RÖNESANS Ön Rönesans /Duccento- Trecento Y.Y

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
İSLAMİYETTEN ÖNCE TÜRKLERDE EĞİTİM
ROBOT.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
Mısır danatında resim ve heykel
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
Resim Performans Ödevi
 15.ve 16. yüzyıllarda İtalya’da başlayan ve daha sonra Avrupa’da yayılan edebiyat,güzel sanatlar ve bilim alanındaki gelişmelere Rönesans(Yeniden doğuş)
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
MONA LİSA ARİFE GÜVEN 17 ESMA ULAŞ 33 10/C. ESER KİME AİTTİR, NEREDE VE NE ZAMAN YAPıLMıŞTıR? LEONARDO DA VINCI'YE AIT OLAN BU ESER IÇIN ÇALıŞMALARıNA.
KİŞİSEL HİJYEN.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
Metinlerin Sınıflandırması
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
JANR RESİM.
İletişimin Zamanda yolculuğu
MOZAİK HAZIRLAYAN SELVA KENAVLI DANIŞMAN PROF. DR. ÜMRAN BULUT T.C.
Sağlık ve kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN.
GÖRSEL SANATLAR ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMA HEYKEL
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YAPI KALİTESİ Bitmiş bir yapının kalitesini, yani servis ömrü boyunca güvenliğini belirleyen dört ana unsur; PROJE KALİTESİ Zemin özellikleri dikkate alınmış,
Güvenli İnternet Kullanımı
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
KUDÜS.
Donato Bramante ( ).
Kuzey’in sosyal yapısı da farklı
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
SOSYAL BİLGİLER PERFORMANS ÖDEVİ DARENDE İLKÖĞRETİM OKULU
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ROMANESK VE GOTİK DÖNEMDE MEKAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hayvanlar Tavukların Yaz aylarında daha fazla yumurtladıkları bilinen bir gerçektir. Bu durum gün uzunluğunun daha fazla olması ile açıklanabilir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
seyahat zeyno zeyno seyahat
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Gelişim ve Temel Kavramlar
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Günlük (Günce).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Futbolun ve Hakemliğin Tarihsel Gelişimi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

RÖNESANS Ön Rönesans /Duccento- Trecento 13-14. Y.Y Erken Rönesans/ Quattrocento 15.Y.Y. Yüksek Rönesans/ Cinquecento 16.Y.Y. İlk yarısı Rönesans/ Rinascita sözcüğünden gelmektedir. İlk kez Giorgio Vasari 16. yüzyıl sonlarında yazdığı Le Vite adlı kitapta “modern çağın başlangıcı “anlamında kullanmıştır.

Fransız tarihçi Michelet, 1840’larda bu terimi kullanmıştır. Alman tarihçi Burchardt , Die Kultur der Rennaisance 1867’de Rönesans’ın sınırlarını 14. yüzyıl öncesinde başladığını belirtmektedir. Son araştırmalara göre farklı coğrafyalarda farklı tarihler belirlenmiştir. Bu durumda 1250-1530 arası ve hatta bazı ülkelerde daha da uzun sürdüğü anlaşılmaktadır.

Neden İtalya? Hiçbir zaman Gotik sanat etkili değil Şehir devletleri önemli: Floransa, Siena Milano vb. Şehirlerde bankacılık gelişmiş: finans aristokrasisi Sanat koruyucuları Bu dönem İtalyan düşünürleri ile edebiyatçıları da yenilikçi: Boccaccio, Petrarca, Dante vb. doğalcı çığırı açmışlardır.

Düşünürlerden Aquinas’lı Tomaso hıristiyanlıkla antik düşünceyi birleştirmeye çalışmış Dominikenler ve Fransizkenler etkin. Floransa kenti, Rönesansın doğunda önemli. Floransa’da, loncaların sanat gelişiminde rolü büyük. Ressamlar ve heykelciler bu loncalara bağlı Arti Maggiori: ressam, doktor vs. Arti Minori: heykelciler

Teknikler: 13. Ve 14.yüzyıllarda Tempera ve Fresko Fresco secco: kuru sıva üzerine Tempera: Boya maddesinin tutkallı suyla, genellikle de yumurta akıyla karıştırılmasıyla elde edilen boya ve teknik. Zemin tahta. 14. 15. yüzyıl ortalarında karton da kullanılmaya başlanıyor. Ardından yağlıboya tempera’nın yerini alır.

Sta. Croce Kilisesi, 1294

Sta. Croce Kilisesi, 1294 Sta. Croce Kilisesi, 1294

Floransa Katedrali, ana gövde 1296

Palazzo Vecchio, Floransa’nın yönetim binası, 1299-1310 Palazzo Vecchio, Floransa’nın yönetim binası,1299-1310

Pisa Vaftizhanesi vaaz kürsüsü,1260 Nicola Pisano (1258-1278), Pisa Vaftizhanesi vaaz kürsüsü,1260 Nicola Pisano,Pisa Vaftizhanesi vaız kürsüsü,1260

Nicola Pisano, Pisa Katedrali Vaftizhanesi, Kahin Kralların Secdesi

N. Pisano, Pisa Katedrali Vaftizhanesi Vaaz Kürsüsü,Doğum N. Pisano, Pisa Katedrali Vaftizhanesi Vaız Kürsüsü,Doğum N. Pisano, Pisa Katedrali Vaftizhanesi Vaaz Kürsüsü,Doğum

N.Pisano, Siena Katedrali vaaz kürsüsü, 1265-68 N.Pisano, Siena Katedrali vaız kürsüsü 1265-68 N.Pisano, Siena Katedrali vaaz kürsüsü, 1265-68

Siena Katedrali Vaaz kürsüsü 1265-68 N. Pisano Siena Katedrali Vaaz kürsüsü 1265-68 N. Pisano Siena Katedrali Vaız kürsüsü

N. Pisano, Siena Katedrali vaaz kürsüsü,tapınma N. Pisano, Siena Katedrali vaız kürsüsü,tapınma N. Pisano, Siena Katedrali vaaz kürsüsü,tapınma

Pisa Katedrali vaaz kürsüsü, Giovanni Pisano, (1250-1314) Pisa Katedrali vaaz kürsüsü, 1302-11 Giovanni Pisano, Pisa Katedrali vaız kürsüsü, 1302-11

S. Andrea-Pistoia vaaz kürsüsü, 1297-1304 Giovanni Pisano, S. Andrea-Pistoia vaaz kürsüsü, 1297-1304 Giovanni Pisano, S. Andrea-Pistoia vaız kürsüsü,1297-1304

Assisi , S. Francesco Aşağı Kilise,

CİMABUE 1240?- 1302? Ön Rönesans, Floransa Ekolü

Cimabue, Assisi S. Francesco Kilisesi 1278-80, Meryem, çocuk İsa,melekler ve S. Francesco

Cimabue, Tahtta Meryem,1285-86,Tempera, Floransa Uffizi Galerisi,

ahşap üzerine yağlıboya Cimabue, Çarmıhta İsa,1268-71,ahşap üzerine yağlıboya Cimabue, Çarmıhta İsa,1268-71, ahşap üzerine yağlıboya

GIOTTO 1267- 1336/1337 Ön Rönesans, Floransa ekolü

Assisi S.Francesco kilisesi, 1297-1300 Giotto, Assisi S.Francesco kilisesi, 1297-1300 Su mucizesi Giotto, Assisi S.Francesco kilisesi, 1297-1300

Assisi S.Francesco kilisesi, Giotto, Assisi S.Francesco kilisesi, 1297-1300 Aziz Francisco’nun pelerinini vermesi Giotto, Assisi S. Francesco Kl. 1297-1300

Giotto, Assisi S.Francesco kilisesi, Aziz Francesco’nun Kuşlarla Konuşması 1297-1300

Giotto, Assisi S.Francesco kilisesi, 1297-1300, Lazarus’un Dirilişi

Giotto, Assisi S.Francesco kilisesi, 1297-1300, Çarmıh

Giotto, Padova Arena Şapeli, 1304-1306 Anna’ya Müjde

Giotto, Padova Arena Şapeli, 1304-1306 Meryem’in Doğumu

Giotto, Padova Arena Şapeli1304-1306, Altın kapı’da Buluşma

İsa’nın Doğumu, Padova Arena Şapeli,1304-1306

Masumların Katli, Padova Arena Şapeli, 1304-1306

Mısır’a Kaçış, Padova Arena Şapeli,1304-1306

Kana Düğünü, Padova Arena Şapeli,1304-1306

Giotto, Padova Arena Şapeli,1304-1306, Lazarus’un Dirilişi

Giotto, Padova Arena Şapeli,1304-1306, İsa’nın Yakalanması

Giotto, Padova Arena Şapeli,1304-1306, Çarmıh

Giotto, Padova Arena Şapeli,1304-1306,Ölü İsa’ya Ağıt Giotto, Podova Arena Kilisesi, Giotto, Padova Arena Şapeli,1304-1306,Ölü İsa’ya Ağıt

Kayık, Navicella mozaiği, St.Pietro Kilisesi girişi, 1310

Giotto; Sta. Croce Kilisesi Peruzzi Şapeli, 1320, Herodes’in Şöleni

Giotto, Sta. Kilisesi Peruzzi Şapeli Giotto; Sta. Croce Kilisesi Peruzzi Şapeli, 1320, Drusiana’nın Dirilişi

Giotto, Sta. Croce Kilisesi Bardi Şapeli,1325 Giotto, Sta. Croce Kilisesi Bardi Şapeli,1325, Aziz Francisco’nun varından yoğundan vazgeçmesi

Giotto, Sta. Croce Kilisesi, Bardi Şapeli,1325 Giotto, Sta. Croce Kilisesi Bardi Şapeli,1325, Aziz Francesco’nun Ölümü

Kutsal izlerin belirişi,1300, Louvre

1310, Floransa Uffizi Galerisi Giotto, Ognisanti Madonnası, 1310, Floransa Uffizi Galerisi Giotto, Ognisanti Madonnası,1310, Floransa Uffizi Galerisi