EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
3D DEFTER VE SES.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
NOT TUTMA.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI

GİRİŞ Öğretici ya da öğretmen, eğitimini yapacağı konunun hedeflerine ulaşmış yani o konuyla ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıkları daha önceden kazanmış olan kişidir. İYİ BİR ÖĞRETİM YAPILABİLMESİ İÇİN, ÖĞRETİCİNİN BU BİLGİ, BECERİ VE ALIŞ-KANLIKLARINI İLETİŞİM YOLUYLA ÖĞREN- CİLERİNE AKTARABİLMESİ GEREKİR

Biliyor muydunuz ??? Yapılan bir araştırmaya göre öğrenciler; *Okuduklarının 10% unu; *İşittiklerinin 26% sını; *Gördüklerinin 30% unu; *Görüp işittiklerinin %50 sini; *Söylediklerinin 70% ini; *Yaptıkları şey konusunda söylediklerinin 90% ını akıllarında…………….

İletişim sürecinde öğretici eğitimini yapacağı konuyla ilgili bilgi beceri ve alışkanlıkları önce ya gerçek eşya ve olaylar ya da bunların yerini tutan model, hareket, ses, resim, yazı ve işaretler gibi sembollerden yapılmış mesaj haline getirir.

Sonra da bunları bir takım iletici araç ve yöntemlerden oluşmuş bir kanalla öğrencilerine göndererek onların konuyla ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazanmasını sağlar. Seçeceği yöntem ve kullanacağı araçlar ne kadar çok duyu organla hitap eder ve konuya uygun olursa iletişim ve öğrenme o derece güçlü ve kalıcı, olacaktır.

ETKİLİ ÖĞRENME "Galiba sınavdan kötü not alacağım, ben niye başarısız oluyorum?" Her gün binlerce çocuğun kafasını kurcalayan bu soru belki de etkili öğrenme yöntemleriyle çözülebilecek basit bir sorundan öte olmayabiliyor. Son yollarda uzmanların üzerine basa basa tekrarladıkları bir bulgu var: Öğrenme tipleri bireyden bireye farklılaşıyor ve her öğrenme tipine ilişkin etkili öğretme biçimleri de buna paralel olarak değişim gösteriyor.

ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ İŞLEME TERCİHİNE GÖRE ÇEŞİTLERİ

AKTİF ÖĞRENCİ Bilgiyi, fikirlerini diğerleriyle paylaşıp tartışmalara katılarak ya da uygulamalar yaparak öğreniyor. Grup çalışmalarına yatkın. Not alarak ders dinlemeyi sevmiyor

DÜŞÜNSEL ÖĞRENCİ Öncelikle bilgi üzerine tek başına sessizce düşünmeyi tercih ediyor. Yalnız çalışmayı tercih ediyor. Aktif öğrencilere nazaran daha iyi not tutuyor.

DUYUMSAL ÖĞRENCİ Kanıtlanmış gerçeklikleri öğrenme eğiliminde oluyor. Soruları iyi çalışan yöntemler üzerinden çözmeyi seviyor ve beklenmedik sorulardan hoşlanmıyor. Ayrıntılar konusunda sabırlı ve laboratuar çalışmalarını seviyor. Uygulama yapma eğiliminde ve dikkatli. Gerçek dünyayla ilişkili olmayan derslerden hoşlanmıyor.

SEZGİSEL ÖĞRENCİ Farklı olasılık ya da ilişkileri keşfetme eğiliminde oluyor. Tekrarları sevmiyor, yeni şeylerin peşinden gidiyor. Sınıfta tartışılmamış materyaller üzerinden test edilmekten çekinmiyor. Yeni kavramları kapmakta başarılı ve matematiksel formüllerle sıkıntı yaşamıyor. Hızlı çalışmayı seviyor Fazla ezber ve alışıldık hesaplar gerektiren derslerden hoşlanmıyor.

GÖRSEL ÖĞRENCİ Resim, diyagram, grafik ve ifadeleri tercih ediyor.

SÖZEL ÖĞRENCİ Yazılı ve sözlü tanımlamalar ila gösteri sunumlarını tercih ediyor.

EĞİTİM ARAÇLARI 1-Gerçek Araçlar İNSAN 2- MODEL VEYA MAKETLER 3- Yazılı Araçlar *Kitap, dergi, mecmua *Teknik resimler *Ögretim yaprakları *Ögretim levhaları

EĞİTİM ARAÇLARI 4- Projeksiyon araçları, 5-Kulağa hitap eden eğitim araçları (sesli cihazlar) 6-Göze hitap eden eğitim araçları (televizyon,video,vcd….) 7- Diğer eğitim araçları (tahtalar,afiş, şema,grafik…..)