Fen Bilimleri Enstitüsü Kuruluşundan Bugüne Fen Bilimleri Enstitüsü ve Stratejik Plan (2014-2017)
MİSYONUMUZ
Misyonumuz Lisansüstü eğitim programlarının geliştirilmesi Ülkemiz ve evrensel bilime katkı yapan araştırıcı ve uzman potansiyelini arttırmak Öğrenci seçimi ve eğitimi konularında mükemmeliyetin yaygınlaşmasını teşvik etmek Öğrencilere, idari personele, öğretim üyelerine, diğer birimlere ve ilgili kişilere hızlı, nitelikli hizmet sunmak, kendilerini doğru bilgilendirmek ve doğru yönlendirmek.
VİZYONUMUZ
Vizyonumuz Yurt içi ve dışında gelişmiş üniversitelerdeki lisansüstü programlara entegre olabilen, disiplinlerarası sinerji yaratabilen Bilgi toplumları arasında yer alabilecek, yenilikçi, yaratıcı insan gücü potansiyelini arttırmayı hedefleyen bir kurum olmaktır.
DEĞERLERİMİZ
Değerlerimiz Üniversitemiz ortak değerleri İşbirliği, dayanışma ve paylaşma Mükemmeli aramak Duyarlılık ve çevreye saygı Fırsat eşitliği İnsan hakları Güvenilir olmak Yapıcı olmak İfade özgürlüğü Hukukun üstünlüğü Katılımcı yönetim anlayışı ve bilginin paylaşımı
KURULUŞ VE GENEL BİLGİLER
Kuruluş ve Genel Bilgiler Fen Bilimleri Enstitüsü 3837 Sayılı Kanunla Adnan Menderes Üniversitesinin kurulması ile birlikte yapılanması öngörülmüştür. 1994-1995 eğitim-öğretim yılında faaliyete başlamıştır. Enstitümüzde 18 Anabilim Dalında toplam 44 Programda eğitim-öğretim verilmektedir. Enstitümüzün idari kadrosunda Müdür, iki Müdür Yardımcısı, Enstitü Sekreteri, dört memur vardır. Enstitü Müdürlüğü Aydın Menderes Derslikler binasında faaliyetini sürdürmektedir.
ENSTİTÜ ORGANİZASYON ŞEMASI
ENSTİTÜ MÜDÜR YARDIMCISI PROF. DR. YÜCEL KOCA PROF. DR. AYDIN ÜNAY ENSTİTÜ YÖNETİM KURULU PROF. DR. AYDIN ÜNAY PROF. DR. YÜCEL KOCA DOÇ. DR. PINAR DEMİRCİOĞLU PROF. DR. GONCA GÜNGÖROĞLU PROF. DR. ATAKAN KOÇ PROF. DR. İSMAİL BÖĞREKCİ AYFER ERDEN (RAPORTÖR) ENSTİTÜ KURULU PROF. DR. AYDIN ÜNAY PROF. DR. YÜCEL KOCA DOÇ. DR. PINAR DEMİRCİOĞLU PROF. DR. GONCA GÜNVER DALKILIÇ PROF. DR. CAFER TURGUT PROF. DR. FATİH MEHMET ŞİMŞEK PROF. DR. CESUR EKİZ PROF. DR. MUHAMMED EMİN GÜNAY PROF. DR. GONCA GÜNGÖROĞLU PROF. DR. İSMAİL BÖĞREKCİ PROF. DR. ADEM ÖZDEMİR PROF. DR. HALİL KIRNAK YRD. DOÇ. DR. ASLI YORULMAZ DOÇ. DR. BARIŞ KARA PROF. DR. DENİZ ÇOBAN PROF. DR. CEMAL ATICI PROF. DR. TUNA DOĞAN PROF. DR. HÜSEYİN BAŞAL PROF. DR. FUAT SEZGİN PROF. DR. GÖNÜL AYDIN PROF. DR. ATAKAN KOÇ ENSTİTÜ MÜDÜR YARDIMCISI PROF. DR. YÜCEL KOCA ENSTİTÜ MÜDÜR YARDIMCISI DOÇ. DR. PINAR DEMİRCİOĞLU ENSTİTÜ SEKRETERİ AYFER ERDEN MEMUR NACİYE ÇALIŞICI ÇELİK MEMUR NİLÜFER ERTEK MEMUR SEVGİ KARABAĞCI ÇELİK MEMUR TUFAN TÜRKÖZ
ENSTİTÜ İŞ AKIŞI Öğrenci İşleri; OBİS programına giriş (kontenjanlar, jüri üyeleri, öğrenci kimlik bilgileri, danışmanlık, dersler, notlar, ders saydırma, tez konusu, burslar, kayıt dondurma, kayıt silme, öğrenci ile ilgili yapılan tüm değişiklikler vb. OBİS’de güncelleme) Kesin kayıt Kayıt yenileme Mazeret kaydı Yatay geçiş İlişik kesme Askerlik tecili Öğrenci belgesi Transkript Geçici mezuniyet İstatistik YÖK’e tez CD’sinin girişi Kütüphaneye tez veri girişi ile CD’nin gönderilmesi YÖK’e tez veri giriş ile tez savunma tutanağının gönderilmesi Web sayfasında duyurular Web sayfasında güncelleme
Yazı İşleri; EBYS’de Gelen evrak kaydı EBYS’de Giden evrak kaydı Rektörlük makamı, anabilim dalları, daire başkanlıkları, öğretim üyeleri, öğrenciler, diğer üniversite ve enstitüler ile yapılan yazışmalar.
Kurul İşleri; Gündemin oluşturulması, gündeme ilişkin evrakların hazırlanması ve kurul üyelerine (e-posta ile) iletilmesi Toplantıda alınan kararların yazılması, anabilim dallarına bildirilmesi ve diğer ilgili birimlerle gerekli yazışmaların yapılması (EBYS ve e-posta ile) Öğrencileri ilgilendiren kararların öğrenci dosyalarına eklenmesi Rektörlük oluru alınması(EBYS ile) Toplantı kararlarının kurul dosyasına eklenmesi, kurul defterine yapıştırılması ve Rektörlük makamına sunulması(EBYS ile)
Personel İşleri; (Perbis, EBYS ile ) Yıllık izin Sağlık raporu Görevlendirme Pasaport işleri Çalışma belgesi Vekalet Görev süresinin uzatılması Kıdem Terfi İşleri Hizmet Takip Programı (HİTAP) SGK Tescil İşlemleri Naklen atama İlişik kesme
İdari ve Mali İşler; Yolluk Ek ders Satın alma Taşınır Yönetim Hesabı Cetvellerinin hazırlanması Haberleşme giderleri (telefon, fax) Maaşlar Yıl sonu işlemleri Fazla mesai
Diğer Hizmetler; Arşiv Analitik Bütçe Taslağı Faaliyet Raporu Stratejik Plan Performans bilgilerinin hazırlanması
PAYDAŞLARIMIZ
İç Paydaşlarımız Rektörlük Eğitim Fakültesi Fen Edebiyat Fakültesi Mühendislik Fakültesi Ziraat Fakültesi Daire Başkanlıkları Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dış Paydaşlarımız YÖK MEB TÜBİTAK DPT Özel Sektör Valilik Diğer Yüksek Öğretim Kuramları
ANABİLİM DALLARININ LİSANSÜSTÜ PROGRAM AÇILMA TARİHLERİ
ZİRAAT FAKÜLTESİ BAHÇE BİTKİLERİ ABD YL. 1994-1995 DR. 07.07.1995 BİTKİ KORUMA ABD TARLA BİTKİLERİ ABD TARIM EKONOMİSİ ABD YL. 1996-1997 DR. 19.03.2014 TARIM MAKİNELERİ ABD YL. 1997-1998 DR. 26.05.2006 TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA ABD DR. 12.11.2009 TOPRAK BİLİMİ VE BİTKİ BESLEME ABD YL. 1999-2000 ZOOTEKNİ ABD DR. 21.09.1995 PEYZAJ MİMARLIĞI ABD YL. 17.04.2014 SU ÜRÜNLERİ ABD YL. 29.06.2016 TARIM EKONOMİSİ ABD YL. 1996-1997 DR. 19.03.2014
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ BİYOLOJİ ABD YL. 1998-1999 DR. 10.07.2003 FİZİK ABD YL. 2006-2007 DR. 06.06.2013 KİMYA ABD YL. 2001-2002 MATEMATİK ABD YL. 1996-1997 DR. 08.10.2009
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ABD Fen Bilgisi Eğitimi YL 15.09.2008 Fen Bilgisi Eğitimi DR 27.05.2014 Fen Bilgisi Eğitimi II. Öğretim Tezsiz YL 06.06.2013 Matematik Eğitimi YL 07.06.2017 Matematik Eğitimi II. Öğretim Tezli YL 07.06.2017 Matematik Tezsiz YL 2004-2005 Biyoloji Tezsiz YL 2004-2005 Fizik Tezsiz YL 2004-2005 Kimya Tezsiz YL 2004-2005
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ABD MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ABD YL 04.11.2010 II.ÖĞRETİM TEZSİZ YL. 26.06.2012 DR 06.06.2013 GIDA MÜHENDİSLİĞİ ABD YL TÜRKÇE 23.03.2016 YL İNGİLİZCE 23.03.2016 DR 07.06.2017
YÜKSEK LİSANS ve DOKTORA PROGRAMLARI
Yüksek Lisans Programları Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi II. Öğretim Tezsiz Matematik Eğitimi Tezli YL, Matematik Eğitimi II. Öğretim Tezli YL Biyoloji, Kimya, Matematik, Fizik Tezsiz Yüksek Lisans Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Tezli YL (İngilizce) Makine Mühendisliği II. Öğretim Tezsiz YL (Türkçe) Gıda Mühendisliği Tezli YL (Türkçe) Gıda Mühendisliği Tezli YL (İngilizce) Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Fizik Kimya Matematik Tezli ve Tezsiz Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bitki Koruma Peyzaj Mimarlığı Su Ürünleri Tarım Ekonomisi Tarım Makinaları Tarımsal Yapılar ve Sulama Tarla Bitkileri Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Zootekni
Doktora Programları Eğitim Fakültesi Mühendislik Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Anabilim Dalı (İngilizce) Gıda Mühendisliği Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Fizik Kimya Matematik Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bitki Koruma Tarla Bitkileri Tarım Ekonomisi Tarım Makinaları Tarımsal Yapılar ve Sulama Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Zootekni
PERSONEL DURUMU
Akademik ve İdari Personel Durumu (01.09.2017 tarihi itibariyle) Profesör 75 Doçent 36 Yrd. Doçent 55 İDARİ Enstitü Müdürü 1 Enstitü Müdür Yardımcısı 2 Enstitü Sekreteri Memur 4
ÖĞRENCİ SAYILARI
Öğrenci Sayıları (17.10.2017 tarihi itibariyle)
ANABİLİM DALLARINA GÖRE ÖĞRETİM ÜYESİ SAYILARI
Anabilim Dallarına Göre Öğretim Üyesi Sayıları PROF. DOÇENT YRD. DOÇ. TOPLAM Bahçe Bitkileri 4 2 3 9 Bitki Koruma 11 1 14 Biyoloji 15 6 22 Fizik 7 Gıda Mühendisliği 8 İnşaat Mühendisliği 5 Kimya Matematik Makine Mühendisliği Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi 12 Peyzaj Mimarlığı Su Ürünleri - Tarım Ekonomisi Tarla Bitkileri Tarımsal Yapılar ve Sulama Tarım Makinaları Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Zootekni 75 36 55 166
ÖĞRETİM ÜYESİ VE ÖĞRENCİ SAYILARI
ÖĞRETİM ÜYESİ VE ÖĞRENCİ SAYILARI 19.10.2017 tarihi itibariyle) ANABİLİM DALLARI ÖĞRENCİ SAYILARI ÖĞRETİM ÜYESİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI/ ÖĞRETİM ÜYESİ YL DR BAHÇE BİTKİLERİ 57 6 9 7 BİTKİ KORUMA 80 14 6,14 BİYOLOJİ 47 22 2,77 FİZİK 30 5 GIDA MÜHENDİSLİĞİ 17 1 8 2,25 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - 0,87 KİMYA 56 4,2 MATEMATİK 66 15 4,86 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 4 PEYZAJ MİMARLIĞI 21 3,5 SU ÜRÜNLERİ 10 3 3,33 TARLA BİTKİLERİ 11 7,25 TARIM EKONOMİSİ 27 2 TARIM MAKİNALARI 40 5,5 TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA 34 TOPRAK BİLİMİ ve BİTKİ BESLEME 39 5,25 ZOOTEKNİ 84 8,27 ORTAÖĞR. FEN VE MAT.ALANLAR EĞ. BİYOLOJİ TEZSİZ KİMYA TEZSİZ MATEMATİK TEZSİZ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ 48 12 4,75 TOPLAM 903 166 5,43
ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI
ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (19. 10 ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (19.10.2017 tarihi itibariyle)
ANABİLİM DALLARINA GÖRE DERS SAYILARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE DERS SAYILARI (19.10.2017 tarihi itibariyle) ÖĞRETİM ÜYESİ DERS SAYISI DERS SAYISI/ÖĞRETİM ÜYESİ BAHÇE BİTKİLERİ 9 13 1,44 BİTKİ KORUMA 14 23 1,64 BİYOLOJİ 22 40 1,81 GIDA MÜHENDİSLİĞİ 8 18 2,25 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ 7 0,87 FİZİK 2,57 KİMYA 17 1,21 MATEMATİK 15 1,13 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 4 10 2,5 PEYZAJ MİMARLIĞI 6 1,5 SU ÜRÜNLERİ 3 4,66 TARLA BİTKİLERİ 16 2 TARIM EKONOMİSİ 1,75 TARIM MAKİNALARI 1,62 TARIMSAL YAPILAR ve SULAMA 5 1,4 TOPRAK BİLİMİ ve BİTKİ BESLEME ZOOTEKNİ 11 21 1,90 MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ 12 TOPLAM 166 285 33,64
YILLARA GÖRE MEZUN SAYILARI
YILLARA GÖRE KESİN KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYILARI
YILLARA GÖRE KESİN KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYILARI (2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle)
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ KADRO DAĞILIM İLKELERİ
ADÜ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ KADRO DAĞITIM İLKELERİ Anabilim Dallarının pozitif puanlarını belirlemede etkili olan parametreler Anabilim Dallarının negatif puanlarını belirlemede etkili olan parametreler A) Öğretim Üyesi sayısı ve unvanı: A) Sahip oldukları araştırma görevlisi sayısı: Prof. Dr. : 1.5 puan Daimi kadrolu : 1.00 puan Doç. Dr. : 1.25 puan Tahsisli Yüksek Lisans : 1.00 puan Yrd. Doç. Dr. : 1.00 puan Tahsisli Doktora : 1.00 puan B) Kadrosuz olarak lisansüstü eğitim yapan öğrenci sayısı: 35.madde ile giden arş. gör. : 0.5 Yüksek Lisans öğrencisi : 0.50 puan Doktora öğrencisi : 0.50 puan * Anabilim Dallarında bu kriterler her kadro tahsisi yapılacağı dönemde yeniden güncellenmeli ve puanlar hesap edilmelidir. * Kadro kullanım yüzdesi ( Kadro Kullanım Yüzdesi= Negatif Puan*100/Pozitif Puan) * En düşük olan anabilim dalına ilk kadro verildikten sonra tablo yeniden güncellenmeli, ikinci kadro tahsisi bu son durum üzerinden ikinci turda %’si en düşük olana verilmelidir. Sonraki turlarda aynı mantıkla tahsis devam ettirilmelidir.
ANABİLİM DALLARINA GÖRE ENSTİTÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ VE ÖĞRENCİ SAYILARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE ENSTİTÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ VE ÖĞRENCİ SAYILARI İLE FAKÜLTE ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SAYILARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE BAŞARI DURUMLARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE BAŞARI DURUMLARI (12. 04 ANABİLİM DALLARINA GÖRE BAŞARI DURUMLARI (12.04.2012 tarihi itibariyle)
ANABİLİM DALLARINA GÖRE YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA PROGRAMI ORTALAMA ALES PUANLARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA PROGRAMI ORTALAMA ALES PUANLARI (2017-2018 Güz yarıyılı itibariyle)
YAPILAN YAYIN SAYILARI LİSANSÜSTÜ TEZLERDEN YAPILAN YAYIN SAYILARI
LİSANSÜSTÜ TEZLERDEN YAPILAN YAYINLAR ANABİLİM DALI BİLDİRİ MAKALE TOPLAM ULUSAL ULUSLARARASI BAHÇE BİTKİLERİ 5 4 6 12 27 BİTKİ KORUMA 19 8 9 41 BİYOLOJİ 71 11 18 111 FİZİK 49 50 116 KİMYA 56 7 14 81 MATEMATİK 3 2 20 MAKİNE NÜHENDİSLİĞİ - TARLA BİTKİLERİ 13 35 TARIM EKONOMİSİ 1 TARIM MAKİNELERİ TARIMSAL YAP.VE SULAMA TOPRAK 16 ZOOTEKNİ 32 23 İLKÖĞRETİM OFMA 266 105 74 109 554
LİSANSÜSTÜ TEZLERDEN YAPILAN YAYINLARIN ANABİLİM DALLARINA GÖRE YAYINA DÖNÜŞÜM ORANLARI
Lisansüstü Tezlerden Yapılan Yayınların Anabilim Dallarına Göre Yayına Dönüşüm Oranları
Yıllara Göre Lisansüstü Projelerden Yapılan Yayın Sayıları
ULUSLARARASI MAKALE
ULUSLARARASI BİLİDİRİ
YILLARA GÖRE TOPLAM PROJE DESTEKLERİ
YILLARA GÖRE TOPLAM PROJE DESTEKLERİ
YILLARA GÖRE TOPLAM PROJE SAYILARI
YILLARA GÖRE TOPLAM PROJE SAYILARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE TOPLAM PROJE DESTEKLERİ
ANABİLİM DALLARIN GÖRE TOPLAM PROJE DESTEKLERİ (17. 03 ANABİLİM DALLARIN GÖRE TOPLAM PROJE DESTEKLERİ (17.03.2009 tarihi itibariyle)
ANABİLİM DALLARINA GÖRE TOPLAM PROJE SAYILARI
ANABİLİM DALLARINA GÖRE TOPLAM PROJE SAYILARI
ERASMUS İLE YURTDIŞINA GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI
ERASMUS İLE YURTDIŞINA GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI (19. 10 ERASMUS İLE YURTDIŞINA GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI (19.10.2017 tarihi itibariyle) ANABİLİM DALLARI ERASMUSLA GİDEN ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SAYISI ERASMUSLA GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI BAHÇE BİTKİLERİ YL - DR BİTKİ KORUMA BİYOLOJİ 2 4 KİMYA TARLA BİTKİLERİ TARIM EKONOMİSİ TOPRAK ZOOTEKNİ 1 ORTAÖĞRETİM FEN VE MAT.ALANLAR EĞ. KİMYA TEZSİZ YL TOPLAM 7
GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YANLAR
GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YANLAR Akademik ve idari birimlerle uyumlu çalışma Takım ruhu içinde performans Özverili personel Enstitüler arası bilişim ve hareketlilik düzeyinin yüksekliği Dinamik ve yetkin bir öğretim üyesi kadrosunun varlığı Üniversitenin içinde bulunduğu bölgenin anabilim dalları kapsamına giren konular açısından mevcut potansiyeli ve çözüm bekleyen konuların varlığı Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü’nün yüksek lisans ve doktora tezlerini destekliyor oluşu. Merkez Araştırma Laboratuarının lisansüstü tez projelerinin gerçekleştirilmesinde kullanılabilir olması Temel Bilimler alanında yeterli anabilim dalının varlığı
GZFT ANALİZİ ZAYIF YANLAR
GZFT ANALİZİ ZAYIF YANLAR Bazı anabilim dallarındaki öğretim üyesi sayısındaki yetersizlik Disiplinler arası programlarımızın bulunmaması Uluslar arası bilimsel işbirliğinin henüz istenilen düzeye ulaşmamış olması Enstitü idari kadro sayısının yetersiz olması Akreditasyon çalışmalarının henüz tamamlanmamış olması Yabancı uyruklu öğrencilerimizin olmaması Lisansüstü tezlerden yayına dönüşüm oranlarının az olması Mezunlarla iletişimin istenilen düzeyde olmaması Birimimizin Üniversitemiz Yönetim Kurulunda temsil edilmiyor oluşu Lisansüstü proje kaynaklarına başvuru süreciyle eğitim-öğretim sürecinin uyumsuzluğu Diğer üniversitelerle yeterli sayıda ortak çalışmaların yürütülememesi Bütçe yetersizliği
GZFT ANALİZİ FIRSATLAR
GZFT ANALİZİ FIRSATLAR Adnan Menderes Üniversitesinin bölgemiz ve ülke çapında sahip olduğu olumlu imaj, AB programı kapsamında öğrenci değişiminin giderek artışı, Enstitü bünyesindeki anabilim dallarının kendi içlerinde gözlenen en iyiye ulaşılması yönündeki gerçek ve hedefe yönelik irade, AB’nin Üniversite, Araştırma ve Sanayi Kuruluşları ile kalıcı işbirlikleri kurulacağı düşüncesi ve bunun sonucunda anabilim dallarımız öğretim üyesi proje ortak ve yürütücülerinin tez danışmanlıklarında, seçilen konulardaki hedef odaklılık yapısının daha belirgin hale geleceği, Ulusal bütçelerde eğitim ve araştırmaya ayrılacak ödeneklerin toplam bütçedeki oranının gelecek yıllarda hissedilir şekilde artacağı beklentisi, Enstitüde yürütülen lisansüstü eğitimin, AB içinde kurulmak istenen yapı ile kolaylıkla uyum sağlayabilecek nitelik ve şablonda olması ve benzer kalite değerlerinin benimseneceği beklentisi.
GZFT ANALİZİ TEHDİTLER
GZFT ANALİZİ TEHDİTLER Ülkemizde insan kaynaklarına yapılan yatırımın tatminkar düzeyde olmaması Uzaktan eğitimin yaygınlaşması Sanayi kuruluşlarının Türkiye’deki AR-GE çalışmalarına desteğinin yetersiz olması Enstitü paydaşlarının aynı kampus içinde yer almaması. Enstitü idari binasının olmaması Anabilim dallarının yapısındaki içe dönüklük Lisansüstü eğitime gelen öğrencilerin yabancı dil seviyelerinin düşük olması
STRATEJİK AMAÇLAR
STRATEJİK AMAÇLAR Stratejik amaçlarımız Enstitü Akademik Birim Strateji Kurulu tarafından oluşturulmuştur Amaç 1) Eğitim-öğretim kalitesini iyileştirmek. Amaç 2) Tez kalitesini artırmak. Amaç 3) Enstitü faaliyetlerinde verimliliği artırmak amacıyla çağdaş yönetim tekniklerinden yararlanmak. Amaç 4) Enstitü fiziksel alt yapısının iyileştirilmesi.
STRATEJİK HEDEFLER
STRATEJİK HEDEFLER Stratejik Amaç 1) Eğitim-Öğretim kalitesini iyileştirmek Stratejik Hedef 1.1 Lisansüstü eğitiminde akreditasyon çalışmalarına başlanması. Stratejik Hedef 1.2 Ar-ge faaliyetlerine yönelik güncel disiplinlerarası yeni programların açılmasını teşvik etmek. Stratejik Hedef 1.3 Öğrenci değişim programlarından yararlanma oranlarını artırmak amacıyla yabancı dil olanaklarının arttırılması. Stratejik Hedef 1.4 Yurt içi fen bilimleri enstitüleri ile işbirliğinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların yapılması. Stratejik Hedef 1.5 Mezunlar ile ilgili bir veri dosyası ve iletişim ağının kurulmasını sağlamak. Stratejik Hedef 1.6 Lisansüstü eğitim-öğretimin geliştirilmesi için anket yapılması ve değerlendirilmesi. Stratejik Hedef 1.7 Lisansüstü eğitim-öğretim süreci konusunda bilgilendirme toplantıları organize etmek. Stratejik Hedef 1.8 Yeni programlar açılması.
STRATEJİK HEDEFLER Stratejik Amaç 2) Tez Kalitesini Artırmak Stratejik Hedef 2.1 Tez süreci yönetimi konusunda tüm öğrencilerin bilgilendirilmesini sağlamak.
STRATEJİK HEDEFLER Stratejik Amaç 3) Enstitü Faaliyetlerinde Verimliliği Artırmak Amacıyla Çağdaş Yönetim Tekniklerinden Yararlanmak Stratejik Hedef 3.1 Enstitünün tüm idari ve akademik süreçlerini belirlemek ve kritik süreçleri iyileştirmek. Stratejik Hedef 3.2. Öğrenci işleri ve idari işlerle ilgili uygulamaların tamamının web tabanlı ortamda yapılmasını sağlamak. Stratejik Hedef 3.3. Enstitü internet sayfasının iyileştirilmesi
Stratejik Amaç 4) Enstitü fiziksel alt yapısının iyileştirilmesi. STRATEJİK HEDEFLER Stratejik Amaç 4) Enstitü fiziksel alt yapısının iyileştirilmesi. Stratejik Hedef 4.1 Enstitü fiziksel alanlarının oluşturulması. Stratejik Hedef 4.2 Enstitü kadrosunda görevli idari personel ihtiyacının giderilmesi.
2014-2017 çalışmaları Lisansüstü öğrenci kayıtlarında nüfus bilgisi ile ilgili olarak MERNİS kimlik sorgulama sistemi kullanılmaya başlanıldı. Enstitü web sayfası güncelleme çalışmaları devam ediyor. Lisansüstü öğrencileri ile tanıtım ve bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Yönetmelik ve yönergeler güncellendi. Lisansüstü eğitim-öğretim yönetmelik ve yönergesine göre formların güncelleme çalışmaları devam ediyor.
2014-2017 çalışmaları Fen Bilimleri Enstitüleri kongrelerine katılım gerçekleştirildi. Af komisyonu Akademik Birim Strateji Kurulu üyeleri güncellendi. Kuruluşundan bu güne kadar enstitümüz ile ilgili durum saptama ve değerlendirme çalışmaları güncellendi.