EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
EMPATİ NEDİR?.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Gündem Oluşturma Kuramı
BİRLİKTE YAŞAMA VE KARDEŞLİK
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
SEMPATİ.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EMPATİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
DİĞERGAMLIK AYŞEGÜL ŞULE KARAR.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
EMPATİ.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Hollandada yaşayan Türk eşcinselleri
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EMPATİK İLETİŞİM.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Zihinsel duygusal ve sosyal sağlık. Zihinsel duygusal ve sosyal sağlığın ergen bireyler açısından önemi Sağlıklı bir yaşam için zihinsel,duygusal,sosyal.
Sunum transkripti:

EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması empatik iletişimin ön şartı olarak kabul edilir. Karşıdakinin içerisinde bulunduğu şartlar dikkate alınmadan gönderilen mesajlar muhatapta beklenen etkiyi göstermez dolayısı ile de sorunun çözümü noktasında mesafe kat edilemez.

Empatik iletişim ile kişi içsel bir bakış açısı kazanır. Aldığı mesajı önce kendi içerisinde objektif bir değerlendirmeye tabi tutar ve vereceği cevap karşısındakine çare olacak şekilde kodlanır. Cüceloğlu içselleştirmeyi :“İletişim durumlarında karşıdakinin gösterdiği sosyal dış dünyayı görürüz; oysa o yüzün ardında başka bir öznel iç dünya vardır ve mesajın gerçek anlamı bu iç dünyada oluşur.” demektedir.

Burada aynı zamanda toplumsala açılma, ötekilerin varlığını kavrama ve oradan işbirliği ve yardımlaşmaya bir pencere açmak gerektiğine dair fikir geliştirme duygusu da oluşur. Kendimizi tanımamız ve bilmemiz, aynı zamanda başkalarını da tanımak ve bilmektir. Kendi içsel ve dışsal dünyamızı kavradığımız ölçüde başka dünyaları da kavrayabileceğimize dair duygular, kişiye empati yeteneği kazandırır.

Bu yetenek iletişim ile birleşir ve işbirliği halinde yürürse kişiler dünyalarını birbirlerine açar ve adil, iyi niyetli bir zeminde buluşarak sorunlarına çözüm bulmanın temelini atarlar. Yakın ve samimi ilişkiler empatinin gücü ile gelişir ve olgunlaşır.

Empatik İletişimin Amacı Empatik iletişimde amaç karşımızdaki muhatabı, grup içerisinde isek üyeleri, organizasyon bünyesinde isek yöneten ve yönetilenleri, toplumda tüm toplum üyelerini vs. anlamaya çalışmak, onları halleriyle hemhal olmak, adaletten ayrılmadan mutlu bir hayat sürdürmektir. İletişim kalitesinin artması empati kabiliyetinin düzeyi ile doğru orantılıdır.

Benmerkezci, kendini düşünen birey, çevresine duyarsız, onlarla sağlıklı iletişim kuramayan, dolayısıyla da karşısındakileri anlayamayan ve kendisi de başkaları tarafından anlaşılmayan bireydir.

Empati üç aşamadan gerçekleşir 1. Aşama Aktif Dinleme 2. Aşama Köprü Kurma 3. Aşama Sempati

Birinci aşamada kendimizi empatiyi yaşarken buluruz ancak gerçekleştikten sonra onun empati olduğunu anlarız. Bu aktif dinleme aşamasıdır; dinleme anlamayı da içerisine alacak şekilde gerçekleşir. İkincisi; birden bire ‘köprü kurduğumuzu’ hissederiz ki bu anlayış farkında olmanın artmasını da içeren, düşünmekten hissetmeye doğru duygusal bir değişimdir. Üçüncüsü; ‘kendimizi geri çekeriz’ ve diğer kişi ile az önce paylaşılan yaşantıyla ilgili olarak sempati içinde yan yana dururuz.