MESLEĞİMİZDE KURUMSALLAŞMA MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜNDEMDEKİ MESLEKİ GELİŞMELER
Advertisements

SİZİ GERÇEK BİR ÜNİVERSİTEYE DAVET EDİYORUZ.. BİR ÜNİVERSİTEYE BAŞLIYORSUNUZ ! NASIL BİR EĞİTİM SÜRECİNE ADIM ATTINIZ ? MEZUNİYET SONRASINA İLİŞKİN BİR.
Adım Adım Kurumsallaşma
Bankacılık Etik İlkeleri
PROJE YÖNETİMİ KAPSAMINDA MASTERPLAN
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Doç. Dr. A.R Zafer SAYAR 18 Eylül 2014, Ankara
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
İKTİSAT Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz -. Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz  Faaliyet konusu. İşletme hangi ürün ve hizmetleri üretecektir?  Mülkiyet.
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
EKONOMİK KALKINMA İÇİN MUHASEBE DENETİMİ MESLEĞİ
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
TELİF HAKLARI VE BİLİŞİM HUKUKU
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Meslekte Haksız Rekabet Osman Dinçbaş Güney SMMM A.Ş.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ULUSLARARASI (IFAC) MESLEKİ AHLAK KURALLARI
Muhasebe yardımcı elemanı; kişi, kurum ve kuruluşlarla ilgili yasal defterlerle belgeler hakkında bilgi sahibi olan, bu belgelerle muhasebede kullanılan.
5. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Ömer Faruk TOKGÖZ SMMM SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLERİN İŞ HAYATINDA YARATTIĞI KATMA DEĞER.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmelerin Muhasebe ve Denetime Etkileri
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
Denetim Hizmetlerinin Geleceği Hüseyin Gürer Deloitte Türkiye CEO, SMMM 17 Mart
Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin.
Serbest Muhasebeciler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Ve Yeminli Mali Müşavirlerin Mesleki Faaliyetlerinde Uyacakları Etik İlkeler Hakkında.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
İnceleme Dairesi Başkanlığı
FİNANSAL MUHASEBE I Prof. Dr. Kerim BANAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
YEMİNLİ MALİ MALİ MÜŞAVİRLİK VE MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
MUHASEBE MESLEĞİNİN YENİ MİSYONU MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET SUNUMU
Biz Kimiz? 3 nesildir sürdürdüğümüz aile şirketimizin getirmiş olduğu bilgi, birikim ve güven ile 70+ yıllık tecrübemiz ve yenilikçi yaklaşım sayesinde,
Sunum transkripti:

MESLEĞİMİZDE KURUMSALLAŞMA MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET SUNUMU VE MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET SUNUMU PROF. DR. CEMAL YÜKSELEN GN. BŞK. YARD.

Durum Tespiti…

Tek başımıza iş yapmanın riskleri Sağlık sorunu, doğum, vs. mücbir sebep değil! Kendimize, ailemize zaman ayıramıyoruz! Artan iş yükü ve sorumluluğumuz Sürdürülebilirliği sağlama sorunumuz var! İyi personeli tutamıyoruz! Tek başımıza iş yapmanın riskleri

Mesleğimizde gelişmeler 1 Yazılımlar muhasebeyi yapıyor, finansal tablo hazırlıyor! Dijitalleşme işimizi ve iş yapma biçimimizi değiştiriyor! Yönetim muhasebesi, vergi muhasebesi kadar önem kazandı! Yeni iş alanları ve uzmanlaşma zorunluluğu Bağımsız Denetim ve Türkiye finansal raporlama standartları uygulamaları Entegre raporlama Risk yönetimi

24 Ekim 2017 hurriyet.com.tr

Mesleğimizde gelişmeler İyi müşteriyi elde tutamıyoruz. İtibarımızı yükseltme ihtiyacımız var! Haksız rekabet! Artan sorumluluklarımız dolayısıyla risklerimiz artıyor. Mesleğimizde gelişmeler 2

İş dünyasında değişim ve gelişmeler Mali müşavirden beklentiler değişiyor! Mali müşavirden beklentiler çeşitleniyor! İş dünyasının yeni kuşağında tutum ve davranışlar farklı! İş dünyasında değişim ve gelişmeler

KURUMSAL DÜŞÜNME VE YAPILANMA NE YAPMALIYIM?

Nereye varmak istiyorum? Varmak istediğim yere nasıl ulaşırım? Firmamın durumu nasıl? Nereye varmak istiyorum? Varmak istediğim yere nasıl ulaşırım? Kendimizin ve işimizin yol haritasını çıkarmak Kurumsallaşma nedir?

Kurumsallaşırsam ne olacak? Müşterimin algısı olumlu yönde değişecek. Fayda/değer artışını gördükçe müşterimin memnuniyeti ve tavsiyesi artacak. İtibarım yükselecek. İşimin sürdürülebilirliği güçlenecek. Büyüme/yeni iş alanları potansiyelini kullanabileceğim. Tahsilat sorunum olmayacak. Kurumsallaşırsam ne olacak?

Nasıl kurumsallaşacağım? Kalite temelli yapılandırma Stratejik plan (13.8.2017 tarihli Meslek Kararı) Stratejik plan Kaliteli hizmet sunumu Ortaklığı düşünme Kurumsallaşmanın maliyeti yok! Yazdığını yap; yaptığını yaz!

Mecburi Meslek Kararı neyi hedefliyor? Hizmet odaklı rekabet Hizmet kalitesi odaklı sunum ve geri bildirim Kurumsallaşma Hizmet pazarlama anlayış ve uygulamaları

İşyeri İlke ve Esasları YAZILIM, DONANIM, EKİPMAN İş niteliğine uygunluk Hizmet kalitesini arttırma MEKAN Çağdaş ofis düzeni GÜVENLİK Varlık, Bilgi ve İş Güvenliği Prosedürleri

İşyeri Yönetimi ile Hizmet İlke ve Esasları İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İK Sürecinin tüm aşamalarına ilişkin prosedürler KURUMSAL YÖNETİM Yazılı stratejik plan ve Uygulama planları İŞYERİ YÖNETİMİ Müşteri hizmet İnsan kaynakları Mali/İdari işler Bilgi teknolojileri

Hizmet Yönetimi ve Uygulama İlke ve Esasları PAZARLAMA Kurumsal kimlik ve marka oluşturma Hizmet Yönetimi ve Uygulama İlke ve Esasları MİY Teklif ve sözleşme Risk yönetimi Müşteri memnuniyeti HİZMET UYGULAMA Kaynak planlaması Kaynak tahsisi Risk planlaması Kontroller (Raporlar) HAKSIZ REKABET VE REKLAM YASAĞI Yönetmeliğe uygun davranışlar

Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları İŞYERİNİN BEYAN VE RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Kalite dokümantasyonunun raporlanması ve Oda ile iletişim KALİTE İZLEME PROGRAMI Politika, prosedür ve kontroller

Bunları yaptığımdan müşterilerim ve çevrem nasıl haberdar olacak, nasıl fark edileceğim? PAZARLAMA Müşteri Odaklı Sunum

PAZARLAMA, MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM KURMAK VE GÜÇLENDİRMEKTİR. Pazarlama nedir? PAZARLAMA REKLAM DEĞİLDİR!

Pazarlamaya nereden başlayacağız? Müşterinin beklentileri ve ihtiyaçlarından…

Müşteri ne bekliyor ve nelere ihtiyaç duyuyor? 2 Bizimle ilgili 1 İşi ile ilgili Müşteri ne bekliyor ve nelere ihtiyaç duyuyor?

İşle İlgili beklentiler ve ihtiyaçlar 1 İşle İlgili beklentiler ve ihtiyaçlar

Önemli Konular

Ek Beklentiler

Bizimle İlgili beklentiler ve ihtiyaçlar 2 Bizimle İlgili beklentiler ve ihtiyaçlar

Aradığı Özellikler

Biz bunları nasıl karşılayacağız?

PAZARLAMA YAKLAŞIMINI BENİMSEYECEĞİZ. = KURUMSALLAŞACAĞIZ ORTAKLIK kuracağız: Görev dağılımı İş yönetimi TEK BAŞIMIZA ve personel sayısını dikkate alacağız: Yetki paylaşımı İş yönetimi + PAZARLAMA YAKLAŞIMINI BENİMSEYECEĞİZ.

Yol haritamızı yazacağız; uygulayacağız. Kurumsallaşacağız Yol haritamızı yazacağız; uygulayacağız.

Pazarlama yaklaşımını benimseyeceğiz. Müşteri gözüyle işimize bakacağız. Pazarlama araçlarını doğru kullanacağız.

Pazarlama Araçları Hizmet(ler)imiz Ücretimiz Hizmet yerimiz Çalışanlarımız İş süreçlerimiz Fiziksel varlıklarımız Pazarlama iletişimimiz Pazarlama Araçları

Hizmet(ler)imiz Muhasebe Yönetim danışmanlığı İç denetim Vergi danışmanlığı Muhasebe Bilirkişilik SGK danışmanlığı Adli muhasebe Bağımsız denetim

Ücretimiz Değer odaklı

Hizmet yerimiz Müşteri kolay ulaşacak. Müşteriye biz ulaşacağız. Muhasebeyi işletmede yapıyorsak düzen kuracağız.

Çalışanlarımız Mesleki bilgiye yeterince sahip Müşteri ile iletişim becerisine sahip Müşteri odaklılığa inanan

İş süreçlerimiz Zamanında bildirim Belge akışında düzen Bilgi akışında sistem

Fiziksel varlıklarımız Büromuzun ambiyansı Büromuzun donanımı, işleyiş ve iletişime uygunluğu Kurumsal kimlik oluşturma

Pazarlama iletişimimiz REKLAM DEĞİLDİR!

Pazarlama İletişim araçlarımız Klasik Araçlar Duyurum Kişisel iletişim Halkla ilişkiler Promosyon Sponsorluk Kurumsal kimlik Kulaktan kulağa pazarlama Pazarlama İletişim araçlarımız Dijital Araçlar Web E-posta Blog

Dayanak Mevzuat Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek Ahlak Kuralları ile ilgili Mecburi Meslek Kararı Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Mesleklerine İlişkin Haksız Rekabet ve Reklam Yasağı Yönetmeliği Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerin Mesleki Faaliyetlerinde Uyacakları Etik İlkeler

Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik 45. Madde Reklam Yasağı

Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik “MADDE 45 – Meslek mensupları; iş elde etmek için, açık ve kapalı dolaylı veya dolaysız yöntemlerle reklamlarını yapamazlar ve yaptıramazlar. Meslek mensuplarının; tabelalarına, kartvizit, rapor ve bunlara benzer diğer yazışma kağıtlarına; meslek unvanlarını, akademik unvanlarını, iletişim araçlarının numaralarını, açık adreslerini, internet adresi ile elektronik posta adresini yazmaları reklam sayılmaz. Meslek mensupları, unvanlarını kullanarak mesleki konularda ve bilimsel nitelikte, gazete ve dergilerde devamlılık arz etmemek üzere yazı yazabilirler. Yayıncılık yapamazlar. Sadece iş tekliflerinde kullanılmak ve yazılı, sözlü ve görüntülü yayın araçları ile yayınlanmamak üzere kendilerinin, ortaklık veya şirket kuruluşlarında görev yapan diğer meslek mensuplarının özgeçmişlerini kapsayan tanıtıcı broşür bastırabilirler. ……… Kurumsal kimlik Duyurum Basılı Reklam

Reklam ve Teşvik Yasağı Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek Ahlak Kuralları ile ilgili Mecburi Meslek Kararı 17. Madde Reklam ve Teşvik Yasağı

Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek Ahlak Kuralları ile ilgili Mecburi Meslek Kararı “MADDE 17 – Reklam yapılması yasaktır. Bu nedenle bir gazete, dergi ya da benzeri duyuru araçlarından herhangi birinden yararlanarak rek­lam yapmak yasaktır. Meslek mensubu, basına bülten dağıtmak veya demeç vermek suretiyle kendi firmasının mesleki deneyim hizmetlerini yüceltemez ya da reklam edemez. …… Ancak toplumun ilgilendiği konularda meslek mensubunun yaptığı yayınlar ve demeçlerinin haber prog­ramlarında verilmesi, yazı ve haber yapılması veya yazması rek­lam sayılmaz. Duyurum

Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek Ahlak Kuralları ile ilgili Mecburi Meslek Kararı MADDE 17: ……. Meslek mensuplarının gazete ve dergilerde yazı yazmaları, ha­ber programları yapmaları ya da kitap yazmaları durumunda, bunları yayımlayan yayımcı tarafından yapılacak övgülerde ve ta­nıtımlarda; yazar olan meslek mensubunun özgeçmişi, öğrenimi, meslek unvanı, deneyimleri, mesleki şirket ortaklığı ve ifa ettiği belli başlı görevleri yer alabilir. Duyurum

Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek Ahlak Kuralları ile ilgili Mecburi Meslek Kararı MADDE 17: ……. Meslek mensubu veya mesleki şirketin yayınladığı bildirilerin, sirkülerlerin, bültenlerin, işe alma broşürlerinin, bazı ticari konu­larda kendi personeli, müşterileri, avukatlar, bankalar, aracı ku­rumlar, akademik çevreler gibi mesleki ilişkilerin sürdürüldüğü kimselere gönderilmesi reklam sayılmaz. İş için başvuranlara, işe alınma görüşmelerine girmeyi düşünen öğrencilere, özel olarak istemde bulunan kişilere ve öğrenim kuruluşlarına bu yayınların bir kopyasının verilmesi veya gönderilmesi reklam sayılmaz. Meslek mensubunun bürosunu veya mesleki şirketini tanıtan özel dosya, katalog, baskılı bloknot ve kalem kullanılması reklam sayılmaz." Basılı Reklam Promosyon

Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek Ahlak Kuralları ile ilgili Mecburi Meslek Kararı MADDE 17: ……. Meslek mensubunun diğer meslektaşlarına mesleki hizmet sunmak üzere kişisel ilişkide bulunması veya önerilerini mektupla bildirmesi reklam sayılmaz. Kişisel iletişim E-posta

12.-23. maddeler İkinci Kısım Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlik Mesleklerine İlişkin Haksız Rekabet ve Reklam Yasağı Yönetmeliği 12.-23. maddeler İkinci Kısım Reklam Kuralları

Duyurum Sponsorluk Basılı reklam Kurumsal kimlik E-posta Web

Mesleki Hizmetlerin Pazarlanması Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerin Mesleki Faaliyetlerinde Uyacakları Etik İlkeler 44.-45. Maddeler Mesleki Hizmetlerin Pazarlanması

Mesleki davranış ilkesine uygun hareket etmeli Doğru ve dürüst olmalı Özellikleri ve iş tecrübesiyle ilgili abartılı iddialarda bulunmamalı Diğer meslek mensuplarının hizmetleri ve kendileriyle asılsız karşılaştırmalar, küçültücü atıflar yapılmamalı

Sistematik çalışma ve profesyonelleşme Kurumsallaşma Sistematik çalışma ve profesyonelleşme Güven Mesleki saygınlık ve İtibar Pazarlama Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını karşılama ÖZLEMLERİMİZ (MADDİ VE MANEVİ) + SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Teşekkürler…