Neden sevilmez.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Bilginin Organizasyonu
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Nazlı ÖZTÜRK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Geçerlik ve Kullanışlılık
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Sunum transkripti:

neden sevilmez

Ön yargı Matematiğe önyargısı olan kişiler,sayısal veriler içeren herhangi bir problemle karşılaştıklarında;ilk olarak,sorunun zor olduğu,karışık olduğu ya da " Ben sayısal sorularını yapamıyorum." şeklindeki benzer düşüncelere kapılmaktadırlar. Einstein:Önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zordur. Bunun en önemli sebeplerinden birisi matematiğe karşı gelişmiş olan toplumsal önyargıdır. Toplum da gelişen bu önyargı daha ilköğretimin başlarından itibaren öğrencilerin karşısına çıkmaktadır. Böyle bir ortamda gelişimini tamamlayama çalışan bir çocuk elbette toplumda var olan bu yargıdan etkilenecektir. Bu etki bireyi önemli ölçüde etkileyecek ve daha sonraki yıllarda karşısına büyük zorluklar olarak yansıyacaktır.

ÖĞRETMEN Öğrenci anketlerinde öncelikle dikkati çeken olumlu öğretmen davranışlarının matematik derslerini sevdirmeye katkısıdır. Bazı öğrenciler bu sevginin tüm eğitim yaşantılarını olumlu etkilediğini belirtmektedirler. Matematikte özel ilgiye ihtiyaç duyan çocuklar öğretmenden ilgi gördüğünde dersi sevmeye başlamakta, özgüven kazanmaktadırlar. Etkinliklere tüm öğrencilerin aktif katılımını sağlayan, öğretirken eğlendiren, düşündüren,tatlı bir yarışa sokan öğretmen bu dersi sevdirmekte, öğretmeni sevme de dersin sevilme nedeni olabilmektedir.Sevilen öğretmene mahcup olmamak,aldığı notu düşürmemeye çalışmakta başarıyı arttırmaktadır.

Öğretmenin esprili olması,tüm öğrencilerle ilgilenmesi,matematiği olduğundan fazla zorlaştırmadan somut örnekler vererek işlemesi,ders arasında küçük sohbetleri yapması derse ilgiyi arttırmaktadır.  Olumsuz örneklerin herkesin yaşadığı yada duyduğu öykülere benzediği görülmektedir. Olumsuz örnekler bir şekilde olumluya dönüştüğünde başarı artmakta bazıları ise unutulmaz bir iz bırakmaktadır.

zordur Matematik bir kerede anlaşılmayan bir ders olduğu için sürekli çalışma gerektirir. Müfredatın uzun ve sıkıcı olması, Bir konunun diğeriyle bağlantılı olması, Konuya başlarken öğretmenin konunun zor olduğunu söylemesi de matematiğin sevimsiz görünmesinde etkilidir.

karmaşık Matematiğin ilerleyen seviyelerinde rakamlara harflerin, sembollerin eşlik etmesi karmaşık bir hal alır.

KORKU Matematikte başarılı olamamak Aileden baskı görmek Not korkusuyla konuya yaklaşmak

MATEMATİK HATALARI Buna üslü sayıları örnek verebiliriz çünkü en çok hata bunlarda yapılır. Üslü sayılarda diyelim 5'in karesi dendğinde 5.2=10 diye cevap bulanlar var.Ama üslü sayılarda üste verilen sayının miktarı kadar sayı çarpılır yani 5'in karesi 25tir (5.5=25)

İşaret hataları (-25)-(-12)=-25-12=-37 (+25)-(+12)=+25+12=+37 (-25)-(-12)=-25-12=-37    (+25)-(+12)=+25+12=+37 (+2)-(+4)=+2+4=+6 (-18)-(-58)=-18-58=-76

İŞLEM HATALARI Toplama, çıkarma, çarpma, bölme hataları. İşlemın kuralına ve formülüne uymama hatası. Soruyu okumadan işlem yapma. İşlem bilmeyerek işlem yapma.

ZEYNEP ÖZTÜRK 133 12\B