BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Teslim Şekilleri.
Advertisements

LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
Balıkçılıkta Gemi Adamları Mevzuat Uygulamaları KAYSERİ 2 Nisan 2013
Bu sevimli penguen ailesinde çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir iş bölümü olduğunu biliyor musunuz?
İŞ İZNİ SİSTEMİ (Work Permit)
Deniz Turizmi Deniz Turizminin 4.5 Milyar Dolar Katkısı Var
NAKLİYAT SİGORTALARI.
INCOTERMS 2000 EXW – Belirlenmiş Yerden Taşıyıcıya Fabrikada Teslim
Bu sevimli penguen ailesinde çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir iş bölümü olduğunu biliyor musunuz?
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
Kıyı Tesislerinin Planlama ve Tasarımında Gemi Manevraları Simülasyon Deneyleri  Dr. Selçuk Nas   Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KARAMÜRSEL MESLEK YÜKSEK OKULU
DENİZ ÇEVRESİNİN PETROL VE DİĞER ZARARLI MADDELERLE KİRLENMESİNDE ACİL DURUMLARDA MÜDAHALE VE ZARARLARIN TAZMİNİ ESASLARINA DAİR KANUN Kanun Numarası            
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
BİRİNCİ BÖLÜM GENEL AÇIKLAMALAR
Ulaştırma ve Lojistik Terminolojisi Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
Bu sevimli penguen ailesinde çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir iş bölümü olduğunu biliyor musunuz?
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
LİMANLAR Prof.Dr.Sedat KABDAŞLI.
T.C DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI DENİZ ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
En az 2-3 kişilik bir ekip halinde yapılmalıdır.
İSKELE KURULMASI TALİMATI
İSTANBUL HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ
TAŞIMA SİSTEMLERİ ve YÜK GÜVENLİĞİ
Neden Incoterms? Mallar nerede ve hangi tarihte teslim edilecek?
KÖYCEĞİZ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ TANITIM SUNUMU
İSKELEDE ÇALIŞMA TALİMATI
İŞ İSKELELERİNE DAİR TEBLİĞ
Bu sevimli penguen ailesinde çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir iş bölümü olduğunu biliyor musunuz?
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
MERDİVEN KAPLAMALARI.
ICC ve Amaçları 1919 yılında ABD'nin Atlanta şehrinde uluslararası bir Konferans'da Belçika, Fransa, İtalya, İngiltere ve ABD'nin öncülüğünde ilk temelleri.
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI
DENIZ YOLU YOLCU TAŞıMACıLı Ğ ı ZORUNLU MALI SORUMLULUK SIGORTASı CEM İ L GÖKTAŞ 1.
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
YEDEKLEME.
ULUSLARARASI GEMİLERDEN KİRLENMENİN ÖNLENMESİ SÖZLEŞMESİ
DENİZDE ÇATIŞMA.
SEÇİM KURULU ASİL ve YEDEK ÜYELERİ İLE GÖZLEMCİ TEMSİLCİLER
PARİS MoU VE TÜRK BAYRAKLI GEMİLER 28 ŞUBAT İSTANBUL
Kaptan Gemi ve Kabotaj Hakkı
ISPS GÜVENLİK PLANI.
GEMİCLİK.
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
GEMİADAMLARI DİSİPLİN İŞLEMLERİ
TOKAT CEMENT PLANT Günlük İSG Denetimi (Ambar)
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
UNDOCKING (HAVUZDAN AYRILMA)
VARDİYA VE ROLE ESASLARI
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
GMDSS GİRİŞ.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
OTO PİLOT 2 Decca 750.
ÇATIŞMA İki teknenin birbirlerine çarpması, vurması ve istenmeden yaslanması haline çatışma denir.
IATA VE ICAO.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
Denizyolu İthalat Yüklemelerinde Kullanılan Terimler ve Oluşan Bazı Masraflar YAĞIZ ÖZBİR / 2016 İZMİR.
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Sunum transkripti:

BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI

Güvenli Limanlar ve İskeleler (Safe Ports and Berths): Kiracılar geminizin sadece emniyetli bir liman ve iskelede bulunmasını isteyebilirler. Güvenli Liman (Safe Port) teriminden anlaşılması gerekenler aşağıda açıklanmıştır. Limana güvenli giriş (Safe Entry to the Port) - Nehir mecralarını da kapsar. Güvenli rıhtım (Safe berth) - "daima yüzer halde" (always afloat) koşuluna bağlı olarak "n.a.a.b.s.a" "daima yüzer halde değil fakat güvenli bir yerde" şartını kapsar.

Limandan emniyetli çıkış (Safe exit from the Port) - Nehir mecralarını da kapsar. Belirtilen liman veya yanaşma yeri güvenli değilse, kiracılar doğacak tüm hasar ve zararlardan sorumlu olacaklardır. Eğer gemi kaptanı, gösterilen limanın güvenli olmadığını biliyorsa veya bilmesi mümkün ise -örneğin Pilot Book'lardan araştırarak- doğacak zararlardan kiracılar sorumlu değildir.

Gelgit Etkisindeki Limanlar (Tidal Ports): Geminizin Gelgit etkisinde bulunan bir limana yapacağı sefer için özel bir dikkat ve itina göstermelisiniz. Geminizin yanaşık bulunduğu rıhtım bordasında, gelgit akıntı ve dalgalan etkisiyle rıhtım ile sürtündükçe kaplama saçlarının hasarlandığına eminseniz, bu rıhtımı terk etmek için tereddüt etmeyiniz. Karine ve kaplama saçlarını onarmak için gereken fedakarlık, gemiyi bu rıhtımdan avara etmek için gerekenden daha pahalıya mal olacaktır.

Denize Elverişlilik (Seaworthiness): Uluslararası anlaşmalara göre bütün gemi sahipleri, gemi sefere başlamadan önce denize elverişliliğini sağlamak üzere yapılan gözlemleri (examinations) kapsayan ayrı bir jurnal hazırlatmak ve istendiğinde alakalılara göstermek zorundadırlar. Ambar kapaklarının sızdırmaz olduğunu yanıtlayan gözlemler için tutulmuş olan Dokümanları düzenli olarak dosyalamak ve takip etmek Gemi kaptanının titizlikle uyguladığı işlemlerden biri olmalıdır. Ambar kapakları veya menhollerin deniz veya yağmur sularını sızdırmalarından oluşan hasarlar sırasında büyük boyutlara ulaşmaktadır.

Düzenli bir bakım ve tutum (maintenance) ve periyodik gözetim (examinations) ve zamanında ısmarlanan yedek parçalar ile geminin denize elverişliliği sürekli denetim altında Tutulmalıdır. Bu konuda pek çok denizci gemi üzerindeki bir surveyin yapıldığı zamana ait bazı onarım ve denetim işlemi yaptırmanın yeterli olduğunu düşünürler. Gözetim sırasında da, içine deniz suyu sıkılan bir Can filikasının kaplama levhaları arasından oluk oluk suların dışarı aktığını görerek dehşete kapılırlar!