TEST GELİŞTİRME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çoktan seçmeli testler
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Oğuzhan AĞGÜL - İzzet TAN – Ömer Faruk DOĞAN – Enes YILDIZ
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖRNEKLEME.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Tipik Performans Testlerinde Güvenirlik
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
Geçerlik ve Kullanışlılık
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Tezin Olası Bölümleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

TEST GELİŞTİRME

Test Geliştirmenin Basamakları 1. Testin Amacı 2. Kapsamının ve Ölçülecek Davranışların Belirlenmesi 3. Soru Yazımı 4. Soru Düzeltme Çalışmaları (Redaksiyon) 5. Test Formunun Oluşturulması ve Çoğaltma 6. Uygulama 7. Puanlama 8. Ön Uygulama Test İstatistiklerinin Hesaplanması 9. Madde analizi 10. Nihai Teste Madde Seçimi 11. Nihai Test İstatistiklerinin Kestirilmesi 12. Raporlaştırma

Testlerin hazırlanış amaçları, 1. Testin Amacı Testlerin hazırlanış amaçları, öğrencilerin konulardaki (ünitelerdeki) öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi ya da öğrenmenin izlenmesi ve dersin birkaç konusunu kapsayan öğrenme düzeylerinin belirlenmesi ya da erişiyi belirlemektir.

2. Test Kapsamının ve Ölçülecek Niteliklerin Belirlenmesi Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli konu kapsamının ve ölçülecek olan davranışların (niteliklerin) belirlenmesi gerekir.

Açık ve anlaşılır olmalı 3. Soru Yazımı Açık ve anlaşılır olmalı Test maddeleri bir kaynaktan olduğu gibi alınmamalıdır . Seçeneklerin ifade, tarz, uzunluk ve kapsamı birbirine benzer olmalıdır. Olumsuz maddeler belirgin hale getirilmeli.

4. Soru Düzeltme Çalışmaları (Redaksiyon) Soru yazarı Türk dili uzmanı Ölçme ve değerlendirme uzmanı Program geliştirme uzmanı Psikolog ve Konu alanı uzmanı bulunmalıdır.

5. Test Formunun Oluşturulması ve Çoğaltma Soruların test formuna dönüştürülmesinde, cevaplamayı kolaylaştırılacak şekilde düzenleme yapılmalıdır.

6. Uygulama Sınavın bütün öğrencilere standart şekilde yapılmasına dikkat edilmelidir Sınav anında uyulması gereken davranışlar, Sınav süresi, Soru sayısı gibi bazı bilgilerin sınav başlamadan önce herkese duyurulmalıdır

7. Puanlama Yapılan sınavların puanlaması, kullanılan ölçme araç ve yöntemine bağlıdır. 1-0 puanlama veya Ağırlıklı puanlama yapılabilir.

8. Ön Uygulama Test İstatistiklerinin Hesaplanması Testin ilk uygulamasından elde edilen puanların, Aritmetik Ortalaması Ortalama Güçlüğü Standart sapması Güvenirliği ve Geçerliliği gibi test istatistikleri hesaplanır.

Madde Analizi Yöntemleri, A. Basit Yöntem ((Alt-üst grup yöntemi) B. Henrysson Yöntemi (tüm öğrenciler dahil)

... devam Ön deneme sonuçları kullanılarak testteki her madde için, 1. Güçlük indeksi, 2. Ayırıcılık gücü indeksi, 3. Seçenek analizi, 4. Maddeler arası korelasyonlar gibi istatistikler hesaplanır.

10. Nihai Teste Madde Seçimi Ön uygulama sonuçlarına dayalı olarak hesaplanan madde istatistikleri arasından istendik test özelliklerine sahip olan maddelerin seçimi yapılır. Madde seçiminde daha çok, 1. Güçlük indeksi (Pj) 2. Ayırıcılık gücü indeksi (rjx)dikkate alınır.

11. Nihai Test İstatistiklerinin Kestirimi Madde ve test istatistikleri arasında kurulan fonksiyonlar ile nihai testin A) Aritmetik ortalaması, B) Standart Sapması C) Güvenirliği ve D) Geçerliliği gibi istatistikleri kestirilebilir.

12. Raporlaştırma Test Geliştirme sürecindeki bütün aşamalar bir rapor halinde hazırlanarak test geliştirme süreci tamamlanır.