BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Ders Adı: Bilgisayar Donanımına Giriş
MODÜLER BİR ÖĞRETİM YAZILIMI DENEMESİ VE UYGULAMA SONUÇLARI Okut.Halit KARALAR (Muğla Üniv. Enf. Bölümü) Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv. Enf. Bölümü)
Duran Uygur
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Web Sitesi Hazırlama.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Sistem Analizi ve Tasarımı
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
GÖREV ANALİZİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI GELİŞTİRME

Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme (alpha) Güncellemelerin yapılması Test etme (beta) Son güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması

Amaç Bilgisayar yazılımının çalışması için gerekli tüm programlama işlemleri Üretim, düzenleme ve doğrulama

Metinlerin yazılması Kelime işlemciler Metinlerin saklanması (program içeriği/veritabanı) Metinlerin güncellenmesi Metin/Grafik olarak saklama Web gibi ortamlarda biçim problemi

Program kodunun geliştirilmesi Yazılımın seçilmesi Kullanıcıların teknolojik olanakları TOOLBOOK WEBCT DIRECTOR FLASH

Grafiklerin hazırlanması Aynı zenginlikte ve aynı karakteri kullanarak Dersin amacı ve organizasyonun imajıyla tutarlılık Dosya boyutları Grafik kalitesi

Ses ve video üretimi Amaca uygunluk Kalite ve maliyet Dosya boyutları Dosya yükleniyor. Bu işlem birkaç dakika sürebilir ...

Parçaların birleştirilmesi Bütün parçaların bitmesi beklenmeksizin parçalar birleştirmeye başlanabilir Sürüm kontrolü

Destek materyallerinin hazırlanması Öğrenci el kitabı Öğretmen el kitabı Teknik Bilgiler el kitabı Yardımcı öğretim materyalleri

Güncellemelerin yapılması Test etme (alpha) Tasarım ve Geliştirme Grubu tarafından yapılır Güncellemelerin yapılması

Test etme (beta) Müşteri tarafından yapılır Öğrencileri seç Öğrencilere yöntemi anlat Konunun halihazırda ne kadarını bildiklerini araştır Yazılımı kullandıkları sürece öğrencileri gözle Sonra öğrencilerle görüşmeler yap Öğrenme düzeylerini belirle Programı güncelle

Son güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması

Programın doğrulanması Tepki ve tutumların belirlenmesi Öğrenme düzeylerinin belirlenmesi Çalışılan ortamdaki davranış değişikliklerinin belirlenmesi Sonuçların ve geri dönütlerin (yapılan harcamaya değdi mi?) belirlenmesi

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2002). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.