Duyuşsal Alan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
BEBEKLER Giriş.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Temel Kavramlar ve İlkeler
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
DUYUŞSAL ALAN Yıldız AYDINÖZ Merve KILAVUZ Ümmühan KAYA Serra ARSLAN
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirme ve Öğretim
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Üç Alanda Değerlendirme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
ÖĞRENME ÖĞRENME VE NİTELİĞİ ÖĞRENME ÇEŞİTLERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Duyuşsal Alan

Duyuşsal Alan Duyuşsal alan, öğrenilmiş duyguların kodlandığı, yani bireyin ilgililerini, tutumlarını, akademik özgüvenini, güdü düzeylerini kısaca bireyin duyuşsal özellik ve eğilimlerini kapsayan hedeflerdır. Örneğin, yurt sevgisi, insanlığı sevme, sayma, düşüncelere karşı hoşgörülü olma, çevreyi, araç-gereci temiz tutma, zamanı etkili kullanma gibi etkinlikler duyuşsal alanı oluşturur. Okul öğrenmelerinde bu alanın önemli bir yeri vardır. Duyuşsal özellikler bilişsel özellikler gibi doğrudan gözlenemezler.

Duyuşsal Alanın Basamakları Tepkide Bulunma Değer Verme Alma Kişilik Haline Getirme Örgütleme

Alma Öğrenciye kazandırmak istediğimiz duyuşsal özellik hangi nesne, varlık vb.’e karşı geliştirilecekse onun farkına varılmasını kapsar. Tepkide Bulunma Öğrenci öğretmek istediğimiz duyuşsal özelliğe karşı ilgi duymaya başlar.

Değer Verme Birey kazanılması Hedeflanan duyuşsal özellik öğesi ile ilgili toplumun değerlerini benimser. Örgütleme Bir değer sistemi oluşturulması söz konusudur. Öğrenilmesi Hedeflanan duyuşsal özellikle ilgili kendi değer sistemini oluşturmayı kapsar. Birey toplumun değerlerini kendi değer sistemi durumunu getirir.

Kişilik Haline Getirme Öğrenilmesi Hedeflanan duyuşsal özelliğin kişiliğin bir özelliği durumuna getirilmesini kapsar.

Hedef: Her türlü eleştiriye açık olabilme. Hedef: Tüm canlıları seven bir kişiliğe sahip oluş. Hedef: Eğitim ve öğretimin kurallarına uymaya razı oluş. Hedef: Öğrenmekte olduğu yabancı dili kullanmaya özen gösteriş. Hedef: Sanat eserlerine ilgi duyabilme.

Devimsel Alan

Örneğin, otomobil kullanma. Devimsel Alan Öğrenilmiş becerilerin kodlandığı alandır. Kişi kaslarını, vücut organlarından birini ya da birkaçını veya tümünü kullanarak bazı davranışlar ortaya koyabilir. Bu tür davranışlar doğuştan şifrelenmiş, geçici ya da öğrenilmiş olabilir. Devinimsel alanın kapsamına öğrenilmiş beceriler girer. Birey devimsel alanla ilgili bir davranışı öğrenirken, önce o davranışı gözler, daha sonra o davranışı tekrarlamaya çalışır ve daha sonra beceri haline getirebilir. Bu becerileri yeni durumlara uydurabilir ve en sonunda bu becerileri kullanarak yeni ürünler ortaya koyabilir. Örneğin, otomobil kullanma.

Hedef: Damardan kanı kurallara uygun alabilme Hedef: Çalışmalarında pastel boyayı kullanabilme. Hedef: Kurallarına uygun olarak öne ve geriye taklalar atabilme. .

Yaratma Uyum Beceri Haline Getirme Mekanikleşme Kurulma Kılavuzla Algılama Mekanikleşme Kurulma Beceri Haline Getirme Yaratma Kılavuzla Yapma Devimsel Alanın Basmakları

Algılama Kazanılması Hedeflanan davranışın nasıl bir davranış olduğu öğrenen kişi tarafından görülür, tanınır ve anlaşılır. Kurulma Öğrenilecek hareketin gösterilmeye ya da yapılmaya hazır duruma gelmesi. Kurulma üç biçimde gerçekleşir. Zihinsel kurulma : Bireyin hareketle ilgili bilgi sahibi olması. Bedensel Kurulma: Hareketi yapmaya hazır olma. Duygusal Kurulma: Hareketi yapmaya istekli olma.

Kılavuzla Yapma Mekanikleşme Beceri Haline Getirme Bireyin öğrenilecek hareketi öğretmene ya da bir modele bakarak yapması, onu taklit etmesidir. Mekanikleşme Bireyin bir hareketi kendiliğinden (bir modele bakmaksızın) yapmasıdır. Beceri Haline Getirme Bireyin hareketi otomatik olarak yapabilir duruma gelmesidir. (Hiç düşünmeden yapar)

Duruma Uyma Öğrenilen bir hareketin başka yeni durumlarda gösterilmesidir. Yaratma Öğrenilen davranış ya da hareketle ilgili yeni bir yöntem, teknik ya da herhangi bir şey ortaya koymadır.