İ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
TAMLAMALAR.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
İ ve D Sistemlerinin Temel bileşenları. İ ve D sistemlerinin Temel bileşenları Dünya Bankasındaki deneyim, İ ve D sistemlerinin temel bileşenlarının belirlenmesi.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Problem Çözme ve Algoritmalar
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Proje Oluşturma ve Yönetimi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Nitel Araştırmalar.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Liselere Geçiş Sınavı;
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

İ𝒔𝒎𝒂𝒊𝒍 𝑫Ö𝑵𝑴𝑬𝒁 𝟏 𝑴𝒆𝒕𝒊𝒏 Ş𝑨𝑹𝑫𝑨Ğ 𝟐 C VİTAMİNİ TESTİ İ𝒔𝒎𝒂𝒊𝒍 𝑫Ö𝑵𝑴𝑬𝒁 𝟏 𝑴𝒆𝒕𝒊𝒏 Ş𝑨𝑹𝑫𝑨Ğ 𝟐 1. Cebeci Ortaokulu, MEB, ANKARA 2. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D. ANKARA Deneyin Uygulanması ve Verilerin Toplanması Öğrenci gruplarından yapmış oldukları araştırma planlarını uygulamaları ve verilerini toplamaları istenir. Grupların deney uygulamalarına örnek olarak; A grubu öğrencileri meyveleri sıkarak sularını beherlerin içerisine koydular. Farklı markalarda 4 meyve suyunu beherlerin içerisine koyarak etiketlendirdiler. Diğer yandan tüp rafi içerisine 10 deney tüpü koyarak, içerisine eşit miktarda tentürdiyot çözelitisi koydular. Damlalıkla meyve sularından 10 ar damla damlatarak, renk değişimlerini karşılaştırdılar. B grubundaki öğrenciler A grubundan farklı olarak, renk değişimi olana kadar, beherlerden aldıkları meyve sularını damlalıkla deney tüplerinin içerisine damlattılar, bu sırada damlaları saydılar. Araştırma/Sorgulama Halkası 1) Soru Sorma 2 ) Hipotez Geliştirme 3) Araştırmayı Planlama 4) Deneyi uygulama ve verileri toplama 5) Verileri Yorumlama 6) Tartışma ve sunum yapma Grupların toplamış oldukları verilere örnek olarak; Madde Damla Sayısı (A Grubu) Damla Sayısı (B Grubu) Portakal  10 15 Limon 10 Greyfurt 8 Domates 18 Pişmiş Portakal 25 Pişmiş Domates A Marka Meyve Suyu 45 B Marka Meyve Suyu 40 C Marka Meyve Suyu 47 D Marka Meyve Suyu 50 Soru Sorma ‘’Vitaminler arasında bir yarışma yapılsa ve hangisinin daha çok yönlü yararları olduğu karşılaştırılsa, muhtemelen C vitamini birinci olurdu. Esasında vitaminleri karşılaştırmak mümkün değildir fakat C vitamini tüm diğer vitaminlerin vücutta daha etkin çalışmasını sağlayan kilit bir role sahip olduğu için biraz daha özeldir diyebiliriz. Peki bu C vitamini içeren besinleri yarışa soksak, en fazla C vitamini içeren besini galip saysak elimizdeki besinlerden hangisi birinci olurdu sizce?’’ Ön bilgileri yoklamak için sorulan bazı sorular; • Sizce vitaminlerin vücudumuzdaki görevi nedir? Sizce C vitaminin önemi nedir? Sizce C vitamini İhtiyacımızı nasıl karşılayabiliriz? Sizce meyve sularımı yoksa konsatre karışımlar mı daha iyi? Sizce taze meyveler mi iyi pişmiş meyveler mi? Verileri Yorumlama Gösteri deneyi ile C vitamini testinin nasıl yapılacağı gösterilerek öğrencilerden mevcut besinlerden (limon, greyfurt, portakal, domates, pismiş portakal, pismiş domates, farklı markalara ait 4 farklı meyve suyu konsantresi) hangisinde daha fazla C vitamini olabileceğini çalışma kâğıdında ki araştırma döngüsünü kullanarak araştırmaları istenir. Öğrenci gruplarından yapmış oldukları uygulama sonucunda elde etmiş oldukları verileri yorumlamaları istenir. Grupların verileri yorumlamalarına örnek olarak; Grup A: ‘’Damlalıkla her deney tüpüne 10’ar damlattık, aldığımız örneklerden damlattığımızda deney tüplerindeki renk değişimine göre hangi meyve ya da meyve suyunun daha fazla C vitaminin içerdiğini görmek mümkündür. Buna göre çözelti rengi koyu olanlar meyve suyu ve pişmiş meyvelerken, açık renkte olanlar meyvelerdir, renk değişimi en fazla meyvelerde gözlemlendiğine göre en fazla c vitamini içeren taze meyvelerken, en az c vitamini içerenler pişmiş meyveler ve meyve sularıdır.’’ Grup B: ‘’Damlalıkla içerisinde tentürdiyot çözeltisi bulunana deney tüplerine örneklerden renk değişimi olana kadar damlattık , buna göre meyvelerden aldığımız örneklerden çözeltinin renginin açılması için daha az damlatmamız gerekti, ancak pişmiş meyve ve meyve sularından aldığımız örneklerden çok fazla damlatmamıza rağmen çözeltinin rengi çok az değişti. Buna göre pişmiş meyve ve meyve sularından az miktarda C vitamini bulunmaktadır. ‘’ Hipotez Geliştirme Öğrencilerin grup olarak tartışarak ortak bir hipotez yazmaları istenir. Hipotez örnekleri; Grup A: ‘’Portakal, limon gibi besinlerde C vitamin vardır ancak bu vitamin oranı hazır meyve suları ile eşdeğerdir. ‘’ ‘’Meyve sularıda meyvelerden üretildiğine göre içerisinde bolca C vitamini bulunur.’’ Grup B: ‘’Meyvelerin pişirilmeden ve işlemden geçirilmeden tüketilmesi gerektiğini öğrenmiştik. Bu nedenle meyve suyu ve pişmiş meyvelerde C vitamini daha az olmalı’ Tartışma ve Sunum Yapma Araştırmayı Planlama Öğrenci gruplarından sonuçlarını sınıfa sunmaları ve tartışmaları istenir. Grupların sunumlarına örnek olarak; Öğrencilerden kurmuş oldukları hipotezleri test edebilecekleri bir araştırma planlamaları istenir. Araştırma planı örnekleri; Grup A: ‘Elimizdeki meyve ve meyve sularının içerdiği C vitamini testini yaptık buna göre; hipotezimizin aksine, meyvelerde meyve sularına göre daha fazla C vitamini içermektedir. C vitamini ihtiyacımızı taze meyvelerden karşılamalıyız.’ Grup B: ‘C vitamini testi bize meyve, pişmiş meyve ve meyve sularının içerdiği C vitamini miktarını karşılaştırmamızı sağladı.’’ Buna göre hipotezimizi destekler bir biçimde meyvelerde, meyve sularına ve pişmiş meyvelere göre daha fazla C vitaminin içerdiğini test etmiş olduk.’ Grup A: ‘Deney tüplerine eşit miktarda tendürdiyot koyalım, beherlere meyvelerin sularını koyalım, deney tüplerine eşit miktada damlalıkla damlatalım, renk değişimi bize arasındaki farkı gösterecektir.’ Grup B: ‘Deney tüplerine eşit miktarda tendürdiyot koyalım, beherlere meyvelerin sularını koyalım, deney tüplerine renk değişimi olana kadar damlalıkla meyve sularını damlatalım, renk açıldığında en fazla damlalıkla damlattığımız meyve suyunda en az miktarda C vitamini olacaktır.’ Bu çalışma Avrupa Birliği tarafından desteklenen FP7 çerçevesinde 289085 numaralı SAILS Projesi kapsamında Hacettepe Üniversitesi desteğiyle uygulanmıştır. SAILS, Hacettepe Çalışma Ekibine Teşekkürler. SAILS Türkiye internet sayfası: www.sails-project.eu/cop-turkey