GEVAŞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BENDİ MAHİ MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
2. Sağlık hizmetleri.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
Çevre teknikeri kimdir?
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

GEVAŞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

OKULUN TARİHÇESİ   Okulumuz, 1970 yılında Gevaş Yatılı Bölge Okulu olarak kurulmuş ve Yatılı Bölge Okulu kapatıldıktan sonra 2011 yılı Aralık ayında Kız Teknik Ve Meslek Lisesi olarak eğitime hizmet vermeye başlamış 2014 yılında da Gevaş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi adını almıştır. 2011-2012 eğitim öğretim yılında Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı ve Muhasebe ve Finansman Alanları ile eğitim ve öğretime başlamasına rağmen 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren Hasta ve Yaşlı Hizmetleri Alanında da eğitim öğretim verilmeye başlanmıştır. 2015-2016 Eğitim ve öğretim yılı başından itibaren Muhasebe ve Finansman Alanı Gevaş Çok programlı Anadolu Lisesine devredilmiş bu bölüm yerine kız öğrencilere yönelik ve yöre şartlarına daha uygun olan Güzellik ve Saç Bakımı Alanı açılmıştır. İlçe merkezi ve köylerden (taşıma kapsamında), il merkezinde ve diğer ilçelerden öğrencilerimiz bulunmaktadır. 106.000 m2’lik alan üzerine kurulu olan okulumuz; kız öğrenci pansiyonu, sosyal tesis, kapalı ve açık spor sahaları, yemekhane, atölye ve lojman binaları ile kompleks bir yapıdır. Van Gölü kıyısında ve Van-Bitlis yolu üzerinde bulunan okulumuz Gevaş ilçe merkezine 2, Van Merkeze ise 40 km uzaklıktadır.

A. MİSYONUMUZ   Evrensel değerleri özümsemiş, kendi ve toplumu ile uyumlu, bilgi ve görgü düzeyi yüksek, bilimsel çalışmalarla olduğu kadar sosyal, kültürel ve mesleki etkinliklerle de adını duyurmaya çalışan çağın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlar yetiştirmeyi baz alan, bir eğitim kurumu olmak.

B.VİZYONUMUZ   Genç, dinamik eğitimci kadrosu, öğrenci ve velileri ile birlikte, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim ortamını oluşturarak başarılara imza atan, farklılıkları ile fark yaratan lider bir eğitim kurumu olmak.

C. TEMEL İLKELERİMİZ   Gevaş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak Türk Milli Eğitimi'nin genel amaçları doğrultusunda milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti' ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek ve bununla birlikte beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmeyi temel ilkelerimiz olarak kabul etmekteyiz.

D.TEMEL DEĞERLERİMİZ   Her şeyden önce iyi insan vasıflarına sahip olabilmek. Öğrencilerimizin ve çevremizin beklentilerini karşılamaya yönelik çalışmaları yürütmek, Sorumluluk sahibi, hassas vatandaş olmak. Tarihten güç ve dersler alıp gelecek için doğru kararlar almak. Araştırma ve gelişmeye açık, tarafsız önyargısız bireyler yetiştirmek. Tüm öğrencileri eşit, farklılıkları şans, çeşitlilik kabul ederek, her bireyi ayrı bir değer görmek. Çok yönlü gençler yetiştirebilmek Öğrencilerimizin geleceği bizim geleceğimizdir. Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmesi ve meslek sahibi olması ilk önceliğimizdir. Araştırma ve gelişmeye açık, tarafsız önyargısız bireyler yetiştirme. Hayatı okula taşıyabilmek. Değişimin ve sürekli gelişmenin önemine inanırız. Hedefleri olan ve onlara ulaşmakta ısrarcı olan gençler yetiştirmek. Başarılarımıza yenilerini ekleyip; başarısızlıklarımızın farkına varıp daha az hata yapmak. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseriniz olacaktır.” Sözünü görev bilip, sahip çıkmak.

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Erken Çocuklukta Öğretmen Yardımcılığı Özel Eğitimde Öğretmen Yardımcılığı Bakıcı annelik ve  yardımcı elamanlık

ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRETMEN YARDIMCISI Tanımı Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip  olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene  yardımcı olma yeterliklerine sahip nitelikli kişidir.

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMEN YARDIMCISI Tanımı Özel eğitimde öğretmen yardımcısının sahip  olduğu, özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma  yeterliklerine sahip nitelikli kişidir.

ERKEN ÇOCUKLUKTA VE ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMEN YARDIMCISININ GÖREVLERİ - Plan yapmak, uygulamak. - Mesleğiyle ilgili programlama yapma. - Fiziksel ortamın güvenliğini sağlamak. - Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak. - Öz bakım becerilerini geliştirmek. - İnsan ilişkileri ve becerilerini geliştirmek. - Sosyal gelişimi desteklemek. - Bilişsel gelişimi desteklemek. - Psiko-motor gelişimi desteklemek. - Türkçe dil gelişimine yardımcı olan etkinlikler hazırlamak. - Duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak. - Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların gelişimine yardımcı olmak. - Çocuğun cinsel kimliğini tanımasına destek olmak. - Animasyon çalışmalarını yapmak ve rehberlik etmek. - Organizasyon yapmak. - Yaparak yaşayarak öğrenmeyi desteklemek. - Çocukları tanıma tekniklerini uygulamak. - Mesleki eğitimle ilgili etkinlikleri takip etmek. - Çocukların duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak.

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER Erken çocukluk eğitim kurumların da öğretmen  yardımcısı olmak isteyenlerin; alan bilgisine sahip görme, işitme problemi  olmayan Türkçeyi doğru kullanan, görgü kuralarını bilen ve uygulayan, fiziksel  ve ruhsal yönden sağlıklı olan, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, yaratıcı,  araştırıcı, gelişime açık, iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına uygun,  hoşgörülü, iş disiplinine sahip, planlı, organizasyon yapabilen, pratik,  problem çözme becerisine sahip, sabırlı kimseler olmaları gerekir. Bu  elemanların ayrıca çocuğun kişisel özelliklerinin ve yeteneklerinin ortaya çıkmasına  yardımcı olması gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen  yardımcısı çalışmalarını hem kapalı hem de açık alanda yapar. Öğretmen  yardımcısı görevini yaparken diğer çalışanlarla iş birliği ve eş güdüm hâlinde  olur. Çocukları seven, sabırlı ve yaratıcı kişiler bu meslekte mutlu olurlar.

İŞ BULMA İMKÂNLARI Kamu kuruluşlarına bağlı kreşlerin, özel  yuva ve anaokullarının, gündüz bakım evlerinin artmasıyla birlikte çalışma  alanı genişleyen bir meslektir. Kız meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi mezunları, kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı rehabilitasyon  merkezleri ve çocuk kulüplerinde öğretmen yardımcısı olarak görev  yapmaktadırlar. Özel kreşlerde çalışan çocuk bakıcılarında kız meslek lisesi  çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünü bitirmiş olma şartı aranmaktadır.

EĞİTİM VE KARİYER İMKẬNLARI Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri,  Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanlar, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi,  Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği  (Açık Öğretim) , İşitme Engelliler Öğretmenliği, Görme Engelliler Öğretmenliği,  Zihinsel Engelliler Öğretmenliği, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal Hizmetler  Yüksek Okulu bölümlerini tercih edebilirler. Lisans eğitim süresi 4 yıldır. 

HASTA VE YAŞLI HİZMETLERİ

ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Yaşlı Bakım Elemanlığı Hasta Bakım Elemanlığı Engelli Bakım Elemanlığı

YAŞLI BAKIM ELEMANI Tanımı Bilim ve teknolojinin tüm verilerinden yararlanarak, ev ve kurumlarda kendi sorumluluklarının bilinci altında; yaşlı kişilerin bakım ve danışmanlığı, vücut temizliği, sağlık personeli tarafından önerilen ilaçların kullanılması ve tespit edilen nefes, hareket çalışmaları, beslenmeleri, yaşlı kişilerin kişisel ve sosyal sorunlarının çözümünde yardımcı olan, alanıyla ilgili araç ve gereçleri yerinde ve zamanında kullanabilen elemandır.

Görevleri Yaşlının gereksinimlerini bilmek. Bakım planı hazırlamak. Yaşlının alışkanlıklarını ortaya çıkarmak. Yaşlının ailesi, doktor, huzur ve bakımevi personeline bilgi vermek. Günlük bakımını yapmak. Sağlık personelinin yazmış olduğu ilaçların alınmasını sağlamak. İletişim kurmalarını sağlamak. Sağlık personelinin kontrolünde bedensel be psikolojik rahatsızlıklarında yardımcı olmak. Sağlık personelinin önerdiği günlük egzersizleri yaptırmak. Yaşlının oda düzenini sağlamak. Yaşlıya yemek yemede yardımcı olmak, gerekirse yedirmek. Yaşlıya pozisyon vermek. Gerekli araç ve gereci kullanmak ve temizliğini yapmak. Kendi sağlığı ve iş güvenliği için önlem almak. Gerekli dokümanı hazırlamak ve doldurmak. Meslek ile ilgili teknolojik gelişmeleri izlemek. Ölüm anında yanında olmak.

HASTA BAKIM ELEMANI Tanımı Bilim ve teknolojinin tüm verilerinden yararlanarak, ev ve kurumlarda kendi sorumluluklarının bilinci altında; hasta kişilerin bakım ve danışmanlığı, vücut temizliği, sağlık personeli tarafından önerilen ilaçların kullanılması ve tespit edilen nefes, hareket çalışmaları, beslenmeleri, hasta kişilerin kişisel ve sosyal sorunlarının çözümünde yardımcı olan, alanıyla ilgili araç ve gereçleri yerinde ve zamanında kullanabilen elemandır.

Görevleri Hastanın gereksinimlerini bilmek. Bakım planı hazırlamak. Hastanın alışkanlıklarını ortaya çıkarmak. Hastanın ailesi, doktor, huzur ve bakımevi personeline bilgi vermek. Günlük bakımını yapmak. Sağlık personelinin yazmış olduğu ilaçların alınmasını sağlamak. İletişim kurmalarını sağlamak. Sağlık personelinin kontrolünde bedensel be psikolojik rahatsızlıklarında yardımcı olmak. Sağlık personelinin önerdiği günlük egzersizleri yaptırmak. Hastanın oda düzenini sağlamak. Hastaya yemek yemede yardımcı olmak, gerekirse yedirmek. Hastaya pozisyon vermek. Gerekli araç ve gereci kullanmak ve temizliğini yapmak. Kendi sağlığı ve iş güvenliği için önlem almak. Gerekli dokümanı hazırlamak ve doldurmak. Meslek ile ilgili teknolojik gelişmeleri izlemek. Ölüm anında yanında olmak.

ENGELLİ BAKIM ELEMANI Tanımı Bilim ve teknolojinin tüm verilerinden yararlanarak, ev ve kurumlarda kendi sorumluluklarının bilinci altında; engelli kişilerin bakım ve danışmanlığı, vücut temizliği, sağlık personeli tarafından önerilen ilaçların kullanılması ve tespit edilen nefes, hareket çalışmaları, beslenmeleri, engelli kişilerin kişisel ve sosyal sorunlarının çözümünde yardımcı olan, alanıyla ilgili araç ve gereçleri yerinde ve zamanında kullanabilen elemandır.

Görevleri Engellinin gereksinimlerini bilmek. Bakım planı hazırlamak. Engellinin alışkanlıklarını ortaya çıkarmak. Engellinin ailesi, doktor, huzur ve bakımevi personeline bilgi vermek. Günlük bakımını yapmak. Sağlık personelinin yazmış olduğu ilaçların alınmasını sağlamak. İletişim kurmalarını sağlamak. Sağlık personelinin kontrolünde bedensel be psikolojik rahatsızlıklarında yardımcı olmak. Sağlık personelinin önerdiği günlük egzersizleri yaptırmak. Engellinin oda düzenini sağlamak. Engelliye yemek yemede yardımcı olmak, gerekirse yedirmek. Engelliye pozisyon vermek. Gerekli araç ve gereci kullanmak ve temizliğini yapmak. Kendi sağlığı ve iş güvenliği için önlem almak. Gerekli dokümanı hazırlamak ve doldurmak. Meslek ile ilgili teknolojik gelişmeleri izlemek.

C. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER Bu alandaki mesleklerde çalışan meslek elamanlarının; Etkili ve güzel konuşmalı, Çalışkan olmalı, Sabırlı ve duyarlı olmalı, Dikkatli olmalı, Dürüst olmalı, Enerjik olmalı, Güler yüzlü olmalı, İnsan ilişkilerine özen göstermeli, İş disiplinine sahip olmalı, İş güvenliğine dikkat etmeli, İş yerine ait araç ve gereç kullanımına özen göstermeli, Kararlı olmalı, Meslek ahlakına sahip olmalı, Samimi ve içten olmalı, Yaşlı, hasta ya da engelliye ‘’sen ‘’ diye hitap etmemeli. Temiz ve düzenli olmalı, Irk, din, dil, cinsiyet ayırımı göstermeden her türlü bakımı yapmalı, Mesafeli davranma yeteneğine sahip olmalı, İş ve özel hayatı birbirine karıştırmamalı, Tim yeteneğine(ekip çalışması) sahip olmalı, Başka meslek grupları ile işbirliği yapabilmeli, Alternatif düşünebilme yeteneğine sahip olmalı. Çalışma kıyafeti giymek, Takı takmamak.

D. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Yaşlı, hasta ve engelli bakım elemanının çalıştığı ortamlar genellikle bakım hizmeti veren kurumlar ve evlerdir. Buralar, temiz, düzenli, sağlıklı ve aydınlık mekanlardır. Bu elamanlar koruyucu bakım, rehabilite etme ve yaşam kalitesini arttırmak amacıyla, yaşlı, hasta ve engelliye bakım hizmeti verirler. Buralar; 􀂾 Huzurevleri, 􀂾 Bakımevleri, 􀂾 Evde bakım, 􀂾 Yaşlı dinlenme evleri, 􀂾 Hastaneler, 􀂾 Geronto-psikiyatri klinikleridir. Çalışma saatlerinde özel kıyafetlerini giyerler, bulundukları kurumun vardiya sistemine uygun olarak çalışırlar. Evde bakımda ise ya gündüz çalışırlar ya da 24 saatlik bakım yapıp çalıştıkları evde kalırlar.

E. İŞ BULMA İMKÂNLARI Bu alandaki meslek elemanları; kamu ve özel sektöre ait Huzurevleri, bakımevleri ile yaşlı dinlenme evleri, hastaneler, polikliniklerde istihdam imkanları bulunmaktadır. Ayrıca, yaşlı, hasta ve engellilerin evlerde bakımı giderek yaygınlaşmaktadır. Bu nedenle evlerde bakım hizmetlerinde de çalışabilirler.

F. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI Liseden sonra, yüksek öğrenime geçiş sınavında başarılı olanlar lisans programlarına devam edebilirler ya da meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerini tercih edebilirler. Meslek yüksek okulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler.

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri

B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Kuaförlük Güzellik Uzmanlığı Vücut Bakımı ve Masaj Elemanlığı

KUAFÖR Tanımı Kuaför; saç ve sakal kesimi, renklendirme, şekillendirme ve bakımına ilişkin işlemleri, kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, estetik yorum katarak yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri İş organizasyonunu yapmak, Kişisel hijyen yapmak, Müşteriyi karşılamak ve ön hazırlık yapmak, Saç yıkamak, Fön çekmek, Saç kesimi yapmak, Saça boya uygulamak, Saç rengini açmak, Saça röfle ve meç uygulamak, Saça permanant ve defrize uygulamak, Saç bakımı uygulamak, Saça mizanpli uygulamak, Saça topuz uygulamak, Saça örgü uygulamak, Gelin başı yapmak, Saça maşa uygulamak, Vak uygulamak, Saça zekzel, akroş, papiyot uygulamak, Saça rasta uygulamak, Saç kaynağı yapmak, Peruk ve postiş, sakal, bıyık uygulamak, Sakal ve bıyık şekillendirmek, Saç ve yüz masajı uygulamak, Ürün satmak, Mesleki gelişime ilişkin faaliyetlerde bulunmaktır.

GÜZELLİK UZMANI Tanımı Güzellik uzmanı; cildi ve vücudu analiz ederek cildin ve vücudun ihtiyacı olan bakıma uygun araç gereç ve donanımları seçen,  etkin bir biçimde kullanarak cilt ve vücut bakımlarını epilasyon, depilasyon, masaj, makyaj ve el ayak bakımlarını belirli bir süre içerisinde tek başına yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri İş organizasyonunu yapmak, Kişisel hijyen yapmak, Müşteriyi karşılamak ve ön hazırlık yapmak, Cilt bakımı uygulamak, Yüze ve dekolteye masaj uygulamak, Özel yüz masajları uygulamak, Özel yüz bakımları yapmak, Epilasyon tekniklerini uygulamak, Depilasyon yöntemlerini uygulamak, Makyaj uygulamak, Genel vücut masajı uygulamak, Vücut bakımları uygulamak, Ürün satışı yapmak, Mesleki gelişime ilişkin faaliyetlerde bulunmaktır.

VÜCUT BAKIMI VE MASAJ ELEMANI Tanımı Vücut bakımı ve masaj elemanı; vücudun ihtiyacı olan temel vücut bakımlarını, uygun araç gereçleri kullanarak genel ve özel masaj teknikleri yardımıyla ve belirli bir süre içerisinde tek başına yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri Ürünlerle vücut bakımını uygulamak, Elektro estetik cihazlarla vücut bakımını uygulamak, Vakum ve basınç ile vücut bakımını uygulamak, Oksijen ile vücut bakımını uygulamak, Isı sistemleriyle vücut bakımını uygulamak, Modern SPA bakımlarını uygulamak, Thallasso bakımlarını uygulamak, Otantik SPA bakımlarını uygulamak, Termal bakımları uygulamak, Aroma terapi bakımlarını uygulamak, Holistik terapi bakımlarını uygulamak, Vücut ve yüz masajı uygulamak, Kültürel masaj tekniklerini uygulamak, Özel masaj tekniklerini uygulamak, Depilasyon tekniklerini uygulamaktır.

C. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER görme ve duyu organının işlevini tam olarak yerine getirir durumda olması, el ve parmaklarını ustalıkla, göz ve ellerini eş güdümlü kullanabilme yeteneğine sahip,  iş organizasyonunu yapabilen, hijyene önem veren, estetik görüşü gelişmiş, insan psikolojisinden anlayan, iletişimi kuvvetli, girişimci, kişisel bakıma özen gösteren, tam sağlıklı, koku ve kimyasal maddelere karşı alerjik ve bulaşıcı rahatsızlığı bulunmayan, alanını seven, mesleki eğitim almış kimseler olmaları gerekir.

D. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Kuaförler çalışmalarını kapalı, gürültülü, kimyasal kokuların olduğu ortamlarda yürütürler. Kuaför, görevini yaparken diğer çalışanlarla etkileşimde bulunarak işlerini organize şekilde yürütmek durumundadır. İş hem aletle hem de insanla ilgilenmeyi gerektirmektedir. Sürekli ayakta bulunmayı gerektiren mesleğin çalışma saatleri fazladır. Yaratıcı gücü yüksek, estetik yönü gelişmiş, el becerisi fazla, araştırmacı kişiler bu meslekte başarılı olabilirler.  Güzellik uzmanları, kuaförlerden farklı olarak daha sakin ve ayakta fazla durmayı gerektirmeyen çalışma koşullarına sahiptirler.

E. İŞ BULMA İMKÂNLARI Kuaförlük mezunu olan kişi; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan halk eğitim merkezlerinde, mesleki eğitim merkezlerinde, meslek liselerinde, ustalık ve usta eğiticilik belgelerini almak şartıyla sözleşmeli usta eğitici olarak öğretmen gözetimde görev alabilirler. Özel kurum ve kuruluşların kuaför salonlarında, tiyatro ve TV stüdyolarında ve kendilerine ait iş yerlerinde çalışabilirler.

F. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI Meslek eğitimi, meslek liselerinin Güzellik ve Saç Bakımı Hizmetleri alanında; kuaförlük ve güzellik uzmanlığı, vücut bakımı ve masaj programında diploma verilmektedir. Güzellik ve Saç Bakımı Hizmetleri alanından mezun olan öğrenciler; kuaförlük ve güzellik bilgisi öğretmenliği bölümünde 4 yıllık lisans eğitimi alıp öğretmen olabilirler. Bunun yanı sıra 2 yıllık meslek yüksekokullarının (ön lisans) programlarını tercih edebilirler

Bu bölümler şunlardır: Kuaförlük Cilt Bakımı ve Güzellik Kozmetik Teknolojisi Tıbbi ve Aromatik Bitkiler

 Meslek yüksekokullarını başarıyla bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, alanları ile ilgili dört yıllık fakültelerde (lisans) de okuyabilirler. Bu bölümlerin; kuaförlük, cilt bakımı ve güzellik, kozmetik teknolojisi mezunları, kuaförlük ve güzellik bilgisi öğretmenliğine;  bunun yanı sıra kozmetik teknolojisinden mezun olanlar kimya ve kimya mühendisliğine; tıbbi ve aromatik bitkilerden mezun olanlar ise kültür bitkileri üretimi ve pazarlaması,  ziraat mühendisliği lisans programlarına devam edebilirler.