Gökhan ERBEK Mali Hizmetler Uzmanı / 2087

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
AVANS VE YOLLUK İŞLEMLERİ Dilşad BULANIK,2014. TANIMLAR Harcama yetkilisi: Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisini,
1 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ 2 TAŞINIRLAR YÖNÜNDEN YÖNETMELİĞİN KAPSAMI  Tüketim Madde Ve Malzemeleri (150)  Makine Ve Cihazlar (253)  Taşıtlar (254)
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Serbest muhasebeci mali müşavir sigortası. Serbest muhasebeci mali müşavir sorumluluk sigortası Bu sigorta ile Sigortacı, Sigortalının vermekte olduğu.
Sedi KAVAK İç Denetim Birim Başkanı
İL YAPI DENETİM KOMİSYONU GÖREVLERİ VE UYGULAMALARI
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ Bu Proje, AB tarafından finanse edilmektedir. 1 AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI HİBE SÖZLEŞMESİ VE EKLERİ 2-3.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
MEHMET KURU MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ÖN MALİ KONTOL VE İÇ KONTROL ŞUBE MÜDÜRÜ.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
KAMU ZARARI. Kamu zararı tanımı Türk mali sistemine köklü değişiklikler getiren “5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” ve bu çerçevede oluşturulan.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Vergilendirme İşlemleri
ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU SAĞLIK İŞLERİ İL MÜDÜRLÜKLERİ SORUMLU ECZACILAR TOPLANTISI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
4734 SAYILI KANUN Musa GÜNDEN İDB Uzmanı.
HARRAN ÜNİVERSİTESİ 2017 YILI PRATİK BİLGİLER
DOĞRUDAN TEMİN.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
Ceyhun yılmaz Mali hizmetler uzmanı.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
Öğr.gör.özgür ince 5.hafta
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
ARALIK, 2017 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ÖZ GELİRLER.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE KATKILAR, KESİNTİLER ve DENETİM
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
Farabi Değişim Programı
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
KİMLİK YÖNETİM SİSTEMİ
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması
Sunum transkripti:

Gökhan ERBEK Mali Hizmetler Uzmanı erbek@ankara.edu.tr 212 60 40/ 2087

5018 SAYILI KAMU MALİ Yönetimi VE KONTROL KANUNU Md. 55 (İç Kontrolün Tanımı) Md. 56 (İç Kontrolün Amacı) Md. 57 (Kontrolün Yapısı Ve İşleyişi) Md. 58 (Ön Mali Kontrol)

İÇ KONTROL VE ÖN MALİ KONTROLE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR 31.12.2015 Tarihli Ve 26040 3. Mükerrer Sayılı R.G. Yürürlük Tarihi 01.01.2016

İç Kontrol nedİR ?

İç kontrol; idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, malî bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan organizasyon, yöntem ve süreçle iç denetimi kapsayan malî ve diğer kontroller bütünüdür. (5018/55.Md.)

İç Kontrolün amacI a) Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini, b) Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini, c) Her türlü malî karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini, d) Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini, e) (Değişik: 22/12/2005-5436/10 md.) Varlıkların kötüye kullanılması ve israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını, Sağlamaktır.

COSO PİRAMİDİ

A.Ü. ÖN MALİ KONTROL YÖNERGESİ Rektörlük Makamının 02.06.2006 Tarih Ve 883 Saylı Onayı İle Yürürlüğe Girmiştir. Parasal Limitler Rektörlük Makamının 05.12.2014 Tarih Ve 63023 Sayılı Oluru İle Güncellenmiştir. (Mal Ve Hizmet Alımları İçin 1.000.000 TL, Yapım İşleri İçin 3.000.000 TL)

ÖN MALİ KONTROL İdarelerin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerinin; İdarenin bütçesi, Bütçe tertibi, Kullanılabilir ödenek tutarı, Ayrıntılı Finansman ve Harcama Programı Merkezi yönetim bütçe kanunu Ve diğer mali mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden yapılan kontrolü ifade eder.

ÖN MALİ KONTROL (5018 Md.58) Ön Mali Kontrol, Harcama Birimlerinde İşlemlerin Gerçekleştirilmesi Aşamasında Yapılan Kontroller İle Mali Hizmetler Birimi Tarafından Yapılan Kontrolleri Kapsar. Ön Mali Kontrol Süreci, Mali Karar Ve İşlemlerin Hazırlanması, Yüklenmeye Girişilmesi, İş Ve İşlemlerin Gerçekleştirilmesi Ve Belgelendirilmesinden Oluşur.

Harcama bİrİmlerİnde yapIlan ön malİ kontrol Harcama Birimlerince Yerine Getirilecek Ön Malî Kontrol İşlemi İse Süreç Kontrolü Olarak Yapılır. Süreç Kontrolünde, Her Bir İşlem Daha Önceki İşlemlerin Kontrolünü İçerecek Şekilde Tasarlanır Ve Uygulanır. Malî İşlemlerin Yürütülmesinde Görev Alanlar, Yapacakları İşlemden Önceki İşlemleri De Kontrol Ederler. Süreç Kontrolünü Sağlamak Amacıyla Harcama Birimlerince Malî İşlemlerin Süreç Akış Şeması Hazırlanır. Süreç Akış Şemaları, Başkanlığında Görüşü Alındıktan Sonra Üst Yöneticinin Onayı İle Yürürlüğe Konulur. Rektörlük makamınca onaylanarak 20.05.2016 tarih ve 28892 sayılı yazı ile harcama birimlerine dağıtımı gerçekleştirilmiştir.

Harcama bİrİmlerİnde yapIlan ön malİ kontrol Harcama Yetkilileri, Yardımcıları Veya Hiyerarşik Olarak Kendisine En Yakın Üst Kademe Yöneticileri Arasından Bir Veya Daha Fazla Sayıda Gerçekleştirme Görevlisini Ödeme Emri Belgesi Düzenlemekle Görevlendirirler. Yapılan Bu Görevlendirmeler Başkanlığa Da Bir Yazı İle Bildirilir. Ödeme Emri Belgesini Düzenlemekle Görevlendirilen Gerçekleştirme Görevlileri, Ödeme Emri Belgesi Ve Eki Belgeler Üzerinde Mevzuata Uygunluk Ve Belgelerin Tamam Olup Olmadığı Hususları İle Daha Önceki İşlemlerin Kontrolünü De Kapsayacak Şekilde Ön Malî Kontrol Yaparlar. Bu Görevliler Yaptıkları Kontrol Sonucunda, İşlemleri Uygun Görmeleri Halinde, Ödeme Emri Belgesi Üzerine “Kontrol Edilmiş Ve Uygun Görülmüştür” Şerhini Düşerek İmzalarlar.

Harcama sürecİ

Yönergenİn kapsamI Ön mali kontrole tabi mali karar ve işlemlerinin usul ve esaslarını kapsar.

Strateji geliştirme Daire başkanlığının ön mali kontrolüne tabi mali karar ve işlemler a.ü. Ön mali kontrol yönergesi md.11 Taahhüt evrakı ve sözleşme tasarıları Devlet malzeme ofisinden yapılacak alımlar Bilimsel araştırma-geliştirme projeleri Ödenek gönderme belgeleri Ödenek aktarma işlemleri Kadro dağılım cetvelleri Seyahat kartı listeleri Geçici işçi pozisyonları Yan ödeme cetvelleri Sözleşmeli personel sayı ve sözleşmeleri

a. Taahhüt evrakI ve sözleşme tasarıları Harcama Birimlerinin İhale Kanunlarına Tabi Harcamayı Gerektirecek Taahhüt Evrakı Ve Sözleşme Tasarılarından Tutarı Mal Ve Hizmet Alımlarında 1.000.000,00 Türk Lirasını, Yapım İşleri İçin 3.000.000,00 Türk Lirasını Aşanlar Ön Mali Kontrole Tabidir. Bu Tutarlara Katma Değer Vergisi Dahil Değildir.

a. Taahhüt evrakI ve sözleşme tasarIlarI Harcama Yetkilisi Tarafından Verilecek İhale Onay Belgesi Üzerine Satın Alınacak Mal, Hizmet Ve Yapım İşi İle İlgili Onaylanan İhale Kararına İstinaden Sözleşme Yapılmadan Önce Kontrole Tabi Taahhüt Evrakı Ve Sözleşme Tasarıları, Bunlara İlişkin Bilgi Ve Belgeleri İçerecek Şekilde Ve Dizi Pusulası Yapılarak Oluşturulacak İhale İşlem Dosyası; Bir Asıl Dosya İle Onaylı Suretlerini İhtiva Eden Bir Suret Dosya Halinde Düzenlenerek Ön Mali Kontrole Tabi Tutulmak Üzere Harcama Yetkilisi Tarafından Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Bir Yazı Ekinde Gönderilir.

a. Taahhüt evrakI ve sözleşme tasarIlarI Taahhüt Evrakı Ve Sözleşme Tasarıları En Geç 10 İşgünü İçinde Kontrol Edilir. Yapılan Kontroller Sonucunda Düzenlenen Görüş Yazısı, İşlem Dosyası İle Birlikte İlgili Harcama Yetkilisine Gönderilir.

b. Devlet malzeme ofİsİnden yapIlacak alImlar 4734 Sayılı Kanunun 3 Üncü Maddesinin (e) Bendi İle Bu Kanun Kapsamındaki Kuruluşların, Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünün Ana Statüsünde Yer Alan Mal Ve Hizmetler İle İlgili Olarak, Anılan Genel Müdürlükten Yapacakları Alımlar, Söz Konusu Kanun Hükümlerinden İstisna Tutulmuştur. Devlet Malzeme Ofisi Ana Statüsünün 6’ ncı Maddesinde; Ofisin Kapsamdaki Kamu İdarelerinin İhtiyaçlarını Karşılamak Amacıyla Kurulduğu Belirtilmekte Ve Bu Genel Müdürlükçe Sağlanacak Mal Ve Hizmet Gruplarının Kataloglarda Gösterileceği İfade Edilmektedir.

b. Devlet malzeme ofİsİnden yapIlacak alImlar Buna Göre, Harcama Birimleri Yayımlanan Kataloglarda Yer Alması Kaydıyla Mal Ve Hizmetlerden Her Bir Alım İçin Tutarı KDV Hariç 1.000.000.-TL‘yi Aşanlar İçin Onay Belgesi Verilmesini Müteakip ( DMO’ Sine Sipariş Verilmeden Önce) Bütçe Tertipleri İtibari İle Yapılacak İhtiyaç Listesi Ve Onay Belgesinde Kapsayan Bilgi Ve Belgeleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Bir Asıl Ve Onaylı Bir Suret Olarak Gönderecekler Ve Yapılacak Kontrol Sonucunda Verilecek Uygun Görüşe İstinaden 4734 Sayılı Kanuna Tabi Olmaksızın Adı Geçen Genel Müdürlükten Temin Edebileceklerdir.

b. Devlet malzeme ofİsİnden yapIlacak alImlar Devlet Malzeme Ofisinden Yapılacak Alımlara İlişkin Taahhüt evrakı En Geç 10 İşgünü İçinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca Kontrol Edilerek Düzenlenen Görüş Yazısı, İşlem Dosyasının Aslı İle Birlikte Harcama Yetkilisine Gönderilir.

c. Bİlİmsel araştIrma-gelİştİrme projelerİ 4734 Sayılı Kanunun 3 Üncü Maddesinin (F) Bendi Uyarınca Yürütülen Ve Desteklenen Araştırma Ve Geliştirme Projeleri İçin Gerekli Mal Ve Hizmetlerin Alımlarında 01.12.2003 Tarihli 2003/6554 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı İle Belirlenen Esaslar Uygulanacaktır. Bu Esaslara Göre Yapılacak Mal Ve Hizmetlerden KDV Hariç 1.000.000.-TL’yi Aşan Alımlar İçin, Harcama Yetkilisi Tarafından Verilecek İhale Onay Belgesi Üzerine Satın Alınacak Mal Ve Hizmet İle İlgili Onaylanan İhale Kararına İstinaden Sözleşme Yapılmadan Önce, Tüm Bilgi Ve Belgeleri İçerecek Şekilde Hazırlanacak İhale İşlem Dosyası, Bir Asıl Ve Bir Onaylı Suret Olarak Ön Mali Kontrol İçin Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Gönderilecektir. SGDB tarafından 10 işgünü içinde sonuçlandırılır.

Sgdb’ye gönderİlecek İşlem dosyasInda bulunmasI gerekenler Taahhüt evrakı ve sözleşme tasarIlarI Devlet malzeme ofİsİnden yapIlacak alImlar Bİlİmsel araştIrma-gelİştİrme projelerİ

Sgdb’ye gönderİlecek İşlem dosyasInda bulunmasI gerekenler Onay Belgesi, Bütçe Uygulama Ön İzin Belgesi (Makine-Techizat Alımı, Bina Yapımı/Onarımı) Yaklaşık Maliyet Ve Dayanağını Oluşturan Hesap Cetvelleri, İhale Komisyonlarının Kurulmasına İlişkin (Asil Ve Yedek Üyelerin Belirtildiği) İhale Yetkilisince Verilen Onayı, Kamu İhale Kurumu Tarafından İhale Kayıt Numarası Verilen İhale Kayıt Formu, İlanın Yapıldığına İlişkin Belgeler, (Ön İlan Yapılacaksa, Yıl İçerisinde İhale Edilmesi Planlanmış İşlere İlişkin Olarak Mali Yılın Başlangıcını İzleyen Mümkün Olan En Kısa Sürede Yapılır.) İlan Zorunluluğu Bulunmayan İhalelerde, İsteklilerin Davet Edildiğine Dair Davet Yazıları, Yıllık Yatırım Programında Yer Alan İşlerle, Bu Programdaki Ek Veya Değişikliklere Göre Yapılacak İşlerde, Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun Bu Konudaki Hükümlerinin Her Yıl Bakanlar Kurulunca Yürürlüğe Konulan Yatırım Programının Uygulanması, Koordinasyonu Ve İzlenmesine Dair Kararda Öngörülen İşlemlerin Yapıldığını Kanıtlayan Belgeler,

Sgdb’ye gönderİlecek İşlem dosyasInda bulunmasI gerekenler 8.A) Ödeneği Toplu Olarak Verilmiş Projelerin Detay Programlarına Ait Bilgiler İle Toplulaştırılmış Projelerin Alt Kalemlerine İlişkin Bilgiler, 8.b) Gelecek Yıllara Yaygın Yüklenmelerde İzin Alınması Gereken Hallerde Üst Yönetici İzni, 8.c) Yıl İçinde Projelerin, Yer, Karakteristik, Süre, Maliyet Ve Ödenek Değişikliklerine İlişkin Belgeler,

Sgdb’ye gönderİlecek İşlem dosyasInda bulunmasI gerekenler 9. İlgili Mevzuatı Gereğince Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Raporu Gerekli Olan İşlerde ÇED Olumlu Belgesi Ve İşle İlgili Olarak Alınması Gereken Özel Komisyon İzin Ve Kararları, 10. Yapım İşlerinde (4734 Sayılı Kanunun 62’nci Maddesinin (C) Bendinde İstisna Sayılanlar Hariç) Arsa Temini, Mülkiyet, Kamulaştırma Ve İmar İşlemlerinin Tamamlandığına Dair Belgeler, 11. İhaleye İlişkin Tüm Şartnameler, 12. Sözleşme Veya Protokol Tasarıları, 13. Yapılan İhalenin Usul Ve Türüne Uygun Olarak, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu İle Ve 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na İlişkin Yayımlanan Yönetmelik Ve Diğer Düzenleyici Mevzuat Hükümleri Uyarınca Düzenlenmesi Gereken Standart Formlar Ve Diğer Belgeler, 14. Düzenlenmiş İse Zeyilnameler, Açıklamalar Ve Bunların İsteklilere Gönderildiğine Dair Belgeler,

Sgdb’ye gönderİlecek İşlem dosyasInda bulunmasI gerekenler 15. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 54 Ve 55 İnci Maddeleri Ve İhalelere Yönelik Yapılacak Başvurular Hakkında Yönetmelik Hükümlerine Göre İdareye Başvuru Yapıldığı Takdirde Başvuru Dilekçeleri Ve Ekleri, İdarenin Vermiş Olduğu Cevap Yazıları Ve Varsa Değişiklik Kararları, ****-(Söz Konusu Kanun Ve Yönetmelik Hükümlerine Göre, İdareye Yapılan Şikâyet Başvuru Süreci Dolmadan Ve Şikayet Varsa Bu Süreç Sonuçlanmadan Taahhüt Dosyaları Başkanlığa Gönderilmeyecektir) 16. Üzerine İhale Yapılan İstekli İle Ekonomik Açıdan En Avantajlı İkinci Teklif Sahibine Ait Geçici Teminat Alındı Belgesi (Banka Teminat Mektubu Olması Durumunda Ayrıca Geçici Teminat Mektubu Fotokopisi Ve Bankadan Alınacak Teyit Yazıları), 17. Üzerine İhale Yapılan İstekli İle Ekonomik Açıdan En Avantajlı İkinci Teklif Sahibine Ait Şartname Hükümleri Gereğince İhale Komisyonuna İbraz Edilen Belgelerin Tamamı,

Sgdb’ye gönderİlecek İşlem dosyasInda bulunmasI gerekenler 18. İhaleye Katılan Bütün İsteklilere Ait Teklif Mektupları Ve İhale Komisyonuna İbraz Edilen Belgelerin Tamamı, 19. Ön Yeterlilik Ve/Veya İhale Komisyonu Değerlendirmelerinde Elenen İsteklilere Ait Eleme Nedeni Olan Bütün Belgeler, 20. Başvuru Veya İhale Tarihi İtibariyle Tüm Aday Ve İstekliler İçin, İhale Kararı İhale Yetkilisince Onaylanmadan Önce İhale Üzerinde Kalan İstekli Ve Varsa Ekonomik Açıdan En Avantajlı İkinci Teklif Sahibi İçin, Sözleşmenin İmzalanacağı Tarihte İse Sadece İhale Üzerinde Kalan İstekli İçin İhalelere Katılmaktan Yasaklı Olup Olmadığına Dair Kamu İhale Kurumundan Alınan Teyit Belgesi, (İhale Komisyonu Kararı İhale Yetkilisince Onaylanmadan Önce İdarece İhale Üzerinde Bırakılan İsteklinin Yasaklı Olup Olmadığı Kamu İhale Kurumundan Teyit Ettirilmiş Olmalıdır.) ****Yasaklılık Teyidi Yapılırken Aday Ve İstekliler İle Bunların Şahıs Şirketi Olmaları Halinde Tüm Ortakları, Sermaye Şirketi Olmaları Halinde Sermayesinin Yarısından Fazlasına Sahip Ortakları İle Başvuru Veya Teklifi Ya Da Sözleşmeyi İmzalayan, Başka Bir İfade İle İhaleye Katılan Vekil Ve Temsilcilerinin De İhalelere Katılmaktan Yasaklı Olup Olmadığı Sorgulanacak Ve Kurumdan Teyit Ettirilecektir.

Sgdb’ye gönderilecek işlem dosyasında bulunması gerekenler 21. İhale Yetkilisince Onaylanmış İhale Komisyonu Kararı (Onay Tarihinin Belirtilmiş Olması Gerekmektedir) 22. İşlem Dosyasında Bulunan Bütün Belgeleri Gösteren Onaylı Dizi Pusulası, 23. Başbakanlığın Veya Maliye Bakanlığının İznine Tabi Alımlarda İzin Yazısı, 24. Yapılan İş, Alınan Mal Ve Hizmetin Konusuna Göre Her Yıl Yayımlanan Ve Yayımlanacak Olan Kanun Ve Diğer Hukuki Düzenlemelerin Dikkate Alınarak İhale Dosyasının Hazırlanması Ve İhaleye Çıkılması.

Sözleşmenİn ardIndan Başkanlıkça Ön Mali Kontrole Tabi Tutularak, Düzenlenen Görüş Yazısı Ekinde Harcama Birimine İade Edilen Taahhüt İşine Ait Sözleşmenin İmzalanmasından Sonra, 5 İşgünü İçinde, Aşağıda Belirtilen Belgelerin Onaylı Birer Nüshası Başkanlığa Gönderilecektir.

Sözleşme, Kesin Teminata İlişkin Alındının Örneği (Banka Teminat Mektubu Olması Durumunda Kesin Teminat Mektubu Fotokopisi Ve Bankadan Alınacak Teyit Yazıları), Sözleşmeye Ait Damga Vergisinin Ve Karar Pulunun Tahsil Edildiğine İlişkin Belge, 4734 Sayılı Kanunun 42 İnci Maddesi Gereğince Sözleşmeye Davet Yazıları, Yapım İşlerinde Sözleşmede Öngörülmeyen İş Artışının Zorunlu Hale Gelmesi Ve Bu Artışın Müteahhidine Yaptırılması Halinde Buna İlişkin Onay Belgesi Ve Yaklaşık Maliyet Hesap Cetveli İle Ek Kesin Teminata İlişkin Belge, Sözleşmenin Devri Halinde Devir Sözleşmesi, Üzerine İhale Yapılan İsteklinin Teklif Mektubunda Taahhüt Ettiği Belgeler,

Bu Belgelerden Yabancı Dilde Düzenlenmiş Olanların Harcama Birimlerince Onaylı Türkçe Tercümelerinin Ayrıca İşlem Dosyasına Eklenmesi Gerekmekte Olup, Belgelerin Yabancı Dildeki Asılları İle Taahhütlere İlişkin Diğer Belgeler Harcama Birimlerinde Muhafaza Edilir.

d. Ödenek gönderme belgelerİ Bütçe Ödeneklerinin Muhasebe Yetkilisine Gönderilmesi Ödenek Gönderme Belgesi İle Yapılır. İdareye Bağlı Harcama Birimlerinin Bütçe İle Verilen Ödenekleri Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa, Bütçe Tertibine, Ayrıntılı Finansman Programına, Uygun Olarak Üçer Aylık Dönemler Halinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Bütçe Ve Performans Şube Müdürlüğünce Düzenlenen Ödenek Gönderme Belgelerine E- Bütçe Sistemi Üzerinden Onay Verilmesi, Ödeneklerin Ön Mali Kontrol İşleminin Yapıldığı Ve Uygun Görüş Verildiği Anlamına Gelir. Tenkis Belgelerinin Ön Mali Kontrol İşlemleri De Ödenek Gönderme Belgeleri İçin Belirtilen Usul Ve Esaslar Çerçevesinde Yürütülür.

E. Ödenek aktarma İşlemlerİ Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Uyarınca Harcama Birimlerinin Kendi Bütçeleri İçinde Yapacakları Aktarmalar Harcama Biriminin Talebi Üzerine Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Bütçe Ve Performans Şube Müdürlüğü Tarafından Hazırlanır. Bu Şekilde Yapılacak Aktarmalar Üst Yöneticinin Onayına Sunulmadan Önce Başkanlık İç Kontrol Şube Müdürlüğünce Kanun, Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Ve Bütçe İşlemlerine İlişkin Düzenlemeler Çerçevesinde En Geç 2 İş Günü İçinde Kontrol Edilir. Üst Yöneticinin Onayını Müteakip Harcama Birimine Sonucu Bildirilir. Ödenek Ekleme İşlemlerinde De Aynı Yol İzlenir.

f. Kadro dağIlIm cetvellerİ 190 Sayılı Genel Kadro Ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye Ait Kadro Dağılım Cetvelleri, Anılan Kanun Hükmünde Kararname Ve Kadro İhdas, Serbest Bırakma Ve Kadro Değişikliği İle Kadroların Kullanım Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik Hükümleri Çerçevesinde Maliye Bakanlığı Ve Devlet Personel Başkanlığı İle Uygunluk Sağlandıktan Sonra, Personel Dairesi Başkanlığınca Kayıt Ve Kontrol Amacıyla, Kadro Dağılım Cetvelleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Gönderilir.

f. Kadro dağIlIm cetvellerİ 78 Sayılı Yüksek Öğretim Kurumları Öğretim Elamanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye Ait Kadro Dağılım Cetvelleri İse Yüksek Öğretim Kurulunun Onayını Müteakip, Aynı Şekilde Kontrole Tabidir. Kadro Dağılım Cetvelleri En Geç 5 İş Günü İçinde Kontrol Edilir. İlgililerine Yapılacak Ödemeler Bu Onaylı Kadro Dağılım Cetvellerine Göre Yapılır. Bu Cetvellerde Yapılacak Değişikliklerde Aynı Şekilde Kontrole Tabidir. 

g. Seyahat kartI lİstelerİ 6245 Sayılı Harcırah Kanununun 48 İnci Maddesi Uyarınca İçişleri, Maliye Ve Ulaştırma Bakanlıklarınca Müştereken Belirlenen Esaslar Çerçevesinde, Seyahat Kartı Verilecek Personel Listesi, Maliye Bakanlığı Tarafından Her Yıl Yapılan Düzenlemeyi Müteakip, Harcama Birimlerinin Teklifleri Kontrol Edilmek Ve Uygun Görülmek Üzere Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Gönderilir. Yapılan Düzenlemelere Uygunluk Ve Bütçe Ödeneğinin Yeterliliği Yönünden En Geç 3 iş günü İçinde Kontrol Edilir. Uygun Görülmeyen Talepler Gerekçeli Bir Yazı İle Başkanlıkça İlgili Birime Gönderilir.

g. Seyahat kartI lİstelerİ Bütçe Ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün 23/12/2015 Tarih Ve 11029 Sayılı Yazısı

h. Geçİcİ İşçİ pozİsyonlarI Harcama Birimlerinde Çalıştırılacak Geçici İşçi Pozisyon (Adam/Ay) Sayılarının Aylar İtibari İle Dağılımının Maliye Bakanlığı Tarafından Vizesini Müteakip, Birimlere Ait Geçici İşçilerin Çalıştırılacakları Birimleri Gösteren Cetveller Ön Mali Kontrole Tabi Tutulmak Üzere Harcama Yetkilileri Tarafından Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına Gönderilir. Başkanlıkça En Geç 5 İş Günü İçinde Kontrol Edilir. Kontrol Sonucunda Uygun Görülmeyen Cetveller Gerekçeli Bir Yazı İle İlgili Harcama Birimine Gönderilir.

I. Yan ödeme cetvellerİ 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci Maddesine Dayanılarak Yürürlüğe Konulan Bakanlar Kurulu Kararı Uyarınca, Zam Ve Tazminat Ödemesi Yapılacak Personelin Kadro Veya Görev Unvanları, Sınıfları, Dereceleri, Sayıları, Hizmet Yerleri Ve Bunlara Uygun Olarak Ödenecek Zam Ve Tazminatların Miktarlarını Serbest Kadrolar Esas Alınmak Suretiyle Hazırlanan Ve Birimler İtibari İle Dağılımını Gösteren Cetveller Personel Dairesi Başkanlığınca Ön Mali Kontrole Tabi Tutulmak Üzere Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına Gönderilir.

I. Yan ödeme cetvellerİ Kontrol İşlemi Ve Süreci İle Cetvellerin Üst Yönetici Tarafından Onaylanması Hususu Anılan Bakanlar Kurulu Kararında Belirlenen Usul Ve Esaslar Çerçevesinde En Geç 10 İş Günü İçinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca Yürütülür Ve Üst Yöneticinin Onayına Sunmak Ve Ödemelere Esas Olmak Üzere İlgili Başkanlığa Gönderilir.

j. Sözleşmelİ personel sayI ve sözleşmelerİ Maliye Bakanlığı Tarafından Yıllık Olarak Vize Edilen Cetvellere Ve Tip Sözleşmeye Uygun Olarak Çalıştırılacak Personelle Yapılacak Sözleşmeler İle İlgili Mevzuatı Gereğince Maliye Bakanlığı Vizesi Alınmaksızın Çalıştırılabilecek Sözleşmeli Personelle Yapılacak Sözleşmeler; Personel Dairesi Başkanlığınca Üst Yöneticinin İmzasından Önce Ön Mali Kontrol İçin Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının Kontrolüne Tabidir.

j. Sözleşmelİ personel sayI ve sözleşmelerİ Bu Sözleşmeler, Anılan Başkanlıkça, Maliye Bakanlığı Tarafından Vize Edilen Cetvellere Ve Tip Sözleşmeye, İlgili Kanunlarına, Diğer Mevzuatına Ve Merkezi Yönetim Bütçesinde Öngörülen Düzenlemelere Uygunluk Yönünden İncelenir Ve En Geç 5 İş Günü İçinde Sonuçlandırılır. Uygun Görülmeyen Sözleşmeler Gerekçeli Bir Yazıyla İlgili Başkanlığa Gönderilir.

Kontrol süresİ Sürelerin Başlangıç Tarihinin Belirlenmesinde, SGDB’nin Evrak Giriş Kayıt Tarihini İzleyen İlk İş Günü Esas Alınır.

Ön malİ kontrolün nİtelİğİ Ön Mali Kontrol Sonucunda Uygun Görüş Verilip Verilmemesi, Danışma Ve Önleyici Niteliği Haiz Olup, Mali Karar Ve İşlemlerin Harcama Yetkilisi Tarafından Uygulanmasında Bağlayıcı Değildir. Mali Karar Ve İşlemlerin Ön Mali Kontrole Tabi Tutulması Ve Ön Mali Kontrol Sonucunda Uygun Görüş Verilmiş Olması, Harcama Yetkilileri Ve Gerçekleştirme Görevlilerinin Sorumluluğunu Ortadan Kaldırmaz.

Sgdb’nİn ön malİ kontrolüne tabİ olmayan malİ karar ve işlemler Personel Giderleri Öğrenci Bursları ve Harçlıkları Tedavi ve Cenaze Giderleri Kısmi Zamanlı Öğrenci Ücretleri Yolluklar Cari Transfer Ödemeleri Görev Giderleri (Vergi, resim, harç, vb.) Ulaştırma ve Haberleşme Giderleri (ihale mevzuatına göre temin edilmeyenler) Tarifeye Bağlı Ödemeler (İlan, sigorta, vb.) Elektrik, su, doğalgaz vb. giderleri (ihale mevzuatı dışında kalan) Kurs ve Toplantılara Katılma Giderleri İlama Bağlı Borçlar Telif ve Tercüme Ücretleri 1.000.000 TL’yi aşmayan mal ve hizmet alımları ile 3.000.000 TL’yi aşmayan yapım işleri Avukatlık Hizmet Bedelleri Döner Sermayeden Yapılacak Alımlar **Tüm bu harcamalara ilişkin avans veya kredi suretiyle yapılacak ön ödemeler