Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
EĞİTİM VE ÖĞRETİM İ N S A N I N MESLEĞİNİ, ÖZEL HAYATINI AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI TOPLUMDAKİ YERİNİ BELİRLER.
EĞİTİM - ÖĞRETİM SÜRECİNDE BELİRLENEN B A Ş A R I EĞİTİM - ÖĞRETİM SÜRECİNDE BELİRLENEN AMAÇLARA, ZORLUKLARA RAĞMEN ULAŞMAKTIR.
Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir? “BİR AMACA SAHİP OLMAKTIR”.
Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgardan fayda gelmez BAŞARININ PROGRAMI Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgardan fayda gelmez
BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR ! ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR
DERSTE YAPILMASI GEREKENLER Etkin dinleme Derste anlaşılmayan konu, dersten sonra da soğuk gelecek, çalışılmayacak, bu şekilde konular birikecek, önünüzde büyük bir yığın olacaktır. Not tutma Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.
İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? . Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Üst üste sayısal ders ya da üst üste sözel dersler konmamalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına sonrasında da soru çözmeye ayrılmalıdır.
Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.
NASIL BİR ORTAMDA DERS ÇALIŞILIR? Çalışmayı engelleyen, zihnin dağılmasına yol açan içten ve dıştan kaynaklanan sebepleri olabildiğince yok etmek gerekir.
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN televizyon ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON BİLGİSAYAR MÜZİK DİNLEMEK
En yaygın olan yanlış ders çalışma alışkanlıkları ise şu biçimlerde göze çarpmaktadır; 1. Amaçsız çalışma 2. Plansız ve programsız çalışma 3. Evin değişik yerlerinde çalışma 4. Yatarak, uzanarak çalışma 5. TV karşısında ya da sesli ve sözlü müzikle çalışma 6. Kaynaklardan yararlanmama 7. Derslerden korkma, anlayamadığı dersi bırakma 8. Derslerle ilgili önyargılar Eğer bir öğrenci yukarıdaki alışkanlıklara sahipse büyük ölçüde yanlış ders çalışma alışkanlıklarına sahip demektir.
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri AMAÇ BELİRLEYİN PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞIN BELLİ BİR ÇALIŞMA ODASI YA DA KÖŞESİ BELİRLEYİN MASA BAŞINDA OTURARAK ÇALIŞIN DERSİ EZBERLEMEDEN ÖĞRENMEYE ÇALIŞIN ZORLANDIĞINIZ DERSİ BİR KENARA BIRAKMAYIN ÇEŞİTLİ KAYNAKLARDAN YARARLANIN ÇALIŞMANIZI DEĞERLENDİRİN KENDİNİZİ ÇALIŞMAYA ZORLAYIN
BUNLARI UNUTMAYIN! Derse hazırlıklı gelinmelidir. Konu ders ortamında öğretmenden dinlenilerek öğrenilmelidir. Öğretmen dinlenilirken aynı zamanda not alınmalıdır. Derse katılım yapılmalıdır. Tekrar yapılmalıdır.
Diğer Kaynaklardan Yararlanınız
Başarılı olabilmek için önemli olan çok çalışmak değil, verimli ve düzenli çalışmaktır.
BAŞARILAR