18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Mısır danatında resim ve heykel
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
Tarihin En Büyük 10 Devleti
…KEMAN… 8\F. KEMAN’IN YAPIMI ASLıNDA KEMAN BIR REZONANS KUTUSUDUR. BIR KOL, DÖRT TEL VE TELLERI TUTAN PARÇALARDAN MEYDA­NA GELMIŞ, BASIT YAPıLı BIR ÇALGıDıR.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
Turizm Herhangi bir amaç izlemek üzere insanların kendi konaklama yerleri dışında seyahat ve konaklamalarından meydana gelen olaylar,ilişkiler bütünüdür.
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
Resim Performans Ödevi
 15.ve 16. yüzyıllarda İtalya’da başlayan ve daha sonra Avrupa’da yayılan edebiyat,güzel sanatlar ve bilim alanındaki gelişmelere Rönesans(Yeniden doğuş)
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
FOVİZM - KÜBİZM PINAR-ALMİNA-ALEYNA. FOVİZM NEDİR ? Fovizm, yılları arasında Henri Matisse tarafından Fransa'da geliştirilen bir sanat akımıdır.
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Makro İktisat.
DEMOKRASİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Metinlerin Sınıflandırması
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
DEMOKRASİ NASIL GELİŞTİ?
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
JANR RESİM.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
RESİMLER VE SOSYOLOJİ.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
KLASİK BATI MÜZİĞİNDE KLASİK DÖNEM
RÖNESANS Ön Rönesans /Duccento- Trecento Y.Y
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
Yazı Sistemleri.
BENLİK VE KİMLİK.
Aşağıda verilen bilgileri (dönem / ulus – destan) eşleştiriniz.
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
Küreselleşme tartışmaları
SOSYAL BİLGİLER PERFORMANS ÖDEVİ DARENDE İLKÖĞRETİM OKULU
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
M.S 2. YÜZYIL-M.S 15. YÜZYIL FELSEFESİ
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
YÜZYIL SAVAŞLARI VE AVRUPA DEVLETLER SİSTEMİNİN DOĞUŞU
Sunum transkripti:

18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem. Bu dönem Avrupa sı için birlik döneminden söz eder tarihçiler. Rousseau “ Bugün, Fransızlar, İngilizler, Almanlar yoktur yalnızca Avrupalılar vardır” der. Ulus kavramı XVI yüzyıldan itibaren konuşulmaya başlamakla birlikte asıl 18. yüzyılda gelişmiştir. Ancak bu dönem aydınları evrensellikten yana olarak ulusallaşmaya direnmişler. 18. Yüzyılda Avrupa iki grupta incelenebilir. Geleneğe bağlı geçmişi yaşatanlar ile aydınlanma çağını yaşayarak geleceğe dönük yaşayanlar. Coğrafi yayılım: Flandra, Hollanda, İspanya’da bu dönem sanatı sönük. Bu durumda Fransa, İngiltere ve İtalya’da atılım. Özellikle Kültürel öncülük Fransa’da. Fransa’da mutlakıyetçi yönetim tüm hızıyla sürmekle birlikte, çöküş ve yıkılış süreci de bu yüzyılda.

XIV. Louis’nin son yıllarında devlet ve saray bir kadının idaresinde. Kral ölünce Philippe d’Orleans kral naibi olarak yönetimi ele alır. Amcasının idaresini çağdışı bulan Philippe özgürlükçü yönetimi ile çöküşü başlatır. Versailles ve soylular canlanır. Özgürlüklerin sınırları zorlanır, iyi ile kötünün karıştığı, bolluk, israf içinde bir topluluk. Mali sistem çöker, aristokrasi bitmek üzere. Mallarını para için satarlar. Bu yolla zenginleşen burjuvazi gittikçe yönetime aday olur. XV. Louis döneminde krallık önemini yitirir. Savaşlar, yenilgiler, antlaşmalarla Fransa için olumsuz dönem. İngiltere güçlenir. Tarihsel süreç içinde Fransa güç kaybetse de bu dönem Fransız sanatı önemli. Bu dönemde Fransızca dil olarak ön planda. Fransızca diplomatik dil, saray dili, yöneticilerin çoğu yazışmalarını Fransızca yapar vs. pek çok Fransızca sözcük Avrupa dillerine girer. 18. Yüzyılda Fransa tüm Avrupa’da edebiyat, sanat, moda vb. alanlarda model olmuş.

Bu arada Fransız düşünürleri kendilerini Avrupalı saymışlardır Bu arada Fransız düşünürleri kendilerini Avrupalı saymışlardır. Aklın evrenselliğine inanmışlar, barışı ön plana almışlardır. Akıl önemsenmiştir. Metafiziği yadsımışlar, dolayısıyla Hıristiyanlık her açıdan tartışılmaya açılmış. Rönesans’ın temel kavramı hümanizma değişmiş. Bu dönemde kilisenin bir sistem tuzağı olduğu, çıkarlarını korumak için her yola başvurduğu dillendirilmiş. İnsanlığı eğiterek bilgisizlikten kurtarma amacını güden Diderot’un Ansiklopedisi bu dönem. Bilim bir moda gibi gündeme oturmuş. Aydınlanma sözcüsü Voltaire ve usçuluk akımı 18. Yüzyıl düşünürleri tüm dinleri yadsır. Montesquieu “ Yasaların Ruhu”nda bağımsızlığın, dinsel hoşgörünün yasalarla korunması gerektiği Rousseau, akılın sesinden çok yüreğin sesine önem verir.

Bu dönem Paris Salonları Kadınlar tarafından düşünülmüş. Dönemin ünlü kadınları evlerinin salonlarında dönemin düşünür, şair vs. kişileri buluşturmuş. 40 yıl sürmüş. Saray değil, Paris sosyetesi. Hıristiyanlığa karşı tutumun yaygınlaşması ile birlikte kuralları yıkan, alay, espri, hafife alma duygusu. Rousseau ilk uyaranlardan ve doğal olandan yana. 18. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren Fransız etkisi azalır. Başta İngilizler olmak üzere beğeniye karşı çıkış başlar. İtalyanlar ve Almanlar soylu, zarif Fransız Rokokosuna antikiteyle karşı çıkar. Kazıların etkisi (1740-1756). Geçmişin araştırılması, seyyahlar, egzotizm, işçi transferi. 18. Yüzyılda Hıristiyanlık mezheplere bölünmüş durumda, bu dönem Voltaire ve Rousseau öncülüğünde doğaya, ateizme yönelme Kilise, Barok anlatımcılığı devam ettirir. İnanç korkuyla değil yaşam sevinciyle pekiştirilir. Dıştan daha sade , ama içte hafif, neşeli, zarif bezemeler, deniz kabukları resimlerle birlikte.

Özellikle saray çevresinde, soylular arasında Epikürcülük yaygın. Burjuvazi ise öğrenim gören, çalışan ve devlet katına yükselen kişilerden oluşur. Aile, erdemler önemli. Resim alıcısı ama konuya önem veriyorlar. Dini konular, portreler, ölü doğa, egzotik konular. 18. Yüzyılda sanat- zenaat karışıklığı yeniden. İnce işçilik, ve zenaat işleri sanat olarak algılanıyor. Zenaatkar ailelerin çocukları sanatçı oluyor. Bağımsız olarak sanatı seçenler azınlıkta. Çeşitli akademiler eğitime devam eder.

Jean-Antoıne Watteau, (1684-1721), Gilles ve ailesi c. 1716 Mezzetin 1717-19, Jean-Antoıne Watteau, (1684-1721), Gilles ve ailesi c. 1716

Jean-Antoıne Watteau Cythera’ya Göç,1717,129 x 194 cm,

Jean-Antoıne Watteau, Champs Elysées,1717-18, 31 x 42 cm

Watteau ,Müzikli Eğlence,c. 1718, 67 x 93

Watteau Gilles 1718-20 184,5 x 149,5 cm

Watteau, Italyan komedyenler, c. 1720

Watteau , Gersaint’in Dükkanı, 1720, 163 x 306 cm

François Boucher (1703-1770), Europa’nın kaçırılışı, 1732-34, 231 x 274 cm,

Boucher, Banyo sonrası Diana, 1742, 56 x 73 cm,

François Boucher (1703-1770), Odalık, 1745, Louvre, Paris

Boucher, Pastoral Yaz,1749 259 x 197 cm

Boucher, Pastoral Sonbahar, 1749 260 x 199 cm

Boucher, Venus’ün Tuvaleti 1751, 108,3 x 85,1 cm

Boucher, Dinlenen, (Louise O'Murphy), 1751, , 59,5 x 73,5 cm,

Boucher, Ressam stüdyosunda, 27 x 22 cm

Boucher, Dinlenen kız, 1752, 59 x 73 cm

Marquise de Pompadour 1756, 201 x 157 cm

Madame de Pompadour 1758, 72,5 x 57 cm Boucher, Marquise de Pompadour 1759, 91 x 68 cm

Jean-Honoré Fragonard (1732-1806), Müzikal Yarışma, c. 1754, 62 x 74 cm

Jean-Honoré Fragonard (1732-1806) Sallanma 1767, 81 x 64 cm

Fragonard, Marie-Madeleine Guimard, Dansçı, 1769, 81,5 x 65 cm Louvre, Paris Müzisyen/Müzik,1769 , 80 x 65 cm Louvre, Paris

Fragonard, Müzik dersi,1769, 110 x 120 cm, Louvre, Paris

Fragonard, Yıkananlar, 1772-75, 64 x 80 cm, Louvre, Paris

Fragonard, Köpeğiyle oynayan genç kız,1765-72, 70 x 87 cm Fondation Cailleux, Paris

Fragonard, Okuyan kız c. 1776, 82 x 65 cm

Fragonard, Çalınmış öpücük,1787-89

Jean-Baptiste- Siméon Chardın (1699-1779), Vatoz, 1728 114 x 146 cm,

Chardin, Gümüş Çorba Kasesi, c Chardin, Gümüş Çorba Kasesi, c. 1728, 76,2 x 108 cm Metropolitan Museum of Art, New York

Chardin, Büfe,1728 194 x 129 cm Louvre, Paris

Chardin, Bakkaldan Dönüş, 1739 Louvre, Paris

Chardin, Sebze soyan kız - 46 x 37 cm Alte Pinakothek, Munich

Chardin, 1737, 82 x 66 cm Teknik Ressam 1737, 81 x 64 cm Staatliche Museen, Berlin

Chardin, Yemek öncesi dua, 1744, 50 x 38,5 cm The Hermitage, St. Petersburg

Chardin, Müzik Aletleri, 1756, Louvre, Paris

Chardin,' Kek, 1763, 47 x 56 cm, Louvre, Paris

Chardin Kendi portresi 1771 Pastel Louvre, Paris

William Hogarth (1697-1764), Baştan Çıkarma 1731 J. Paul Getty Museum, Malibu

Hogarth, Sefahat Alemi, c Hogarth, Sefahat Alemi, c. 1735, 62,5 x 75 cm Sir John Soane's Museum, London

Hogarth, Karides satıcısı c. 1740, 63,5 x 52,5 cm National Gallery, London

William Hogarth (1697-1764), Marriage à la Mode c William Hogarth (1697-1764), Marriage à la Mode c. 1743, 70 x 91 cm, National Gallery, London

William Hogarth, Marriage à la Mode,1743, 70 x 91 cm National Gallery, London

Hogarth, Ressam ve köpeği, 1745, 90 x 70 cm Tate Gallery, London

Hogarth, Seçim eğlencesi,1754, 100 x 127 cm Sir John Soane's Museum, London

Thomas Gainsborough (1727-1788), Mr Thomas Gainsborough (1727-1788), Mr. Andrews ve Eşi,1748-49, 70 x 119 cm, National Gallery, London

Gainsborough, Mr. William Hallett ve eşi (Sabah Yürüyüşü) 1785, 236 x 179 cm National Gallery, London

Gainsborough, Sarah Siddons 1785, 126 x 99,5 cm National Gallery, London

Gainsborough,Grace Dalrymple, 1778, 234,3 x 153,6 cm Metropolitan Museum of Art,NewYork Johann Christian Fischer c. 1780, 228,6 x 150,5 cm Royal Collection, Windsor

Johann Christian Bach 1776 Bibliografico Musicale, Museo Civico, Bologna Gainsborough, otoportre,1787 Royal Academy of Arts, London

Gainsborough, Mavili Kadın 1777-79 yağlıboya The Hermitage, St. Petersburg

Giovanni Battista TIEPOLO Anthony ve Cleopatra’nın Buluşması 1746-47 Fresko, 650 x 300 cm Palazzo Labia, Venice

Giovanni Battista TIEPOLO Würzburg Sarayı resimleri- 1751-53

TIEPOLO 1762-66 Fresko, 1500 x 900 cm Madrid

TIEPOLO , Venus ve Vulcan,1762-66, Fresko, Madrid

CANALETTO (1697- 1768), Büyük Kanal,1723-24, 144 x 207 cm,Venedik

Canaletto, San Marco Meydanı,1723-24, 141,5 x 204,5 cm, Madrid

Canaletto, Büyük Kanalc. 1727, 45,5 x 62,5 cm, özel koleksiyon

Canaletto, San Marco Meydanı, c Canaletto, San Marco Meydanı, c. 1730, 68,6 x 112,4 cm Metropolitan Museum of Art, New York

Canaletto, Geçit Törenic. 1730, 182 x 259 cm, özel koleksiyon

c. 1732, 77 x 126 cm, Windsor

Canaletto, Londra: Westminster Köprüsünden Görünüm,1746-47, 57 x 95 cm, özel koleksiyon

Londra Westminster Kilisesi, 1749 99 x 101,5 cm

San Marco: İç. 1755 36,5 x 33,5 cm Royal Collection, Windsor

Canaletto, Perspektif 1765, 131 x 93 cm Gallerie dell'Accademia, Venice

Francesco Guardi (1712-1793), Lagun,c Francesco Guardi (1712-1793), Lagun,c. 1758, 33 x 54 cm, Private collection

Kanal,c. 1759, 72 x 120 cm,özel koleksiyon

San Marco Meydanı, 1777, 61 x 91 cm Gulbenkian Foundation, Lisbon

San Marcuola’da yangın,1789, 42 x 62 cm Alte Pinakothek, Munich

1765-70