Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
DİYARBAKIR 2008.
DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
HAZIRLAYAN : YASEMİN BAYKARA PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
Öğretmen Merkezli Egitim
F İ NLAND İ YA EG İ T İ M S İ STEM İ Dünyanın en iyi eğitim sistemlerinden birine sahip Finlandiya’da özel okul yok, öğrenciler günde 4 saat ders yapıyor,
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Öğretimin Uyarlanması
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, Uygun ortamda, Belli bir plan dahilinde,
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Tezin Olası Bölümleri.
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN

EĞİTİM VE ÖĞRETİM İ N S A N I N MESLEĞİNİ, ÖZEL HAYATINI AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI TOPLUMDAKİ YERİNİ BELİRLER.

EĞİTİM - ÖĞRETİM SÜRECİNDE BELİRLENEN B A Ş A R I EĞİTİM - ÖĞRETİM SÜRECİNDE BELİRLENEN AMAÇLARA, ZORLUKLARA RAĞMEN ULAŞMAKTIR.

Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir? “BİR AMACA SAHİP OLMAKTIR”.

Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgardan fayda gelmez BAŞARININ PROGRAMI Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgardan fayda gelmez

BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR ! ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR

DERSTE YAPILMASI GEREKENLER Etkin dinleme Derste anlaşılmayan konu, dersten sonra da soğuk gelecek, çalışılmayacak, bu şekilde konular birikecek, önünüzde büyük bir yığın olacaktır. Not tutma Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? . Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Üst üste sayısal ders ya da üst üste sözel dersler konmamalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına sonrasında da soru çözmeye ayrılmalıdır.

Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.

NASIL BİR ORTAMDA DERS ÇALIŞILIR? Çalışmayı engelleyen, zihnin dağılmasına yol açan içten ve dıştan kaynaklanan sebepleri olabildiğince yok etmek gerekir.

ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN televizyon ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON BİLGİSAYAR MÜZİK DİNLEMEK

En yaygın olan yanlış ders çalışma alışkanlıkları ise şu biçimlerde göze çarpmaktadır; 1. Amaçsız çalışma 2. Plansız ve programsız çalışma 3. Evin değişik yerlerinde çalışma 4. Yatarak, uzanarak çalışma 5. TV karşısında ya da sesli ve sözlü müzikle çalışma 6. Kaynaklardan yararlanmama 7. Derslerden korkma, anlayamadığı dersi bırakma 8. Derslerle ilgili önyargılar Eğer bir öğrenci yukarıdaki alışkanlıklara sahipse büyük ölçüde yanlış ders çalışma alışkanlıklarına sahip demektir.

Verimli Ders Çalışma Yöntemleri AMAÇ BELİRLEYİN PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞIN BELLİ BİR ÇALIŞMA ODASI YA DA KÖŞESİ BELİRLEYİN MASA BAŞINDA OTURARAK ÇALIŞIN DERSİ EZBERLEMEDEN ÖĞRENMEYE ÇALIŞIN ZORLANDIĞINIZ DERSİ BİR KENARA BIRAKMAYIN ÇEŞİTLİ KAYNAKLARDAN YARARLANIN ÇALIŞMANIZI DEĞERLENDİRİN KENDİNİZİ ÇALIŞMAYA ZORLAYIN

BUNLARI UNUTMAYIN! Derse hazırlıklı gelinmelidir. Konu ders ortamında öğretmenden dinlenilerek öğrenilmelidir. Öğretmen dinlenilirken aynı zamanda not alınmalıdır. Derse katılım yapılmalıdır. Tekrar yapılmalıdır.

Diğer Kaynaklardan Yararlanınız

Başarılı olabilmek için önemli olan çok çalışmak değil, verimli ve düzenli çalışmaktır.

BAŞARILAR 