BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI GELİŞTİRME
Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme (alpha) Güncellemelerin yapılması Test etme (beta) Son güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması
Amaç Bilgisayar yazılımının çalışması için gerekli tüm programlama işlemleri Üretim, düzenleme ve doğrulama
Metinlerin yazılması Kelime işlemciler Metinlerin saklanması (program içeriği/veritabanı) Metinlerin güncellenmesi Metin/Grafik olarak saklama Web gibi ortamlarda biçim problemi
Program kodunun geliştirilmesi Yazılımın seçilmesi Kullanıcıların teknolojik olanakları TOOLBOOK WEBCT DIRECTOR FLASH
Grafiklerin hazırlanması Aynı zenginlikte ve aynı karakteri kullanarak Dersin amacı ve organizasyonun imajıyla tutarlılık Dosya boyutları Grafik kalitesi
Ses ve video üretimi Amaca uygunluk Kalite ve maliyet Dosya boyutları Dosya yükleniyor. Bu işlem birkaç dakika sürebilir ...
Parçaların birleştirilmesi Bütün parçaların bitmesi beklenmeksizin parçalar birleştirmeye başlanabilir Sürüm kontrolü
Destek materyallerinin hazırlanması Öğrenci el kitabı Öğretmen el kitabı Teknik Bilgiler el kitabı Yardımcı öğretim materyalleri
Güncellemelerin yapılması Test etme (alpha) Tasarım ve Geliştirme Grubu tarafından yapılır Güncellemelerin yapılması
Test etme (beta) Müşteri tarafından yapılır Öğrencileri seç Öğrencilere yöntemi anlat Konunun halihazırda ne kadarını bildiklerini araştır Yazılımı kullandıkları sürece öğrencileri gözle Sonra öğrencilerle görüşmeler yap Öğrenme düzeylerini belirle Programı güncelle
Son güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması
Programın doğrulanması Tepki ve tutumların belirlenmesi Öğrenme düzeylerinin belirlenmesi Çalışılan ortamdaki davranış değişikliklerinin belirlenmesi Sonuçların ve geri dönütlerin (yapılan harcamaya değdi mi?) belirlenmesi
KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2002). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.