Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Advertisements

ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
STRES YÖNETİMİ.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE ÖFKE YÖNETİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
YÖNETİMİN İŞLEVLERİ- KARAR ALMA
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
Öfke Yönetimi.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Mehmet YAYLACI EĞİTİM GÖREVLİSİ OKUL MÜDÜRÜ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
Stres ve Stres Yönetimi
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
DUYGULARIMIZ VE BİZ.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
Hekim-Hasta İletişimi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÇORUM İSTİKLAL İLKOKULU ÇORUM İSTİKLAL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ETKİLİ İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ve ÇÖZME BECERİLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
SINIF YÖNETİMİ.
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Anne Baba Tutumları.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
Şirket Adı İş planı sunusu.
ETKİLİ BİR ÖĞRENME- ÖĞRETME SÜRECİ ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
STRES YÖNETİMİ.
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
YÖNETİMİ ÇATIŞMA Öğr. Gör. Dr. Selin ÇAVUŞOĞLU
Sunum transkripti:

Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD. ÇATIŞMA YÖNETİMİ Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.

ÇATIŞMA K a m p a n y a U z l a ş m a z l ı k A n l a ş m a z l ı k Y a s a l ç e k i ş m e Ş i d d e t - k ş a v g a B a s i t f a r k l ı l ı k ÇATIŞMA

ÇATIŞMANIN SUÇLUSU KİM? 06.08.2018 ÇATIŞMANIN SUÇLUSU KİM? Problem kimin kontrolünde? Karşı tarafın payı nedir? Benim payım/ yapabileceklerim nelerdir?

Çatışma Döngüsü

ÇATIŞMAYI ÖNCEDEN HİSSEDEBİLİRSİNİZ Etkili bir biçimde feedback sağlayabilirsiniz. Astlarınızdan feedback almaya zaman ayırabilirsiniz. Sizin veya astlarınızın hangi eylemlerinin çatışmaya neden olduğunu sorgulayabilirsiniz. Üstleriniz ve astlarınızla düzenli olarak görüşerek beklentileri, öncelikleri ve acil olanları belirleyebilirsiniz. Performansı sürekli olarak değerlendirebilirsiniz.

Aşağıdaki semptomlara dikkat ediniz; ÇATIŞMA GELİYORUM DER ! İletişimde isteksizlik göstermek. Görünürde hiçbir neden olmadığı halde kızmak. Verimliliğin sürekli olarak düşmesi. Moral bozukluğu. Hastalık gerekçesiyle işe gelmeme, rapor alma olaylarında artış. İş kazalarının ve hataların artması. Görüş ayrılıkları olduğunda bağırıp çağırmaya başlamak, kapıyı çarpmak ...

Eğer astlar bir bilgiyi paylaşıyor, ama karşılığında üstlerden aynı paylaşımı ve yeterli açıklamayı bulamıyorlarsa; Üstlerine güvenmeyebilirler, Açık iletişimden çekinebilirler, Daha az risk alırlar, Kendi gelecekleri konusunda belirsizlikler yaşayabilirler, ve Kendilerine güvenlerini kaybedebilirler.

NİÇİN KIZIYORUM? NELERE KIZIYORUM? KIZMA GEREKÇELERİM BAŞKALARINA GÖRE DE HAKLI GÖRÜLEBİLİR Mİ?

KIZGINLIK NEDENLERİ Haksız engelleme Düşünme biçimimizin çarpıklığı: Abartma Etiketleme Zorunluluk yükleme Zihin okuma

KIZGINLIĞIN YÖNETİMİ Kızgınlığın farkına varılması. Kızgınlık uyarımının anında kontrol edilmesi. Alternatif varsayımların belirlenmesi. Kızgınlığın nedeninin tanılanması. Bireyin kendini güçlendirmesi. Kızgınlığın yapıcı bir biçimde ifade edilmesi

Kızgınlığı ifade ederken nelere dikkat etmeliyiz ? Varsayımları gözden geçirmek Açık ve net olmak Tutarlı olmak Kızgınlığın sorumluluğunu kabul etmek Karşı tarafı kızdırmaktan kaçınmak Düşüncesizce davranmaktan kaçınmak Haklılık ve üstünlük duygusuna kapılmamak Duyarlı olmak İfadeleri kızgınlığı boşaltmak için kullanmak Pozitif duyguları ifade etmek Çözümü ve başarıyı birlikte kutlamak

Çatışma Yönetimi Stratejileri

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 1. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 1. AŞAMA Kızgınlığınızı kontrol altına alın. Taraflar sağlıklı düşünemeyecek kadar kızgın ise ve duygularını kontrol edemiyorsa uzlaşma sağlanamaz.

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 2. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 2. AŞAMA Karşı tarafa yaklaşmadan önce bir kez daha düşünün! Çatışma tarafları nasıl etkilemektedir? Çatışmada taraflar için çıkarlar ve değerler nelerdir? Taraflardan her birinin diğerine ilişkin önyargıları ve varsayımları nelerdir? Söz konusu çatışmayı yönetmede ya da çözümlemede en iyi yaklaşım nedir? İşbirliği yapılacaksa, bunu başlatmak için en uygun yer ve zaman nedir?

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 3. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 3. AŞAMA Olumlu bir hava oluşturun. Karşı tarafı uzlaşmaya-konuşmaya davet edin. İyi niyetli olduğunuzu gösterin. Karşı tarafı dikkate aldığınızı ve önem verdiğinizi gösterin.

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 4. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 4. AŞAMA Temel kurallara dikkat edin. Karşı tarafı dikkatle dinleyin ve sözünü kesmeyin. Durumu iyileştirmek için çalışın. Sakinliğinizi koruyun.

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 5. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 5. AŞAMA Problemi tartışarak tanımlayın. Taraf için önemli olan hususları ortaya koyun ve duyguları paylaşın. Etkili konuşma ve dinleme tekniklerini kullanın. İhtiyaçları ve çıkarları belirleyin. Gerekiyorsa değerleri, varsayımları ve kaygıları paylaşın. Ortaya çıkan yeni algı ve anlayışı gözden geçirin.

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 6. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 6. AŞAMA Olası çözümler için beyin fırtınası yapın. Tarafların ihtiyaç ve çıkarlarının tatmin olabilmesi için düşünceleri açıkça ortaya koymak. Bu aşamada henüz düşünceleri eleştirmemek ve yargılamamak. Düşüncelere açık olmak. "Sen" yerine "biz", kullanmaya özen göstermek.

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 7. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 7. AŞAMA Olası çözümleri değerlendirin ve uygun çözümleri belirleyin. Çözümler şu nitelikleri taşımalıdır: Her iki taraf için de kabul edilebilir, Gerçekçi ve gerçekleştirilebilir, Belirgin ve Dengeli olmalıdır. Çözümler her iki taraf için de önemli ana hususları içermelidir.

ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 8. AŞAMA 06.08.2018 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 8. AŞAMA Çözümlerin işlerliğini izleyin. Belirli bir süre sonra çözümlerin işleyip işlemediğini kontrol etmek. İşlemiyorsa, yukarıdaki basamakları tekrarlayarak çözümleri yeniden gözden geçirmek.