ALMANYA-AVUSTURYA 1618-48 yılları arasında Katolik- Protestan mücadelesi (30 yıl savaşları) Almanya’da Barok sanatı engellemiştir. Özellikle İtalyan ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
KUTÜL AMARE ZAFERİ KUTLAMA PROGRAMI [100. Yıl] ERTUĞRUL GAZİ İMKB MESLEKİ VE TEKNİK VE ANADOLU LİSESİ.
İSLAMİYETTEN ÖNCE TÜRKLERDE EĞİTİM
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
ALPER KABASAKAL 6/A 95 SOSYAL BİLGİLER.
AVRO BÖLGESİ VE AVRUPA MERKEZ BANKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
Mısır danatında resim ve heykel
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
SPOR TAHKİM MAHKEMESİ (CAS)
Tarihin En Büyük 10 Devleti
Lizbon Antlaşması Sonrası Avrupa Birliği Spor Politikası ve Hukuku
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Resim Performans Ödevi
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
ASYA HUN DEVLETİ. Asya Hun Devleti Tarih bilgilerimize göre Orta Asya'da kurulan ilk Türk devleti Büyük Hun Devleti'dir. Hunlar'ın bilinen ilk hükümdarı.
ASYA HUN DEVLETİ. Asya Hun Devleti Tarih bilgilerimize göre Orta Asya'da kurulan ilk Türk devleti Büyük Hun Devleti'dir. Hunlar'ın bilinen ilk hükümdarı.
FOVİZM - KÜBİZM PINAR-ALMİNA-ALEYNA. FOVİZM NEDİR ? Fovizm, yılları arasında Henri Matisse tarafından Fransa'da geliştirilen bir sanat akımıdır.
HAZIRLAYANLAR GÖZDENUR KAHRAMAN BETÜL SOLAKOĞLU MÜJGAN DİLEK.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
Mekanda Strüktür Çalışmaları
Metinlerin Sınıflandırması
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
JANR RESİM.
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
TARİHTE EUROVISION NUR GÜLER
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Donato Bramante ( ).
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND
Bir psikolojik yapı olarak "zeka" ve madde geliştirme süreci*
ADR KONVANSİYONU
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLGİLER PERFORMANS ÖDEVİ DARENDE İLKÖĞRETİM OKULU
DİPLOMASİ Diplomasi nedir? Diplomasiye neden ihtiyaç var?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Günlük (Günce).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Feodalizm Feodal teriminin etimolojik kökeni, 9. yüzyıl öncesine kadar rastlanmayan Latince «feodum» kelimesine dayanır. Feodum sözcüğü, bir arazinin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
YÜZYIL SAVAŞLARI VE AVRUPA DEVLETLER SİSTEMİNİN DOĞUŞU
Sunum transkripti:

ALMANYA-AVUSTURYA 1618-48 yılları arasında Katolik- Protestan mücadelesi (30 yıl savaşları) Almanya’da Barok sanatı engellemiştir. Özellikle İtalyan ve Fransız baroğu Almanya ve Avusturya’yı etkilemiştir. Özellikle mimari alanında İtalya’da eğitim almışlardır. Almanya 1660-1710 17 .Yüzyılda Almanya: Kutsal Roma-Germen adını taşıyan Almanya’da yüzlerce prenslik vardı. Aralarında siyasi birlik yoktu. XVII. yy başlarında Avrupa’da, Kutsal Roma-Germen İmparatoru II. Ferdinand’ın Protestanlar’ı ortadan kaldırmak amacıyla İspanya ile işbirliği yaparak Protestan Alman  prenslere saldırmasından dolayı 30 Yıl Savaşları çıkmıştır. ‘Mezhep Savaşları’ da denen bu savaşlara daha sonra Protestanlığı kabul etmiş olan Danimarka, Hollanda ve İsveç de Protestan Alman prenslerinin yanına girdi. Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu’nun savaşı kazanmasından çekinen Fransa, Katolik mezhebinden olmasına rağmen Protestan bloğuyla anlaşarak Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu’na (Almanya) karşı savaştı. Almanya-Fransa savaşına dönüşen 30 Yıl Savaşları Almanya’nın yenilgisiyle sona erdi. Savaş sonunda (1648) Westfalya Antlaşması yapıldı.

Otuz Yıl savaşlarında Almanya yenilmiş ve ülkedeki prensliklere mezhep özgürlüğü tanımıştı. 1618 ile 1648 yılları arasında yapılan ve Avrupa devletlerinin çoğunun katıldığı, temelde Protestan Katolik mücadelesi gibi görülse de  siyasi yönü  bulunan Kutsal Roma Germen İmparatorluğu'na bağlı kralların farklı taraflarda savaşması nedeniyle bir iç savaş niteliği taşıyan “Otuz Yıl Savaşları” sırasında Habsburglar Katoliklerin yanında yer almış, bu savaşlardan Avusturya büyük zarar görmüştür. 1679 yılında çıkan büyük Veba Salgını ve 1683 II. Osmanlı Kuşatması da ülkeyi olumsuz yönde etkilemiştir.  

Sivil mimarlık yapılarına örnek olarak Würzburg hükümdarlık konutu gösterilir. Dientzenhofer, Hildebrandt, Neumann ve Fransız Robert de Cotte ile Boffrand'ın ortaklaşa çalışmalarıyla gerçekleştirilen bu yapıtta, Versailles üslubu ile Germen ülkelerinde barok anlayışın bütün anlatımları birleştirilerek, bu üslupta seçmeciliğin en güzel örneklerini vermiştir

Bahçe cephesi Avlu cephesi Barok yapıların ceplerinde tanık olunan çabuk kavranamayan hareketli düzenlemeler, yapıların iç mekanlarında da görülür. Bohemyalı mimar Baltasar Neumann’ın Würzburg Piskoposluk Sarayı’nın tören merdivenleri bunun en karakteristik örneklerinden biridir. Dörtgen iç mekan iki yandan diyagonal olarak yükselen merdivenlerle tavan ise boılukta yüzen figürlerin oluşturduğu bir dekorla farkedilmez hale getirilmiştir.

Bohemyalı mimar Baltasar Neumann’ın Würzburg Piskoposluk Sarayı’nın tören merdivenleri bunun en karakteristik örneklerinden biridir. Dörtgen iç mekan iki yandan diyagonal olarak yükselen merdivenlerle tavan ise boşlukta yüzen figürlerin oluşturduğu bir dekorla fark edilmez hale getirilmiştir.

Barok, Almanya ve Avusturya’ya geç bir tarihte girmiş olmasına karşın, Johann Balthasar Neumann’ın Bavyera’da; Bamberg yakınlarında inşa ettiği On Dört Aziz Kilisesi (1743-1772) gibi kiliselerde en parıltılı ifadesini bulmuştur.

Barok un en ünlü mimarlarından Avusturya lı Fischer von Erlach Graz yakınında doğmuş, önceleri heykel, stük çalışmış, sonra da Roma ya gitmiş ve Carlo Fontana nın yanında mimarlık tahsili yapmıştır. Viyana ya gelip yerleştiğinde 1704 de saray mimarı olarak tayin edilmiştir. Almanya ve Hollanda da da geziler yapmış olan Fischer, mimari üzerine 1721 de yayınladığı bir de araştırma kitabı yazmıştır. F. von Erlach ın yaptığı ilk kilisede, Salzburg daki Drei Kilisesinde (1694-1702) Borromini nin, bilhassa Roma da Piazza Navona daki S. Agnese Kilisesinin tesiri görülür. Burada von Erlach içbükey cepheye karşılık dışbükey kubbeyi kullanmıştır.

Bu dönemde Avusturya’lı Fischer von Erlach (1656- 1723) ünlü Bu dönemde Avusturya’lı Fischer von Erlach (1656- 1723) ünlü. Versailles ile yarışacak bir saray projesi: Schönbrun Sarayı, ama gerçekleşememiş. Daha sade bir tasarım yapılmış. Schönbrun Sarayı’nın cephesi simetrik bir düzen göstermekle birlikte, yan kanatların kademeli olarak öne alınışı ile cepheye Rönesans saraylarında görülmeyen bir hareket ve derinlik kazandırılmıştır.

İlk plan,1688 İkinci plan,1693

Bahçe planı

Karlskirche, Viyana, 1716-1737 Fischer von Erlach ın en önemli tasarımlarının başında Viyana daki Karlskirche (1716-37) gelir. Ancak ölümünden sonra mimarın Oğlu tarafından tamamlanabilmiş olan bu kilise bazı taraflarıyla Roma daki S. Agnese Kilisesi ne benzer. Portikosu da Panteon ile yakınlık gösterir. Ayrıca cephenin iki yanına Roma daki Trajan sütununun birer varyasyonunu dikmiştir. Oğlu tamamlamış. Panteon cephesi gibi, Tarjan sütunu uygulaması?

Johann Lukas von Hildebrandt (1688-1745), Belvedere Sarayı ,1721, von Erlach’ın rakibi. Önce mütevazi aşağı Belvedere’yi inşa ediyor, ardından 1721’de Yukarı Belvedere, Habsburg hanedanından Prens Eugene sipariş eder.

1689-1703 Bronze, height 290 cm Schloss Charlottenburg, Berlin Alman heykelci Andreas Schlüter’in atlı anıtıdır. Bu yapıt, Berlin Krallık Sarayı’nın önüne konulmak için yapılan, ama şimdi Charlottenburg Sarayı’nda bulunan Büyük Elektör Anıtı’dır. 1689-1703 Bronze, height 290 cm Schloss Charlottenburg, Berlin

Rönesans sanatçıları Donatello atlı heykeli ile karışlaştırılırsa bazı önemli farklar gösterir. Hepsi de görkemli yapıtlardır ama Rönesans’ın statik anıtsallığı burada dinamik bir görünüme dönüşmüştür. Atın yeleleri ve elektörün bol giysileri rüzgarla uçuşmakta, daha canlı bir görünüm yaratmaktadır. Anıtın kaidesine de Rönesans’ın sade anlatımından farklı olarak hareketli figür grupları yerleştirilmiş, dinamik etki bir kat daha güçlendirilmiştir.

Georg Petel (1590/3- 1633), Ecce Homo, 1630-31

Petel, Rubens, 1633

Balthasar Permoser (1651- 1732), Geç Barok Alman heykeltıraş heykeli İtalya’da öğrenmiş.14 yıl İtalya dönemi sonrasında Salzburg, Berlin ve ardından yaşamını n sonuna kadar Dresden.   Prens Eugene’nin Ölümsüzleştirilmesi, 1718-21 Türkleri yendiği için yüceltilen prens, Nike, meleklerle oluşturulmuş heykel.

Balthasar Permoser, Marsyas (c Balthasar Permoser, Marsyas (c.1680) Metropolitan Museum of Art, New York

1700-10 Stone Zwinger, Dresden

Georg Raphael Donner Mirabell Sarayı merdivenleri, Salzburg

Egid Quirin Asam (1692-1750), Meryemin göğe Yükselişi, 1717-25 Marble and stucco Pilgrimage-church, Rohr, Bavaria

MENGS, Anton Raphael Şarkıcı Domenico Annibaldi 1750 Oil on canvas, 125 x 95 cm Pinacoteca di Brera, Milan

1755 sonrası, Winckelmann etkisinde, Parisin Yargısı, c 1755 sonrası, Winckelmann etkisinde, Parisin Yargısı, c. 1756 Oil on canvas, 226 x 296 cm The Hermitage, St. Petersburg

Johann Joachim Winckelman 1761-62 Oil on canvas, 64 x 49 cm Metropolitan Museum of Art, New York Johann Joachim Winckelmann 1774-76 Oil on panel, 67 x 53 cm The Hermitage, St. Petersburg

Şubat Kasım Joachim von Sandrart (1608-1688), Almanya’da daha çok Hollanda ve İtalya sanatı etkileri hissedilir. Kendine özgü Alman Barok resminden söz etmek pek mümkün değil.