Rivayetlerin Olasılığı Kuramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Hat Dengeleme.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
(Ravi Modelleri) Sunum 2 Doç. Dr. Halis AYDEMİR. Rivayet, bir aktarıcının kaynak ile muhatabı arasında oluşturduğu bilgi akışının yahut başka bir ifadeyle,
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
Tırmanma Oğlaklar için Davranışsal bir Gereksinim mi ? Türker Savaş, Cemil Tölü, Hande Işıl Akbağ, Baver Coşkun, İ. Yaman Yurtman Çanakkale Onsekiz Mart.
Program Tasarım Modelleri
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
(İsnad Modelleri) Sunum 4 Doç. Dr. Halis AYDEMİR.
(Ravi Güvenirlik Katsayısı) Sunum 1 Doç. Dr. Halis AYDEMİR.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ – KIYMETLİ EVRAK HUKUKU DERS NOTLARI Bu notlar her hafta işlenecek ders planını detaylı olarak göstermesi için hazırlanmış.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
NEICC QURAN Academy.
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
YAPI STATİĞİ II Düğüm Noktaları Hareketli Sistemlerde Açı Yöntemi
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
OYNAYARAK ÖĞRENİYORUM
FBE Lisansüstü Öğrenci Veri Analizi
KORELASYON VE DOGRUSAL REGRESYON
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
385 kişiye yapılan anket soruları aşağıdaki verilmiştir.
Tipik Performans Testlerinde Güvenirlik
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
Tezin Olası Bölümleri.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Stolon (Göbek Bağı) Ana sap ile yumru arasında, yumruya yapraklarda asimile edilen besin maddelerini taşıyan organdır. Görünüşü sapa benzer. Stolonlar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
GÖVDE ANALİZİ Bir ağacın fidan aşamasından kesim aşamasına kadar geçen süre içerisinde büyüme öğelerinde (çap, boy, göğüs yüzeyi ve hacim) meydana gelen.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

Rivayetlerin Olasılığı Kuramı (Ravi Karakteristiğini Belirlemede Yeni Tanımlar) Sunum 3 Doç. Dr. Halis AYDEMİR

Rivayetin Tanımı Rivayet, bir aktarıcının kaynak ile muhatabı arasında oluşturduğu bilgi akışının yahut başka bir ifadeyle, bir taraftan aldığı haberi diğer tarafa intikal ettirmesinin bir yöntemidir.

N Rivayet Adedi Bir ravinin gerçekleştirdiği toplam senetli rivayet sayısı.

 Güvenirlik Katsayısı Bir ravinin, rivayetlerinde akranları tarafından ne denli doğrulandığını ifade eden ortalama bir değer.

P Güç Bir ravinin güvenirlik katsayısı ile rivayet adedini, birlikte ifade eden kombine bir kavram.

Ravi Modeli Bir ravinin, rivayeti elde etme ve tevdi etme keyfiyetini yansıtan kategorik bir tanımlama.

Tarihi Şahsiyet Bir ravinin, tarihi kişiliğinin ne denli muhtemel/sabit olduğunu gösteren sayısal bir değer.

Hoca Profili Bir ravinin, hocalarıyla olan münasebetinin yandan görünümü.

Ortalama Rivayet Sayısı Hoca Başına Düşen Ortalama Rivayet Sayısı Bir ravinin toplam rivayet adedinin, hocalarının sayısına orandır.

Hadis Başına Düşen Ortalama Hoca Sayısı Bir ravinin, hocalarından yaptığı toplam rivayet adedinin, hadis sayısına oranıdır.

Etkin Hoca Sayısı Bir ravinin, kendilerinden ağırlıklı olarak rivayette bulunduğu hocalarının sayısı.

Nâfi‘ Mevla İbn Ömer’in Hoca Profili

Normal Hoca Sayısı Bir ravinin, kendilerinden ortalamanın üzerinde rivayette bulunduğu hocalarının sayısı.

Pasif Hoca Sayısı Bir ravinin, kendilerinden ortalamanın altında rivayette bulunduğu hocalarının sayısı.

Öğrenci Profili Bir ravinin, öğrencileriyle olan münasebetinin yandan görünümü.

Ortalama Rivayet Sayısı Öğrenci Başına Düşen Ortalama Rivayet Sayısı Bir ravinin toplam rivayet adedinin öğrencilerinin sayısına orandır.

Ortalama Öğrenci Sayısı Hadis Başına Düşen Ortalama Öğrenci Sayısı Bir raviden, öğrencilerinin yaptığı toplam rivayet adedinin hadis sayısına oranıdır.

Etkin Öğrenci Sayısı Bir raviden ağırlıklı olarak rivayette bulunan öğrencilerin sayısı.

Nâfi‘ Mevla İbn Ömer’in Öğrenci Profili

Normal Öğrenci Sayısı Bir raviden ortalamanın üzerinde rivayette bulunan öğrencilerin sayısı.

Pasif Öğrenci Sayısı Bir raviden ortalamanın altında rivayette bulunan öğrencilerin sayısı.

Akranları Tarafından En Çok Desteklenen Öğrenciler Bir ravinin öğrencilerinin, gerçekleştirdikleri rivayetlerde akranlarından gördükleri destek dikkate alınarak yapılan sıralama.