TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Advertisements

MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
MED 167 Making Sense of Numbers Değişkenlik Ölçüleri.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Çoklu Doğrusal Bağlantı X3X3 X2X2 r X 2 X 3 = 1 Tam Çoklu Doğrusal Bağlantı.
Doç.Dr. Halil ARDAHAN1 ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ Hedef Davranışlar: Ondalık kesirlerin hayattaki önemi ve kavramın oluşturulması Ondalık kesir kavramının.
Istatistik I Fırat Emir.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
Sayı Sistemleri.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
Mutlak Dağılım Ölçüleri Nispi Dağılım Ölçüleri
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
TEST GELİŞTİRME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
İSTATİSTİK.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Tipik Performans Testlerinde Güvenirlik
Teknoloji Fakültesi Mekatronik MTM326 Veri Toplama ve İşleme
SPSS’TE ÇAPRAZ TABLO Çapraz tablo temel olarak, iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanılır. Örneğin cinsiyet ve oy verilen.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
SPSS’TE ÇAPRAZ TABLO Çapraz tablo temel olarak, iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanılır. Örneğin cinsiyet ve oy verilen.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders 2: Yazılım Geliştirme
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Sunum transkripti:

TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ

TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ Madde analizi süreci 1. Cevap kağıtları puanlanıp en yüksekten en düşüğe doğru sıralanır. 2. En yüksek ve en düşük puanlı kağıtların %27’si ayrılır, ortada kalan kağıtlar analize dahil edilmezler.

3. Üst ve alt grupta ayrı ayrı o maddeye verilen cevaplardan tüm seçeneklere konulan işaretler, erişilmemişler ve cevaplandırılmamışlar sayılır ve sayının sonuçları bir çizelge ile üzerinde gösterilir.

4. Doğru cevabın üst ve alt gruplardaki yüzdeleriyle madde güçlüğü (p) ve maddenin ayırıcılık gücü (r) bulunur. Madde Ayırıcılık Gücü Madde güçlüğü

5. Bulunan (p) ve (r) değerleri maddenin verilen cevapla nasıl işlediği hakkında bilgi verir. (p) ve (r) değeri 0,5 ve civarında olan maddeler iyi maddelerdir. Bu şekilde olan maddeler seçilip madde kartına yazılır ve daha sonra soru bankasına konur.

Madde Ayırt Edicilik Endeksi (r) Maddenin Değerlendirilmesi 0.40 ve daha büyük Çok iyi bir madde (Ayırt etme gücü yüksek) 0.30 – 0.39 arası Oldukça iyi bir madde 0.20 – 0.29 arası Üzerinde çalışılması ve düzeltilmesi gereken madde (Ayırt etme gücü orta derece) 0.19 ve daha küçük Çok zayıf madde (Ayırt etme gücü düşük)

Madde Ayırt Edicilik Endeksi Madde Analizi Örneği 100 Öğrenciye Uygulanan Test Soru 1 Doğru Cevap Verenler Soru 2 Üst Grup (İlk %27) (27) 25 20 Alt Grup (Son %27) 15 Madde Güçlük Endeksi (p) Madde Ayırt Edicilik Endeksi (r)

        MADDE GÜVENİRLİK KATSAYISI  (Madde güvenirlik indeksi) rj:           Madde güvenirlik katsayısı =Madde ayırıcılık gücü ile madde standart sapmasının çarpımı olarak tanımlanır. Madde standart sapması ve madde ayırıcılık gücü indeksi büyüdükçe madde güvenirlik katsayısı artar. Madde güvenirlik indeksi = Sj .  rjx      Sj    =  Madde standart sapması rjx  =  Madde ayırtedicilik indeksi Örnek; Madde güçlük indeksi 0,50 ve ayırtedicilik indeksi 0,70 olan bir maddenin güvenirliği kaçtır? Madde varyansı= p.q  (Soruya doğru cevap verenlerin oranı (p)  x  Yanlış cevap verenlerin oranı (q))                         0,50                                                    0,50 Madde varyansı : 0,25  olarak bulunur.   Madde Standart Sapması (Sj) : madde varyansı(S2)     ise  Madde Standart Sapması   =  0,50    olarak hesaplanır.                                       = 0,50 . 0,70   = 0,35 olarak hesaplanır.

Ölçmenin Standart Hatası         Ölçmenin Standart hatası,  gözlem sonuçlarının standart sapmasıdır. Fakat bir ölçme işlemini defalarca yapma şansımız olmadığı için Ölçmenin Standart hatasını şu formülle bulabiliriz.      Sem = Ölçmenin Standart hatası               S= Standart sapma rx=Elde edilen puanların güvenirlik katsayısı    Sem= S√1-rxx Örnek: güvenirlik katsayısı(rx) : 0,75 standart sapması (s2 ): 12 olan bir ölçmede standart hata kaçtır? Sem: 12 1-0,75 = 12 0,25 = 6

FREKANS Frekans: bir puanın tekrarlama ya da yineleme sayısıdır. Çoğunlukla frekans dağılımlarına göre grupları adlandırırız. Frekans grafikleri her bir veriyi kaç elemanın (öğrencinin) paylaştığını gösterdiği gibi  en çok tekrar eden puanı (veriyi) de gösterir.

Puanların sıraya konulması ve frekansla ifade edilmesi Doç.Dr.Selahattin Gelbal Öğretmde Planlama ve Değerlendirme

Verilerin Gruplanması Elde edilen frekans tablosu uzunsa, bundan anlam çıkarmayı ve ilgili istatiksel işlemleri kolaylaştırmak için, gözlenen ölçümleri teker teker sıralama yerine, gruplama adı verilen bir işlem uygulanır. Gruplamanın amacı, ardışık ölçümleri bir grup yada kategoride toplamaktır. Gruplandırma için önce aralık katsayısı belirlenmelidir

Aralık Katsayısını Saptama a)       Frekans tablosunun yaklaşık olarak kaç grup ya da kategoriden oluşması istendiği saptanır. b)       Gözlenen en büyük ölçümden en küçük ölçüm çıkarılır. c)       En büyük ölçümle en küçük ölçüm arasında fark.(a) basamağında bulunan sayıya bölünür.

Tahmini Aralık katsayısı = (96-24)/15=72/15=4,8≈5 (Göz. en b. ölçüm) - (göz. en k. ölçüm) Tah. Ara.katsa. = ----------------------------------------------------- (İstenen grup sayısı) Tahmini Aralık katsayısı = (96-24)/15=72/15=4,8≈5

TEST PUANLARININ SÜTUN GRAFİKLE GÖSTERİLMESİ

TEST PUANLARININ HİSTOGRAMLA GÖSTERİLMESİ