ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
Advertisements

Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
HASTA VE YARALI TAŞIMA Her kazanın kendine özgü koşulları vardır. Ancak yaralının kaza ortamından çıkartılmasında genel kurallarda vardır ve bunların bilinmesi.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
klasik mantik önermeler
REHBERLİK SERVİSİ.
Davranım Bozuklukları ile Etkili Biçimde Başa Çıkma
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SINAV KAYGISI.
Neden sevilmez.
TUTUM VE ALGILAR.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Nazlı ÖZTÜRK.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
KABUL DİLİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
Etkileşime dayalı teknikler II
AİLE TUTUMLARI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Olasılık Bir deneme sonrasında ilgilenilen olayın tüm olaylar içinde ortaya çıkma veya gözlenme oranıdır Olasılık, denemelerin olası sonuçları ile ilgilenir.
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK

Çocuklar, 2 yaş civarında birey olduklarını fark ederler ve bu farkındalıkla birlikte utangaç olabilirler. Dört-beş yaş sonrasında bu utangaçlık azalır. Her sınıfta ortalama bir ya da iki utangaç çocuğun olduğu bilinmektedir.

Korku ve çekimserlik yeni ortamlarda doğal bir davranıştır Korku ve çekimserlik yeni ortamlarda doğal bir davranıştır. Ancak utangaçlık çocuğun gelişimini olumsuz etkiliyorsa, ebeveynlerin yardımcı olmaları gerekir.

Çocuğun utangaç olduğunu nasıl anlarsınız? Çekimser durur, yüzü kızarır, kekeleme olur, korku yaşar, sessiz kalır, utangaçlık yaşadığı ortamdan kaçınır, inhibe olur (kendini engeller).

Utangaç davranışların kaynağında genelde özgüven problemi vardır Utangaç davranışların kaynağında genelde özgüven problemi vardır. Utangaç çocuklar, yeni ortamlarda nasıl davranacaklarını bilemezler. Ebeveynler, en başta çocuklarının olumlu yanları kadar olumsuz yanlarını da kabul etmeleri gerekir. Özelliklede, çocuklarının zorlandığı ortamlarda, ebeveynler ısrar etmeyerek yardımcı olmalıdırlar.

Ebeveynler ne yapmalı? İyi bir model olmalıdır. Örneğin ebeveyn bir ortama girdiğinde selam vermeli, sorulan sorulara yanıt vermelidir. Çocuğu yanlarında her yere götürmelidir. Arada bir arkadaşının evinde oyun oynamasına izin vermelidir. Çocuğa, bir şahıs olarak kabul edildiğinin hissiyatını vermelidir. Çocuk sekiz ya da dokuz yaşına geldiyse ve hala ortamlarda çekimser kalıyorsa profesyonel destek alınmalıdır. Örneğin; çocuk soru sormaktan çekiniyorsa, grup içinde konuşamıyorsa, başka çocuklarla tanışmak için girişimde bulunamıyorsa vb. Çocuğun pratik yapması için fırsat verilmelidir.

Ebeveynler, neyi yapmamalı? Mümkün olduğu kadar müdahale etmemeli, yönlendirmemeli ve konuyla ilgili konuşmamalıdır. Çocuğunun utangaçlığı ile çok ilgilenmemelidir. Çocuğun utangaçlığından, rahatsız olduğunu çocuğa fark ettirmemelidir. Israrcı davranmamalıdır. Örneğin: “hadi, teşekkür ederim de”, gibi. Öfkelenmemelidir. Aşırı koruyucu davranışlara girmemelidir. Sorunu hafife almamalıdır. Genelde utangaç çocuklarda sorun olmadığı düşünülür, çünkü sessiz ve çekimser çocuklar çevresine zarar ve rahatsızlık vermezler ancak iç dünyalarında sıkıntı yaşarlar.

Utangaçlık Çeşitler: İçe dönük karakter yapısında olan çocuklar ki, bu çocukların sosyal çevreye ilgileri azdır. Sosyal ilişkilere istekli ancak cesareti olmayan çocuklar, bu çocuklar ret edilme endişesi yaşarlar. Yalnızca yeni ortamlarda ve yeni insanların yanında utangaç çocuklar.

Belirli ortamlarda ilgi odağı ve merkezde olmak istemeyen çocuklar. Olumsuz yaşantılardan kaynaklı utangaç olan çocuklar, örneğin geçmişte alay edilmiştir kendisiyle. Yargılanma korkusundan dolayı sessiz kalan ya da bir şey yapmayan çocuklar. Bu çocuklarda başaramama korkusu vardır.