi 01.04.2017 Projenin bitiş tarihi 01.06.2018

PROJE KİMLERE YÖNELİK??? Söke'deki İlkokul 1.,2. ve 3. Sınıf öğrencileri arasından; -BİLSEM seçmelerinde başarılı olmasına rağmen çeşitli nedenlerle Aydın Bilim Sanat Merkezine gidemeyen resim ve müzik alanında yetenekli öğrenciler, -BİLSEM seçmelerine aday gösterilen fakat İl Tanılama Sınav Komisyonu değerlendirmesini geçemeyen, resim ve müzik alanında yetenekli öğrenciler, -Söke ilçe merkezinde bulunan bilsem sıavına girmemiş ,resim veya müzik dallarında akranlarına göre anlamlı düzeyde farklılık gösteren öğrenciler seçilecektir.

Projenin Gerekçesi Özel yetenekleri olan çocukların yeteneklerini daha da geliştirmek için yeni bir ortam ve fırsat yaratmak hedeflenmektedir.

Projenin Amacı Söke İlçesinde özel yeteneği olan öğrencilerin doğru tespit edilmesini sağlayarak yetenekleri doğrultusunda verimli eğitim almaları hedeflenmektedir

ÖZEL YETENEKLİ BİREY Zeka, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/öğrencilerdir. “İnsanlık yaşamı için temel değeri olan alanlarda gösterilen olağanüstü başarı veya performans.’ (SAK, 2011)

Projenin Hedefleri Özel yetenekli öğrenciler konusunda toplumsal farkındalık yaratarak toplumun ve eğitim camiasının desteğini almak. Özel yetenekli bireylerin yeteneklerini sergileme imkanı bulması. Öğretmenlerin özel yetenekli bireylerin eğitimi konusunda bilgi sahibi olması. Özel yetenekli bireylerin toplum içinde kendilerini yalnız hissetmemelerini sağlamak. Özel yeteneği olan çocukların tespiti sağlanarak eğitim sistemi içinde kaybolup gitmelerinin önlenmesi.

Nerede Yürütülecek Proje kapsamına alınan öğrencilerin eğitimleri müzik ve resim atölyelerinde gerçekleştirilecek

Projenin Uygulama Adımları Pojenin hazırlanması- Kaymakamlığa sunulması /kabulü – Öğretmen sunumlarının hazırlanması Eğitici eğitimlerinin planlanması Öğretmenlere bilgi seminerleri (Mart-Nisan Aylarında) Atölye çalışmalarını yapacak öğretmenlerin seçimi (Nisan Ayında) Sınıf öğretmenlerinin yeteneği olan öğrencileri tespit etmesi (Nisan- Mayıs Aylarında) Atölye öğretmenlerinden oluşturulmuş olan komisyonun öğrenci seçimlerini yapmaları Atölyede kullanılacak eğitim materyallerinin sağlanması (Mayıs- Ağustos Ayları) Atölye çalışmalarının plan ve programlarının hazırlanması (Mayıs- Haziran Aylarında) Atöyle çalışmalarına başlanarak plan dahilinde derslerin yapılması (2017 Eylül-2018 Haziran Aylarında) Atölye çalışmaları sonunda öğrenci yetenek ve çalışmaların sergilenmesi.(Gösteri, Konser ve Sergi vb.) (2018 Haziran Ayında)

Atölye Eğitimlerini Kimler Yürütecek??? Gönüllü resim ve müzik öğretmenleri arasından seçilen öğretmenler; Halk Eğitim Merkezi Kursu olarak açılması hedeflenmekte olduğundan, ders verecek öğretmenlerin ücretlerinin Halk Eğitim Merkezi kanalıyla ödenmesi planlanmaktadır.

Biz Okullarımızda ne yapacağız? Kendi sınıfımızda bulunan öğrencilerimiz içerisinde anlamlı düzeyde akrandaşlarından farklılık gösterdiğini düşündüğümüz öğrencimizi tespit edeceğiz İlgili öğrencinin velisi ile görüşerek (okula çağırarak veya ev ziyareti yaparak ) proje ile ilgili bilgileri aktaracağız

Veli çocuğunun atolye çalışmalarına dahil olmasını istemesi halinde VELİ ONAY FORMU ve BİLGİ FORMU nu doldurmasını sağlayacağız Veliye çocuğunun atolye kurulu tarafından değerlendirileceği ve bu değerlendirmeyi geçmesi halinde kendini keşfet projesi kapsamında yürütülecek olan eğitim faaliyetine katılabileceği bilgisi verilecektir. Veli Onay ve Veli Bilgi Formları RAM’a gönderilmek üzere okul Müdürlüğüne teslim edilir.

Veli Onay Formu

Öğrenci Bilgi Formu

Kurs Merkezine Ulaşım Nasıl Sağlanacak? Kurs Merkezine ulaşımı veli kendi imkanları ile sağlayacaktır

Malzeme Temini Tüm Malzemeler Söke Kaymakamlığı Tarafından karşılanacaktır

Proje Kapsamına Alınması Gerektiği düşünülen öğrencilerin ; Velileri ile görüşüldükten sonra İlgili form ve bilgileri hazırlanıp , Söke Rehberlik ve Araştırma Merkezine ulaştırılmak üzere okul müdürlüğüne teslim edilecektir.

Resim veya MüzikYeteneği olan çocuk nasıl anlaşılır?

Bazı özel yetenekli çocuklar çevresi tarafından fark edilmeyebilir

Bazı özel yetenekli çocukların akademik başarıları düşüktür

Müzik Yeteneği Olan Çocuk Ritmik Zekâ Ritmik zekâlı ve yetenekli çocuklar şu şekilde anlaşılır: - Ritmik olarak konuşur veya ritmik hareket eder. - Çevresindeki seslere karşı çok duyarlıdır. - Müziğe eşlik eder. - Çalışırken tempo tutar. - Melodileri kolayca hatırlar. - Nota bilmese de sesleri tanır. - Öğrendiği şarkıları usulüne uygun seslendirir. - Enstrüman çalar. Koroda çalışmaya heveslidir.

Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar. Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar. Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar. Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler. Dinlediği şarkıyı kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler.

Resim Yeteneği Olan ÇOcuk Görsel Zekâ Görsel zekâlı ve yetenekli çocuklar şu şekilde anlaşılır: - Dizi oluşturan yap-bozları ve bulmacaları sever. - Kâğıt üzerinde karalamalar yapar. - Şemalarla anlatmayı sever. - Okurken kitapların yazılarından çok resimlerine odaklanır. - Görsel sunuşları sever. - Sanat çalışmalarından çok keyif alır. - Arkadaşlarına göre daha çok hayal kurar. - Hayalindeki resimleri çok güzel anlatır. - Tablo, harita, diyagramları kolaylıkla okur. - Adresleri mükemmel tarif eder, kolaylıkla bulur.

Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri Çeşitli konularda ve diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yaparlar. Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar. Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar. Diğer insanların yaptığı resim çalışmalarına ilgi duyarlar. Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve yeni şeyler öğrenirler. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı bir şekilde kullanırlar. Çamur, sabun ve plastilin vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler.